از زمان عرضهٔ نسل دوم نیسان قشقایی، برای خریداران شاسی بلندهای خانوادگی دلایل کمی وجود داشته تا به گزینههای دیگر نگاه کنند. این خودرو ایمن و راحت است و بهاندازهٔ کافی کاربردی است تا بتواند با استرسهای زندگی روزانه مقابله کند.
درحالیکه قشقایی ساخت انگلستان سزاوارانه انتخاب پیشفرض بسیاری از خریداران در این سگمنت است، اما برخی رقبای مستعد هم هستند که ارزش نگاه کردن دارند. درروی کاغذ، کیا اسپورتیج جدید ۲۰۱۶ میتواند یکی از سرسختترین حریفان قشقایی باشد. خب چگونه این دو را مقایسه کنیم؟ مقایسهٔ پهلو به پهلوی ما به شما کمک میکند تا انتخاب درستی داشته باشید.
کیا حالا خودروهای جذابی میسازد و در چشمان ما، اسپورتیج این روند را ادامه میدهد. چراغهای جلو کمی بالاتر و نزدیک سراشیبی قرار داشته و نمایی جدید به خودرو بخشیدهاند اما برخی نشانههای کیا همانند جلوپنجرهٔ ببر باقیماندهاند. بههرحال اسپورتیج تیز و مدرن به نظر میرسد و به حد کافی دلپذیر است تا تجربهٔ به جاده زدن را به خریداران این کلاس پیشنهاد کند.
همانند بیرون، نیسان طراحی داخلی را هم با احتیاط انجام داده است. دکمهها و کنترلها طراحی منطقی دارند و بهخوبی باهم مَچ شدهاند. صندلیها راحت هستند و فراوانی محفظههای کوچک به این معناست که فضای زیادی برای وسایل شما وجود دارد. برخی از عناصر طراحی به نظر میرسد که کمی از مد افتاده هستند و شما برای یافتن خطا و اشتباه به کشمکش خواهید پرداخت.
در جاده کیا کاملاً قادر نیست تا “اسپورت” بودن نام اسپورتیج را ثابت کند اما عموماً تجربهٔ رانندگی خوبی را ارائه میدهد. تکانهای بدنه بهخوبی کنترلشده و خودرو بهخوبی به زمین چسبیده است. فرمان خودرو دقیق است و احساس خوبی دارد. اسپورتیج کاملاً نمیتواند در زمینهٔ لذت رانندگی و در برابر رقیب قدری چون مزدا CX-5 قد علم کند اما بهجای آن کمی راحتی بیشتر را پیشنهاد میکند.
اسپورتیج از سواری نرمی برخوردار است اما به پای راحتی لوکس مانند قشقایی نمیرسد. حتی وقتی در مدل تکنا با رینگهای چرخ ۱۹ اینچی مواجه میشویم، این خودرو به نرمی از ناهمواریها عبور نموده و در این زمینه تقریباً از همهٔ رقبا برتر است. این خودرو قطعاً حس اسپورتی ندارد اما همهٔ کنترلرها بهطور مستقیم پاسخ میدهند.
اسپورتیج فقط در زمینههای قیمت و بهخصوص مدلهای پاییندست از پس قشقایی برمیآید. نهتنها کیا حدود ۴۰۰ دلار ارزانتر از نیسان است بلکه در مدلهای پایه دربردارندهٔ تجهیزاتی چون رینگهای آلیاژی و رادیوی DAB است، چیزی که مدلهای پایهٔ قشقایی از وجود آن بیبهرهاند. بازهم این کیاست که تجهیزات بیشتری را در این کلاس عرضه میکند. در نسخههای ۴ و KX-4 اسپورتیج، سانروف پانورامیک وجود دارد درحالیکه برای مشاهدهٔ این مورد در قشقایی باید ۵۷۰ دلار بپردازید.
درحالیکه کیا با اندکی قیمت ارزانتر به میدان آمده، این نیسان است که با پیشرانههای پاکتر و کممصرفتر مشت اول را پرتاب میکند.
هر دو خودرو از تستهای یوروان کاپ سربلند بیرون آمده و ۵ ستاره را دریافت کردهاند اما باید گفت که کیا این نتایج را اخیراً به دست آورده و تستهای سختتری را پشت سر گذاشته است. صرفنظر از اینکه انتخاب شما کدام خودرو باشد، هر دو خودرو با لیست کاملی از ایربگ ها و تجهیزات ایمنی به میدان آمدهاند که در نسخههای گرانتر حتی شاهد ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خط هستیم.
در این مقایسه نیسان قشقایی با اندکی اختلاف در رتبهٔ اول قرار میگیرد. نظر شما چیست؟ خوشحال میشویم نظرات شما را هم بدانیم.
احمد باقری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵هر دو تا خوبن، ولی به نظرم نیسان یه چیز دیگه هست.
mehdi
۱۰ فروردین ۱۳۹۵قشقایی خیلی خشکل و بی نقصه..اصلا رقباش فقط آلمانیاهستن….اسپرتیج طرح جلوشو گند زده
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵به نظر من نیسان بهتره.هم ژاپنی و هم قوی تر
همایون
۱۰ فروردین ۱۳۹۵سلام چرا پدال باز نمیشه؟تو سال جدید این اولین باره میدونمم دیگه باز نمیشه یکی راهنمایی کنه چیکار کنم؟
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵همایون عزیز منظورشما صفحه پدال چرا باز نمیشه؟؟؟؟؟؟
شما احتمالا مشکل از فیلترشکن خودتون باشه.وقتی باز میشه سرعت نت شما کند میکنه همین باعث میشه سایت بد یا کند باکنه.
نوید جهرمی
۱۱ فروردین ۱۳۹۵من این مشکلو چن روز پیش داشتم. نمیدونم از چی بود.
الان هم بعضی از عکسا کلن نمیاد و باید جن بار صفحه رو رفرش کنم تا بتونم ببینم.
نیما ناصری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵صندوق نیسان به نظر زیادی کوچیکه
Ashkan
۱۰ فروردین ۱۳۹۵نیسان قشقای خیلی بهتره خصوصا این مدلش که تو ساندرلند تولید میشه
ولی وقتی میرسیم به بازار ایران برعکسه کره ی بهتر خرید و فروش میشه
علیرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۵رخ جلوی اسپورتج قبلیا خیلی بهتر از این بود
امین
۱۰ فروردین ۱۳۹۵سلام.با احترام به نظر دیگران قشقایی رو ترجیح میدم
احسان(احسان سابق)
۱۰ فروردین ۱۳۹۵با اینکه اسپرتیج انتخاب بشدت تحریک کننده ایه اما بخاطر نیاز کمتر قشقایی به پمپ بنزین و سواری نرم تر نیسان رو انتخاب میکنم
maha
۱۰ فروردین ۱۳۹۵ضعف بزرگ اسپورتیج نما جلوشه. اصلا قابل قبول نیست.
edris
۱۰ فروردین ۱۳۹۵داداش بذار بیاد تو خیابون از نزدیک مشاهده کن بعد قضاوت کن
mohsen
۱۰ فروردین ۱۳۹۵از نزدیکم چیزی نیست خودتو اذیت نکن
سامان اذری
۱۱ فروردین ۱۳۹۵من هم توسان جدید هم اسپورتیج جدید رو از نزدیک دیدم
توسان خیلی از اسپورتیج سرتره
امین
۱۰ فروردین ۱۳۹۵سلام.لطفا” راهنمایی کنید از بین سه گزینه کامارو/ کرایسلر ۳۰۰/سانتافه کدام رو ترجیح میدهید وچرا با وجود اینکه در یک کلاس خودرو نیستند
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵من امریکایی بیشتر قبول دارم
edris
۱۰ فروردین ۱۳۹۵امین عزیز
کامارو همونطور که میدونید یه ماسل کار هیجان انگیزه با موتوری مسلماً قدرتمند. این ماشین به درد یه جَوون میخوره که باش مهمونی بره و خلاصه به عبارتی به جوانی بپردازه. این ماشین به هیچ عنوان بدرد یه خانواده بزرگسال یا یه مدیر کهنه کار شرکت نمیخوره. اگر جزء این دسته نیستی و تامین مخارج این ماشین واست مقدوره ، ماشین مناسب و باحالیه. به تجربش می ارزه
کرایسلر 300 از اون دسته ماشیناست که رخ با صلابتی داره و بعد چندین سال کمتر از دیدنش خسته میشی، درست برخلاف بعضی کره ای های پر زرق و برق. این ماشین پرستیژ بالا و امکانات لوکس به همراه قدرت موتور بالا رو واست به ارمغان میاره.کرایسلر واسه مسافرت و خانواده به خوبی جوابگو هست و هم به درد خانواده میخوره، هم کم کردن روی دوستان ! باز هم میگم اگه از پس هزینه های این ماشین (اعم از بیمه تا سرویس دوره ای) بر میای خاطره ی خوشی رو واست به جا میذاره
سانتافه هم که نقد و بررسی هاش به وفور یافت میشه. متاسفانه شاسی بلند های کره ای سواری خشکی دارند و کوبش های متوالی باعث سرو صدای اتاق میشه بعد از یه مدت خصوصا اگه آسفالت شهرتون مناسب نباشه. سواری این ماشین اصلا با کرایسلر قابل قیاس نیست. ولی از حق نگذریم سانتافه در ایران مزایایی داره که در دو مورد پیشین کمتر یافت میشه. اولاً قطعات فراوان و هزینه تعمیر پایینتری داره. ثانیاً بازار فروشش بسیار بهتره. ثالثاً اگر ساکن مناطق آزاد هستید(که احتمال زیاد همینطوره) به این ماشین اجازه مرخصی یا به عبارتی پلاک گذر موقت تعلق میگیره ( البته به نسخه 2.4 و نه 3.3) و میتونید مسافرت رو با ماشین خودتون برید. در کل هزینه های این ماشین در 4 سال اول نسبت به سایرین کمتره و به اصطلاح دردسر کمتری دارید
بنده شخصا اگه با هزینه مشکلی نداشته باشم انتخابم قطعا “کرایسلر” خواهد بود.
این مطالب رو طی تجربه ای که در منطقه آزاد داشتم بیان کردم . امیدوارم کمک کرده باشم. با عرض پوزش از اساتید
پویان
۱۱ فروردین ۱۳۹۵احتمالا شما منطقه آزاد زندگی میکنی. قیمت این سه ماشین هم در یه رنجه تقریبا. یه کامارو بخر و یکم از این دنیا لذت ببر
نوید جهرمی
۱۱ فروردین ۱۳۹۵ادریس همه چیو کامل بیان کرد.
اول ببینید از ماشینتون چی میخواین.
از بین 3 گزینه ای که گفتین انتخاب بنده هم کرایسلره . چون راحتی رانندگی برام اولویت خیلی مهمیه. مناسب جاده و گشت و گذاره. برای استفاده ی روزمره مناسب تره.انتظاراتم رو براورده میکنه.
محمود
۱۰ فروردین ۱۳۹۵رنو کولیوس موجود در ایران با شاسی موتور وگیربکس نیسان قشقایی در بازار ایران موجود است.با ترمز وفرمان فوق العاده رنو
Archi KHAN
۱۰ فروردین ۱۳۹۵طرح جلو پنجره اسپورتیج خیلی خنگ شده !
حسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۵قشقایی خیلی بهتر از اسپورتیج هستش
البته اسپورتیج هم پیشرفت خوبی داشته ولی هیچ وقت کیا نیسان نمیشه
parham
۱۰ فروردین ۱۳۹۵جدا از تعصب خودم که به شخصه طرفداره ماشین های ژاپنی هستم ولی از اسپرتج خیلی خوشم اومده
به نظرم هیوندا و کیا با سبک طراحیشون خودروهای زیبا تری رو با قیمت مناسب به دست مصرف کننده میرسونند همونطور که اشاره شد از سطح امکانات بالایی هم برخوردار هستند.و در کل به سود کم قانع تر.
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵ژاپن باهات موافقم ولی کره فعلا راه درازی درپیش داره
محمدرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۵اگه بخام بدون تعصب به نام نیسان و سابقه ی خوبش نظر بدم کیا پیشرفت خوبی داشته البته من هم مثل بقیه نمای جلوی اسپورتیج را اصلا نمیپسندم و البته پیشرانه بنظر ضعیفی داره . باز هم باید صبر کرد و در عمل اسپورتیج جدید را محک زد . اما نیسان کلا برند قابل اعتمادیه و شکی در سوار مطمئن و نرم باقی نمیذاره.
حسين
۱۰ فروردین ۱۳۹۵Nissan
sina
۱۰ فروردین ۱۳۹۵بنظر من نیسان از همه ماشینای اسیایی بهتره…
USA & JAPAN
۱۰ فروردین ۱۳۹۵صد در صد و بدون شک نیسان
sunmartin
۱۰ فروردین ۱۳۹۵نیسان از برترین خودرهای ژاپنی هست و من علیرقم علاقه وافر به کیا نیسان در این ازمون برتر میبینم اما کیا اگه قدری بیشتر بروی انجین هاش کارکنه رقیبی قدر برای ژاپنی های نامداری چون نیسان و هوندا و تویوتا میشه
Hossein
۱۱ فروردین ۱۳۹۵به نظر من نیسان قشقایی خیلی طراحی قشنگ تری داره. و در کل ماشین با اصالت و با کیفیت تری نسبت به کیا اسپورتیج هست.
ali
۱۱ فروردین ۱۳۹۵اینقدر برخی (جند نفری) کره ای کره ای کردند دیگه حالمون از خودروهای کره ای به هم میخوره
از کره و محصولات بنجولش که با بزک کردن وو با طرفداری برخی غیر قابل تحمل شده
هیج حرفی هم جلوی رقبا ندارن که بزنن، فقط قیمت پایینشون با آپشن های دوروزه فروششون رو بالا برده
احسان
۱۱ فروردین ۱۳۹۵باسه من نرمی وکیفیت مهم تر از زیبایی هست،پس نیسان
رضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۵حس رانندگی با قشقایی مثل هل دادن چرخ دستی تو فروشگاه میمونه جعبه دنده cvt اجازه نمیده دور موتور بالا بره توسبقت هم نمیتونه خوب معکوس بکشه کیفیت متریال داخلی هم تفاوت چندانی با اسپورتیج نداره به نظر من با اوتوبوس شرکت واحد مقایسش کنید
parham
۱۱ فروردین ۱۳۹۵یعنی حرفی زدید که سس مایونز به شما بخندد.
استدلال شما کاملا از روی تعصب هست.
erfan
۱۱ فروردین ۱۳۹۵قشقایی حرف نداره. تو عکس کیفیتش مشخصِ نیازی به گفتن نیست.
فقط ژاپن و آلمان همین❤️?
امیرحسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۵ما چه گناهی کردیم ک تو ایران ب دنیا اومدیم؟؟؟
shayan
۲۳ خرداد ۱۳۹۵به نظرم نسل قبلی اسپورتیج خیلی قشنگ تره ولی جدیدش هیچ حرفی واسه گفتن نداره و نیسان خیلی بهتره
من خودم اسپورتیج 2014 دارم خیلیم راضیم :) فقط یکم خشکه همین
جلو توسان و سانتافه هم کم نیاورده موتورش هم عالیه ولی تا حالا با قشقایی ننداختم ببینم چن مرده س!
حمید حسینی
۲۱ آبان ۱۳۹۶نیسان بی شک سرتره .. فقط !!!
نمایندگی نداره و اگه یه وقت به قطعه نیاز پیدا کنید بیچاره اید
رفیقم نیسان جوک داره .. فن ماشین زغالش خراب شد .. گفتن یک ماه باید صبر کنی از دوبی برسه اونم به قیمت 1.300.000 تومن
این قسمت از کار دل ادمو واسه خرید نیسان میلرزونه