کراساوور محبوب کیا تلوراید برای مدل ۲۰۲۲ تغییراتی جزئی را تجربه کرده است. مهمترین تغییر ظاهری این خودرو، جلوپنجرهٔ جدید است که لوگوی جدید کیا روی آن نقش بسته است. غیرازاین، در بیرون خودرو تغییر دیگری به چشم نمیخورد و صرفاً لوگوی جدید کیا روی درب صندوق بار هم جای گرفته است.
در داخل خودرو، تیپهای پایهٔ LX و S به تجهیزات استاندارد بیشتری مثل کنترل تهویهٔ اتوماتیک، دستیار رانندگی در بزرگراه و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری مجهز شدهاند. این نمایشگر جایگزین نمونهٔ ۸ اینچی شده که قبلاً بهصورت استاندارد در تیپ پایه ارائه میشد. علاوه بر این، همهٔ تیپها هم حالا به کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری مجهز شدهاند که با نزدیک شدن خودرو به پیچها، بهطور خودکار سرعت را کاهش میدهد.
این بهروزرسانیها اما با افزایش قیمت همراه هستند بهگونهای که حالا قیمت تلوراید مدل ۲۰۲۲ بدون احتساب هزینهٔ حمل تا مقصد از ۳۲,۷۹۰ دلار آغاز میشود. این قیمت ۶۰۰ دلار بیشتر از قبل است که البته با توجه به تجهیزات بیشتر، رقم زیادی بهحساب نمیآید. به همین ترتیب، قیمت تیپ S با ۷۰۰ دلار افزایش به ۳۵,۲۹۰ دلار رسیده و تیپهای EX و SX هم افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری داشتهاند.
در بخش فنی خودرو اما تغییری صورت نگرفته و مثل قبل همهٔ تیپها با یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 عرضه میشوند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که بهصورت استاندارد نیرو را به چرخهای جلو ارسال میکند اما در همهٔ تیپها سامانهٔ چهارچرخ محرک با پرداخت ۲ هزار دلار اضافی قابل سفارش است.
mopar
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ماشین با ابهتیه ولی یکم شبیه جمس یوکان نیست؟
داخلش هم به جز فرمون و فقط قسمت داشبور خیلی شبیه طراحی داخلی بی ام وس مخصوصا نسلای حاضرش تو ایران …
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ خرداد ۱۴۰۰داشبوردش انگار از BMW الهام گرفتن خصوصا مرکز داشبورد ولی در کل ازش خوشم اومد .
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۴۰۰با فرغون آپشن ریختن توش اما امیدوارم کیفیتش مثل باقی کرهایها بد نباشه که بعد از مدتی کوتاه از حالت و فرم کلی خارج بشه ( به عبارتی لَش ) !
نمای داخلش را ، یا از bmw کپی میکنند یا از آئودی ، فکر کنم بعدی بنز باشه😂 !
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم مشکل شما چیه من جنسیس ۲۰۱۲ با کارکرد ۲۵۰ هزارتا دارم آخ نگفته و نمیدونم این مشکلاتی که میگینو از کجا در میارین
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ایشالاه جنسیس ۲۰۲۱ بخرید .
شاید من اشتباه میکنم !
میگذاریم پای خریدار و ادامهاَش !
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ممنون آقا نوید ایشالا شما هم سنچوری ۲۰۲۱ بخرین ولی حیف که فعلا وضعیت به سمت خرید این ماشینا با ما یاری نمیکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ممنون Amirreza جان
ایشالاه
ایشالاه در این دنیایی که یکبار اجازهی زندگی کردن داریم به مراد دل برسیم .
جوانان ایرانی خیلی مظلوم واقع شدند و دارند چوب حماقتهای پدرانشان را میخورند .
من عاشق سنچوری هستم با اینکه فکر نمیکنم هیچگاه سوار شوم مگر اینکه اَثاث جمع کنیم بریم ژاپن زندگی ، چون سنچوری جایی جز ژاپن ( جاپِن ) عرضه نمیشه !
کاربر سروش عزیز
دقیقاً حرف دل ما را زدی اما چه فایده که برخی کاربران از روی خواب یا تعصب نظر میدهند و همه چیز را با همه چیز قاطی میکنند چه به عمد و چه سَهواً !
البته به نظر من ماشینهای کرهای در مدلهای قدیمی با دوامتر بودند تا این مدلهایی که از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ وارد شدند !
مثل سوناتا NF که حقیقتاً این خودرو در حد معقول بسیار کامل میباشد برای یک خانواده از هر نظر .
جنسیسهایی که به عنوان نسل اول ساخته شدند و وارد شدند ، بسیار بسیار قطعات گران و حساسی دارند که در بخش الکترال و جلوبندی مُستهلک میشوند و شدیداً مشکلدار هستند .
تنها مزیت جنسیس نسبت به قیمتش ، سواری راحش هست و طراحی داخلب زیبا و دیگر هیچ .
ناخدا
۲۸ خرداد ۱۴۰۰آخه لامصب یک پراید مدل ۷۵ هنوز که هنوزه مثل ساعت داره کار میکنه بعد تو میای میگی کیا تلوراید بعد از چند سال از فرم خارج میشه !؟ ***
سروش
۲۸ خرداد ۱۴۰۰یه روشن سازی در مورد دوام خودرو ها بکنم. وقتی از دوام خودرو ها صحبت میشه منظور اینه که تا چند سال و چند کیلومتر میتونه بدون نیاز به تعویض قطعات و بدون نیاز به تعمیر میتونه کار کنه. پراید ۷۵ مثل ساعت کار نمیکنه. اون دو دور تمام قطعات از بدنه بگیر تا موتور و گیربکسش تعویض شده. همونطور که پژو پارس ۸۷ من تمام قطعاتش از بدنه، موتور، گیربکس و دیفرانسیل تعویضیه. خیلی سرحال هم هست و بدون تقویت شتاب ۱۱ میزنه. آیا میتونم بگم ماشین ایران خودرو با دوامه؟ اصلا. زباله به تمام معناست.
کرهای ها تا چند سال پیش مشکل دوام موتور و به صدا افتادن اتاق و کندی گیربکس های اتوماتیک داشتن. الان بعید میدونم اینطور باشه و این ضعف ها اکثرا برطرف شده. اما کماکان از نظر دوام ژاپنی ها نسبت به همهی کشور ها دست برتر رو دارن. (فقط دوام. در زمینه های دیگه نظر ندادم)
ناخدا
۲۸ خرداد ۱۴۰۰آقای سروش چرا *** برادر !!! بدنه و گیربکس و موتور تعویضی هست !!! ای خدا !!! خودت بهم صبر بده !!! فقط بلدین حرف الکی بزنین !!! پیش خودتان فکر نمیکنین که چندتا آدم وارد تو این سایت هست؟؟ وقتی میای میگی دیفرانسیل پژو پارس من دیگه هیچ حرفی ندارم !!!!!!
Reza
۲۹ خرداد ۱۴۰۰والا ماکه بدی از خودرو های کره ای ندیدیم چه هیوندای چه کیا
افشار
۲۸ خرداد ۱۴۰۰آمریکا و اروپا و کره و ژاپن چه ماشینهایی که نمیدن بیرون اما سهم ملت ما فقط دیدن عکسهای این ماشینها و حسرت خوردن هست
محمد مختاری آذر
۲۸ خرداد ۱۴۰۰من یکی اصلا خوشم نیومد
F
۲۸ خرداد ۱۴۰۰در بخش فنی خودرو اما تغییری صورت نگرفته و مثل قبل همهٔ تیپها با یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 عرضه میشوند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
پدال لطفا اصلاح کن این اشتباه رو. موتورش V6 هست، هشت سیلندر کجا بود.😐😐
F
۲۸ خرداد ۱۴۰۰در کل به نظر من به پولی که میپردازی می ارزه.
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰به پولش میارزه ماشین خوبی هم هست ولی ای کاش مثل موهاوی نسخه ۸ سیلندرم داشت
حسن
۲۹ خرداد ۱۴۰۰چقدرقشنگه این ماشین خوشبحاله خریداراش حالشوببرند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خیلی قشنگه،یه حس قلدر بودن آمریکایی رو بهت میده،انگار که بقول دوستان سوار جی ام سی شدی تا یه کیا،ارزش پول پرداختی رو داره تازه عربا هم ازش سوارش دادن دارن تو اینستا پزشو میدن!😂😂