پیکانتو که کوچکترین فرزند کیا محسوب میشود بهتازگی از سوی کمپانی مورد فیس لیفت قرارگرفته و یکسِری تغییرات ظاهری و باطنی در آن اعمال شده است. در بخش بیرونی سپر جلو و عقب، جلوپنجره، رینگهای آلیاژی ۱۴ اینچی سفارشی و بسته اسپرت سفارشی از تغییرات اعمالشده هستند.
KIA Picanto 2015 درون کابین از کروم و پوشش باکیفیتتر برای صندلیها استفادهشده و یکسِری آپشن های سفارشی برای راحتی بیشتر قابل انتخاب هستند. ۵ نوع مختلف تریم شاملِ سطح ۱، سطح SR7، سطح ۲، سطح ۳ و سطح ۴ وجود دارد؛ البته یک سطح ۱ Air هم وجود دارد که دارای سامانه تهویه هوا (Air Conditioner) است. KIA Picanto 2015 SR7 درواقع جایگزین VR7 قبلی است بهعلاوه سامانه تهویه هوا، کنترلکنندههای روی فرمان، شیشههای برقی جلو، حسگر پارک عقب و ورودی بلوتوث، USB و AUX. در سطح ۲ تجهیزات موجود شامل رینگهای ۱۴ اینچی آلیاژی، ورودی بلوتوث و USB و AUX و آینههای جانبی گرم شونده است؛ همچنین نسخههای دارای جعبهدنده دستی از سامانه تهویه هوای خودکار و چراغهای مه شکن جلو سود میبرند. KIA Picanto 2015 نوع ۳ هم رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی، چراغهای روشنایی در روزِ LED، صندلیهای گرم شونده جلو، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و کنترل از راه دورِ روی غربیلک فرمان دارد. ۲۰۱۵ KIA Picanto Interior سطح ۴ تریم داخلی که بالاترین نسخه محسوب میشود دارای ۴ پنجره برقی، قفل مرکزی دارای ریموت، شیشههای سایهدار، سانروف برقی، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، کروز کنترل و غربیلک فرمان گرم شونده است. ۲۰۱۵ KIA Picanto همچنین سیستم پخش صوتی و سامانه Sat-Nav پیکانتو نیز ارتقا دادهشدهاند و قرار است از ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی با یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی در دسترس مشتریان قرار گیرند. ۲۰۱۵ KIA Picanto facelift در مورد قوای محرکه، پیکانتو دارای دو پیشرانه بنزینی بسیار کوچک است که هردوی آنها برای سازگاری با قوانین سرسختانه استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهتازگی مورد بهینهسازی قرارگرفتهاند. ۲۰۱۵ KIA Picanto facelift یکی از پیشرانهها به حجم ۱ لیتر است که ۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکند. این قلب کوچک در صورت وجود سامانهی استارت-استاپ دارای مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی ۹۵ گرم در هر کیلومتر است؛ بدون این سامانه مصرف سوخت به ۳.۴۹ لیتر در یکصد کیلومتر افزایشیافته و در هر کیلومتر هم ۴ گرم دیاکسید کربنِ بیشتری متصاعد میشود. ۱۳.۹ ثانیه هم طول میکشد تا پیکانتو با این پیشرانه از حالت ایستاده به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
پیشرانه دوم نیز یک نمونه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر است که با جعبهدنده دستی و تریم داخلی سطح ۲ دارای آلایندگی ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر است. جالب است بدانید جعبهدنده خودکار با همان تریم سطح ۲ مقدار دیاکسید کربن را به ۱۲۵ گرم در هر کیلومتر میرساند و درواقع باعث ایجاد آلودگی بیشتر میشود!
بهای پیکانتو ۲۰۱۵ در بازار انگلستان برای مدل ۳ دربِ پایه از ۸,۳۴۵ پوند آغاز میشود و در مدل ۵ درب با تریم داخلی سطح ۳ به حدود ۱۲,۵۴۵ پوند میرسد.
ماشین های کوچک واقعا برای رانندگی تو شهرهای بزرگ خیلی خوبند تازه رانندگی باهاشون هم خیلی راحت تره. و این یک مزیته برای خیلی از راننده هایی که خیلی مهارت ندارند آلودگی و مصرف سوختشون هم که خیلی خوبه. من که تا اینجا نقطه ی ضعف خاصی ندیدم تا ببینیم نظر بقیه چی هست.
آقای قدسی باهاتون موافقم ولی برای تهران اصلا مناسب نیست چون اینجا قاونو رعایت نمیشه و سرعت ها سرسام آوره و رانندگی با ماشین کوچک بسیار خطرناکه ! نمونه اش مرگ همسر بنیامین در ماتیز به دلیل برخورد شدید 206 از پشت سر
خدا خیرشون بده خودروسازان خارجیوکه برای سود خودشون ویا بخاطر مردم خودشون ویا برای خریداران محصولاتشون توکشورهای دیگه هم که شده تنوع تو محصولاتشون دارن کاش خودروسازان ماهم در سطح اونا بودن حتی اگه تنوعی تو محصولاتشون نداشتن هم باز میشد تحملشون کرد
کاش اوضاع اقتصادی این اجازه رو میداد که آدم دوتا ماشین داشت یکی از اینا جمع و جور و شهری کم مصرف و پاک و یک ماشین درست و حسابی برای خارج از شهر و مسافرت …
اگر این پراید این همه سال تولید نمی شد الان باید پیکانتو هیوندا ای 10 یا میراژبا حجم موتورپراید وبا کیفیت و لوکس سوار می شدیم واقعا لعنت بر سایپا وایرانخودرو.
حامد قدسی
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ماشین های کوچک واقعا برای رانندگی تو شهرهای بزرگ خیلی خوبند تازه رانندگی باهاشون هم خیلی راحت تره. و این یک مزیته برای خیلی از راننده هایی که خیلی مهارت ندارند آلودگی و مصرف سوختشون هم که خیلی خوبه. من که تا اینجا نقطه ی ضعف خاصی ندیدم تا ببینیم نظر بقیه چی هست.
نیما
۲۶ فروردین ۱۳۹۴آقای قدسی باهاتون موافقم ولی برای تهران اصلا مناسب نیست چون اینجا قاونو رعایت نمیشه و سرعت ها سرسام آوره و رانندگی با ماشین کوچک بسیار خطرناکه ! نمونه اش مرگ همسر بنیامین در ماتیز به دلیل برخورد شدید 206 از پشت سر
حامد قدسی
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اینجا یک دیوونه خونه است نه شهر!!! من هم گفتم برای مصارف شهری مناسبه واگرنه برای توی شهر تهران باید با تانک بیرون رفت تا شاید امنیت داشته باشی!
mds
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اینجا فرهنگ رانندگی صفر هست
کلا فرهنگ همه چی صفره
esh
۲۶ فروردین ۱۳۹۴از آقای امین قوام صفری تشکر میکنم
ولی حیف کی اینجااینقدر قیمتش زیاده
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴با این اندازه ی کوچیک،داخلش جادار به نظر میاد،مصرف سوختش هم که خیلی عالیه
احمد باقری
۲۶ فروردین ۱۳۹۴چنگی به دل نمی زنه.
ALL CARS
۲۶ فروردین ۱۳۹۴خدا خیرشون بده خودروسازان خارجیوکه برای سود خودشون ویا بخاطر مردم خودشون ویا برای خریداران محصولاتشون توکشورهای دیگه هم که شده تنوع تو محصولاتشون دارن
کاش خودروسازان ماهم در سطح اونا بودن حتی اگه تنوعی تو محصولاتشون نداشتن هم باز میشد تحملشون کرد
sky watcher
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴کاش اوضاع اقتصادی این اجازه رو میداد که آدم دوتا ماشین داشت یکی از اینا جمع و جور و شهری کم مصرف و پاک
و یک ماشین درست و حسابی برای خارج از شهر و مسافرت …
علیرضا CAR
۶ تیر ۱۳۹۴اگر این پراید این همه سال تولید نمی شد الان باید پیکانتو هیوندا ای 10 یا میراژبا حجم موتورپراید وبا کیفیت و لوکس سوار می شدیم واقعا لعنت بر سایپا وایرانخودرو.