کیا

جزئیات بیشتر درمورد فیس‌لیفتِ کیا پیکانتو

پیکانتو که کوچک‌ترین فرزند کیا محسوب می‌شود به‌تازگی از سوی کمپانی مورد فیس لیفت قرارگرفته و یکسِری تغییرات ظاهری و باطنی در آن اعمال شده است.
در بخش بیرونی سپر جلو و عقب، جلوپنجره، رینگ‌های آلیاژی ۱۴ اینچی سفارشی و بسته اسپرت سفارشی از تغییرات اعمال‌شده هستند.

KIA Picanto 2015
KIA Picanto 2015
درون کابین از کروم و پوشش باکیفیت‌تر برای صندلی‌ها استفاده‌شده و یکسِری آپشن های سفارشی برای راحتی بیشتر قابل انتخاب هستند. ۵ نوع مختلف تریم شاملِ سطح ۱، سطح SR7، سطح ۲، سطح ۳ و سطح ۴ وجود دارد؛ البته یک سطح ۱ Air هم وجود دارد که دارای سامانه تهویه هوا (Air Conditioner) است.
KIA Picanto 2015
KIA Picanto 2015
SR7 درواقع جایگزین VR7 قبلی است به‌علاوه سامانه تهویه هوا، کنترل‌کننده‌های روی فرمان، شیشه‌های برقی جلو، حسگر پارک عقب و ورودی بلوتوث، USB و AUX.
در سطح ۲ تجهیزات موجود شامل رینگ‌های ۱۴ اینچی آلیاژی، ورودی بلوتوث و USB و AUX و آینه‌های جانبی گرم شونده است؛ همچنین نسخه‌های دارای جعبه‌دنده دستی از سامانه تهویه هوای خودکار و چراغ‌های مه شکن جلو سود می‌برند.
KIA Picanto 2015
KIA Picanto 2015
نوع ۳ هم رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی، چراغ‌های روشنایی در روزِ LED، صندلی‌های گرم شونده جلو، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و کنترل از راه دورِ روی غربیلک فرمان دارد.
2015 KIA Picanto facelift
۲۰۱۵ KIA Picanto Interior
سطح ۴ تریم داخلی که بالاترین نسخه محسوب می‌شود دارای ۴ پنجره برقی، قفل مرکزی دارای ریموت، شیشه‌های سایه‌دار، سانروف برقی، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، کروز کنترل و غربیلک فرمان گرم شونده است.
2015 KIA Picanto facelift
۲۰۱۵ KIA Picanto
همچنین سیستم پخش صوتی و سامانه Sat-Nav پیکانتو نیز ارتقا داده‌شده‌اند و قرار است از ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی با یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی در دسترس مشتریان قرار گیرند.
2015 KIA Picanto facelift
۲۰۱۵ KIA Picanto facelift
در مورد قوای محرکه، پیکانتو دارای دو پیشرانه بنزینی بسیار کوچک است که هردوی آن‌ها برای سازگاری با قوانین سرسختانه استاندارد آلایندگی یورو ۶ به‌تازگی مورد بهینه‌سازی قرارگرفته‌اند.
2015 KIA Picanto facelift
۲۰۱۵ KIA Picanto facelift
یکی از پیشرانه‌ها به حجم ۱ لیتر است که ۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قلب کوچک در صورت وجود سامانه‌ی استارت-استاپ دارای مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در یک‌صد کیلومتر و آلایندگی ۹۵ گرم در هر کیلومتر است؛ بدون این سامانه مصرف سوخت به ۳.۴۹ لیتر در یک‌صد کیلومتر افزایش‌یافته و در هر کیلومتر هم ۴ گرم دی‌اکسید کربنِ بیشتری متصاعد می‌شود. ۱۳.۹ ثانیه هم طول می‌کشد تا پیکانتو با این پیشرانه از حالت ایستاده به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. پیشرانه دوم نیز یک نمونه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر است که با جعبه‌دنده دستی و تریم داخلی سطح ۲ دارای آلایندگی ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر است. جالب است بدانید جعبه‌دنده خودکار با همان تریم سطح ۲ مقدار دی‌اکسید کربن را به ۱۲۵ گرم در هر کیلومتر می‌رساند و درواقع باعث ایجاد آلودگی بیشتر می‌شود! بهای پیکانتو ۲۰۱۵ در بازار انگلستان برای مدل ۳ دربِ پایه از ۸,۳۴۵ پوند آغاز می‌شود و در مدل ۵ درب با تریم داخلی سطح ۳ به حدود ۱۲,۵۴۵ پوند می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد قدسی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    ماشین های کوچک واقعا برای رانندگی تو شهرهای بزرگ خیلی خوبند تازه رانندگی باهاشون هم خیلی راحت تره. و این یک مزیته برای خیلی از راننده هایی که خیلی مهارت ندارند آلودگی و مصرف سوختشون هم که خیلی خوبه. من که تا اینجا نقطه ی ضعف خاصی ندیدم تا ببینیم نظر بقیه چی هست.

  2. نیما

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای قدسی باهاتون موافقم ولی برای تهران اصلا مناسب نیست چون اینجا قاونو رعایت نمیشه و سرعت ها سرسام آوره و رانندگی با ماشین کوچک بسیار خطرناکه ! نمونه اش مرگ همسر بنیامین در ماتیز به دلیل برخورد شدید 206 از پشت سر

    1. حامد قدسی

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اینجا یک دیوونه خونه است نه شهر!!! من هم گفتم برای مصارف شهری مناسبه واگرنه برای توی شهر تهران باید با تانک بیرون رفت تا شاید امنیت داشته باشی!

      1. mds

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        اینجا فرهنگ رانندگی صفر هست
        کلا فرهنگ همه چی صفره

  3. esh

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از آقای امین قوام صفری تشکر میکنم
    ولی حیف کی اینجااینقدر قیمتش زیاده

  4. سعید

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    با این اندازه ی کوچیک،داخلش جادار به نظر میاد،مصرف سوختش هم که خیلی عالیه

  5. احمد باقری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چنگی به دل نمی زنه.

  6. ALL CARS

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خدا خیرشون بده خودروسازان خارجیوکه برای سود خودشون ویا بخاطر مردم خودشون ویا برای خریداران محصولاتشون توکشورهای دیگه هم که شده تنوع تو محصولاتشون دارن
    کاش خودروسازان ماهم در سطح اونا بودن حتی اگه تنوعی تو محصولاتشون نداشتن هم باز میشد تحملشون کرد

  7. sky watcher

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کاش اوضاع اقتصادی این اجازه رو میداد که آدم دوتا ماشین داشت یکی از اینا جمع و جور و شهری کم مصرف و پاک
    و یک ماشین درست و حسابی برای خارج از شهر و مسافرت …

  8. علیرضا CAR

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اگر این پراید این همه سال تولید نمی شد الان باید پیکانتو هیوندا ای 10 یا میراژبا حجم موتورپراید وبا کیفیت و لوکس سوار می شدیم واقعا لعنت بر سایپا وایرانخودرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا