در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت و رونمایی از خودروی کیا استینگر، نشریهی موتور ترند این شانس را داشته که با سرطراح این شرکت یعنی پیتر شرایر مصاحبهای دربارهی روند طراحی و توسعهی این خودرو داشته باشد.
موتورترند: بزرگترین چالش شما در طراحی و تولید کیا استینگر چه بود؟
شرایر: من فکر میکنم بزرگترین چالش ما، در واقع، طراحی و تولید این خودرو بود! (خنده)
موتورترند: چرا؟
شرایر: این خودرو به عنوان مدلی مفهومی پای به دنیا گذاشت و اولین خودروی کیا با این نوع طراحی برای همهی بازارها به شمار میرود. ما سدانی بزرگ و دیفرانسیل عقب داریم که در آمریکا K900 نامیده میشود؛ اما ساخت یک سدان اسپورت مثل استینگر چالشی برای کرهایها به شمار میرفت؛ اما این مدلی فوقالعاده بود که به خوبی پیش میرفت و هیچکسی نگفت نه! وقتی ما اولین نمایش از این خودرو را داشتیم همهی مجریها و مدیران اینطرف و آنطرف میرفتند و خندهای بر لب داشتند. ما خیلی به این خودرو افتخار میکنیم. ما این خودرو را با رنگ قرمز معرفی کردیم و آنها همیشه دربارهی خودرویی قرمزرنگ از کره صحبت میکنند.
و البته چالشهایی در تولید نیز بوده است: کابین خودرو… چگونگی شکلگیری ستون C، خط شانه… به منظور صحیح انجام دادن کار، از کابین گرفته تا طراحی خطوط و… همهی اینها یک چالش واقعی بوده است؛ اما ما کار را به سرانجام رساندیم.
موتورترند: دربارهی کدام عناصر طراحی بیشترین چالش و بحث را داشتید؟
شرایر: نمیدانم. نمیدانم کدام بخش بحث بیشتر یا کمتری داشت اما اینها عناصری هستند که بحثهای زیادی را به وجود آوردند و ما تلاش داشتیم آنها را انجام دهیم.
موتورترند: ویژگی مورد علاقهی شما چیست؟ به کدام ویژگی این خودرو بیش از همهی اجزا افتخار میکنید؟
شرایر: چه چیزی میخواهید بشنوید؟ (خنده) زیرا هرکسی که این سؤال را بپرسد، من میتوانم چیز دیگری را بگویم. برای من همهی خودرو قابل افتخار است. کابین، نمای بیرونی و همهچیز. این یک تناسب خیالانگیز است. این تنها یکچیز نیست.
موتورترند: نام خودرو از کجا آمد؟
شرایر: در واقع نام خودرو از کانسپت کیا GT4 استینگر (که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی شد) گرفته شده است؛ بنابراین این خودرو از آغاز برای من و گرگوری (سرطراح بخش اروپایی کیا) یک GT بود زیرا یک GT است.
موتورترند: سواری خودرو چگونه است؟
شرایر: فوقالعاده. واقعاً خوب. امیدوارم شما هم همان حس و تجربه را داشته باشید. ما یک آزمایش رانندگی با دیگر خودروهای پرفورمنس در نوربرگ رینگ داشتیم و البته من در خیابان نیز با استینگر رانندگی کردم. مسیر پیش رو جادههای شهری بود؛ و بخشی را نیز در اتوبان بودیم. نمیدانم چرا اما هیچکسی در جاده نبود و میتوانستید با سرعت تمام حرکت کنید.
موتورترند: چقدر سرعت گرفتید؟
شرایر: یادم نیست،۲۷۰ کیلومتر در ساعت یا چیزی شبیه آن و حتی با وجود تمام پوششها روی خودرو، خودرو هنوز آرام بود و درست مثل این بود که روی ریل حرکت میکنید. واقعاً خوب بود.
من فکر میکنم حضور آلبرت بیرمن (رئیس اسبق بخش M بامو) خوب بوده و او طرفداران زیادی دارد. این مزیتی برای مرکز تست ماست.
منبع: motortrend
سهیل
۲۶ دی ۱۳۹۵من عاشق پیتر شرایر هستم باطراحی هاش حسابی غوغا به پا کرده
Viper ACR
۲۶ دی ۱۳۹۵.
اسطوره … استاد … بزرگ … هنرمند … والا مقام… رئیس… خوش تیپ … باهوش… دانا… آگاه از علایق مردم… خالق استایل لامبورگینی… منقلب کننده ی طراحی آئودی… پدر طراحی نوین بنتلی… عشق من.
Viper ACR
۲۶ دی ۱۳۹۵اگر یک روز 10 میلیون دلار پول داشتم ، هیچ وقت ماشین طلایی نمیخریدم.
به جاش یک موتور شاسی و موتور V12 مورسیه لاگو SV رو میخریدم، پیتر شرایر رو استخدام میکردم و تمام طرح هایی که برای یک سوپرکار در ذهنم هست رو براش توضیح میدادم تا برام یک معجزه خلق کنه.
Mostafa
۲۶ دی ۱۳۹۵نمیدونم با وجود همچین مرد بزرگی که شاید بعد از کریس بنگل بزرگ ترین طراح معاصر باشه ( و اگر نباشه مطمعنا جزو برترین هاست)
از کپی بودن خودرو بگن
چطور روتون میشه؟
بنتلی
۲۶ دی ۱۳۹۵دوست عزیز طراح های بزرگ و معروف دیگه ای هم هستن،مثه ایان کالوم،مارک ریچمن،گوردون واگنر،گوردون موری و…
بنتلی
۲۸ دی ۱۳۹۵اونایی ک دیس دادن احتمالا هییچ آشنایی با کسایی ک گفتم ندارن!
Mohammadreza
۲۶ دی ۱۳۹۵حالا دوستان ژاپنی پرست کجا هستن که بیان ببینند کرهای که از نظر اونا اشغال ساز و اسباب بازی ساز هست چی ساخته
همین یدونه ماشین به کل خودروهایی که الان تویوتا میسازه در مبحث طراحی میارزه اما فنی نمیدونیم هنوز چون تست نشده
shayan
۲۶ دی ۱۳۹۵این دیگه از اون نظرا بود.اگه یک نسل طراحی ماشینای کره ای بهتر از ژاپنیا بود ولی الان دیگه اونطوری نیست . ی نگاه به شاسی بلندای تویوتا. کمری .کرولا xli بیشتر مدلای لکسوس.اکورا و اینفینیتی و هوندا ومزداو … نگاه کنی(نسل جدیدشون)و با نسل جدید کره ای ها مقایسه کنی میفهمی که اونا در مقابل ژاپنیا دوباره مثه اسباب بازی شدن:))))کره ای هایی که جدیدا فقط کپی میکنن(مثه همین و گرنجور )
Mohammadreza
۲۸ دی ۱۳۹۵تویوتا بهتر شده اما همزمان کره ای ها هم بهتر و قشنگتر شدن و به نظر بنده از تویوتا زیباتر هستن
sina
۲۶ دی ۱۳۹۵باز دوستان کره ای دوست جو زده شدن…. بالا این ماشین حرف نداره ما هم میگیم ولی این عاخه نزدیک لکسوس ال اس هم نیست. مهندسی لکسوس رو فقط بنز داره ولاغیر. طراحی کره ای ها حرف نداره ولی مهندیسیشون هیچ وقت به ژاپنی ها نخواهد رسید.
Mohammadreza
۲۸ دی ۱۳۹۵سینا جان اولا من کره ای دوست نیستم فقط خواستم یه تنشی اینجا ایجاد کنم
دوما فک کنم لکسوس یه ماشین لوکس باشه؟ مگه نه؟ اما این ماشین با بقیه ژاپنی ها مقایسه کنی از نظر بنده قشنگتره
دانیال
۲۶ دی ۱۳۹۵تلاش شده رقیبی برای مازراتی باشه ولی هنوز خیلی راه درازی داره
اسطوره
۲۶ دی ۱۳۹۵به نظر من طراحی های کره ای ها هیچ وقت آشغال و اسباب بازی نبوده.
دوو اسپیرو در زمان خودش و حتی همین الان از خیلی از ماشین ها زیباتر بود.
دوستانی که میگن ماشین کره ای در مقابل ماشین ژاپنی اسباب بازی هست ، از تعصبشونه. هیچ آدم منطقی این طوری حرف نمیزنه.
از طرفی اصلا فکر نمیکنم هیچ شرکتی هنوز به جایی رسیده باشه که (( همین یدونه ماشینش به کل خودروهایی که الان تویوتا میسازه در مبحث طراحی بیارزه )) .
تویوتا بهترین خودروساز آسیا و به نظر بعضی کارشناسان دنیاست. طراحی های جاودانه و زیبایی ارائه داده. به نظر من طراحی های کیا جوان پسند تر از تویوتاست. اما تویوتا هم خودروهای زیبایی داره. لکسس هم هر چی داره از همین تویوتاست.
Mohamad
۲۶ دی ۱۳۹۵چه دیدگاه بچگانه ای!
خداوکیلی آدمو ناامید میکنید از خوندن نظرات
طراحی این به کل طراحی های تویوتا می ارزه!!! تازه بعدشم نوشته از لحاظ فنی نمیدونم چون تست نشده :))
به جان خودم همین الان یه کمری بزارن جلوت، کنارشم اینو بزارن بگن انتخاب کن شیرجه میزنی رو کمری، شاید اینجا بگی نه ولی خودت و اونایی که لایکت زدن خوب میدونن کیفیت چیه و کجاست
تمام این طراحی های کره ای صرفا تو عکس خودنمایی میکنن اما از نزدیک و دراز مدت دل آدمو میزنن.
هنوز که هنوزه کمری 2007 تو جاده جلب نظر میکنه اما تو نهایت 3-4 سال دیگه به این ماشین بزور هم نگاه نمیکنی.
جدای از این صحبتا اسم تویوتا را کنار اینجور برندها نیاری بهتره چه برسه قیاس.
ما همیشه پیشرفت صنعت کره را ستایش کردیم که خب به لطف آمریکا و بهرحال تلاش نسبی خودشون بوده اما دیگه مقایسه با غولهای خودروسازی که تنها هزینه تحقیق و توسعه شون کل صنعت کره را میبلعه خنده داره….
Mohammadreza
۲۸ دی ۱۳۹۵محمد جان درست نیست آدم یه چیزایی رو بگه اما خدارو شکر دستمون به دهنمون میرسه میتونیم خیلی از ماشینارو تست کنیم باید خدمتت عرض کنم راو۴ ۲۰۱۴ داشتم اما از نظر طراحی واقعا در برابر سانتافه زشت بود و من عوض کردم سانتافه ۲۰۱۵ گرفتم و راضی هم هستم
کمری ۲۰۰۷ هم داشتیم اما مگه لامبورگینیه که بخواد جلب توجه کنه
اتفاقا اون ماشین همون۲۰۰۷-۲۰۰۸ زیبا بود و زود خسته کننده شد
شما زیادی تعصب داری و …
من در کیفیت کمری هیچ شکی ندارم فوق العاده با کیفیت و سواری خوبی داره اما من هیچوقت تا وقتی جوون هستم کمری نمیخرم اما مزدا۶ رو عاشقشم
و در آخر این خودروی جدید کیا چه شما خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد فوق العاده زیباست
منم از قصد چنین نظری دادم که ثابت کنم دوستان ژاپنی دوست به شدت تعصب دارند
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ دی ۱۳۹۵… یه کم سوادتون از برندها رو ببرین بالا. برند شناس باشید. کجای دنیا اسم کیا رو در کنار تویوتا میارن من نمیدونم والا. یه آرم تویوتا می ارزه به کل شرکت کیا با همه دم و دستگاشون. شماره چند نفر رو بهتون بدم که همین ماشینای کره ای پدرشونو دراورده. برین تو سایتایی که نظرات دارندگان ماشینای کره ای رو داره بگردین. ببینین چند نفرشون از مصرف سوخت بالای ماشین ناراضی ان. ببینین چند نفرشون از به صدا افتادن ماشیناشون میگن. ببینین چند نفرشون از گیج زدن ECU ماشین و دیگر بخش های الکتریکی ماشیناشون مینالن. و غیره و غیره. من خودم تا 2 سال قبل عاشق ماشین کره ای بودم. مخصوصاً اپتیما. همیشه می گفتم اگه پول داشتم قطعاً اپتیما میگرفتم. چرا؟ چون اون زمان فقط ظاهر ماشینارو نگاه میکردم. از چیزای دیگه سر در نمی آوردم. یه بار تو خیابون یه هوندا دیدم که البته اون موقع اسمشو نمیدونستم. (آکورد بود) با خودم گفتم صاحبش عقلشو از دست داده ها. خوب میرفت یه اپتیما میگرفت جای این برند متفرقه. اون موقعا زیاد برندا رو نمیشناختم. مخصوصاً هوندا که آدم شاید ماهی یه بار تو خیابون ببینه. یا یه دفعه با دوستام داشتم درمورد ماشین صحبت می کردم، یکی از بچه ها که خوب از ماشین سر در می آورد گفت عمر مفید ماشینای هیوندای 4 ساله. من برگشتم گفتم چرا چرت میگی مگه میشه. ماشین ایرانی بیشتر از اینه. اونوقت هیوندای 4 سال؟ این حرف رو اون موقع زدم چون چیزی از عمر مفید نمیدونستم. فکر میکردم عمر یه ماشین تا زمانیه که کار کنه. حالا هرجور که کار کنه. بالاخره گذشت تا حدود یه سال پیش که بالاخره پدرمون تصمیم گرفت یه ماشین خوب بگیره. من از همون موقع کلی از وقت روزام رو میذاشتم درباره ی تحقیق درباره ی برندها و ماشینای مختلف. هم تو سایت های خارجی هم ایرانی. هم نظرات مردم هم نظرات کارشناسان. پس از یه مدت کوتاه به طرز عجیبی نظرم درمورد برندها 180 درجه تغییر کرد. من که عاشق ماشینای کره ای بودم(به خاطر علم ناقصم)، با تحقیق و بدون هیچ تعصبی دیگه حتی ذره ای ازشون خوشم نمی اومد. دیگه حتی ظاهر زیباشون هم دیگه برام جذابیتی نداشت و نداره. طوری عاشق برندهای ژاپنی مخصوصاً تویوتا و هوندا شدم(البته جدیداً مزدا هم اضافه شده :) ) که قسم میخورم اگه بهترین و گرونترین ماشین کره ای(مثل همین استرینگر ) رو کنار یه ماشین کلاس پایین تر و ارزونتر تویوتا (مثل کمری) بذارن بگن یکیشو انتخاب کن، بدون هیچ درنگی تویوتا رو انتخاب می کنم. طوری به تویوتا و ماشینای ژاپنی اعتماد پیدا کردم که حتی ندیده هم میخرمشون.حتی اگر طراحیشون زیبا هم نباشه. چون به این نتیجه رسیدم اون چیزی که واسه آدم موندگاره و بهش افتخار می کنه کیفیت و قابلیت اطمینان یه ماشینه نه ظاهر و آپشن هاش. البته اینم بگم که به نظرم ماشینای ژاپنی حتی تو طراحی هم از کره ای ها سرن. طراحی یه ماشین که فقط ظاهرش و اون چیزی که نمایان هست و مردم عادی میبینن که نیس. طراحی یه ماشین شامل فاکتورها و بخش های مختلفی میشه. وگرنه ببخشیدا اگه این طور نبود دیگه 3 سال زمان گذاشتن واسه طراحی یه ماشین خیلی خنده دار بود. هرمیتاس اتابکی تو یه مستند تو تلویزیون می گفت طراحی یه ماشین حدود 3 سال طول میکشه. مثلاً یکی از اون فاکتورهای پنهان از چشم مردم، طراحی یه ماشین از نقطه نظر ضریب آئرودینامیک هستش. ضریب درگه که رو خیلی چیزا از جمله مصرف سوخت تاًثیر میذاره. به عنوان مثال پریوس. همین پریوس به نظر اکثر مردم زشت، یکی از کمترین ضریب درگ هارو بین همه ی ماشینای دنیا داره و تقریباً با مرسدس کلاس E که یکی از بهترین هاست، برابره. اصن فلسفه ی تولید پریوس همین بوده. خلق نشده که زیبا باشه. خلق شده که عملکرد بهینه ای داشته باشه. منم خودم اولا که به پریوس نگاه میکردم، خوشم نمیومد. ولی وقتی فهمیدم کوچکترین خط و نقطه ای روی این ماشین دلیل داره و الکی گذاشته نشده، اتفاقاً ازش خوشمم اومد. یا مثلاً چرا چراغاش اون شکلیه. الان که نگاهش می کنم، واقعاً ازش لذت می برم. طراحی یعنی این. انگار طراحای تویوتا شب خوابیدن صبح پاشدن گفتن خواب دیدیم این جوری طراحی کنیم. آخه خدا به آدم عقل داده. مگه میشه یزرگترین خودروساز دنیا و یکی از اصیل ترین خودروسازان دنیا با اون همه عظمتش، یکی از بهترین تیم های طراحی رو نداشته باشن؟ نه میشه؟ تویوتا هرچیم که باشه، بهش نگاه میکنی لااقل یه طراحی متمایز از بقیه ماشینا رو میبینی. این یعنی احترام به خریدار. نه این شرکت کیا که بعضی ماشیناشو میبینی امکان نداره یاد حداقل یه ماشین از برند دیگه نیفتی. بالا یکی نظر داده روتون میشه به این استرینگر بگین کپی؟ آره آقای محترم من روم میشه. حتی به خود شرایر هم اگه ببینمش میگم. انگار باید حتماً بری از خود شرایر بپرسی آقای شرایر شما کپی برداری کردی احیاناً؟ نه خیر آقا خدا به آدم چشم داده. داره میبینه. وقتی هرجاشو نگاه میکنی بلافاصله یاد یه ماشین دیگه ای میفتی این اسمش چیه؟ من نمیدونم این اسمش کپی نیس پس چیه؟ حالا اگه یه قسمتش شبیه ماشین دیگه ای بود میشد گفت شانسی شبیه درومده. ولی نه دیگه ای این همه.خدا رو شاهد میگیرم اگه بهم بگن بین پریوس و همین کیا استینگر یکی رو انتخاب کن من پریوس رو برمیدارم. شاید به نظر شما الکی میگم یا عقلمو از دست دادم. ولی باور کنید همینه. پریوس طراحی منحصر به فرد داره، تکنولوژی ای داشته و داره که الگوی همه ی خودروساران دنیا برای ساخت ماشین هیبریدی شده.(اینو من نمی گم. جرمی کلارکسون میگه) توش میشینی از خوشحالی در پوست خودت نمیگنجی که سوار یه ماشین با برند اصیل ژاپنی شد. همونطور که یه زمانی اسب رو بر اساس اصالتش میگرفتن و مثلاً سوار شدن بر یک اسب اصیل عرب، افتخار و جایگاهی برای صاحبش داشت، در مورد ماشین هم اصالت فوق العاده موضوع مهمی هستش. حالا هی یه عده بیان بگن اصالت دور و زمونش سر اومده. خوب اون یه عده برن ماشین غیر اصیل بگیرن پزشو بدن. به هرحال این جا ایرانه دیگه. کشوری که توش ملاک و معیار برتری یه چیزفقط ظاهر اون چیزه. همینم هست که هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم. کیفیت دیگه چه صیغه ایه. گور بابای کیفیت. یه چیزی بسازیم مردم رو گول بزنیم فروشمون بره بالا. در نهایت به این جماعت کره ای پرست توصیه میکنم عقلتون به چشتون نباشه. خدا به آدم یه چیزی به نام قدرت تفکر داده. اگه عشق ماشین هستید اول برین تحقیق کنین بدون تعصب. ببینین تفاوت برندهای مختلف تو چیه. ببینین هر شرکتی چه تاریخی داره و چه جوری به این جایگاهی که داره رسیده. آیا با تلاش و زحمت خودش رسیده و هرچی داره از خودشه یا به کمک شرکت های دیگه جایی برای خودش تو دنیا باز کرده. ببینین هر شرکتی با چه چیزی تو دنیا شناخته میشه. به عنوان مثال به کیفیت بالاش معروفه، به اصالتش معروفه، به لذت رانندگی و هندلینگش، به آپشنهای زیادش، به زیبایی ماشیناش یا هر چیز دیگه ای. اون شرکتی رو به عنوان محبوب خودتون انتخاب کنید و روش تعصب داشته باشین و بهش افتخار کنین که پشتوانه محکمی مثل کیفیت و اصالت و… داشته باشه. نه پشتوانه ضعیفی مثل زیبایی و … . چون زیبایی یه چیزیه که ممکنه به راحتی تغییر کنه. ممکنه یه شرکت الان یه ماشین قشنگ بزنه اما بعد چند سال یه ماشین بزنه به دل خیلی ها نشینه. اون وقته که اگه یه پشتوانه ی محکمی نداشته باشه لطمه ی زیادی میخوره و شما هم دیگه چیزی برای طرفدار ازشون ندارید. اما چیزی مثل کیفیت امکان نداره به همین راحتی ها از دست بره. لذا شما میتونید روی یه خودروساز مثلاً به خاطر اصالت یا کیفیت بالاش برای همیشه تعصب داشته باشید و همیشه افتخار کنید که عاشق اون شرکت هستید. مثلاً بنز که میشه گفت با اصالت ترین خودروساز دنیاس. همین اصالتش هیچ وقت اجازه نمیده کیفیتش پایین بیاد یا حتی طراحی هاش دچار لغزش زیاد بشه. درسته بنز ماشیناش زیبا هستند، اما اون چیزی که باهاش شناخته میشه کیفیت و اصالتشه. لذا حتی اگه یه روزی ماشیناش زشت هم بشن، بازم برای طرفداراش همون بنزه همیشگیه. این یعنی یه تکیه گاه ماندگار.
واقعاً ببخشید این قدر زیاد شد. ولی چه میشه کرد که وقتی یه عده از روی کم دانشی به عشقت توهین میکنن، راهی جز مقابله به مثل نداری.
احمد باقری
۲۶ دی ۱۳۹۵ای ول. عالی گفتی.
sina
۲۶ دی ۱۳۹۵عالی بود کامنتت رفیق
عشقست تویوتا و هوندا و مزدا
والبت عشقست سیویک :)
Viper ACR
۲۶ دی ۱۳۹۵پسر خوبی هستی… تا الان همیشه بهت لایک دادم.
واسه این کامنت خیلی زحمت کشیدی… فکر کنم 1 ساعت وقتت رو گرفته… ولی بازم از اون طرف بام افتادی… ماشین کره ای خیلی بهتر از اون چیزی هست که شما فکر میکنی. از رفیقای من ix35 داره که جزو محصولات گرون و تاپ هیوندای نیست. فکر کنم 5 ساله داره خیلی خیلی راضیه. کیا اسپورتیج هم همینطور. هر دو مورد صاحبانشون علیرغم اینکه نگهداری از ماشین واسشون مهم نبوده، اما ماشین خیلی خوب کار کرده.
.
ماشین ژاپنی از 100 اگر 99 باشه ماشین کره ای 75 هست. ولی شما جوری حرف میزنی آدم یاد ماشین چینی و داخلی میفته
ما ، مردم ایران ، هیچ وقت نمیتونیم از تعصب خلاص بشیم.
خلاصه خیلی کلنجار رفتم با خودم که به خاطر زحمتت دیسلایک ندم… اما نتونستم. دیسلایک رو دادم…
ببخشید 😊😊😊
pony car
۲۸ دی ۱۳۹۵دوست عزیز دنیا ی امروز تابع هیچ وحی منزلی نیست و باید یاد بگیریم که کمالگرایی در رشد و تکامل انواع تکامل های حاصل از اراده انسانی در تمامی عرصه ها ست بزرگترین نام هایی که در عرصه خودرو می شناسیم خود روزگاری خرده پایی بیش نبودند و چه بزرگان دیگری که یک شبه محو شدن و این در تمام قرون اعصار موجود است
فرشاد سجادیان
۲۶ دی ۱۳۹۵پیتر شرایر یه طراح برجسته و کار بلده اما این به معنای بی عیب و نقص بودن نیست.
قطعا تو کیا استینگر میشد تغییراتی ایجاد کرد تا از این بهتر شه، مثلا خط جانبی چراغ عقب حذف شه، به جاش ابعاد و ظاهر چراغ، بزرگتر و شبیهتر شه به چراغ جلو و یا پنل مرکزی داشبورد برجستگی کمتری داشته باشه. . .
Bee
۲۶ دی ۱۳۹۵من که از طراحیش خوشم نیومد،خصوصاً عقب
شما ی نگاه به هارمونی کمری جدید بکنید می فهمید چی میگم
sunmartin
۲۶ دی ۱۳۹۵بنظر من GG و شرایر که با همکاری هم خودروی زیبایی بنام استینگر که موفق شد جایزه سال 2017 چشمان روی آن eyes on را برباید فراتر از یک نابغه طراحی هستند کره ای ها باید به این نابغه آلمانی افتخار کنند که از شرکت کیا شرکتی ساخت که در سال 2016 سومین خودروساز قابل اعتماد نام گرفت کیا استینگر یک خودروی فوق العاده با سرعتی فوق العاده و احساس امنیتی مضاعف است که تمام اصول و قواعد زیبا شناسی و مهندسی آیرودینامیک بهمراه تلفیقی از چاشنی هیجان و متانت دران رشد و نمو یافته من در هیچ یک از عناصر این زیبای کره ای ناهماهنگی احساس نمیکنم و دریافت جایزه سال 2017 را برازنده زحمات شرایر و جناب GG میدانم
رامکال
۲۶ دی ۱۳۹۵سان مارتین جان دوست عزیز در پست مربوط به باتری سامسونگ چیزی نوشتم لطفا بخونیدش.
در ضمن صبح یک چیزی نوشته بودم که نمیدونم چه چیز بدی توش بود که پدال درجش نکرد؟؟؟؟؟؟؟
خیلی کارت غیر حرفه ایی بود پدال.
واقعا متاسفم.
من فقط به دوستم سان مارتین جان تبریک گفتم.
بنتلی
۲۶ دی ۱۳۹۵دوست عزیز قابلیت اطمینان چ ربطی ب طراحی داره؟!
Shahin Gh
۲۶ دی ۱۳۹۵چون ماشین تازه معرفی شده کله ها یه کم داغه ولی انصافا طراحی ماشین چیزی نبود که من انتظارش رو از پیتر شرایر داشتم چون طراحی عقبش رو اومدن مثلا از مازراتی الهام گرفتن ولی خیلی زشت طراحی کردن چراغای عقب رو جلو پنجره پوزه ببرم میتونست خیلی بهتر از اینا طراحی بشه و توی عکس دومم که استایل جانبی ماشین توی ذوق میزنه و با جلو و عقب ماشین همخونی نداره ولی کلا نمای جلوی خودرو به جز جلو پنجره به نظرم خیلی خوبه و زیاد هم کپی کاری نکردن توی این قسمت ولی در کل باز هم میگم الان چون تازه معرفی شده همه به بهو چه چه میکنن ولی به نظر من طراحیش جایگاه بالایی نداره
Mohamad
۲۶ دی ۱۳۹۵نمیگم بد یا خوبه ! چون اینجوری نظر شخصیمو غالب کردم فقط میخوام بگم زیبایی چیزی نیست که تو نگاه اول اونم با عکس بشه متوجهش شد..
h112
۲۶ دی ۱۳۹۵طراحی هاش حرف نداره….کارش درسته..
به نظر این از بیرون به آیودی rs7 رفته از داخل هم به مرسدس بنز…
Sina
۲۶ دی ۱۳۹۵خوب اینکه شد کپی از آئودی و بنز دیگه، یعنی منظورت از حرف نداره کپی کردنش هست!؟
سینا
۲۶ دی ۱۳۹۵سدان اسپورت فقط اون آلفا رومئو که اسمشو نمی تونم بخونم
ساسان.م
۲۷ دی ۱۳۹۵جولیا؟
mohsen.b
۲۶ دی ۱۳۹۵پیشرفتی رو به جلو برای کیا
ارمان
۲۶ دی ۱۳۹۵با این حال هنوز هم اراده ای از کیا واسه داشتن طراحی خودش دیده نمیشه
اولین چشمی که به ماشین میخوره نمای عقب یاد اوره مزراتیه
تریم داخلی هم که پهنتر اعودی تی تی شده سر دنده به شکل عجیبی عییییین اعودیه
من که خوشم نیومد به هر حال به جنسیس بدتر از خودش حسادت کرده
كوروش
۲۶ دی ۱۳۹۵باسلام و احترام خدمت آرمان عزیز
اعودى تى تى چه ماشینى و با چه لهجه ائى مى باشد ؟!!!
شاید منظورتان آئودى TT مى باشد دوست گرامى ؟!!!!!!
و مزراتیه منظورتان خودروى ؛ مازاراتى مى باشد ؟!!!!!!!!!
عیییییین منظورتان : عینه مى باشد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
۲۸ دی ۱۳۹۵جناب شریر توضیح بدید جریان کپی شدن داشبورد آئودی سری S چیه ؟
همه ی کمپانی ها با متود و المان های روز دنیا طراحی میکنند اگر غیر از این باشه فروش خوبی نخواهند داشت اما چرا داشبورد استینگر اینقدر شبیه آئودی سری S درومده ؟
نیما
۵ فروردین ۱۳۹۷به نظرم چراعای پشتش کشیده تر میبود بهتر میشد یکم کوچیک میزنه