کیا تمامی مشخصات کوچکترین محصول خود یعنی نسل جدید کیا پیکانتو را پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه ژنو اعلام کرده است. خودروی شهری این شرکت با طراحی جدید، کابین جادارتر و تکنولوژیهایی بیشتر از همیشه وارد نسل سوم خود شده است. فاصلهٔ محوری این ماشین ۱۵ میلیمتر افزایش پیدا کرده درحالیکه طول آن با ۳.۵۹ متر نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده است. کیا میگوید در ساخت اتاق نسل جدید پیکانتو از فولادی با دو برابر مقاومت بیشتر نسبت به نسل قبلی استفاده کرده است و درنتیجه این خودرو به ایمنترین خودروی سگمنت A دنیا تبدیل شده است.
لیست پیشرانههای پیکانتو جدید از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی آغاز میشود که ۶۶ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانهٔ بعدی نیز یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۸۳ اسب بخار قدرت است. کیا ادعا میکند پیشرانهٔ پایهٔ ۱ لیتری این ماشین با تجهیز به سیستم توقف/حرکت، در هر کیلومتر تنها ۸۹ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. برای انتقال نیروی این دو موتور هم یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده درحالیکه یک واحد چهار سرعتهٔ اتوماتیک نیز بهعنوان آپشن برای موتور ۱.۲ لیتری قابل سفارش خواهد بود.
اما در صدر لیست پیشرانههای نسل جدید کیا پیکانتو یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید از سری موتورهای T-GDI قرار دارد که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در سینهٔ نسخهٔ اسپرت پیکانتو با نام GT Line میتپد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. اسپرتترین نسخهٔ فرزند جدید کیا میتواند در ۱۰.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
مهندسان کیا در نسل سوم پیکانتو آنتی رولهایی را به عقب و جلوی آن اضافه کردهاند درحالیکه فرمان آن نیز ۱۳ درصد سریعتر شده است و در حال حاضر قفل تا قفل آن به ۲.۸ دور رسیده است که تجربهٔ رانندگی دقیقتری را ارائه میکند. کیا همچنین به لطف بهکارگیری تدابیر هوشمندانه و هدفمندی در زمینهٔ کاهش ارتعاشات و سروصدا، در پیکانتو جدید کابین ساکتتری ارائه کرده است. این تدابیر شامل نصب یک پانل مانع صدا جدید در زیر داشبورد و در کف کابین و استفاده از فوم جاذب صدا در بخشهای زیرین ستونهای A و B میشود. به لطف انجام این اقدامات، کیا ادعا میکند که پیکانتو جدید چه در سرعتهای پایین و چه در سرعتهای بالا، آرامترین کابین را در کلاس خود ارائه میکند.
در داخل این ماشین یک نمایشگر ۷ اینچی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری سهبعدی و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل ارائه شده است. دیگر تجهیزات سفارشی نیز شامل یک دوربین دید عقب و شارژر بیسیم میشود که کیا پیکانتو را به یکی از اولین خودروها در کلاس خود تبدیل میکند که چنین طیف وسیعی از تکنولوژیهای جدید را ارائه میکند. یکی دیگر از ویژگیهای این ماشین برخورداری از سطح قابلتوجهی از تجهیزات ایمنی است که شامل شش ایربگ بهصورت استاندارد و ایربگهای زانو سفارشی، ESC استاندارد و سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی میشود.
کیا فروش نسل جدید پیکانتو را از سهماههٔ دوم سال جاری در سراسر اروپا آغاز خواهد کرد اما کسانی که خواهان تیپ پرچمدار این ماشین یعنی مدل GT Line مجهز به پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو هستند باید تا پایان سال صبر کند تا این مدل نیز به دیگر تیپها بپیوندد.
Ace
۲۸ بهمن ۱۳۹۵* ایمن ترین خودروی سگمنت A
* آلایندگی کمتر از 90 گرم بر کیلومتر
* …
این ماشین مزایای بسیار زیادی داره ولی این 2 مورد نظرم رو جلب کرد
به نظرم بهترین گزینه در کشور ما در سگمنت خودش همین کیا پیکانتو باشه.
sunmartin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵خوشحالم که بالاخره شما که من بعنوان شخصی که سررشته ای از خودرو داره برند کیا را تایید میکنی این خودرو در واقع سه خصیصه ناب داره
طراحی زیبا و سیال در کنار جثه کوچک و سوپر کامپکت
-استفاده از فولاد خالص تر و دوبرابر مستحکم تر بهمراه آنتی رول های باز طراحی شده عقب
-آپشن ها در حد خودروهای دوولاس بالاتر در کنار قیمت رقابتی
amin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵البته فکر کنم ایمنترین خودروی سگمنت فعلا ادعای کارخانه است و تایید نشده باشه
Sami
۲۸ بهمن ۱۳۹۵گاز چهره خشن اش خوشم اومد
farzad
۲۹ بهمن ۱۳۹۵نکته جالبی که تو این سگمنت باید بهش توجه کرد فاصله خیلی کم سپر عقب از محور عقب خودرو هست با این که این خودرو ایمنی بالایی داره ولی اگه یه ماشینی ازپشت بهش بزنه سرنشین عقب در خطره
مخصوصا تو ایران با وجود ماشینی مثل نیسان گاوی
سیاوش
۲۹ بهمن ۱۳۹۵تو نمایشگاه دیدم ایراد بزرگش اینه که صندوق فوق العاده ریزی داره خیلی خیلی کوچگه به نظرم بقیه چیزاش خوبه
mgh321
۲۹ بهمن ۱۳۹۵به نظرم اصلا این ایرادی برای این ماشین با این کلاس نیست
محسن حسيني
۱۷ اسفند ۱۳۹۵طراح این ماشین ایرانی هست آقای سید جواد غفاریان که خوب بود داخل متن اصلی که ترجمه کردید اضافه می شد.ایشان فارغ التحصیل ارشد طراحی صنعتی دانشکاه تهران هستند.