کیا

معرفی فیس‌لیفت کیا موهاوی در کره

کیا به‌تازگی فیس لیفت مختصری بر روی بزرگ‌ترین SUV خود یعنی موهاوی انجام داده و آن را در زادگاهش کره جنوبی رونمایی کرده است. موهاوی که در آمریکای شمالی بانام بورگو شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و تاکنون بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده است.

Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
تغییرات بیرونی در این فیس لیفت چندان زیاد نیست و به تغییر سپرها، جلوپنجره، پروژکتورها و چند تغییر جزئی دیگر محدودشده است. در چراغ‌های عقب از LED استفاده‌شده و چراغ‌های جلو از نوع HID شده‌اند. رینگ‌ها نیز ۱۸ اینچی هستند که با لاستیک‌های ۲۶۵ پوشیده شده‌اند.
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
در داخل اما تغییرات شامل اضافه شدن امکانات رفاهی و ایمنی و سیستم‌های کمک‌راننده می‌شود. ازجمله این سیستم‌ها می‌توان سامانه کنترل حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل الکترونیک پایداری یا ESC و چهار دوربین در اطراف خودرو را نام برد.
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
Kia Absolute Mohave
موهاوی جدید که Absolute Mohave نام‌گرفته، ۴.۹۴ متر طول، ۱.۹۱ متر عرض و ۱.۸۱ متر ارتفاع دارد که نسبت به نمونه قبل از فیس لیفت ۶ سانتیمتر در طول رشد داشته است. Absolute Mohave از یک پیشرانه V6 توربودیزل ۳ لیتری نیرو می‌گیرد که با استاندارد آلایندگی یورو ۶ سازگاری داشته و ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتن متر گشتاور (که در دور ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ rpm در دسترس است) تولید می‌کند. وظیفه انتقال این نیرو هم بر عهده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. موهاوی جدید در دو نوع ۵ نفره و ۷ نفره و به‌صورت چهارچرخ متحرک و یا دوچرخ متحرک عرضه می‌شود. ۲ رنگ برای تریم داخلی و ۵ رنگ برای بدنه نیز قابل سفارش است. کیا در حالی فیس لیفت موهاوی را معرفی کرده است که بسیاری کانسپت Telluride که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد را جایگزین موهاوی می‌دانند. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ALiHidden

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    من که هیچ فرقی با نسل قبلش احساس نکردم!

    فقط یکم مدرن تر شده

    1. فورد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (892 ديدگاه)

      وای خیلی خیلی فرق نکرده ولی من تو شاسی بلند های کره ای قبولش دارم

    2. Hitler

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      نسل قبلی رو یه بار پولیش زدن.

    3. Ashkan

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      زمانی که اومد ایران خیلی خوشگل بود ولی دیگه از چشم افتاده

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. mohsen

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        اره عوام میخریدن فکر میکردن مثل لندکروزه خخخخخ
        بعد معلوم شد جلو لند کروز باید 100 سال لنگ بندازه
        افرود این با پژو پارس خیلی فرق نداره بهتون قول میدم

  2. احمد باقری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قبلا که تولید می شد، می گفتن ماشین خوبیه و خیلی جاداره، ولی از مصرف سرسام آورش ناراضی بودن، حالا مثل اینکه مصرفش کم کم داده بهتر میشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. رضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (243 ديدگاه)

    کلا موهاوی بیریخته

  4. مهدی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین خیلی خشکیه. مخصوصا صندلی های عقب که بشینی کتلت میشی

    1. امیر سابق

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      شما چنبار نشستی توش که این نظرو میدی؟
      این ماشین روش ماشینی نیومده تو راحتی و نرمی صندل و نخواهد آمد (در بین کره ای ها)

  5. کامران

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم نقاط ضعفی در نسل قبلی وجود داشت.یکی کیفیت پایین مواد بکار رفته در داخل کابین بود که پس از مدتی سر و صداهای اضافی داخل کابین شنیده میشد.نقطه ضعف بعدی مربوط به ارتفاع کم کف ماشین (خصوصا جلو) که در مسیرهای افرود ادم رو کلافه میکنه .وضعف اخر عدم وجود قفل دیفرانسیل در حالت چهار چرخ متحرک که حرکت ماشین در برفهای سنگین و گل و لای رو با دشواری های زیادی روبرو میکنه .امیدوارم فیس لیفت رونمایی شده فاقد ضعف های مورد اشاره باشه و باعث بشه علاقمندان بیشتری جذب این ماشین کم ادعا ولی محبوب (اونهایی که این ماشین رو داشتن میدونن ) بشن

  6. یوسف

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (746 ديدگاه)

    فیس لیفت دیگه به کار این ماشین نمیاد بهتره کیا به فکر نسل جدیدش باشه، البته اگه میخواد بازار این رده رو از دست نده.

  7. سهیل

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ای جوووووووووونم موهاوی
    دیدار دوباره با معشوقم
    عاششششقشم
    خداکنه بیاد ایران بشه اینو خرید
    واقعا خوب شده ای قربون اون جلوپنجره اش برم من ظاهرش هنوزم جذابیت رو داره عاشق دسته دنده و پشت آمپرشم

  8. امین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موهاوی خیلی وقت از لیست ماشین های Kia تو آمریکا حذف شده و اصا در حال تولید نیست. این جملتون درست نیست “موهاوی که در آمریکای شمالی بانام بورگو شناخته می‌شود، در سال 2008 معرفی شد و تاکنون بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده است.”

    1. امیردهقانی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (739 ديدگاه)

      منظور از این جمله تولید موهاوی در آمریکا نیست بلکه منظور تولید آن در کره جنوبی است که همچنان ادامه دارد.

  9. کامران

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تحقیقی که کردم 0-100 این ماشین با موتور توربو 3000ccدیزل مثل نمونه های v8 نسل قبلی 8s است وگشتاورش هم نسبت به 440 نیوتن متر نمونه قبلی120 نیوتن متر افزایش پیدا کرده و به 559نیوتن متر رسیده،قضاوت با دوستان

  10. moein

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یکی از مسخره ترین حرف هایی که شنیدم این بود که بعضی دوستان این کره ایی رو با با پرادو و در بعضی موقع با لندکروز مقایسه می کردن

    1. american and japan

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      تازه تعصب هم دارن و به شدت به پرادو و لندکروز سرکوفت میزدن.اون موقعی که سری چهل تولید میشد اینا داشتن از ده بالایی میومدن ده پایینی.حالا اومدن موهاوی رو با حضرت مقایسه میکنن.
      البته ماشین خیلی عالی و خوبی هست موهاوی.در نسخه ی هشت سیلندر شتابش عالیه.البته از هشت سیلندر توقع دیگه ای هست.خیلی خیلی ماشین نرمیه.ولی استهلاک و خرجش آدمو دیوانه میکنه به خصوص تعویض کمک فنراش و ربع لندکروز هم قابلیت آفرود نداره.در ضمن اسب بخارش هم کره ای هست نه ژاپنی.اصلا نمیشه با لندکروز و پرادوی کهنه کار مقایسش کرد و غیر عقلانی هست به نظرم.

    2. نوید جهرمی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      من کل تویوتاهارو نادیده بگیرم از لندکروز نمیتونم بگذرم.
      اما این آزمایش مقایسه بیخود و بی جهت هم نیست. نمیشه تعصب داشت. موهاوی شاید تنها کیایی هس که باهاش میشه ب فکر آفرود هم بود.
      اما هنوز جلوی لندکروز خیلی بچه و خامه.

    3. نوید جهرمی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      من کل تویوتاهارو نادیده بگیرم از لندکروز نمیتونم بگذرم.
      اما این آزمایش مقایسه بیخود و بی جهت هم نیست. نمیشه تعصب داشت. موهاوی شاید تنها کیایی هس که باهاش میشه ب فکر آفرود هم بود.مقایسه ی کوتاهی ازش توی مجله ی ماشین هم چاپ شد.
      اما هنوز جلوی لندکروز خیلی بچه و خامه.

  11. مسعود

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعضی نظرات رو در مورد ماشینی که میشناسیش میخونی نسبت به نظرات بقیه ماشین ها هم که نمیشناسیشون بدبین میشی که به احتمال زیاد یارو حتی ندیده ماشین رو داره نظر میده .واقعا مجبورین در همه جا اظهار نظر کنین؟
    کیا موهاوی یکی از بهترین اتومبیل های تولید شده در کره جنوبی است در عین آفرود فوق العاده قابل رقابت با لندکروز سواری بسیار نرم و شتاب بسیار خوب و موتور پرجونی داره .به علاوه آپشن هاش هم از تمام همقطارهاش بیشتره
    این ماشین استثناییست

  12. سلطان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا انصافا موهاوی حرف نداره.اصلا انگار کره وقتی داشته این ماشینو میساخته حواسش نبوده،خودشو با آمریکا اشتباه گرفته.همه چیه این ماشین فوق العادست.البته فقط تو نوع ۸سیلندرش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا