مینیون کیا کارنیوال که در ایالاتمتحده با نام سدونا عرضه میشود، سالها است که بشدت به بهروزرسانی نیاز دارد زیرا نسل کنونی این خودرو از سال ۲۰۱۴ در حال تولید است و در مقایسه با سایر محصولات کیا کاملاً سالخورده شده است. حال اما کیا سرانجام به فکر این مینیون مظلوم افتاده و نسل کاملاً جدید آنرا در زادگاهش کرهٔ جنوبی معرفی کرده است. مقامات کیا نسل چهارم کارنیوال را یک GUV (مخفف Grand Utility Vehicle) میدانند. به گفتهٔ این شرکت، نسل جدید کارنیوال با ترکیبی از نوآوری، انعطافپذیری و استایل جذاب، برای جلب خانوادههای جوان طراحی شده است.
کارنیوال جدید در طراحی بیرونی تغییرات رادیکال و بنیادینی را تجربه کرده که این تغییرات از جلو با اوورهنگ کوتاهتر، کاپوت کشیدهتر و عقبتر رفتن ستونهای A آغاز میشود. چراغهای جلو با فرمی زاویهدار، دیلایتهای LED و جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر کیا با طرح داخلی کرومی منحصربهفرد هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه قسمت جلویی این مینیون کرهای هستند. همچنین در بخش پایینی سپر در اطراف ورودی هوا هم تریم کرومی به چشم میخورد. در همین حال، کیا به فاصلهٔ محوری کارنیوال هم افزوده که این افزایش در هنگام نگاه به پروفیل جانبی خودرو کاملاً قابل احساس است.
یکی دیگر از ویژگیهای طراحی پروفیل جانبی کارنیوال چیزی است که کیا آنرا «سقف جزیرهای» میداند و از طریق ستونهای A و B مشکیرنگ و سقف همرنگ بدنه ایجاد شده است. همچنین مثل نسل جدید سورنتو، در ستون C کارنیوال هم تریم کرومی باله مانندی با الگوی الماس شکل کار شده است. جالبترین بخش طراحی عقب این مینیون جدید چراغهای خطی و سادهای هستند که با یک نوار LED به هم متصل شدهاند. درست بالای این نوار، تریم کرومی در بخش پایینی شیشهٔ عقب کار شده که تا پنجرههای جانبی ادامه یافته است. محافظ فلزی زیر سپر هم یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه این قسمت محسوب میشود.
کیا هنوز تصاویر کابین کارنیوال جدید را منتشر نکرده اما میگوید از نسل کنونی جادارتر است. همچنین فعلاً اطلاعات رسمی در مورد پیشرانههای این مینیون جدید هم اعلام نشده اما یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور میتواند یکی از پیشرانههای کارنیوال باشد. علاوه بر این، پیشبینی میشود یک نسخهٔ هیبریدی با یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری لیتیوم یون ۱.۵ کیلووات ساعتی هم ارائه شود. انتظار میرود مجموع خروجی این سیستم ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور باشد. اطلاعات بیشتری در مورد نسل جدید کیا کارنیوال بهزودی منتشر خواهد شد.
ممد ژانگولر
۵ تیر ۱۳۹۹خداییش خیلی شیک و تی بیسته ?
کلا کره ماشین زشت نمیسازه
یکی از یکی بهتر ?
تو روحت کره?
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹اَی تو روحت کره
واقعاً جداً کره ماشین زشت نمیسازه حتی از بوگاتی هم بهتر .
کره مرسی که هستی و شادی دل جوانان مایی و کاری کردی که پراید سواران هم احساس غرور میکنند که کیا سایپا پراید سوارند .
فقط یه چیزی ، چرا یاد محصولات لینکلن میوفتیم با دیدنش به خصوص نمای عقب .
خارج از این صحبتها ، ماشین خوبی زده ، حداقلش اینه که از هیوندای بهتر ماشین میزنه .
korean car
۵ تیر ۱۳۹۹جناب من سراتو دارم هر سوالی هم راجبش داری بپرس تا جواب بدم اگهدخواستی یه شماره یا آدرسم بده تا بیام هرجا که پایه هستی مشکلی ندارم دستم بازه
Moein
۵ تیر ۱۳۹۹چرا من با دیدن نمای عقب لینکلن کانتیننتال یاد آزرا ۲۰۱۰ میوفتم؟ وای به خاطر اینه که جفتشون شبنما دارن بین چراغاشون.
اگه اینقد متعصبی حداقل خودتو مسخره نکن. کیا هم تو سگمنت خودش حرفای زیادی داره
L
۵ تیر ۱۳۹۹اشکودا اکتاویا
korean car
۵ تیر ۱۳۹۹پرچم کره رو بده بالا اونا هیچی ندارن نه نفت نه گاز نه معدن یکی از پیشرفته ترین هان ما همه چی داریم جزو محروم ترینهاییم
کجای دنیا دیدی رئیس جمهور رو بندازن زندان من ندیدم
Malt hill
۵ تیر ۱۳۹۹یکم طراحیش چینی طور شده.
بچه مشهد
۵ تیر ۱۳۹۹به نظر من طراحی سانتافه 2021 خیلی از این بهتره
Infinite
۵ تیر ۱۳۹۹ممنون از کیا؛ واقعا کلاس مینیونها رو جذاب کرد!
Hadi
۵ تیر ۱۳۹۹تویوتا سی ینا به این ترجیح میدم…
هم خوشگل تره هم با کیفیت تر…
هر چند اینم بد نشده…
ولی انتخابم تویوتاست…
حسین دهمرد
۵ تیر ۱۳۹۹قشنگ تر شده ولی داره از حالت ون خارج میشه. نسل بعدیشو لابد میخواد شبیه suv های فول سایز آمریکایی بکنه. اگه به فروشش کمک میکنه چرا که نه.
مانی
۶ تیر ۱۳۹۹دقیقا
منم همیشه تو این فکر بودم که چی میشه مینی ونها که خیلی خوب
و کاربردی هستن یکمی حالت SUV به خودشون بگیرن که بزرگترین ایرادشون حل بشه
آفرین به کیا عالی کار کرده
OMID
۵ تیر ۱۳۹۹جلوش اشکودا میزنه
عقبش لینکلن
خوب شده در کل
ولی حیف یه زبان طراحی ثابت نداره واسه همین هی شبیه بقیه ماشینا از آب در میاد
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹Omid جان
یعنی شما از کرهای توقع داری کپی نکنه !!!
کره باید کپی کنه حالا چه ریز چه درشت
مهم اینه باید تو هر سگمنتی خودشو با کپی کاری بچسبونه با ژاپنی آلمانی آمریکایی و از هر کدومشون یه تیکه میکنه ریز میچسبونه بهشون .
این روش کرهایهاست که سالهاست مردم و خریداران جهان سوم را گول میزنند با آپشن و ظاهر توخالی بدونه کیفیت رانندگی خوب و استهلاک بالا و نه کشورهای پیفشرفتهای که دستشان برای خرید بازه و همیشه انتخاب اولشون آمریکا ژاپن و آلمانه .
(suan chwan)امینMAF
۵ تیر ۱۳۹۹سه تا کمپانی هست که امکان نداره نتونی از رو گریل تشخیصشون بدی
کیا
لکسوس
بی ام و
–
ممکنه یکی بگه خب بنزم هست ولی بنزو بیشتر ازرو لوگو و استایلش تشخیص میدن جلوپنجرشم کمی شبیه به مازراتی هست
(suan chwan)امینMAF
۵ تیر ۱۳۹۹امکان نداره از رو گریل تشخیصشون ندی منظورم بود