خودروساز کرهای کیا موتورز به منظور حفظ توان رقابتی شاسیبلند محبوب خود یعنی سورنتو اقدام به بازنگری در این محصول کرده است. اگرچه تغییرات صورت گرفته نسبت به مدل قبلی خیلی ساختار شکنانه نبوده اما خب خونی تازه در رگهای سورنتو ۲۰۱۹ تزریق کردهاند.
در آغاز باید گفت هماکنون طراحی ۷ نفره بهصورت استاندارد در تمامی مدلها ارائه میشود. تمامی مدلهای سورنتو از تغییرات کوچک در کنسول مرکزی، ورودیهای هوا، اهرم تعویض دنده و پشت آمپرها سود میبرند. مدلهای فول تر SX و SXL دارای ویژگیهای بیشتری چون رنگهای جدید کابین و اهرم برقی برای صندلیهای جلویی بوده درحالیکه مدلهای EX و بالاتر از آن دارای بسته کامل سیستمهای کمکراننده پیشرفته میباشند که هماکنون بهصورت استاندارد شامل هشدار توجه راننده و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است.
بهروزرسانیهای صورت گرفته در ظاهر سورنتو نیز کوچک است اما توجه بیننده را به خود جلب میکنند. در نمای جلو شاهد چراغهای جدید به همراه جلوپنجرهای هستیم که کیا میگوید جزئیات هنرمندانهتری داشته و سپر و مه شکنها نیز اصلاح شدهاند. نمای عقب نیز شامل سپر جدید با خروجیهای اگزوز بازنگری شده و چراغهای روانتر و درب پشتی تغییر یافته است. سه رینگ جدید ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز در دسترس هستند.
اگرچه قوای محرکه سورنتو ۲۰۱۹ تغییر چندانی نداشته اما کیا در این بخش نیز دست برده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو حذف شده و پیشرانههای ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری تنها گزینههای پیش رو هستند. قدرت این پیشرانهها به ترتیب ۱۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار باقی مانده اما نسخه ۶ سیلندر هماکنون از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک موجود در سدان کادنزا استفاده میکند. سیستم انتخاب حالت رانندگی نیز با چیزی که تعویض دنده و سواری هوشمند خوانده میشود جایگزین شده است. این سیستم بهصورت اتوماتیک بهترین حالت رانندگی را بر مبنای شرایط و استایل رانندگی انتخاب نموده و یا اینکه بهصورت دستی میتوان یکی از سه حالت اکو، اسپورت و یا هوشمند را انتخاب نمود.
در مجموع تغییرات صورت گرفته باعث شدهاند کیا سورنتو ۲۰۱۹ در کلاس بسیار شلوغ شاسی بلندهای میدسایز رقابتیتر از گذشته باشد.
Mohammad
۱۱ آذر ۱۳۹۶در مقابل رقبای اروپایی و امریکایی
شانس نداره
چون انگار کت و شلوار رو برعکس پوشیده
حامد
۱۱ آذر ۱۳۹۶اتفاقا همون امریکایی و اروپایی ها این خودرو رو در سگمنت خودش عالی اعلام کردن
power active
۱۱ آذر ۱۳۹۶همین کیا رو که میگی شانس نداره تو لیست با کیفیتاست. خود امریکای ها همینارو سوار میشن. یه چیزی پروندی واسه خودت !!!
Mohammad.ceceli @gmail.com
۱۳ آذر ۱۳۹۶مثلا این ماشین در مقابل شورولت تاهو چه شانسی داره
هر دو توی مناطق ازاد موجوده
نشستی تهران فکر میکنی ماشین زیاد دیدی و میدونی چه خبره مثلا
درحالی که در مقابل شاسی بلند های امریکایی هیچ شانسی نداره
حامد
۱۱ آذر ۱۳۹۶مدل ۲۰۱۷ الان شده ۳۶۰ میلیون?این اگه بیاد ۵۰۰ میلیونه?خدا خودش رحم کنه
ADAK
۱۱ آذر ۱۳۹۶کجا قیمت 2017 شده 360 تومن ؟!!؟
بابا لااقل در جریان نیستی ، بخودت یه زحمت بده تو پدال چک کن
جو اَلکی نده !!!
من موندم اونایی که به تو لایک دادن
حامد
۱۲ آذر ۱۳۹۶تا چند روز پیش تو سایت باما تا ۳۶۰ و ۳۵۰ میلیون قیمت خورده بوده،رو باد هوا که نمیگم
Hamid.Hellcat
۱۲ آذر ۱۳۹۶فقط نمایشگاه اتو گلچین هست که 350 زده که نمیدونم فازش چیه
بقیه قیمتا تو رنج 280 تا 300 هست
power active
۱۲ آذر ۱۳۹۶قیمت ۳۰۰ تومن نه ۳۶۰
ایمان
۱۱ آذر ۱۳۹۶ماشین خوبیه هم زیباست هم با اُبهته
رضا
۱۱ آذر ۱۳۹۶اینها خودرو می سازند و ایرانخودرو و سایپا هم خیر سرشون سمند
و پراید و…….!!
ميلاد
۱۱ آذر ۱۳۹۶سورنتو واقعا از همه نظر از سانتافه سر تره ولی نمیدونم مردم چرا بیشتر سانتافه سوار میشن.این ماشین بهترین شاسی بلنده کره ایه بنظرم
حامد
۱۱ آذر ۱۳۹۶قیمتش زیاده،بعد طراحیش بیشتر آمریکایی پسنده تا ایرانی پسند
شایان
۱۲ آذر ۱۳۹۶ما هم آمریکایی پسندیم باور کن اگه فورد F150 یا سیلورادو میومدن تو ایران نصف اینایی که ماشین خارجی میخرن میرفتن اونا رو میخریدن
امیر.عارف
۱۱ آذر ۱۳۹۶ماشین خیلی خوبیه فقط کافیه یک بار سوارش بشی تمام ذهن آدمو درگیر کیفیت و بیصدا کار کردن و قدرت خودش میکنه