پس از انتشار چندین تیزر سرانجام کیا رسماً نسل جدید سدان اپتیما را در زادگاهش کردهٔ جنوبی رونمایی کرده است. البته این خودرو در کرهٔ جنوبی با نام K5 عرضه میشود. نسل ششم اپتیما طراحی شیکتر و تهاجمیتر دارد که ازجملهٔ ویژگیهای قابلتوجه بخش جلویی آن میتوان به تعبیر جدیدی از جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر و چراغهای باریک با دیلایتهای یکپارچه اشاره کرد که بین کاپوت عضلانی و گلگیرهای جلو قرار گرفتهاند.
خطوط تهاجمی در سراسر طول پروفیل جانبی خودرو کشیده شدهاند درحالیکه در عقب هم چراغهای جدیدی دیده میشود که با نوار LED به هم متصل شدهاند. درب صندوق بار، سپر عقب و دیفیوزر با سر اگزوزهای افقی هم از دیگر ویژگیهای جدید نمای عقبی این سدان کرهای هستند. علاوه بر این، خط سقف نسل جدید اپتیما نیز شیبدارتر بوده و بیشتر به سمت عقب کشیده شده است که در مقایسه با نسل قبلی نمای اسپرتتری به خودرو بخشیده است. خریداران همچنین میتوانند از بین طیف گستردهای از رینگهای ۱۶ تا ۱۹ اینچی یک نمونه را انتخاب کنند.
نسل جدید اپتیما با ۴,۹۰۵ میلیمتر طول و ۱,۸۶۰ میلیمتر عرض، ۵۰ میلیمتر کشیدهتر و ۲۵ میلیمتر عریضتر از قبل شده اما ارتفاع آن با ۲۰ میلیمتر کاهش به ۱,۴۴۵ میلیمتر رسیده و پروفیل جانبی کوتاهتری را ایجاد کرده است. فاصلهٔ محوری این خودرو نیز از ۲,۸۰۵ میلیمتر نسل قبلی به ۲,۸۵۰ میلیمتر رسیده است. فعلاً تصاویر رسمی از داخل اپتیمای جدید منتشر نشده است اما با توجه به اسکچهای رسمی، تغییرات بزرگی در این قسمت رخ داده است.
در کابین نسل جدید اپتیما صفحهنمایش پهنی در میانهٔ داشبورد در کنار صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته و کنسول میانی و غربیلک فرمان چندمنظورهٔ آن نیز کاملاً از نو طراحی شده است. اپتیمای جدید یا آنطور که در کرهٔ جنوبی شناخته میشود K5، ماه آینده در زادگاهش عرضه خواهد شد. نسخههای اروپایی و آمریکایی اپتیما نیز تقریباً با نسخهٔ کرهای یکسان خواهند بود. شاید کیا رسماً نسل جدید این ماشین را برای بازار ایالاتمتحده در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی کند.
Joker
۲۲ آبان ۱۳۹۸خیلی خوب شده،اگه امریکا ماشین ساز بود مردمش واسه محصولات کره ای سر و دست نمیشکوندن…
amin
۲۲ آبان ۱۳۹۸سر ودست!!!
جالب بود.البته درستش اینه که انقدر کره ای ها کاهش فروش داشتن تو آمریکا که سر و دستشون شکسته شده!!!!
ak_oo7
۲۲ آبان ۱۳۹۸فارغ از این که شما از کمپانی های آمریکایی یا کشور آمریکا بدتون بیاد متشنج کردن وضع هیچ کمکی به اثبات حرف شما نمیکنه
لطف کنید جمع نبندید و برای محصول خاص نظر منطقی بدید
Elmiraj
۲۲ آبان ۱۳۹۸خب دکتر اگه اروپا ماشین سازه چطور مردمش سال گذشته ۱,۰۳۷,۵۹۶ دستگاه از ماشین های گروه هیوندای را خریدن….؟!؟!؟!؟!
ahmad
۲۲ آبان ۱۳۹۸عمو سانی
باز فعال شدیا
المان
۲۳ آبان ۱۳۹۸اخه کدوم آمار را نگاه کردی و دیدی که فروش کدوم بالاتر است . در حال حاضر رتبه یک جنجال و رتبه دو فوری و رتبه سه تویوتا و چهار کرایسلر
hamid
۲۲ آبان ۱۳۹۸عالی ..بسیار بهتر و زیباتر از هیوندای سوناتا.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آبان ۱۳۹۸جایگزین خوبی برای نسل فعلی شده و بسیار قدرتمندتر از سوناتا عمل کرده .
اما نمای عقب کمی زمان میبره تا بِهِش آدَت کنیم .
فضای داخلی هم که خوب و کاربردی شده مثل بقیه اپتیماها .
اگر بخوام ایراد هم بگیرم ، میتونم به شبیه بودن نمای جلو به پژو ۵۰۸ جدید باشه اما خیلی ریز کپی کرده .
در کُل ، اُپتیما مسیر درستی را داره میره و مسیرش از باقی کره ایها جداست .
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۸کیا زیر مجموعه هیوندا هستش وپلت فرم ها و قطعات و حتی انجین هم مشترک اون وقت چطوری مسیرش جدا کرده
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۸زمان میبره که به چی عادت کنی این ماشین قرار نیست وارد بشه و اگرم بیاد دست کمتر کسی بهش میرسه
MehdiTurbo
۲۲ آبان ۱۳۹۸به نظر منم خیلی خوبه به جز طراحی عقب عقب بد نیست ولی خوبم نیست من طرح عقب این نسلو بیشتر دوست دارم ولی بقیش عالیه
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۸زیباست
بیرون-داخل-خصوصا خشم نمای جلو که به ماسل کارهای آمریکایی نزدیک شده
.
اما چرا طراحان فکر میکنند چراغهای نواری عقب قشنگه؟؟؟
توی ۹۰٪ خودروهای با چراغ عقب نواری، نتیجه مار بیشتر شبیه ریسه ال ای دی شده
یا حتی ریسه ال ای دی که وسطاش سوخته باشه
.
معدود خوروسازانی مثل دورشه تونستن چراغ عقب نواری رو با طراحی کلی عقب خودرو درگیر کنن
ایمان
۲۲ آبان ۱۳۹۸به این میگن طراحی زیبا ، دوست داشتنی و تو دل برو
نسل جدید اُپتیما ۱ _ نسل جدید سوناتا ۰
s\i\,v
۲۲ آبان ۱۳۹۸عکس 4 م خیلی بهتره. رینگ ها دو بعدی کار شده که باید به سمت داخل عمق میدادن. چراغ LEDخطوط شکسته باید داشته باشه نه خطوط با فیلت در گوشه ها . مثلن چراغهای سوپرا یا لکسوس خیلی زیباترن. تایرها باید به سبک ماشینهای آلمانی پهن باشه که اسپرت بودن ماشین رو به رخ بکشه. کابین که معرکه ودر مجموع نمره 17 بهش میدم
Alireza
۲۳ آبان ۱۳۹۸سلام net
Elmiraj
۲۲ آبان ۱۳۹۸نمی دونم چه علاقهای به این Daylight های دراز دارن ولی باز طراحیش خیلی بهتر از سوناتا جدید هست .
Hossein.gh
۲۲ آبان ۱۳۹۸میتسوبیشی اگه میخواست گالانت الان بسازه یه همچین چیزی درمیومد.جلوش عالیه.
MAHDI
۲۲ آبان ۱۳۹۸طراحی خوبی داره و خیلی بهتر از از سوناتا!!!
پدال جان فکر کنم چندروزی هستش که هیوندای گرنجور آزرا 2020 هم معرفی شده
حامد
۲۲ آبان ۱۳۹۸از جلو انگار موستانگ…در کل برا زاعقه امریکایی ساخته شده و بخاطر همین شبیه محصولات امریکایی…در کل ولی زیبا و حتی عضلانی بعضی جهات، کابینشم عالیه و راه درستی طی میکنه کیا
مجید
۲۲ آبان ۱۳۹۸ذائقه درسته جسارتا
Mohammadreza
۲۲ آبان ۱۳۹۸زیباست
سدان اقتصادی مزدا ۶ و سوبارو لگاسی و این اپتیما جدید رو خیلی میپسندم
ایمان
۲۲ آبان ۱۳۹۸امروز مکلارن یک ماشین به نام Elva معرفی کرد
فراری امروز آخرین محصول سال ۲۰۱۹ خودشو معرفی میکنه
عجب روزی هست برای طرفداران این دو برند ??
fr
۲۲ آبان ۱۳۹۸در کل شاهد یک طراحی فست بک هستیم مثل پژو 508 و فولکس ارتئون که به نظرم هر سدانی تو اینده برای حفظ فروش جلوی suv ها باید به این فرم دربیان چون ظاهر شیک تری رو ارائه میده به نسبت به حالت سنتی سدان ها
EVO III
۲۲ آبان ۱۳۹۸جلوش رو خیلی شیک لز روو گالانت 98 اسکی رفته ولی چون قدیمی شده کمتر کسی دیگه یادش مونده
MOHAMAD.n.r
۲۲ آبان ۱۳۹۸نمیشه بگیم کپی کرده چون اون گالانت برای بیست سال پیشه.
ولی شباهت خیلی زیادی داره خودم با دیدین عکس اول یک لحضه گالانت اومد جلو چشمم. از اون گالانت به بعد بود که طراحی های میتسو کمی کسل کننده شد.
meysam
۲۲ آبان ۱۳۹۸.
هرچی اپتیما تو طراحی داره پیشرفت میگنه سوناتا برعکس داره پسرفت میکنه.
ولی فعلا طراحی داخلی آزرا جدید تو کره ای ها بدجور چشم منو گرفته
جواد
۲۲ آبان ۱۳۹۸نمای عقب افتضاح!
ارش
۲۲ آبان ۱۳۹۸عالی کار کرده هرچند در گروهی که قرار داره رقبای زیبایی داره حتی تویوتا هم زیبا ش ده از جمله مزدا ۶ و هوندا آکورد .
Mohammad amin
۲۲ آبان ۱۳۹۸آفرین به کیا
Achtung
۲۲ آبان ۱۳۹۸اگر فقط عکس رو میدیدم میگفتم نسل بعد دوج چارجره
رامتین
۲۲ آبان ۱۳۹۸از نظر من چراغهای عقب مانند طراحی جلو، اسپرت نیست و به عبارت دیگه میشد تیزتر طراحی بشه و بهتر بود، نوار عقب بشکل سرتاسری نمیشد. طراحی جلو عالی هست و فوق العاده اسپرته و البته بهتر بود اون LED ها روی چراغ جلو، وجود نداشت! گذشته از همه اینها موتور استفاده شده روی اپتیما همان موتورهای قبلیه که کماکان از موتور 2.5لیتری 190 اسب میده که عدد جذابی نیست. روی تویوتا کمری همین موتور 208 اسب میده. اما در کل نسبت به نسل قبل بهتر شده.
joojoo
۲۲ آبان ۱۳۹۸قشنگه….
ولی نسبت به داداش کوچیکترش(سراتو)…هارمونی کمتری داره
از عقب که به اپتیما نگاه میکنی…یه ماشین با شخصیت و جنتلمنو میبینی….میای جلو میبینی این چقدر وحشیه…..خطوط طراحیش هارمونیکه…ولی شخصیت جسور جلوش…. با شخصیت جنتلمن عقبش نمیخونه….نسل جدید سراتو خیلی هارمونیک طراحی شده…..هم جسارت اتاق YDو هم اتوکشیدگی و شخصیت اتاق TD(سایپایی) رو باهم داره….هم جلو….هم عقبش…..