هیوندای و کیا پس از گزارش چندین مورد آتشسوزی خودروها، محصولات خود در آمریکا را فراخوان میکنند.
کیا فراخوانی ایمنی را اعلام کرده که شامل ۱۶۷۷۶۴۰ میلیون دستگاه میباشد. اپتیما (۹۳۹۶۵۵ دستگاه)، سورنتو (۴۲۵۶۶۲ دستگاه) و اسپورتیج (۳۱۲۳۲۳ دستگاه) مجهز به پیشرانههای ۲ لیتری T-GDI و ۲.۴ لیتری GDI باید به نمایندگیهای مجاز این خودروساز مراجعه نمایند. خودروهای یاد شده به سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ تعلق دارند اما سورنتو مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ را شامل میشود.
بنا به گفتهی کیا، نمایندگیها بهروزرسانی واحد کنترل پیشرانه را به منظور پیشگیری از یاتاقان زدن انجام خواهند داد. این بهروزرسانی شامل نصب سیستم تشخیص حسگر ناک است که به عنوان سیستم تشخیص اولیه برای نقصهای پیشرانه انجاموظیفه میکند. همانگونه که کیا میگوید، این نرمافزار لرزشهایی که نشاندهندهی شروع یاتاقان زدن است را تشخیص میدهد.
زمانی که این لرزشها تشخیص داده شوند نرمافزار باعث روشن شدن چراغ هشدار عیب یا همان چراغ چک خواهد شد. سپس خودرو وارد حالت آهسته میشود تا احتمال آسیبهای دیگر به حداقل برسد. اگرچه حالت آهستهی خودرو خوشایند مالک نیست اما به آنها اجازه میدهد به نزدیکترین نمایندگی بروند.
به عنوان بخشی از این کمپین ایمنی، کیا اقدام به تهیهی وارانتی پیشرانه برای خودروهای جدید و کارکرده خواهد کرد. این خودروساز همچنین هزینهی تعمیراتی که قبلاً مشتریان متقبل شدهاند را پرداخت خواهد کرد.
کیا همچنین در فراخوانی دیگر اقدام به بررسی حدود ۶۷ هزار دستگاه اپتیما، ۱۷ هزار دستگاه سورنتو و هزار دستگاه اسپورتیج خواهد کرد. پیشرانهی این خودروها قبلاً بنا به دلایلی تعویض شده است. این فراخوان جدید باعث تأیید نصب صحیح لوله سوخت پرفشار میشود.
کیا میگوید لوله سوخت پرفشار شاید آسیب دیده باشد و یا بهصورت نادرستی نصب شده باشد و این امر میتواند باعث نشت سوخت و ریسک آتشسوزی شود. البته کرهایها اعلام کردهاند خبری از آسیبدیدگی و جراحت مرتبط با این واقعه به دستشان نرسیده است.
اما برسیم به هیوندای که اقدام به فراخوان حدود ۱۰۰ هزار دستگاه سوناتا و سانتافه اسپورت مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میکند. همانند کیا، نمایندگیهای هیوندای نیز بررسی دوبارهی لولههای سوخت را در دستور کار قرار خواهند داد.
این خودروساز نیز اقدام به نصب نرمافزار تشخیص حسگر ناک در حدود ۲ میلیون دستگاه از محصولات خود خواهد کرد. این نرمافزار نیز لرزشهای کم پیشرانه را تشخیص داده و باعث روشن شدن چراغ چک و فعال شدن حالت آهسته میشود.
Ali.usa
۳۰ دی ۱۳۹۷جرا جای دوری بریم همین منطقه ازاد اودند بار ها و بارها سانتافه و اسپوتج و… اتیش گرفته بیشتر سانتافه بوده
شایان
۳۰ دی ۱۳۹۷بارها و بارها؟؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۷جالب اینجاست که کره ایها هروز به بدبختیشون اضافه میشه ، اما یه عِده تازه به دوران رسیده خودرو ندیده ، جوری از کره دفاع میکنند که گویی عضوی از خانوادشونه .
اُفت کیفیت
پلیس fbi آمریکا تحقیقاتش را آغاز کرده برای اثبات تقلب کره ایها که چرا کیفیت قطعاتشون نسبت به تعهداتشون نمیخونه و دارند سر مردم شیره میمالند(( خود پدال همین چند ماه پیش مقلشو گذاشت )) .
سواری بیروح
آتش سوزی
اُفت شدید فروش و هر روز نزدیک شدن به پرتگاه ورشکستگی
جالب اینجاست که به مجله های آمریکایی پول میدن که جایزه بگیرند ، اما حتی تو ۲۰ خودرو پرفروش سال هم دیگه پیدا نمیشن ، و آخرین بار یادمه فقط هیوندای الانترا اون تَه مَها جا خوش کرده بود .
جنسیس که دیگه هیچی نگم بهتره که روی دستشون باد کرده و همون قضیه جایزه و این حرفها .
کیا k900 که دیگه باید بره غاز بچرونه .
اما خوشحالم که مردم دنیا آگاه شدن و دارند حتی چینی را به کره ای ترجیح میدن ، چرا که خود پدال هم مطلبش را گذاشته بود که فروش خودروهای کره ای به سبب اینکه قیمت غیر رقابتی روی خودروهاش گذاشته و دید جامعه به خودروهاش ضعیف شده داره مدام اُفت فروش میکنه و دیگه با بیل آپشن ریختن هم فایده نداره .
سخته باوَر حقیقت ولی هرکسی ناراحته یا دیسلایک بزنه یا رد بشه بره نخونه کامنت من را ، چون من دیگه جواب متعصبان خودرو ندیده را نمیدم ، چرا که تا وقتی از کشور خارج نشن و چند جا رو نگردن ، بحث کردن باهاشون بیفایِدَست .
بُرو سفر ، همین کشورهای عربی مثل قطر و امارات ، یا برو کشورهای اروپائی ، یا برو آسیای شرقی مثل مالزی و تایلند ، اما برو و ببین و بعد بیا به صورت جو زده نظر و کامنت بده که کره اینه یا اونه .
کره هنوز نتونسته مشکل کیفیت یاتاقان زدن خودروهای مانده در تعمیرگاه و سواری خشک و بیروح خودش را حل کنه و مردم آگاه دیگه دارن برای همیشه به زباله دانی تاریخ خودروسازی میفرستنشون .
حسن
۳۰ دی ۱۳۹۷و بازهم فراخوان اتش سوزی محصولات کره ای
و باز هم منکر شدن طرفدارهای این محصولات نسبت به بنجل بودنشون
Mآsكvيch
۳۰ دی ۱۳۹۷قضیه منطقه ازاد با امریکا فرق داره! تو امریکا طرف مستقیم میره از نمایندگی میخره و اگه مشکلی پیش بیاد شرکت واکنش نشون میده ولی تو منطقه ازاد طرف میره ماشین بیسیک میخره از دبی بعد میده این شرکت های هندی عربی آپشن بزارن روش بشه فول! دلیل اتش سوزی منطقه ازادی ها أینه که فقط هم واس کره ای نبوده بوده و شرکت ها هیچ مسئولیتی ندارن چون ماشین دستکاری شده
البته تو بیشتر درگیر ماهیگیری هستی اطلاع نداری !
مانی
۱ بهمن ۱۳۹۷اصلا کاری به خوب یا بد بودن ماشین کره یی ندارم
جالبه همه جا نوشته ما هم صد بار بهش گفتیم
هیوندایکیا حدود ۹% افزایش فروش داشته(برای اولین بار فورد و پشت سر گذاشت)
چجوری هنوز میگه افت شدید فروش دارن؟به نظرت مشکل کجاست یا کجاشه؟
me84
۳۰ دی ۱۳۹۷.
اون نرم افزار ناک رو همه ماشینا هستش؟
احساس میکنم منطق شرکتهای مختلف از نصب این نرم افزار تو محصولاتشون با هم فرق میکنه. بعضیها ممکنه خیلی به کارکرد درست محصولاتشون اطمینان بالایی نداشته باشن بخاطر همین از این نرم افزار استفاده میکنن که جلوی ضرر بیشتر رو بگیرن.
اما بعضیها هم خیلی به کارکردشون مطمئنن و میدونن اگه راننده دستورالعملها رو رعایت کنه مشکلی پیش نمیاد ولی نصب میکنن که جلوی ضرر راننده هایی که زیاد به ماشینشون نمیرسن رو بگیرن.
مغرضانه نگفتم. اما ممکنه اینطور باشه.
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۷این قرتی بازیا چیه؟؟؟
شرکت اونه که ماشین رده خارج صفر کیلومتر تولید کنه،
آتیش بگیره
تیراژش رو هم بیشتر کنه
که آتیش سیگار راننده بیشتر در دسترس باشه
سام
۳۰ دی ۱۳۹۷علت آتش سوزی ماشین های کیا و هیوندای چیست؟چرا ماشین های جدید کیا و هیوندای این همه دچار معضل آتش سوزی می شوند؟ مشکل کیفی است و یا نشتی لوله های سوخت ؟
حمیدرضا
۳۰ دی ۱۳۹۷کار درستی فراخوان چون باعث جلوگیری از اسیب به انسانها میشه جان انسانها در هر صورت محترم تر از خودرو هست