کیا بهتازگی فیس لیفت مختصری بر روی بزرگترین SUV خود یعنی موهاوی انجام داده و آن را در زادگاهش کره جنوبی رونمایی کرده است. موهاوی که در آمریکای شمالی بانام بورگو شناخته میشود، در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و تاکنون بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده است.
تغییرات بیرونی در این فیس لیفت چندان زیاد نیست و به تغییر سپرها، جلوپنجره، پروژکتورها و چند تغییر جزئی دیگر محدودشده است. در چراغهای عقب از LED استفادهشده و چراغهای جلو از نوع HID شدهاند. رینگها نیز ۱۸ اینچی هستند که با لاستیکهای ۲۶۵ پوشیده شدهاند. در داخل اما تغییرات شامل اضافه شدن امکانات رفاهی و ایمنی و سیستمهای کمکراننده میشود. ازجمله این سیستمها میتوان سامانه کنترل حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل الکترونیک پایداری یا ESC و چهار دوربین در اطراف خودرو را نام برد. موهاوی جدید که Absolute Mohave نامگرفته، ۴.۹۴ متر طول، ۱.۹۱ متر عرض و ۱.۸۱ متر ارتفاع دارد که نسبت به نمونه قبل از فیس لیفت ۶ سانتیمتر در طول رشد داشته است. Absolute Mohave از یک پیشرانه V6 توربودیزل ۳ لیتری نیرو میگیرد که با استاندارد آلایندگی یورو ۶ سازگاری داشته و ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتن متر گشتاور (که در دور ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ rpm در دسترس است) تولید میکند. وظیفه انتقال این نیرو هم بر عهده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است.۲۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ALiHidden
۲۰ اسفند ۱۳۹۴من که هیچ فرقی با نسل قبلش احساس نکردم!
فقط یکم مدرن تر شده
فورد
۲۰ اسفند ۱۳۹۴وای خیلی خیلی فرق نکرده ولی من تو شاسی بلند های کره ای قبولش دارم
Hitler
۲۰ اسفند ۱۳۹۴نسل قبلی رو یه بار پولیش زدن.
Ashkan
۲۰ اسفند ۱۳۹۴زمانی که اومد ایران خیلی خوشگل بود ولی دیگه از چشم افتاده
mohsen
۲۱ اسفند ۱۳۹۴اره عوام میخریدن فکر میکردن مثل لندکروزه خخخخخ
بعد معلوم شد جلو لند کروز باید 100 سال لنگ بندازه
افرود این با پژو پارس خیلی فرق نداره بهتون قول میدم
احمد باقری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴قبلا که تولید می شد، می گفتن ماشین خوبیه و خیلی جاداره، ولی از مصرف سرسام آورش ناراضی بودن، حالا مثل اینکه مصرفش کم کم داده بهتر میشه.
رضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۴کلا موهاوی بیریخته
مهدی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ماشین خیلی خشکیه. مخصوصا صندلی های عقب که بشینی کتلت میشی
امیر سابق
۲۰ اسفند ۱۳۹۴شما چنبار نشستی توش که این نظرو میدی؟
این ماشین روش ماشینی نیومده تو راحتی و نرمی صندل و نخواهد آمد (در بین کره ای ها)
کامران
۲۰ اسفند ۱۳۹۴اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم نقاط ضعفی در نسل قبلی وجود داشت.یکی کیفیت پایین مواد بکار رفته در داخل کابین بود که پس از مدتی سر و صداهای اضافی داخل کابین شنیده میشد.نقطه ضعف بعدی مربوط به ارتفاع کم کف ماشین (خصوصا جلو) که در مسیرهای افرود ادم رو کلافه میکنه .وضعف اخر عدم وجود قفل دیفرانسیل در حالت چهار چرخ متحرک که حرکت ماشین در برفهای سنگین و گل و لای رو با دشواری های زیادی روبرو میکنه .امیدوارم فیس لیفت رونمایی شده فاقد ضعف های مورد اشاره باشه و باعث بشه علاقمندان بیشتری جذب این ماشین کم ادعا ولی محبوب (اونهایی که این ماشین رو داشتن میدونن ) بشن
یوسف
۲۰ اسفند ۱۳۹۴فیس لیفت دیگه به کار این ماشین نمیاد بهتره کیا به فکر نسل جدیدش باشه، البته اگه میخواد بازار این رده رو از دست نده.
سهیل
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ای جوووووووووونم موهاوی
دیدار دوباره با معشوقم
عاششششقشم
خداکنه بیاد ایران بشه اینو خرید
واقعا خوب شده ای قربون اون جلوپنجره اش برم من ظاهرش هنوزم جذابیت رو داره عاشق دسته دنده و پشت آمپرشم
امین
۲۰ اسفند ۱۳۹۴موهاوی خیلی وقت از لیست ماشین های Kia تو آمریکا حذف شده و اصا در حال تولید نیست. این جملتون درست نیست “موهاوی که در آمریکای شمالی بانام بورگو شناخته میشود، در سال 2008 معرفی شد و تاکنون بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده است.”
امیردهقانی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴منظور از این جمله تولید موهاوی در آمریکا نیست بلکه منظور تولید آن در کره جنوبی است که همچنان ادامه دارد.
کامران
۲۱ اسفند ۱۳۹۴تحقیقی که کردم 0-100 این ماشین با موتور توربو 3000ccدیزل مثل نمونه های v8 نسل قبلی 8s است وگشتاورش هم نسبت به 440 نیوتن متر نمونه قبلی120 نیوتن متر افزایش پیدا کرده و به 559نیوتن متر رسیده،قضاوت با دوستان
moein
۲۱ اسفند ۱۳۹۴یکی از مسخره ترین حرف هایی که شنیدم این بود که بعضی دوستان این کره ایی رو با با پرادو و در بعضی موقع با لندکروز مقایسه می کردن
american and japan
۲۱ اسفند ۱۳۹۴تازه تعصب هم دارن و به شدت به پرادو و لندکروز سرکوفت میزدن.اون موقعی که سری چهل تولید میشد اینا داشتن از ده بالایی میومدن ده پایینی.حالا اومدن موهاوی رو با حضرت مقایسه میکنن.
البته ماشین خیلی عالی و خوبی هست موهاوی.در نسخه ی هشت سیلندر شتابش عالیه.البته از هشت سیلندر توقع دیگه ای هست.خیلی خیلی ماشین نرمیه.ولی استهلاک و خرجش آدمو دیوانه میکنه به خصوص تعویض کمک فنراش و ربع لندکروز هم قابلیت آفرود نداره.در ضمن اسب بخارش هم کره ای هست نه ژاپنی.اصلا نمیشه با لندکروز و پرادوی کهنه کار مقایسش کرد و غیر عقلانی هست به نظرم.
نوید جهرمی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴من کل تویوتاهارو نادیده بگیرم از لندکروز نمیتونم بگذرم.
اما این آزمایش مقایسه بیخود و بی جهت هم نیست. نمیشه تعصب داشت. موهاوی شاید تنها کیایی هس که باهاش میشه ب فکر آفرود هم بود.
اما هنوز جلوی لندکروز خیلی بچه و خامه.
نوید جهرمی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴من کل تویوتاهارو نادیده بگیرم از لندکروز نمیتونم بگذرم.
اما این آزمایش مقایسه بیخود و بی جهت هم نیست. نمیشه تعصب داشت. موهاوی شاید تنها کیایی هس که باهاش میشه ب فکر آفرود هم بود.مقایسه ی کوتاهی ازش توی مجله ی ماشین هم چاپ شد.
اما هنوز جلوی لندکروز خیلی بچه و خامه.
مسعود
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵بعضی نظرات رو در مورد ماشینی که میشناسیش میخونی نسبت به نظرات بقیه ماشین ها هم که نمیشناسیشون بدبین میشی که به احتمال زیاد یارو حتی ندیده ماشین رو داره نظر میده .واقعا مجبورین در همه جا اظهار نظر کنین؟
کیا موهاوی یکی از بهترین اتومبیل های تولید شده در کره جنوبی است در عین آفرود فوق العاده قابل رقابت با لندکروز سواری بسیار نرم و شتاب بسیار خوب و موتور پرجونی داره .به علاوه آپشن هاش هم از تمام همقطارهاش بیشتره
این ماشین استثناییست
سلطان
۱۴ بهمن ۱۳۹۶آقا انصافا موهاوی حرف نداره.اصلا انگار کره وقتی داشته این ماشینو میساخته حواسش نبوده،خودشو با آمریکا اشتباه گرفته.همه چیه این ماشین فوق العادست.البته فقط تو نوع ۸سیلندرش.