در نمایشگاه اتومبیل نیویورک امسال بود که کیا از نسل دوم سدان فولسایز و دیفرانسیل جلوی خود رونمایی کرد. این کمپانی در مدل جدید کادنزا ۲۰۱۷، مجموعهای از تکنولوژیها و تجهیزات را اضافه کرده و در عین حال، به میزان قابلتوجهی از وزن آن کاسته است. با این حال، علیرغم انتشار اطلاعات در مورد ساختار آلومینیومی، استفاده از فولاد با مقاومت بالا و بهینهسازیهای بیشمار دیگر، کیا تا به این زمان از اعلام قیمتگذاری کادنزا خودداری کرده بود.
امّا بهتازگی، کیا قیمت کادنزا ۲۰۱۷ را منتشر کرده که از ۳۲ هزار و ۸۹۰ دلار برای برای تریم پایه «پرمیوم» آغاز میشود؛ قیمتی که شامل ۹۰۰ دلار هزینه تحویل در مقصد نیز هست. تریم «تکنولوژی» که تجهیزات تکنولوژیک زیادی در آن به کار گرفته شده، هزینهای برابر ۳۹۸۹۰ دلار برای مشتریان خواهد داشت و این در حالی است که بالاترین سطح سری کادنزا با نام «لیمیتد»، با قیمتی برابر ۴۵ هزار و ۲۹۰ دلار در اختیار مشتری قرار میگیرد.
به گفته کیا، تمام تلاش این کمپانی در کادنزای جدید، ایجاد محیطی آرام در داخل کابین و یک «سکوت کتابخانهای» بوده است. به این منظور، از جاذبهای شوک مخصوص همراه با دامپینگ دارای دامنه گزینشی، ضربهگیرهای هیدرولیک، افزایش مصالح عایق صوت، شیشههای آکوستیک و یک سپر محافظ ویژه در زیر بدنه استفاده شده است. اورث هدریک (Orth Hedrick)، معاون برنامهریزی تولید کیا موتورز امریکا در این زمینه میگوید:
کادنزای جدید با چهرهای تهاجمی و زیبا و بهینهسازیهای قابلتوجه، هیجان زیادی به کلاس خودروهای بزرگ اضافه میکند. امّا این پایینترین سطح این خودروهاست که محل درخشش کادنزا میشود؛ جایی که این مدل با ارائه تجهیزات تکنولوژی و لوکس در یک قیمت مقرونبهصرفه و شگفتانگیز، میتواند در هر سطح تریم، مشتریان را به سمت خود جذب کند.
کیا در مدل ۲۰۱۷ از کادنزا، تنها یک گزینه پیشرانه را برای مشتریان عرضه کرده است؛ یک موتور ۳.۳ لیتری V-6 با قدرت ۲۹۰ اسببخار و گشتاور حداکثر ۳۴۳ نیوتنمتر که با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه میشود. همچنین قدرت پیشرانه منحصراً به چرخهای جلو منتقل خواهد شد.
حسین
۲۲ آبان ۱۳۹۵با این حجم موتور احتمالا ایران نمییاد!جر مناطق ازاد
Ashkan
۲۲ آبان ۱۳۹۵قانون حجم موتور رو وردارن بر اساس قیمت بزارن مثلا ماشین بالا 100 هزار دلار لوکس وارداش ممنوع (که البته ما با ممنوعیت هر نوع خودروری مخالفیم چه لوس چه غیر لوکس)
RS-28
۲۳ آبان ۱۳۹۵خوشگل
Efk
۲۲ آبان ۱۳۹۵پشتش خیلی تپله ماشینی که کشیده و عضلانی بنظر بیاد بهتره
Bavaria
۲۲ آبان ۱۳۹۵کمپانی هایی مثل هیوندای یا کیا یا امثال اینا که تازه به درجات بالا رسیدن اکثرا میرن توو کار لوکس بودن و راحتی و آرامش و این حرفا
اینجاست که تفاوت خودرو ساز های مطرح معلوم میشه
مثلا ب ام و هیچ وقت نمیاد بگه ما ماشینی میسازیم ررررراحت بببببی صدا آآآآآآرامش فوق العاده. بلکه تکنولوژی و جنمشو داره میگه ماشنمو بنداز توو پیست وحشیانه گاز بده پا به پات میاد ی حال اساسی هم میده بهت.(به عینه دیدم یارو با ب ام و 335 کانورتیبل از رو سرعت گیر پرید!!!! اینجاست که فهمیدم چرا هزینه نگهداری ب ام و بالاست)
اینا خودشونو فعلا با آرامش و این حرفا گول میزنن
Hj
۲۲ آبان ۱۳۹۵ینی میگی شما با ماشینایه اسپورت ژاپنی یا امریکایی این طور رفتار نمیشه؟؟
پس چرا استحلاک و هزینشون نسبتا از bmw کمتره
Bavaria
۲۲ آبان ۱۳۹۵اولا من گفتم کمپانی هایی که تازه اوج گرفتن
دوما اون ماشین اسپرت ژاپنی هرگز توو راحتی ب ب ام و نمیرسه،یا اگه راحت باشه مثل ب ام و اسپرت نیست(نمونش جی تی آر یا سوبارو بی آر زد) درضمن مثلا ماشینی مثل m2 رو با همتای ژاپنیش مقایسه کنی کسی راجبه استهلاک حرف نمیزنه
راجبه ماشین هایی مثل موستانگ و کامارو جیپ چروکی یا رنجرور ایوک توو منطقه آزاد زیاد کارکردشو میبینم میخواین باورکنین یا نه،اگه نرسی بهشون زود لش میشن،رنجرور که دگ ب دودکردن افتاده(البته بنظرم همه اینا تقصیر صاحب ماشینه که اطلاع درستی از نیازهای ماشینش نداره)
هرماشینی که میخری هرچی پیچیده تر،بیشتر ب نگهداری احتیاج داره
این حرفم که ب ام و همیشه توو تعمیرگاهه ی تووهمه
من که زیاد ب ام و میبینم،اما ن توو تعمیرگاه
Bavaria
۲۲ آبان ۱۳۹۵درضمن ب ام و ارث پدری من نیست که تعصب بیجا داشته باشم و الکی ازش تعریف کنم،من طرفدار ب ام و ام چون از سیاست هاش خوشم میاد،سبک خودشو داره،مغروره و زیرمجموعه هیچ شرکتی نیست و غرور و اصالت زیرمجموعه هاشو حفظ کرده ،بسیار نوآوری داره و….
ناراحت کننده واسم اینه که ی سری همشون ی دوستی دارن ک ب ام وشون همش توو تعمیرگاهه
آخه اصلا شاید تعمیرکارش،هیچی بارش نیست
کار هرکس نیست ی کوه تکنولوژی رو سر دراوردن
Scuderia Italia
۲۲ آبان ۱۳۹۵.
معلومه BMW اسپرت تر از تویوتا و ماشین های امریکایی هست
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ آبان ۱۳۹۵Hj
داداش همه دنیا میدونند استهلاک ماشینهای المانی زیاده اما یه سری تو سایت همچنان نمیدونند
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۵دوستان این همون شرکت کره ایه که میگفتین زباله میسازه اما حالا کیا کجا و ما کجا
ما هنوز داریم چراغ ماشینارو عوض میکنیم
sunmartin
۲۲ آبان ۱۳۹۵چه شاهکاری شده این کادنزا بزودی مسئله ورود خودورهای بالای 2.5 لیتر حل میشه و شاهد حضور این کادنزای واقعا لاکچری میشیم خودوریی کخه در آمریکا خوش درخشیده در نسل های قبل و حالا باید دید در این به روز رسانی جدید و استفاده هر چه تمام تر از سیستم های پیشرفته صوتی تصویری و ایمنی و نیز چرم زیبای ناپا در کنار صندلی های به غایت کامفورت و نسبتا پهن چطور ازین خودوری تقریبا فول سایز استقبال میشه اگه وارد ایران بشهع رقابتی سخت با آزرای گرنجور 2017 و تالیسمان خواهد داشت که بخاطر طراحی زیباتر از دو خودوری فوق شاید مشتریان خاص به سمت این زیبای کره ای حرکت کنند تبریگ به کیا موتورز و تیم قوی طراحی آلمانی این شرکت که دیگه راه خودش پیدا کرده و خودورهای کیا از سایر خودورها قابل تشخیص هستند به لطف امضای طراحی پیتر شرایر
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۲ آبان ۱۳۹۵ای جانم …
خدایا اینو به من بده پانامرا نخواستم …….
وجدانا دیگه توقع رو چقدر پایین بیارم ؟؟؟
نت
۲۲ آبان ۱۳۹۵مثل هیوندای گرنجور 2016 زیبا نیست و پشتش بده و کوچیکه.ماشین باید مثل زیباترین ماشین جهان هیوندای گرنجور 2016 کشیده باشه.
sina
۲۲ آبان ۱۳۹۵زیباترین سدان آسیایی از نظر من
البت من هنوز کمری امتحان پس داده رو به همه ترجیح میدم
bkh
۲۲ آبان ۱۳۹۵اصلا کمری قابل مقایسه نیست با این به نظرم .رقیبش تویوتا اوالونه
آرین
۲۲ آبان ۱۳۹۵رقیبش ماکسیما ست. که باخته همش ازش.
hamid_hk
۲۲ آبان ۱۳۹۵با قیمت کادنزا ملت تو ایران اپتیما سوار میشن. یعنی بدبختی تا چه حد؟
احمد باقری
۲۲ آبان ۱۳۹۵خیلی خوب دارن کار می کنن.
روح الله
۲۲ آبان ۱۳۹۵علی رغم اینکه ماشینای کره ای به دلم نمیشینه ولی باید بگم این ماشین شاهکاریه براخودش.مطمئنا خوروسازان کره ای فاصله چندانی با خودرو سازان بزرگ ندارن
ایرانی
۲۲ آبان ۱۳۹۵جلو پنجرش را یه جورایی شبیه به ولوو اس90 زده…
بلا تشبیه ولووی عزیز….
efk
۲۲ آبان ۱۳۹۵هر شرکتی ی سیاستیو در پیش میگیره برای فروشش
تویوتا (لکسوس)استحلاک کم هدفشه بنز و بی ام و نو اوری و لذت رانندگی به شخصه ام قبول دارم تو ایران بنز و بی ام و زیاد خراب میشن ولی در کل ماشین با استحلاک پایین ساختن هنر نیست موتورای تویوتا (لکسوس)قدیمی و کم بازده هستن تو خیلی از موتوراش توربو ام نداره خب معلومه استحلاک میاد پایین
Scuderia Italia
۲۲ آبان ۱۳۹۵استهلاک
ناصر
۲۲ آبان ۱۳۹۵efk پس فهمیدیم که لگن سازان وطنی هنرمند هستن که توانسته اند خودروهای پر استهلاک بسازن و کمپانی تویوتا مزدا کیا هوندا ….. بی هنر هستن که استعداد ساختن خودروهای پراستهلاک را ندارن.
Efk
۲۳ آبان ۱۳۹۵منظورم شرکتای معتبره و رقابت تو اون سطح نه هر شرکتی
بابت غلط املاییم هم از دوستان عذر میخوام مخم نکشید اونلحظه
Scuderia Italia
۲۳ آبان ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز.
من فقط میگم تا کم کم هر کدوم یه سهمی در بهبود زبان فارسی داشته باشم.
یاسین
۲۲ آبان ۱۳۹۵ظاهر بیرونیش خوبه اما نمیدونم کره ای ها کی میخوان یاد بگیرن باید داشبورد خلوت و ساده و شیک باشه نه عین سفینه فضایی هرجایی دستت بیاد یه دکمه ای بزاری به نظرم اینو یاد بگیرنا خیلی جلو میفتن یکی از دوستام سورنتو 2016 رو گرفته اصلا بخدا ده دقیقه نشستم پشت فرمونش میترسیدم دستمو راحت تکون بدم میخورد به یه دکمه ای
فرهاد كرمستجی
۲۲ آبان ۱۳۹۵به پورش هم لطف کنید یاد بدید…
MPH
۲۲ آبان ۱۳۹۵باید اعتراف کنم که چند مدتیه بر خلاف میلم از خودروهای کره ای داره خوشم میاد واقعا آفرین بهشون تلاششون واقعا با ارزشه….
امیر حسین
۲۲ آبان ۱۳۹۵گیر بکس 2 کلاچه یعنی چی؟
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۲ آبان ۱۳۹۵عزیز یه نوع جعبع دنده که دنده ها رو در مدت زمان خیلی کوتاهی تعویض میکنه
روش کارش هم این طوره
یک شفت دو قسمتى در مرکز DCT قرار دارد. بر خلاف گیربکس هاى دستى معمولى که همه چرخ دنده ها روى یک شفت ورودى قرار دارند ،DCT چرخ دنده هاى زوج و فرد را به وسیله دو شفت ورودى از هم جدا مى کند.
شفت خارجى به صورتى سوراخ شده که محفظه اى را براى شفت داخلى فراهم مى کند و شفت داخلى در آن جا مى گیرد. شفت خارجى به چرخ دنده هاى دو و چهار وصل است و شفت داخلى به چرخ دنده هاى اول ،سوم و پنجم متصل است. یک کلاچ چرخ دنده هاى دوم و چهارم را کنترل مى کند و کلاچ دیگر به صورت مستقل چرخ دنده هاى اول و سوم و پنجم را کنترل مى کند. این همان چیزى است که تعویض برق آساى دنده ها را ممکن مى کند و در عین حال قدرت همواره به صورت ثابت یه چرخ ها منتقل مى شود. سیستم انتقال قدرت اتوماتیک استاندارد نمى تواند این نیاز را برطرف کند زیرا در این سیستم براى تمام چرخ دنده ها از یک کلاچ استفاده مى شود.
از جمله بهترین گیر بکس های دوکلاچه میتوان به pdk ساخت پورشه اشاره کرد …..
نت
۲۲ آبان ۱۳۹۵هیوندای گرنجور و هیوندای سانتافه اسپرت عاشقشم
ASA
۲۲ آبان ۱۳۹۵طراحیش رو دوست دارم
قشنگه
رضا
۲۲ آبان ۱۳۹۵رقیب مستقیمش نیسان ماکزیما جدیده که من با وجود احترام به کیا با توجه به پیشرفت خوبش نیسان را ترجیح میدم نیسان مخصوصا تو چند سال اخیر عالی کار کرده
احمد
۲۳ آبان ۱۳۹۵در حد جنسیس جی 80 زده
سیاوش
۲۳ آبان ۱۳۹۵جلوش خیلی شبیه بیوک حتی پشتش هم خیلی شبیه بیوک شده !!!!
Monster_ALM
۲۳ آبان ۱۳۹۵کیا کادنزا یکی از علایق من هست میبینمش روح و روانم شاد میشه… مدل 2017 که دیگه واقعااا واقعااا عالیه
حمید
۲۳ آبان ۱۳۹۵سلام دوستان وقتتون بخیر
کسی اطلاعی داره که بلاخره واردات خودرو های بالای ۲.۵ لیتر ازاد شد یا نه؟