کیا استینگر اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۸ و به عنوان پاسخ این خودروساز کرهای به رقبای اسپورت وارد بازار شد. گفته میشود جدیدترین نسخه استینگر یعنی مدل سال ۲۰۲۲ دوباره به بازار آمریکا بازمیگردد.
پیش از آنکه به ادامه خبر بپردازیم باید بگوییم TKCB مدعی است همه این اطلاعات ۱۰۰ درصد درست بوده و توسط منابع مطلع تائید شده است؛ اما صرفنظر از این موارد باید گفت جدیدترین نسخه از استینگر رقیبی قابلاعتنا به نظر میرسد؛ اما چه چیزهایی تغییر کردهاند؟
اول اینکه زیر کاپوت استینگر تغییراتی رخ داده است. مدل پایه به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار مجهز شده و بنابراین خروجی آن ۴۵ اسب بخار بیشتر از نسخه ۲ لیتری مدل قبلی است. این افزایش قدرت با هزینه بیشتری همراه بوده به گونهای که قیمت مدل دیفرانسیل عقب و چهار چرخ عقب استینگر ۲۰۲۲ به ترتیب از ۳۷۱۳۵ و ۳۹۳۳۵ دلار شروع میشود.
تریم های GT1 و GT2 استینگر ۲۰۲۲ از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ارتقا یافته استفاده میکنند و قدرت این پیشرانه هماکنون به ۳۶۸ اسب بخار رسیده است. هر دو تریم از نظر فنی تقریباً مشابه هم هستند اما مدل GT2 به سیستم صوتی بهتر، سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی، صندلیهای جلوی تهویه دار و دارای مموری مجهز شده است.
اما تغییرات استینگر فقط به زیر پوست آن محدود نمیشوند. از دیگر بهبودهای این خودرو میتوان به استارت از راه دور، نورپردازی داخل کابین، چرم جدید و طراحی متفاوت دوخت ها و رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی متفاوت اشاره کرد. ویژگیهای ایمنی جدید همچون پایش نقاط کور، پیشگیری از برخورد در تقاطعها، دستیار حفظ خودرو در لاین حرکتی، دستیار خروج ایمن، دستیار رانندگی در بزرگراه و… نیز وجود دارند.
افرادی زیادی هستند که معتقدند بازار خودروهای اسپورت طرفداران زیادی نداشته و رقبای زیادی هم وجود دارند که جا را برای استینگر تنگ کردهاند و خب حق هم دارند اما واضح است مدیران کیا به دنبال عرضاندام در این بخش از بازار هستند.
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹با هجوم رسانهای ترند جهانی شد و با گذشت زمان و فروش کم رو به افول و کمفروغی رفت !
کاری به شکستش در خارج ندارم ، اما مطمئناً اگر وارد ایران میشد ، پرفروش و موفق میشد .
زیزیگولو
۵ اسفند ۱۳۹۹انصافاً خوشکله
amirmohammad
۵ اسفند ۱۳۹۹اره واقعا عین بلایی که سر lfa اومد ولی خب برای استینگر دوزش خیلی کمتر هست و جای مانوور زیاد داره مثل همین تغییرات فنی و فیس لیفت که میتونه تایثیر مثبتی بزاره و با توجه به کلاس و برچسب قیمتیش آزمون و خطای خوبی هست واسشون و با تغییرات مختلف میتونن موفقیت اولیه رو کسب کنن البته اینکه جنسیس جی هفتاد هم یکم بعد تولید شد و برند لوکس هست و جوایز مختلفی هم گرفته در کنار قیمت تقریبا یکسان احتمالا کار رو برای استینگر و کیا سخت کنه
ولیکلا جاش تو ایران بدجور خالیه
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹یعنی واقعاً LFA را با استینگری که روی خط تولید هست و به صورت روتین تولید میشه ، مقاااایسه میکنید !!!!
بله ، چشم !
هرچی شما بگی !
amirmohammad
۵ اسفند ۱۳۹۹نه برادر مقایسه نکردم چون تایمی که لکسوس برای lfa گذاشت 4 برابر تایمی بود که کیا برای استینگر گذاشتولی خب متاسفانه lfa با شکست قطعی روبرو شد سرنوشتش گرچه خودرو بدی نبود در نوع خودش
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹مگه LFA برای تیراژ بالا ساخته شده یا برای سود شرکت !
یعنی واقعاً نمیدونید LFA برای نشان دادن قدرت مهندسی تویوتا و لکسوس در آن زمان ساخته شده بود که هزینهاَش بالاتر از فروشش بود و اصلاً برای سود یا ضرر ساخته نشده بود !
یه خودرویی که حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمتش هست را با خودرویی که حدود ۳۵ هزار دلار هست مقایسه میکنید !
قبول کنید فقط میخواهید بحث راه بندازید با بهانههای پوچ و غیر منطقی !
احتمالاً تو مقایسهی خودروها ، میآئید اونتادور را با داچیا داستر مقایسه میکنید و میگوئید اونتادور در برابر داچیا داستر یک خودروی شکست خورده محسوب میشه !
به نظر من ، یکبار از اول کلاسهای خودرویی و تفاوتهای پروژههای خودرویی را مرور و دیکته کنید !
amirmohammad
۵ اسفند ۱۳۹۹lfa رو ساخت که بگه من میتونم با فراری و لامبو و غیره رقابت کنم که نتیجش شد شکست قطعی
بله هزینه ساخت بیشت بود لکسوس فی سبل لله ماشین میزنه
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹در ضمن
من الان مسخره کردم یا به ضرر این خودرو نوشتم !
ما آتشبس کردیم برای بزرگنمایی و کل کل نکردن در مورد کرهایها که بحثها تمامی نداشت !
مگه تا بحال بارها به لندکروزر قدیمی شده یا مولتیمدییاهای تویوتا نقد نکردیم یا طراحی داخلی مضخرف Fjکروزر !
مگه از اپتیما بارها و بارها تمجید نکردیم !
بعدش هم ، مگه ما کجای جهان خودرو تاثیر میگذاریم که بارها هی باید بگیم یک حرف را برای توضیح دادن !
چرا الکی حساسیت به خرج میدهید و شلوغش میکنید !
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹نوید تو رو خدا تعصبت رو بزار کنار … واقعا خسته نمیشی اینقدر محصولات کره ای رو میکوبی؟! یکی یه چیز گفت ؛ حالا اگه بجای LFA میگفت چمیدونم وایپر (مثلا) باهاش موافقت میکردی …
افشار
۵ اسفند ۱۳۹۹قرار بود به حرفت پایبند باشی و در مورد کره ایها ننویسی ولی از قرار معلوم نمیتونی بیشتر از چند روز جلو خودت را بگیری و دوباره شروع میکنی ! …
??Amin_sto??
۵ اسفند ۱۳۹۹نوید استینگر ماشین خوبیه چرا همش میگی هجوم رسانه هجوم رسانه ای ؟
حالا شاید در حد بی ام و m3 و آلفارومئو جولیا نباشه ، اما باید کیا رو تحسین کرد چون که خیلی شجاعت و ریسک کرده که با وجود نداشتن
کوچکترین تجربه و اعتباری در ساخت خودروهای پرفورمنس و اسپرت ، استینگر رو برای رقابت با بهترین های این کلاس یعنی بی ام و m3 و مرسدس e63 ساخته
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹آقا امین
شما یادت نمیاد زمانی که معرفی شده بود ، چه هجمهای به راه انداخته بودن تمام رسانههای خودرویی !
مگه عیر از اینه که به موفقیتش شکی نبود ولی برعکس شد !
مشکل بزرگنمایی بود که انجام میگرفت ، مثل تبلیغی که میاد مخصول هاچبک اقتصادیش را با اونتادور مقایسه میکنه !
این بزرگنمایی زشت نیست !
این بزرگنمایی ایده جالبیست !
مگه من گفتم خودروی بدی هست !
تو رنج قیمتیش مطمئناً ایران میومد ، بازار خودش را پیدا میکرد و میفروخت !
مشکل جای دیگر است که بخدا فقط میخوام کِش پیدا نکنه بحثها !
و تا اینجا تسلیم هستم !
akrh78
۹ اسفند ۱۳۹۹سورنتو بود که با اونتادور مقایسه شد و نتیجش شکست مزحک اونتادور بود ??
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۹متاسفم برات که برای بالابردن ژاپنی ها همیشه کره ای هارو میکوبی.با این کارت فقط ارزش ثابت میکنی تنها رقیب جدیشون کره ای ها هستن.
واقعا جو پدال رو متافن کردی
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹آقای محمد
شما جو نده !
دلت تنگ شده واس بحث !
اصلاً ژاپنی بد ، کرهای خوب !
از کاه ، کوه میسازید !
Amir
۵ اسفند ۱۳۹۹رسانه طبق کارشناس هاشون که نشستن پشت ماشین و تست کردن گفتن نه اینکه بیان رو هوا ۵ هزار تا نظر بدن مثل بعضیا ،با تجربه میگن
کیا توی رقابتی ترین دوران و در زمانی که شاسی بلند ها برگ برنده رو دارن تو فروش اومد این ماشین رو ساخت تا بعنوان اولین تجربه ببینه چی از آب در میاد که همه دنیا هم بر عالی بودنش تاکید کردن
فروش هم زمان بر هست و نیاز هست که تثبیت بکنه خودشو تو بازار
از شکست هم نگو که بقول دوستان یاد لکسوس LFA میوفتیم
ツSAMURAIツ
۵ اسفند ۱۳۹۹اگر LFA یه سدان ۳۷ هزار دلاری بود و شکست میخورد حرفت درست بود
اما مسئله اینه که کیا نصف چیزایی که ساخته شکست خوردن
موهاوی
K900
کادنزا و…
Amir
۵ اسفند ۱۳۹۹مسئله اینه که ماشین ۳۷ هزار دلاری شکست بخوره اوکیه درد نداره ( حالًا که این اصلا شکست نخورد و داره تولید میشه) ولی ماشین ۳۵۰ هزار دلار شکست بخوره خیلی درد داره :)))
موهاوی که داره تولید میشه صبح بخیر ??
#سوبارو یادته؟ :)))
ツSAMURAIツ
۵ اسفند ۱۳۹۹مسئله اینه که ببین همون LFA چقدر اسم تویوتا و لکسوس رو سر زبون انداخت
برو ببین ویدیو هاش چقدر تو یوتیوب ویو خورده
برو ببین جرمی کلارکسون دربارش چی گفت
ولی استینگر با فروش پایینش موجب خنده همه شد
موهاوی داره تولید میشه اما پس از شکست سنگین تو بازار آمریکا فقط تو بازار کره به فروش میرسه ?
راستی فروش برند های لوکس رو یادته ؟ ?
فروش بازار آمریکا چی ؟ ?
لیست های JD power چی ؟ ?
حالا صبر کن آمار فروش جهانی بیاد… اونجاس که میری مثل موش قایم میشی ??
نوید جهرمی
۶ اسفند ۱۳۹۹ظاهرش از نزدیک گیراست. صدای اگزوزش اسپورت و خوبه. بین جوانان اگر در کلاس پایین تر هم مدلی مشابه همین بزنن قطعا پرفروش میشه. جوایز زیادی هم برنده شد. تست رانندگیش هم که قابلیت های زیادی نسبت به کیا بودن رو نشون داد. به نظرم که ماشین خوبی تولید کردن. هم استینگر هم تلوراید.
رسانه ها تا حدودی شاید جو بدن اما در نتیجه خروجی و قضاوت شخصی نمیتونن دخالتی کنن. اما با همه این ها، فروش زیادی در حد پیشبینی ها نداشت.
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹کیا و هیوندای اگر می خوان تو بازار ماشینای لوکس و پرفورمنس حرفی داشته باشن. باید یه ویژگی خاص یا برتری مهم و قابل اتکا داشته باشن. صرفا اینکه یه ماشین اسپرت و لوکس بسازن که نزدیک رقیباشون باشه کافی نیست. مثه کاری که ژاپنیا تو دهه 80 90 تو مسابقات موتوراسپرت و ماشینای پرفورمنس تحسین تمام دنیارو برانگیختن و جاپاشونو سفت کردن.
T.C.B.K
۵ اسفند ۱۳۹۹هیوندای سونوتا N line = ????
کیا استینگر = ????
به نظرم n line بهتره.
حسین
۵ اسفند ۱۳۹۹جیمز می میگفت کاربراتوریه.
حسین
۵ اسفند ۱۳۹۹کاش عقبش قشنگتر بود پلاکعقبشم روی سپر بود.
Saeed
۵ اسفند ۱۳۹۹ساختن کوپه چهاردرب تقریبن لوکس اونم دقیقن زمانیکه تب شاسی بلند سواری در کل دنیا هست ، توسط یه برند اقتصادی کار ریسکیه و قطعن خود تیم بازاریابی کیا پیش بینی فروش کمشو کرده بوده اما نکته اینجاس ماها اینجا میشینیم فقط این اعدادو میبینیم و داستانهای تخیلی خودمونو بر اساس تعصباتمون میگیم.چن سال قبل عنوان شده بود قراره در آینده همونطور که هیوندا یه زیر شاخه لوکس بعنوان جنسیس داشته باشه ،کیا هم زیر شاخه اسپورت داشته باشه.فلسفه ساخت همچین خودروهایی هم طی و تکامل عملی این داستان و پلن ها توسط کمپانیه از محل سود مازاد قسمتهای تثبیت شده کمپانی، نه سودآوری و فروش بالا.کاری که چن سال قبل هیوندای با تولید جنسیس سدان و کوپه و سنتینتال کرد و در نهایت شدن پایه سدانهای لوکس فعلیه برند مجزای لوکس.اینا چیزایی هست که تو زمینه بازاریابی و برندینگ و آماده سازی بازار توسط کمپانیها ذکر میشه و بعنوان برنامه های میان مدت و گاهن طولانی مدت استفاده میشن.منظورم کیا و کره ایها نیست کلن همه کمپانیها گاهی حرکاتی میکنن که برای ما آدمای معمولی عجیبه و فکر میکنیم اشتباهه در حالیکه فلسفه ساخت اون خودرو چیز دیگه ای جز فروش و سوده والا هر کمپانی حتی داخلیها هم تیم بازاریابی و مارکتینگ و پلن گذاری فروششون از اطلاعات ما بیشتره و بهتر میتونن پیش بینی کنن.منتها یسری هستن فقط رو حسب تعصب میشینن عدد در میارن و داستان سرایی میکنن و تهش از حرفاشون آدم میمونه که اینا جاشون واقعن تو تیمهای تحقیق توسعه و پیش بینی کمپانیهای بزرگ واقعن خالیه!!!!!
Benz309 1974
۵ اسفند ۱۳۹۹تو ایران بیاد موفق میشه ولی نه با قیمت فضایی وقتی دیگنیتی ۹۰۰ تومن باشه این حتما ۴ میلیارد پولشه!!!!!
پارسا
۵ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوبه نسبت به قیمتش
رامتین
۶ اسفند ۱۳۹۹بنظرم جزء طراحی های خوب کیاست و مدل پایه دو دیف 40هزار دلاریش واقعا گزینه جذابیه با 300 اسب.