کیا Ceed سهم ۲۸ درصدی از فروش این خودروساز در بازارهای اروپایی داشته و بنابراین یکی از مهمترین محصولات کیا به شمار میرود. این خودرو در کلاس بسیار رقابتی C حضور دارد جایی که فولکسواگن گلف به عنوان گل سرسبد آن شناخته میشود. کرهایها بهمنظور حفظ وضعیت رقابتی Ceed اقدام به معرفی نسخه فیس لیفتش کرده است.
واضحترین تغییر Ceed 2022 به جلوپنجره جدید با عناصر متالیک و طراحی بسته شده در نسخه پلاگین هیبریدی مربوط میشود. این بخش از خودرو توسط چراغهای جلوی جدید احاطه شده و بجای LED چهار نقطهای مدل پیش از فیس لیفت هماکنون سه چراغ پیکان مانند به عنوان دیلایت انجاموظیفه میکنند.
مدل ۵ درب هاچبک در تریم های GT-Line و GT پرچمدار از چراغهای عقب متفاوت دارای طرح تیرهتر سود میبرد. چراغهای عقب این مدل نیز دارای چراغهای دینامیک بوده و زمانی که چراغهای راهنما فعال شوند عناصر LED بهصورت متوالی روشن خواهند شد.
تیم طراحی کیا همچنین اقدام به تغییر سپرها به ویژه سپر جلو کرده و در این بخش تریم مشکی براق دیده میشود. تکمیل کننده تغییرات نیز رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی جدید و رینگهای تازه سبز، خاکستری، برنزی و لیمویی هستند.
داخل کابین تغییرات ملایمتری رخ داده جایی که شاهد همان پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی خواهیم بود. ۵ گزینه برای پوشش صندلیها وجود دارد که ۳ نمونه آنها برای اولین بار دیده میشوند. به این موارد باید دستهدنده جدید در نسخههای GT-Line و GT را اضافه کرد.
Ceed فیس لیفت همچنین دارای اپل کارپلی و اندروید اتوی بیسیم، درگاه شارژ USB در کنسول مرکزی، صندلیهای گرم و سرد شونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و سیستم صوتی JBL با ۸ بلندگو است.
این خودرو با پیشرانههای آشنایی عرضه خواهد شد که نسخه پایه از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۲۰ اسب بخار میباشد. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه با این پیشرانه همکاری میکند. همین پیشرانه بهصورت دوگانهسوز و با خروجی ۱۰۰ اسبی نیز در دسترس بوده درحالیکه پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۶ اسبی هم برای خریداران در نظر گرفته شده است.
یک پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز برای مدل استیشن در دسترس است که ترکیبی از پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری و واحد الکتریکی ۴۴.۵ کیلووات ساعتی و باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی است که قدرت ۱۴۱ اسبی و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این مدل به گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه مجهز بوده و برد الکتریکی آن به ۵۸ کیلومتر میرسد.
افرادی که نیازمند قدرت بیشتر هستند میتوانند پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی با خروجی ۱۶۰ اسبی یا پیشرانه بزرگتر ۱.۶ لیتری برای مدلهای GT را انتخاب کنند که خروجی ۲۰۴ اسبی دارد. این پیشرانه فقط با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت میشود.
کیا تولید Ceed 2022 را از ماه آگوست در اسلواکی شروع خواهد کرد و اولین نمونههای آن از سهماهه پایانی امسال به دست مشتریان میرسند. این خانواده بهروز شده شامل مدلهای هاچبک، استیشن و مدل شیکتر Proceed بوده و کراس اوور XCeed نیز احتمالاً سال آینده همین تغییرات را تجربه خواهد کرد.
کیان
۲۴ تیر ۱۴۰۰ماشین قشنگی هست، ولی عقب مدل استیشن ها دقیقا قیمه هار و ریخته تو ماستها، تو عکس مدل پروسید دقیقا انگار چراغ پورشه و گذاشتن، سفیده هم دقیقا چراغاش شمارو یاد بی ام و میندازه
ولی چراغای هاچ بک بنظرم خیلی فانتزی و کول هستن.
کیا واقعا طراحیش خیلی بهتر از هیوندای هست، معقول و مناسب
امیر
۲۴ تیر ۱۴۰۰ماشین خوب و قشنگی هست. ولی نمای عقب جی تی لاین همین که رنگ نارنجی داره ،
می تونست خوشگل تر باشه. به نظرم proceed قشنگ ترین نسخه هست. همین که
گیربکس cvt نداره خودش یه دنیا می ارزه.
Hs
۲۴ تیر ۱۴۰۰پدال جان ببخشید لطفا از ماشین های برقی هم مطلب بیشتر بزارید
میثم
۲۴ تیر ۱۴۰۰سال 72 شمسی پراید تنها محصول تولیدی کیا بود که درواقع نسخه مونتاژی مزدا 121 و فورد فستیوا بود و خود کیا هیچ دخالتی در طراحی اون ماشین نداشت. ولی از تجربیات تولید اون استفاده کرد و درس یاد گرفت و اونو داد به ایران و خودش مدل جدیدشو زد
از اون موقع کیا رسیده به اینجا و ما هنوزم تو پراید و مشتقاتش موندیم
عجب عملکردی داشتن برادرای انقلابی
فقط ادعا و زر مفت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰این ماشین خیلی گزینه خوبی بود برای جایگزینی با ریو،کلا خیلی چیز خوبیه…
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳چراغهای عقبش منو یاد تالیسمان انداخت