کیا

انتشار مشخصات و جزئیات کیا سورنتو پلاگین هیبریدی 2022

چهارمین نسل کیا سورنتو در سال ۲۰۲۰ و به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۱ معرفی شد. این شاسی‌بلند کاملاً تازه‌نفس بوده و البته نسخه جدیدتر آن با قوای محرکه الکتریکی شده پدیدار گردیده است. سورنتو پلاگین هیبریدی عضو جدید این خانواده بوده که دارای سه ردیف صندلی و شعاع حرکتی الکتریکی محدود برای خانواده‌ها می‌باشد.

این شاسی‌بلند کره‌ای دارای برخی تغییرات ظاهری برای مدل ۲۰۲۲ می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به لوگوی جدید کیا روی جلوپنجره و فرمان اشاره کرد. به عنوان یک خودروی پلاگین هیبریدی شما دسترسی اضافی به درگاه شارژ سمت سرنشین خواهید داشت و با استفاده از آن باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی را شارژ خواهید کرد. این باتری از یک پیشرانه الکتریکی که با پیشرانه درون‌سوز ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو همکاری می‌کند پشتیبانی خواهد کرد. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۲۶۱ اسب بخار بوده و سیستم چهار چرخ محرک با قفل دیفرانسیل مرکزی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.

کیا برای سفرهای حومه شهری شعاع حرکتی ۵۱ کیلومتری را در حالت الکتریکی ارائه کرده است. این شاسی‌بلند با استفاده از قوای محرکه خود شعاع حرکتی تخمینی ۷۴۰ کیلومتری خواهد داشت. ذکر این نکته مهم است که آمار یاد شده بر اساس تخمین خود کیا بوده نه موسسه EPA. فرایندهای تست این خودرو در حال انجام بوده و بنابراین احتمال دارد آمار و ارقام کمی تغییر یابند. البته کیا می‌گوید سورنتو پلاگین هیبریدی بیشترین شعاع حرکتی الکتریکی را بین تمامی شاسی بلندهای سه ردیفه کنونی دارد.

کره‌ای‌ها اظهار داشته‌اند این خودرو بیشترین فضای سرنشین و بیشترین فضای پایین ردیف دوم را بین تمامی شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی ارائه می‌کند. از نظر تجهیزات نیز کمبودی وجود ندارد زیرا تمامی نسخه‌های پلاگین هیبریدی سورنتو از نوع فول SX یا SX پرستیژ خواهند بود و بنابراین می‌توان شاهد طیف وسیع سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده و مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی بود.

فعلاً قیمت کیا سورنتو پلاگین هیبریدی جدید مشخص نشده اما این خودرو از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    جذاب شده خصوصا نمای عقب… ای کاش ارتفاع ش یکم بیشتر بود…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (300 ديدگاه)

      جذاب هست
      ولی بیشتر نظرم رو جلوی ماشین هست
      عقب ماشین هم خوبه اما چراغ های عمودی متنفرم
      و اینکه سرعتش اگه 160 کیلومتر باشه واقعا کمه
      در مجموع خوب

      1. 🇰🇷

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (276 ديدگاه)

        واقعا حق دارن امریکاییا سر این ماشین صف ببندن

  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی شیکه،درکنار سانتافه جدید و پالیسید و g90 اینم یکی از کره‌ای هاییه که خیلی دوستشون دارم،حس یه ماشین اقتصادی رو نداره انگار یه چیز نیمه لوکسه،فقط از چراغای عقبش متنفرم از چراغای عمودی مثل وانت ها خوشم نمیاد،دستگیره های درشم مثل سری zجدیده که خوشم نمیاد جز این دو مورد دیگه چیز خاصی نمی‌بینم…

  3. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    طراح کیا تو این شرکت داره حروم میشه
    پاشو بیا بی ام و

    1. محمدرضا

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      طراحش قبلا طراح ارشد bmw بوده

  4. امین

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    توی عکس ها ظاهر ش قابل درک نیست
    وقتی از نزدیک ببینید از پیشرفت طراحی ش نسبت به گذشته تعجب میکنید حتی نسبت به رقبا
    خیلی بچشم میاد در کنار بقیه ماشینها
    مخصوصا توی شهر که سرعتها پایین نسبت جاده
    یه طوری نگاه ها بر میگرده که تعجب میکنید حتی مسن ترها

    1. 🇰🇷

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      دقیقا . نشون میده کره چه سرمایه گذاری خوب و درستی کرده . هم رو طراحی هم کیفیت فنی به ظرز چشمگیری در این ۱۰ سال جهش داشته

  5. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خیلی بهتر از نسل قبلش هستش و قدرت موتور برای یک ماشینی ساده مثل این عالی هستش واقعا یک محصول عالی و حتما فروش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا