کیا سول ۲۰۲۲ با قیمت پایه بیشتر و حذف گیربکس دستی معرفی شده است. همچنین برخی تکنولوژیهای جدید در این خودرو نصب شده و نشان بهروز شده کیا نیز روی کاپوت، رینگها و درب پشتی خودنمایی میکند.
سول LX مدل ۲۰۲۲ قیمت پایه ۱۹۱۹۰ دلاری داشته و هماکنون فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. این تریم در مدل سال ۲۰۲۱ با گیربکس ۶ سرعته دستی قابل انتخاب بود و قیمت آغازین ۱۷۴۹۰ دلاری داشت. قیمت نسخه اتوماتیک سول ۲۰۲۱ نیز ۱۸۹۹۰ دلار تعیین شده بود.
سول LX 2022 هماکنون بهصورت استاندارد از نمایشگر ۸ اینچی سود میبرد درحالیکه مدل سال پیش نمایشگر ۷ اینچی داشت. همچنین پکیج تکنولوژی جدیدی برای این مدل در دسترس بوده که شامل رینگهای ۱۶ اینچی، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، دستیار تغییر خطوط، دستیار پیشگیری از برخورد جلو و هشدار توجه راننده است.
در تریم های LX، S و EX سول ۲۰۲۲ رنگ خاکستری جدیدی جایگزین رنگ نقرهای قبلی شده است.
تریم های S، X-Line و GT-Line نیز تغییراتی را تجربه کردهاند. این مدلها هماکنون بهصورت استاندارد با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و ناوبری، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، استارت دکمهای، شارژر بیسیم گوشی هوشمند و دو درگاه USB عرضه میشوند.
تریم | قیمت (دلار) | قیمت مدل سال ۲۰۲۱ |
LX 2.0L | $۱۹,۱۹۰ | $۱۸,۹۹۰ |
S 2.0L | $۲۱,۴۹۰ | $۲۰,۵۹۰ |
X-Line 2.0L | $۲۲,۵۹۰ | $۲۱,۶۹۰ |
GT-Line 2.0L | $۲۲,۵۹۰ | $۲۱,۶۹۰ |
EX 2.0L | $۲۳,۴۹۰ | $۲۳,۲۵۰ |
Turbo 1.6T | $۲۷,۷۹۰ | $۲۷,۵۵۰ |
Amirreza
۳ تیر ۱۴۰۰این منسل سول رو نمیدونم ولی هیچوقت نتونستم با نسل های قبلیش ارتباط برقرار کنم ، اصلا ماشین قشنگی نیست و انگار ناقص الخلقس ولی این نسلش بهتره اما هنوزم به نظرم زیاد قشنگ نیست
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۴۰۰چون ما بیشتر دنبال ظاهر و آپشن هستیم و دقیقاً برای همین هست انتخابهایمان با باقی نقاط جهان متفاوت هست !
کیا سول یک خودروی کاربردی هست که فضای داخل بزرگی دارد و برای همین همیشه خودروهای کاربردی در ایران خاطرخواه ندارند ولی خودروهای غیرکاربردی چون فقط قشنگ هستند یا آپشن زیاد دارند ، مورد توجه قرار میگیرند !
خود من همیشه به اصل یک موضوع میپردازم در انتخاب خودرو ، نمیگویم ظاهر مهم نیست ، اتافاقاث بسیار هم مهم هست اما ظاهر آپشن باید مکمل راحتی آسایش و استهلاک پائین هم باشند !
مثلاً محصولات سانگیانگ اگر توجه کرده باشید کاربردی هستند اما قیافهی جالبی ندارند !
کیا سول ، خودروی خوبی هست اما خودروهایی همچون کیا سول ، کارنز ، تویوتا سیینا ، رنو داچیا ون و … با اینکه حقیقتاً بسیار ارزشمند هستند ولی در ایران مشتری و مخاطب ندارند و این خیلی بده و نشاندهی سطح هوشیاری مردم ما که همه چیز را به ظاهر و آپشن میبینند و نه کاربرد اون وسیله !!!
amirmohammad
۳ تیر ۱۴۰۰اتفاقا کیا سول آپشن های زیادی داره و تو مطلب بررسیش نوی پدال میتونی بری بخونی.چیزی از سدان ها کم نداره تو آپشن اینکه این کلاس ماشین تو ایران فروش نداره بخاطر سلیقه مردم نسیت به طراحی این کلاس هست. همه جای دنیا سلیقه ها متفاوته مثلا استیشن ها تو اروپا محبوبن ولی تو امریکا نه و نمیتونی بگی امریکایی ها هوشاری ندارن
خودروهای خارجی که تو ایران محبوب هستن هم تو همه جای دنیا پرفروشن و جوایز زیاد کسب کردن
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۴۰۰خیر ، amirmohammad عزیز
حرف شما زمانی صحیح بود که ما میرفتیم در نمایندگیهای خودروهای مورد علاقمون و به قیمت جهانی میخریدیمشان و نه اینکه به طور مثال خودرویی همچون کمری ، سوناتا ، اپتیما ، آکورد در بازار آمریکا در یک محدوده قیمتی دلاری باشند اما در ایران همان خودروها را مافیا و انحصار تایین قیمت میکرد که تفاوتهایشان به ۶۰ میلیون هم میرسید در زمان خودش !
برای نمونه میگویم :
هیوندای سانتافه از تویوتا راو۴ در زمانی که وارد میشدند در نمونهی فولآپشن از نظر خرید دلاری در امارات یا حتی آمریکا گرانتر بود اما به ایران که میرسید تفاوت ۵۰ میلیون تومنی پیدا میکردند !
شما هیچگاه نمیتوانید بازار آزاد و مردم خودروشناس آمریکا را با بازار انحصاری مافیایی و مردم خودرونشناس در ایران مقایسه کنید !
حتی صحبت کردن در این مورد هم خندهداره چون دیگر یه بچه دهه۹۰ هم میداند دنیا چه خبر هست و با یک سرچ کوچک در دنیای مجازی میفهمد آن طرف دنیا به مردمش چه میگذرد و با ایران مقایسه میکند که چینی میخریم چون مثلاً خوشگل هست یا آپشن دارد و مجبور هست یا ایرانی میخریم چون مثلاً از تولید ملی حمایت کنیم اما بحث فقط محکوم بودن ما ایرانیها به خرید کالاهایی هست که مجبور به خریدش هستیم و اگر نه باید سُماق مِک بزنیم !!!
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰امیرمحمد جان خیر این طوری ها هم نیست ماشینی مثل مزدا6 اگه تو ایران بود کسی دست به فرمون اپتیما و سوناتا نمیزد یا cx9 بود سورنتو و سانتافه مثل خارج توی نمایندگی خاک میخورد.اتفاقا ماشین هایی که اینجا پرفروشن تو خارج توی نمایندگی خاک میخورند و نویدجان درست میگند و من دیگه توضیح نمیدم چون تکرار مکرراته
amirmohammad
۳ تیر ۱۴۰۰توی ایران هم مناطق ازاد داریم که تا سه سال پیش واردات هر نوه مدل ازاد بود و هرکس هر ماشینی که میخواست میاورد یا سفارش میداد اما میبینیم که تو مناطق ازاد هم ماشین های تو کلاس کیا سول انگشت شمار وارد شده یا اینکه همون برندهایی که تو مناطق ملی پرفروش ترین هستن تو مناطق ازادم پرفروش ترینن
چرا چون سلیقه مردم اینه اینجا و از نظرون فلان کلاس یا فلان برند بهتره
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰دقیقا دوست عزیز می خواستم اینو بنویسم که شما زحمتشو کشیدید.توی منطقه ما که 3 تا بیشتر نیست که اون هم سالها خاک میخوردن و باقیمت پایین فروش رفتن و اکثرا هم صاحباشون پیرمرد هستن
Amirreza
۳ تیر ۱۴۰۰و البته خودروهای استیشن هم تهش به سرنوشت i40 استیشن و پژو استیشن دچار میشن چون با اینکه کاربردین ولی ظاهر جالبی ندارن نسبت به نسخه سواری
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰احساس میکنم یک کپی از فورد فلکس بوده و مثل همونم ازبین میره!
کارون
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من داشتم و واقعا خودروی عالیه
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۳ تیر ۱۴۰۰نسبت به قیمتش خوبه و بنظرم این نسلش از نسل قبلی زیبا تره .
Ali
۳ تیر ۱۴۰۰تا اونجایی که میدونم دومین ماشین کم استهلاک امریکاس ولی چهره عجیب و نا منظمی داره…هر چند قیمتش خوبه نسبت به هم کلاسیهاش..
ولی انتخاب من تو این گروه کرولا کراس هست
Reza
۴ تیر ۱۴۰۰چهرش اونقدرام بدک نیست ها
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰ادمو یاد فورد فلکس میندازه
محمد مختاری آذر
۵ تیر ۱۴۰۰زیاد بد نیست ولی طراحی کیا سول اصلا خوب نیست
behzad
۱۲ شهریور ۱۴۰۱با سلام خدمت عزیزان
من این ماشین رو مدل 2013 رو دارم و کاملا ازش راضیم و یک ماشین بی دردسر وعالی هست .هم اسپرت و هم خانوادگی میشه گفت هستش. رانندگی باهاش بسیار لذت بخشه .
این مدل 2022 با چهرهای زیبا تر و کارامد تر به بازار میاد وبه نظر من این ماشین در رده خودش بسیار حرف داره که بزنه مثل نسلهای قبلیش.
کیا سول با طراحی خاص .منکه دوسش دارم خدا کنه زود تر وارد بشه .