کیا نیرو هیبرید ۲۰۱۷ که نام خود را از «نِرون»، امپراتور روم گرفته، سخت به دنبال پایین کشیدنِ مادر تمام وسایل نقلیه هیبریدی بنزین-الکتریک، یعنی تویوتا پریوس است. برند کرهای با نشانه گرفتن تیغ چاقویش به سمت قلب کلاس خودروهای هیبریدی، «نیرو» را در بازار امریکا با شروع قیمتی برابر ۲۳ هزار و ۷۸۵ دلار عرضه کرده است؛ یعنی به عبارتی ۱۷۶۵ دلار کمتر از پایینترین سطح قیمت پریوس.
بهترین مصرف سوخت در میان ۵ سطح تریم کیا نیرو مربوط به مدل پایه FE است؛ جایی که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف آن را به میزان ۴.۵۲ لیتر در شهر و ۴.۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده است. نیرو FE به صورت استاندارد با تجهیزاتی نظیر یک دوربین نمای عقب، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو همراه است.
در همین حال، آنهایی که برای بهدستآوردن امکانات راحتی بیشتر، حاضرند مصرف سوخت بالاتری داشته باشند (به میزان ۴.۶۱ لیتر در شهر و ۵.۱۱ لیتر در جاده)، میتوانند به سراغ مدلهای مجهّزتر LX و EX بروند که به ترتیب، قیمتهایی برابر ۲۴۰۹۵ و ۲۶۵۹۵ دلار دارند. در نیرو LX امکاناتی مانند ریلهای سقفی، دکمه فشاری استارت و چراغهای عقب LED اضافه میشوند و این در حالی است که در مدل سطح بالای EX، مواردی چون گرمکن صندلیها، چراغهای روزانه LED، چراغهای مهشکن، سیستم مانیتورینگ نقطه کور و آینههای بغل جمعشونده خودکار همراه با گرمکن در اختیار قرار میگیرند. یک پکیج ایمنی با سیستمهای هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار انحراف از خطوط نیز در کیا نیرو ارائه شده که قیمت آن در تریم LX برابر ۱۴۵۰ دلار ودر تریم EX، جایی که یک سانروف و سیستم کروز کنترل به پکیج ایمنی اضافه میشوند، برابر ۲۳۰۰ دلار است.
بالاترین سطح امپراتوری «نیرو» مربوط به مدل تورینگ» است که مطابق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به اندازه ۵.۱۱ لیتر در شهر و ۵.۸۸ لیتر در جاده، در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. نیرو تورینگ که قیمتش از ۳۰ هزار و ۵۴۵ دلار آغاز میشود، دارای مجموعهای از تجهیزات لوکس به صورت استاندارد است؛ از جمله سانروف، تهویه و گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان و یک صندلی راننده تنظیمشونده. همچنین مشتریان میتوانند در قالب یک پکیج ۱۹۰۰ دلاری، امکاناتی شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از خط، کروز کننترل انطباقی و چراغهای جلوی HID را اضافه کنند. در همین حال، اولین خریداران نیرو میتوانند مدل تولید محدود «لانچ ادیشن» را انتخاب کنند؛ مدلی که به دو رنگ سفید و سیاه محدود شده و شامل یک جلوپنجره مخصوص و چرخهای ۱۸ اینچی است. البته برای داشتن کیا نیرو لانچ ادیشن باید مبلغی معادل ۲۸۸۹۵ دلار پرداخت.
سامان اذری
۹ بهمن ۱۳۹۵پریوس پرایم +++++++
کیا نیرو ——-
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵حالا که واردات کیا به مشکل خورده ، کیا اینقدر محبوب شده .
پریوس خیلی بهتره.
ویدئو هاش در یوتیوب هست. مرد حدودا 55 ساله، 45 دقیقه تجربه ی ماکیت پریوس با 296000 کیلومتر کارکرد رو تعریف میکرد. در ظرف 45 دقیقه فقط تعریف میکرد. فقط و فقط تعریف میکرد. از این که کابینش بی سر و صدا بود و هست بگیر تا اینکه مصرفش بی نهایت کمه، لنت ترمزش رو تو 220000 عوض کرده !! و باتری هاش که ظرفیتشون هیچ تغییری نکرده و ….
در این 45 دقیقه حتی یک نکته ی منفی هم نگفت.
فیلم هاش در یوتیوب هست. ببینید و کیف کنید.
فقط تویوتا و هوندا
۹ بهمن ۱۳۹۵سامان جان فکر کنم ملت فک کردن پریوس معمولی رو میگی. برای همین به خاطر ظاهرش دیس لایک دادن. پریوس پرایم ظاهرش به مراتب زیباتر از معمولیشه و طراحی خیلی خوبی داره. مصرفش هم زیر 2 لیتره. اگه میومد ایران مطمئنم خیلی فروش میکرد. حتی بیشتر از کرولا و الانترا.این کیا نیرو هم ماشین خوبیه. ولی به شخصه نمیدونم چرا این جور طراحی های جلوی جدید کیا مثل اینو اسپورتیج جدید که جلو پنجره و چراغاش از هم فاصله دارن به دلم نمیشینه. شاید به خاط اینه که عادت ندارم بهش و متفاوته.
سامان اذری
۱۰ بهمن ۱۳۹۵مجید و فقط تویوتا و هوندا جان
من تو سایت پدال یه تجربه ای رو کسب کردم اونم اینکه
اگه تو پدال مطلب از پراید باشه زیرش بنویسی با قیمت 20 میلیون
بنز اس 500 مدل 2017 +++++
پراید 111 صفر ———
چون پست راجب پراید هست همه دیسلایک میدن
سیاوش
۹ بهمن ۱۳۹۵این تو شهر کم تر از جاده مصرف می کنه چرا ؟؟؟؟؟؟ واقعا کسی میدونه چرا؟
فقط تویوتا و هوندا
۹ بهمن ۱۳۹۵سیاوش جان همه ی ماشین های هیبریدی مصرف شهریشون کمتر از جادست. برعکس ماشین های بنزینی. دلیلش اینه که تو شهر معمولاً سرعت ماشین کمه و به اون صورت از قدرت موتور بنزینی استفاده نمیشه. برای همین خیلی از مواقع اصن موتور بنزینی کار نمیکنه و خاموشه و فقط ممکنه برای شارژ شدن باتری موتور الکتریکی در صورت کمبود شارژ استفاده شه. خصوصاً زمانی که ماشین متوقفه مثل پشت چراغ قرمز. همونطور که میدونید بیشترین مصرف بنزین زمانیه که موتور بنزینی درجا کار می کنه. برای همین در ماشین های هیبریدی که در حالت سکون فقط موتور برقی تو سرویسه، مصرف سوخت صفر هستش و میانگین مصرف سوخت شهری کلی میاد پایین. هم چنین تو سرعت های پایین هم بدون شتابگیری بیش از حد فقط موتور الکتریکی کار میکنه (البته تا جایی که شارژ باتری تموم نشه). تازه اگه شرایط طوری باشه که بتونی با سرعت بالا بدون شتاب گیری و فشردن زیاد پدال گاز حرکت کنی (مثل سرپایینی ها) بازم موتور بنزینی از سرویس خارج میشه و فقط موتور برقی برای حرکت ماشین استفاده میشه که حتی تا بالای 100 تا هم تو این شرایط میشه فقط با موتور برقی حرکت کرد.یه تصور غلطی هم که وجود داره و تو بعضی جاها میگن اینه که مثلاً میگن ماشین های تویوتا تا سرعت 40 تا فقط برقیه بعد از اون بنزینی هم میاد تو سرویس. این حرف همونطور که گفتم در شرایطی درسته که اولاً شتاب گیری زیاد و ناگهانی نداشته باشیم(چون اگه شتابگیری ناگهانی داشته باشیم سیستم هیبریدی متوجه میشه که درخواست توان بالایی از سیستم داریم لذا موتور بنزینی رو هم میاره سرویس که توان هاشون به هم اضافه شه وقدرت خروجی بالایی رو ارائه بده)، ثانیاً شارژ باتری هیبریدی کم نباشه.
امیدوارم تونسته باشم جواب سوالتونو بدم :)
سیاوش
۱۰ بهمن ۱۳۹۵دوست خوبم از پاسخ مفصل شما لذت بردم و کاملا منطقی بود مرسی از لطفت
محمدرضا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵به خاطر اینکه در شهر چونکه سرعت پایینه بیشتر حالت الکتریکیه ولی در بزرگراه چونکه سرعت بالاست موتور بنزینی همش روشنه!
هاشم
۹ بهمن ۱۳۹۵مگه قیمتش 23785 دلار نیست؟؟؟
مگه خودروهای هیبریدی و الکتریکی از دادن عوارض معاف نیستن؟؟؟
یعنی این چپاول گران مال مردم این خودرو را اگه وارد کنن به این قیمت میدن؟؟؟
مگه پریوس 25550 دلار نیست؟؟؟؟
پس چرا قیمتش اینجا 160 میلیون تومنه؟؟؟؟
ASA
۹ بهمن ۱۳۹۵چراغای عقب کپی شده از روی فولکس هست
sunmartin
۱۰ بهمن ۱۳۹۵کیا نیرو بلحاظ مصرف در رکوردهای گینس ثبت شد
پس لطفا مطالعات خود را بالا ببرید منکر خوب بودن پریوس نیستم اما با طراحی آن اصلا ارتباط برقرار نمیکنم
آنا
۲۱ اسفند ۱۳۹۵سلام،کسی میدونه مدل ۲۰۱۷ کی به بازار ایران میاد و قیمت فروشش چقدر در میاد؟
ممنون میشم اگه اطلاعى دارید بگید