کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX، که با نام اوتلندر اسپرت هم شناخته میشود، در مدت تقریباً کمی که پا به بازار کشورمان گذاشتهاند، نظر بسیاری از خریداران SUV های جمعوجور شهری را به خود جلب کردهاند و فروش بسیار خوبی را ظرف این دو سه سال، تجربه کردهاند. در ادامه، به بررسی کامل این دو خودروی جذاب میپردازیم.
کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX، چند ویژگی اصلی و مشترک دارند، اول اینکه، هردو در کلاس کراس آور کوچک هستند. دوم اینکه در این مورد، هردو از پیشرانههای توربو دیزل استفاده میکنند. سوم اینکه هردو از قیمت تقریباً یکسانی برخوردارند، و نزدیک به قیمتهای تویوتا RAV4 و نیسان X-Trial هستند. هر دو خودروی کیا و میتسوبیشی برای سال ۲۰۱۵ بهتازگی بهروزرسانی شدهاند که همین امر، یکی از دلایل اصلی ما برای این مقایسه نیز بود. میتسوبیشی برای مدل ASX، بهروزرسانی MY14.5 را انجام داده است که افزایش دندهها از مهمترین قسمتهای این بهروزرسانی است. ولی تغییرات دیگر، امور ظاهری خودرو را شامل شده است، از جملۀ این تغییرات: سپر جلوی جدید با اضافه شدن چراغ مخصوص روز، رینگهای جدید ۱۷ اینچی با آلیاژ جدید، سنسورهای عقب و دوربین دید عقب هست که بهصورت استاندارد برای این بهروزرسانی در نظر گرفته شده است. اسپرتیج هم تغییرات خفیفی برای بهروزرسانی سال ۲۰۱۵ داشته است. جلو پنجرۀ مشبک جدید، رینگهای جدید با طرحهای جدید، تغییراتی در چراغهای جلو و عقب، که همگی زیبایی خودرو را افزایش دادهاند، ولی در بخش فنی، تغییری حاصل نشده است. قیمت:هر دو خودرو تقریباً قیمتهایی نزدیک به هم دارند، میتسوبیشی ASX پکیج XLS با قیمت ۳۶,۴۹۰ دلار و کیا اسپرتیج مدل SLI با قیمت ۳۷,۷۹۰ دلار برچسبگذاری شدهاند که هزینۀ آپشن ها نیز به این قیمتها اضافه میشوند. آپشن ها:
هردو خودرو پوشش داخلی چرم را ارائه میدهند (کیا اسپرتیج بهصورت نیمهکامل)، آلیاژ رینگهای ۱۷ اینچی، سیستمهای رسانه صفحهنمایش لمسی با ناوبری ماهوارهای، دوربین دید عقب با صفحهنمایش ۷ اینچی، و آینۀ دید عقب خودکار محدودکنندۀ نور را شامل میشوند. آپشن های منحصربهفرد میتسوبیشی ASX شامل صندلی قابل تنظیم و الکتریکی راننده، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن، ورود خودکار بدون کلید، استارت دکمهای، ورودی کارت SD برای سیستمهای صوتی، کنترل صدا برای توابع تلفن، سقف شیشهای پانورامیک بزرگ به همراه نور LED میباشند.
تفاوت کیا اسپرتیج با ASX در سنسورهای پارک جلو و عقب، کنترل دو منطقهای تهویه مطبوع، سیستم استریوی اینفینیتی با ساب ووفر و آمپلیفایر است. اگر بخواهید صندلیهای حافظهدار و الکتریکی و دارای گرمکن جلو، سقف شیشهای پانورامیک را در اسپرتیج داشته باشید، باید نسخۀ پلاتینیوم را سفارش دهید که قیمت خودرو را تا ۴۱,۳۹۰ دلار خواهد رسید. ایمنی:
کیا اسپرتیج دارای پنج ستارۀ ایمنی در تست تصادف میباشد. و برای محافظ از سرنشینان مجهز به شش کیسه هوا (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پردهای عقب) میباشد.
میتسوبیشی ASX نیز پنج ستارۀ ایمنی در تصادف را کسب کرده است، با این تفاوت که دارای هفت عدد کیسه هوا (۲ عدد جلو، ۱ عدد زانویی برای راننده، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پردهای عقب) میباشد، که در اینجا یک پوئن مثبت به میتسوبیشی تعلق میگیرد. عملکرد فنی:
کیا اسپرتیج از یک پیشرانۀ ۲.۰ لیتری توربو دیزل چهار سیلندر GRDi بهره میبرد که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار (135kW) قدرت و ۳۹۲ نیوتنمتر گشتاور مفید است. اوج گشتاور این خودرو، بین دورهای 1800rpm تا 2500rpm است و اوج قدرت آن فقط در دور 4000rpm میباشد. در شرایط مرطوب و جادۀ خیس، سیستم کنترل کشش نیز میتواند به کمکتان بیاید. در اکثر موارد، موتور نسبتاً صاف و یکنواخت کار میکند. واکنش پدال گاز هم به فشار پا سریع است ولی درنگ کمی در شتابگیری مشاهده میشود. گیربکس شش سرعتۀ اتوماتیک، که قبلاً یکی از نکات برجستۀ اسپرتیج به شمار میرفت، در بهروزرسانی جدید و در تستهایی که ما انجام دادیم، کمی وقفه در زمان را برای شیفت دندهها به ما نشان داد. حتی سیستم انتقال قدرت، پس از صعود از یک تپۀ شیبدار، بهجای تکیه بر گشتاور موتور، بیش از حد مشتاق است چند دنده به پایین شیفت کند که این اصلاً خوب نیست. همچنین یک سری تغییرات دندۀ اشتباه و غیر لازم، در ترافیک شهری انجام داد که خیلی رضایتبخش نبود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو که قویترین مدل آن نیز میباشد، ۹.۹ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت میباشد.
میتسوبیشی ASX هم توسط یک پیشرانۀ بزرگتر ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل ارائه شده است، که قدرت ۱۴۸ اسب بخار (110kW) و گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر، توان تولیدی آن است. هر چند که نسبت به اسپرتیج بازدهی قدرت کمتری دارد، ولی در عمل، عملکرد روانتر و رضایتبخشتری را به نمایش گذاشت. در ASX اندکی تأخیر در توربو مشاهده میشود، ولی میتوانید فقط در دور 3500rpm به بیشینۀ قدرت برسید و زمانی که دور موتور را به 1500rpm تا 2750rpm برسانید، گشتاور مفید را به وضوح حس کرده و شتابگیری سریع آغاز میشود. عمل شتابگیری و افزایش سرعت، آنقدر روان انجام میشود که متوجه بالا رفتن سرعت نمیشوید، مگر اینکه با چشمانتان صفحۀ کیلومتر شمار را دنبال کنید و سرعت را ثابت نگه دارید. وزن این مدل از ASX 1530 کیلوگرم است که نسبت به اسپرتیج ۱۵۸۰ کیلوگرمی برتری دارد.
برداشت ما از گیربکس ASX بسیار رضایتبخش و ستودنیتر از اسپرتیج بود. میتسوبیشی، با استفادۀ بهینه از گشتاور موتور، امور مربوطه به انتقال قدرت را بهدرستی انجام میدهد. تغییرات دنده بهطور کلی نرم و روان است. در مورد شیفترهای پدال پشت فرمان ASX ممکن است سطحی و ناکارآمد نگاه کنید، اما دقت و سودمندی آنها حیرتبرانگیز است. همچنین این خودرو در مدت زمان ۹.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد، و در نهایت به سقف سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت دست مییابد. مصرف سوخت:
از لحاظ مصرف سوخت، ارقام هر دو اتومبیل، بیشتر از ادعای کمپانی را نشان داد. در این آزمون، که خودروها را هم در اتوبان و هم در شهر تست کردیم، بهصورت میانگین ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای میتسوبیشی ASX و ۸.۱ لیتر هم برای کیا اسپرتیج بودند. این در حالی است که اعداد رسمی کمپانی برای ASX تا ۵.۸ لیتر و برای اسپرتیج ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بودند. با این حال، مصرف سوخت در هر دو خودرو قابل قبول است و راضیکننده است. کیفیت رانندگی:
در بزرگراه کیا بهسادگی باعث ناراحتی سرنشینان میشود، عقب خودرو حتی در سرعتهای پایین، در چالهها و دست اندازهای شهری تکانهای ناراحتکننده دارد، که این موضوع در سرعتهای بالای ۱۰۰ کیلومتر میتواند نگرانکننده باشد. در مسافتهای شهری، سواری اسپرتیج بیش از حد سخت و سفت است. حتی به ظاهر محکمتر از تجربۀ سواری که با اسپرتیج بنزینی داشتیم، تمامی دستاندازها و نقصهای آسفالت به داخل کابین و به سرنشینان وارد میشود که این مورد نیز میتواند راحتیِ یک SUV برای خانوادۀ کوچک را تحت تأثیر نکات منفی خود قرار دهد. در مقابل، میتسوبیشی ASX، آن لرزشها و تکانهای خشک را به شما نمیرساند، و دستاندازهای شهری را نرمتر و راحتتر از اسپرتیج عبور میدهد. سیستم تعلیق خوب میتسوبیشی ثابت کرد که ماهرتر و راحتتر از اسپرتیج عمل میکند و بهعنوان یک کروزر شهری، لایق برتر بودن است. در عوض، در پیچها و خمیدگیهای جاده، سفتی سیستم تعلیق کیا، بهتر از ASX عمل کرد و کمتر باعث خم شدن و احساس پیچیدن بدنه میشود. همچنین فرمان پذیری ASX در پشت سر کیا قرار میگیرد. میتسوبیشی، برای فرمان ASX جهت مانور در سر پیچها به تلاش بیشتر نیاز دارد و باید مرکز ثقل خودرو را کاهش دهد.
فرمان اسپرتیج مستقیمتر و پاسخگو است، و برای استفاده در مانورهای بیشتر کاملاً لذتبخش است. با این حال، با وجود برخی مشکلات، ممکن است بعضی از افراد حس کنند که فرمان در رفتوآمد شهری بیش از حد سنگین است.
هر دو خودرو آپشن چهار چرخ متحرک را ارائه میدهند، البته در مسیرهای تست ما، هیچگاه خارج از جاده نرفتیم و از نظر آفرود، هیچکدام را تست مورد آزمایش قرار ندادیم، چون برای چنین خودروهایی، که کراس آور کامپکت هستند، نمیتوان روی آفرود حرفهای آنها حساب باز کرد، ولی بهعنوان مثال در شرایط مرطوب و جادههای خیس، سیستم چهار چرخ متحرک را فعال کردیم که ASX احساس امنتری در این سطوح به ما میداد. ASX دارای سوئیچ به حالت 4WD است که میتواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در این حالت حرکت کند، همچنین دارای سه حالت: 2WD، 4WD قفل (که قدرت را به هر چهار چرخ میفرستد)، و 4WD خودکار که توسط سنسور کنترل لغزش اداره میشود.
میتسوبیشی ASX در هر بُعد از اسپرتیج کوچکتر است، به غیر از ظرفیت موتور! میتسوبیشی ۴.۳۰ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع دارد، این در حالی است که اسپرتیج، ۴.۴۴ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع دارد. فاصلۀ دو محور اسپرتیج کمی کوتاهتر است، ۲.۶۴ متر در مقابل ۲.۶۷ متر ASX. فضای داخلی:
یک شکاف بزرگ بین ظاهر و کارایی فضای داخلی وجود دارد، که کیا در این میان میدرخشد. کابین اسپرتیج، واضح و تمیز است و خطوط ساده داشبورد به زیبایی استفاده کرده است. در مقابل ASX، سادهتر به نظر میرسد و بیشتر کنترلر های آن در مقایسه با اسپرتیج قدیمیتر به چشم میخورد. سیستم دستی و چرخشی کنترل تهویه زیباست، ولی به زیبایی سیستم دیجیتال و دو کنترل منطقهای کیا نیست. ضمناً خریداران باید توجه داشته باشند که در این تریم، برای هر دو خودرو هیچ دریچهای جهت کنترل هوای صندلیهای عقب اختصاص نیافته است.
قبلاً ذکر کردیم که هر دو خودرو دارای یک سیستم رسانه با صفحهنمایش ۷.۰ اینچی هستند، اما کیا در این زمینه نیز برنده بهحساب میآید. با وجود این که واحد رسانه میتسوبیشی بهروز شده است، ولی بهطور قابلتوجهی نسبت به کیا کمتر کارآمد است، و ویژگیهای بصری ضعیفتری را دارا است. از سوی دیگر، کیا دارای یک صفحهنمایش با سیستم منوی spiffing، با وضوح و کیفیت ویژه و بالاتر از ASX را ارائه میدهد. هر دو خودرو ارائه تلفن بلوتوث و جریانهای صوتی را بدون هیچ زحمتی میسر میسازند، هر چند که اسپرتیج بازهم راهاندازی سادهتری نسبت به ASX داراست.
همانطور که صندلی عقب ASX را میبیند سرنشینان پایینتر و تختتر از اسپرتیج نشستهاند، هرچند که صندلیهای عقب هر دو خودرو آنطور که باید جادار و راحت نیستند ولی راحتی آن با اسپرتیج اصلاً مطابقت ندارد. با این حال، نمیتوان گفت که این صندلیها برای حمل کالاهای کوچک مناسبتر است، اما مسافران قدبلند با شانههایی پهنتر، نشستن بر روی این ردیف از صندلیها، کمی برایشان مشکلساز خواهد بود. صندلیهای تختتر در ASX، همچنین باعث میشود لوازم صندلی کودک نسبت به اسپرتیج، راحتتر از قرار بگیرند. هر دو خودرو دارای کمربندهای سهنقطهای بالا کشنده و نقاط مخصوص ایزوفیکس را دارا هستند.
در مجموع، اگر سختگیر نباشیم، میتوان گفت هر دو خودرو در فضای پشت برای حمل بزرگسالان نسبتاً خوب هستند. هر چند افرادی که بالای ۱.۸۰ سانتیمتر قد داشته باشند نیاز خم کردن گردن خود هستند. سقف کیا خوب است، ولی از سوی دیگر، فضای زانوی کمتری دارد. شاید کودکان برای موقعیت صندلی خود در اسپرتیج، که کمی بالاتر از ASX است قدردانی کنند ولی آنها باید در جایگاهی پایینتر بنشینند چراکه در برخی مواقع، این جایگاه پایینتر، خطر پرت شدن را کاهش میدهد. اسپرتیج در کل فضای ذخیرهسازی بیشتری نسبت به ASX دارد. کیا از جزئیترین قسمتها، یعنی پنل دربها، محفظههای کنسول میانی، محفظۀ داشبورد، تا بخشهای کلی، مانند حجم صندوق عقب، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. در صندلی عقب هم در هر دو خودرو دو عدد کاپ هُلدور (نگهدارندۀ فنجان) تعبیه شده است. همچنین هر دو خودرو فضای صندلیهای عقبی برابر با نسبت ۶۰:۴۰ دارند که در مقابل رقبای خود نوعی برتری حساب میشود. حجم صندوق از هر یک از این خودروها نیز مناسب برای اندازه آنها است و کافی به نظر میرسد، که ظرفیت صندوق اسپرتیج ۵۶۴ لیتر، و ظرفیت ASX 416 لیتر میباشد.
میتسوبیشی ASX دارای گارانتی پنج ساله و یا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر میباشد، که چهار سال هم شامل پشتیبانی سرویس و خدمات پس از فروش و پنج سال کمکهای جادهای میباشد؛ بهطور متوسط هزینه سالانه این خودرو کمی بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان برآورد میشود.
حسین
۷ اسفند ۱۳۹۳آخه کسی هست که خودروی ژاپنی رو ول کنه بره کره ای بخره من حاضرم اگه این خودرو را بدون امکانات بدن بخرم چون میتسوبیشی فقط امکانات نیست خشن و ظرافت هست
فقط امکانات نیست ایمنی هست
بعله میتسوبیشی یه ببر هست که در حال افزایش هست
امیدوارم میتسوبیشی بتونه با آلمان رقابت کنه ولی من ژاپن رو بیشتر دوست دارم
حامد
۷ اسفند ۱۳۹۳چرا این استدلال های تعصبی را پایان نمی دهید!
آخر چرا به صرف ژاپنی بودن باید یک خودرو حتی بد را خرید؟
من نمی گویم میتسوبیشی بد است نه فقط خواهشمندم علمی با موضوع برخورد کنید و اگر برتری با کره ای بود فوری جبهه نگیرید که آشغال ساز است!
البته من طرفدار هیچ برندی نیستم و فقط تکنولوژی و غلم را تحسین می کنم نه برند های مختلف را.
M5
۷ اسفند ۱۳۹۳اقا جدایی از سابقه رخ هم مهمه کیا اسپرتیج ترجیح میدم !
E 36
۹ اسفند ۱۳۹۳اسپورتیج سرتره
shahryar
۷ اسفند ۱۳۹۳شما ی خودرو بد ژاپنی بگو؟
اگه شما تکنولوژی و علمو تحسین میکنین،پس همیشه ژاپنیو تحسین کنین^_ ^
کسی جبهه نمیگیره،فقط نمیدونم چرا بعضیا دوس دارن بگن کره ای به ژاپنی رسیده یا حتی دیدم میگن جلو هم زده!!!!!!
پیشرفت کره ای واقعا قابل تحسین،ولی دیگه با ژاپنی مقایسه نکنین،
حامد
۷ اسفند ۱۳۹۳شما چه اصراری دارید که اسم کشورها ها و برند ها رو بصورت مطلق خوب و بد کنید!!! من میگم شما ببین این ماشین خاص خوبه یا بد براتم اصلا مهم نباشه کجا ساخته شده! علم رو هیچ وقت نمیشه انحصاری کرد دوست من!
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شما مطلب بدترین خودروها رو یه نگاه بندازی بد نیست!
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-consumer-reports/
آرمین
۷ اسفند ۱۳۹۳برند ژاپنی تنها مزیتش عمر بالای قطعاته. ولی همیشه از تکنولوژی یک قدم عقب بوده
MPS
۸ اسفند ۱۳۹۳این حرف شما هم مثل اون جمله مهندسی تکنولوژی نرم افزار تو همین مملکت فقط شنیده میشه!!
shahryar
۸ اسفند ۱۳۹۳واقعا چرا میگی از تکنولوژی عقب ؟؟؟؟خلی جای تاسف داره بابا ی کم چشاتونو باز کنین،چار تا گرم کن گذاشته ،ی رادار شد تکنولوژی،کره کی ویتونه LFA,GT_R بسازه؟؟که اگ دیدیش واقعا باید سرتو به نشانه احترام بیاری پایین!کی میتونه از ی موتوره 3سیلندر با 39 کیلو وزن 400 اسب بگیره که نیسان اون کارو کرد.کی به پاترول و لندکروز میرسه؟
کی به شاهکارای لکسوس با اینفینیتی میرسه،که تکنولوژیو تو اونا خلاصه شده،
حالا خلی چیزارو نگفتم،از برندای دیگه ژاپن.
خدایی بدون تعصب بگین،با فکر بگین….
amir
۹ اسفند ۱۳۹۳پس معلومه که هیچی از ماشین نمیفهمین.شما تکنولوژی رو تو چی میبینین رین ببینین هوندا و تویوتا نیسان اکورا و لکسوس چه علم و تکنولوژی دارن بعد این حرفو بگین.حتما تکنولوژی رو در پرایئ میبینین.
hussain
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ببخشی لکسوس یا اینفینیتی از تکلونرژی عقب هستند؟
ماشین های کره ای به پای لکسوس نمیرسن اصلا بعد بوید ژاپن تکلونوژ نداره
علی آهنگر
۷ اسفند ۱۳۹۳حرف شما صحیح حامد جان از نظر امکانات و تکنولوژی کره جلو تره اما اگه به عنوان مثال یه نگاه به این عکس هیوندای آزرا بندازی منظور دوستمون از کیفیت رو متوجه میشی
http://dande6.com/wp-content/uploads/2015/01/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-4-248×333.jpg
فرانسوی ها میگن ما اونقد پولدار نیستیم که جنس ارزان بخریم
میتسوبیشی و تویوتا معروف هستن به یک عمر کا کردن بدون دردسر
سعید
۸ اسفند ۱۳۹۳من این عکس رو صد جا تا حالا تو اینترنت دیدم،آخه با یه عکس که نمیشه صنعت یه کشور رو کوبید،شاید مثلا اسید ریخته روش یا جوهر نمک که اینجوری شده،من بدتر از این رو توی تویوتا دیدم،تویوتا کمری 2012 دیدم که یکی از دکمه های داشبوردش از جا کنده شده،تویوتا دیدم که روکش صندلیش پاره شده و محل دوختش از هم جدا شده،پس با این حساب باید بگیم که کل صنعت کشور ژاپن بی کیفیته؟!!! نه عزیز اینجوری نیست،شما جنسیس2015 یا سوناتا2015 یا اپتیما و… رو یه عمر سوار شدی و بی کیفیتیشو تجربه کردی که اینجوری با صراحت میگی بی کیفیت؟
رهگذر
۲۳ اسفند ۱۳۹۳اهنگر عزیز باز یه تحریف دیگه این مثل انگلیسی هستش نه فرانسوی هر چند وقتی اکثر آلمانها ژاپنی سوار میشن پس فرانسه هم همون انگلیس میشه
سجاد
۸ اسفند ۱۳۹۳در منطقه آزاد انزلی ، شما حداقل به ازای هر 20 اسپورتیج یک میتسوبیشی ASX یا تویوتا RAV4 میبینید . . .
بنظرم این مساله فقط یک دلیل داره : ظاهر بهتر .
در عکسهایی که این ماشینها کنار هم هستن کاملاً مشخصه که اسپورتیج ماشین مدعی تری هستش . . .
فقط به برجستگی کاپوت اسپورتیج در مقابل کاپوت تخت ASX توجه کنید!
ارتفاع و عرض اسپورتیج هم بیشتره و چراغهاش در نقطه بالاتری قرار دارن ، یا برای مثال اندازه شیشه های اسپورتیج کوچیکترن و در نتیجه دید (خصوصاً دید عقب) کمتره اما همین مساله اسپرت تر و قدرتمندتر نشونش میده . . .
MPS
۸ اسفند ۱۳۹۳عمو جان سلیقه اکثر وارد کننده های بی سواد و کلاه بردارمنطقه آزاد انزلی رو ملاک نگیر.اون 20 تا اسپورتیج 15 تاشون سانروف ندارن!!دقت کن.
4MATIC
۹ اسفند ۱۳۹۳من اسپورتیج رو ترجیح می دم
amir
۹ اسفند ۱۳۹۳نه عزیز جان تنها عاملی که باعث شده مردم ماشینای کره ای رو تو منطقه ازاد میخرن بدلیل خدمات پس از فروش هسش که این ماشینا دارن .ماشینای ژاپنی و امریکایی و المانی کمتر خدمات دارن .مردم اقتصادی فکر میکنن.
علی آهنگر
۸ اسفند ۱۳۹۳و درضمن یه چیز دیگه
در آلمان اگه کسی بخواد خودروی آلمانی بخره دولت نصف هزینه ی خرید ماشین رو میپردازه اما جالب اینجاست که بازم خیلی از آلمانی ها تویوتا و برندهای ژاپنی رو ترجیح میدن
سعید
۸ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز تو آلمان اگه کسی بخواد خودروی آلمانی بخر نه تنها دولت نصف هزینه خرید ماشین رو نمیده بلکه 19 درصد هم مالیات میگیره
ضمنا بیش از 60 درصد بازار آلمان رو خودروهای آلمانی تشکیل میده،پس این درست نیست که بگی خیلی از آلمانیها خودروی ژاپنی رو ترجیح میدن
شری مون شری
۲۷ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز طبق چه سندی این حرفو میزنی؟ شما یکبار برو آلمان و خیابونهای اونجا رو ببین که پر از ماشین آلمانیه.. ضمن اینکه هیچ کمکی هم دولت در خرید نمیکنه به مردم و تازه مالیات هم باید بدن
رهگذر
۲۳ اسفند ۱۳۹۳تعصب؟ نه! تعصب فقط برای طرفداران آلمان هاست ژاپنی ها اصلا نه تعصب بی خود دارند نه کل کل بچه گانه نه توهین به بهترین اتومبیل های جهان نه آلمان و ژاپن که میشه بحث فرق میکنه میتسوبیشی الان در همه چی اوله البته در آخر ولی چوت ژاپنیه بهتر از بقیست اسمش هم تعصب احمقانه نیست اصلا
milad5527
۷ اسفند ۱۳۹۳زنده باد ژاپن
Hrs-Optima
۷ اسفند ۱۳۹۳به نظر من در بین برند های ژاپنی،میتسوبیشی ماشین های بی کیفیت و از نظر طراحی زشتی تولید می کنه.به نظر من برند با کیفت ژاپنی فقط لکسوس است ومحصولات کره ای در مقابل محصولات میتسوبیشی کیفیت بهتر و طراحی زیبا تری دارن.
armin
۷ اسفند ۱۳۹۳بله شما درست می فرمایین … اون زمان که گالانت و پاجرو تولید میشدن کره ای ها محصولات با کیفیت تر و زیباتری داشتن…
amir
۹ اسفند ۱۳۹۳اون موقع که گالانت لنسر پاجیرو تولید میشد کیا پرایدو داد بیرون.کسی که واقعا بیاد در مورد این موضوع که کمپانیهای یا کشور کره ماشین سازیش به ژاپن رسیده باید گفت اون فرد هیچی از ماشین نمیدونه حالا المان یا امریکارو بگیم یه چیزی …
alireza
۸ اسفند ۱۳۹۳باهاتون موافقم. تمام برندهای ژاپنی هم سطح نیستند.
ضمن اینکه شرکتی که تند و تند لیسانسهای مختلف اهدا کنه به چینی ها باید یکم بهش شک کرد!
ali
۱۶ اسفند ۱۳۹۳فعلا تنها کاری که ما می توانیم انجام بدهیم همین است که بنویس چینی هست، بدردخور و … !!!
ولی آنها چکار می کنند با سرعت جلو می روند و دنیا را می گیرند و ملت برای خرید یک گوشی و یا تبلت اپل که در چین تولید می شود سر و کله می زنند.
عزیزان فردا دور نیست
سهیل
۱۲ اسفند ۱۳۹۴داداش ببخشیدا مقدار پولی که بابت یه لکسوس رو میدی رو بایه میتسوبیشی مقایسه که بعدشم شما نباید ماشین های میتسوبیشی رو خودت امتحان کنی بعدش نظر بده لکسس خیلی خوبه اما خیلی لاکچریه و نگهداریش سخت و هزینه بر هستش اما میتسوبیشی نه از نظر سطح امکانات هم باتوجه به قیمتش مناسب و کاربردی هستش گیربکس و سیستم صوتیش کلی ارزش دارن که یکی از ملاک های خریدم همینه
مجتبی(ساروی)
۷ اسفند ۱۳۹۳من نمیگم اسپورتج یا میتسو ولی اقای حسین اقا اگه به لیست بدترین ماشینای سال تو همین سایت بری میبینی همین برند ژاپنی اونجا یه نماینده داره .هر دو تا ماشین پا به پای هم اومدن ولی اگه من پولش رو داشتم کیا میگرفتم چون تو کشور ما و دقبق تر بگم تو شهرستان ها کیا و هیوندا نمایندگی ها و خدمات بسیار بسیار بهتری دارن و اگه شما دوستان مثله من 29سالتون باشه و چهار پنج تا ماشین عوض کرده باشین کاملا درک میکنین تودنیای واقعی خدمات پس از فروش و بودن تعمیرکار خبره برای ماشینتون و وجود داشتن قطعات بعد از زیبایی و ارزش در برابر پولی که میدین در درجه دوم انتخاب یه ماشین تو کشور ماست ما که نمیتونیم واسه ساده ترین چیزا هلک هلک پاشیم بریم تهران برادر سعی کن وارد دنیای واقعی بشی اینقدر احساساتی نظر نده عزیزم
مهران1
۸ اسفند ۱۳۹۳دوستان کلا” عشق دیسلایکن یکی یه نظر درست و حسابی هم میده اصولا” باید دیسلایک رو بخوره.
amir
۹ اسفند ۱۳۹۳داداش شما که هنو جوونین این همه اقتصادی فکر میکنین؟از حرفای بابام میزنین :))))).بتظر من هرکی که 150م پول میده ماشین میخره فکر پ.ل بنزینو خدماتشم نمیکنه .من شخصا اگه همچین پولی رو داشتم میرم سمت ماشینی که بهش علاقه داشته باشم و ماشینی رو انتخاب میکنم که از لحاظ کیفیت و قدرت امنیت و دیگر مسائل بتونه منو ارضا کنه و اون لذت بمن بده.دیگه فکر قطعات ویا تعمیرکار و… رو نمیکنم.اینم بگم بیشتر خودرو های ژاپنی الان همه جا نمایندگی و خدمات پس از فروش رو داره.نمایندگی بهمن خودرو هر شهری بری هست.زیادم فکر خدمات و تعمیر کارا نباش ماشین ژاپنی کمتر روی مکانیکی میبینه:)))
شهریار
۷ اسفند ۱۳۹۳خداییش دلتون میاد اتومبیل به این خوشگلی رو بگید بد…؟؟؟مانکن کره ای ..یه تجربه خوب تو طراحی…انصافا خوش ساخت هم هست …اسپورتیج خوشگله بابا …همه چیز رو فدای تعصب نکنید…وگه نه درجا می زنید
سیاوش
۸ اسفند ۱۳۹۳بازار فروش دست دوم ماشین رو هم در انتخاب باید در نظر گرفت
اسپورتیج مثله پول نقد می مونه در حالی که میتسو فروشش واقعا مصیبته….
علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۳ژاپنیا خیلی خوبن. اما همونطور که هر گردی گردی نمیشه، هر ماشین ژاپنی هم قرار نیست خوب و با کیفیت از آب در بیاد. میتسوبیشی اصلا قابل مقایسه با تویوتا و نیسان و مزدا نیست. محصولات میتسوبیشی هر سال پای ثابت لیست بدترین خودروهای سال هستن. نمونش این چند تا لینکی که اینجا گذاشتم:
میتسوبیشی لنسر جزو بدترین خودرو های کامپکت در سال 2014 به گزارش مجله consumer reports:
http://www.autoblog.com/2014/02/27/consumer-reports-worst-cars-2014/
میتسوبیشی میراژ و i-MiEV جزو بدترین خودرو های سال:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/12/worst-cars-of-2014-in-consumer-reports-tests/index.htm
میتسوبیشی لنسر و i-MIEV توی لیست بدترین خودرو های 2013:
http://goo.gl/u0I5ju
http://goo.gl/4Re2wx
بدترین خودرو در کلاس کامپکت در سال 2014 و باز هم لنسر و بدترین خودروی الکتریکی برای i-MIEV:
http://www.edmunds.com/car-reviews/features/the-17-worst-cars-you-can-buy.html
بدفروش ترین خودروهای سال به گزارش مجله فوربس و باز هم درخشش لنسر:
http://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2014/01/10/the-worst-selling-cars-of-2013/
لیست بدترین خودروهای تمام دوران و باز هم حضور میتسوبیشی با میراژ 2014:
http://goo.gl/9s8Elx
خودروهایی که نباید پول خودتون رو براشون هدر بدین و باز هم حضور میتیوبیشی میراژ و اوتلندر:
http://goo.gl/JsxggW
بدترین خودروهای جدید از دید نشریه Consumer Reports و حضور میراژ و i-MiEV :
http://goo.gl/Svt31u
توی تمام این بررسی ها خودروهای میتسوبیشی جزو بدترین های سال بودن. دوران درخشش میتسوبیشی دیگه تموم شده. گذشت اون زمانی که گالانت و لنسر و پاژرو می تونستن با رقبای قدرتمندشون رقابت کنن.
ارمان
۸ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز اینکه میتسو کاندید بدترینها هست به این دلیله که طرحش ماله 2006 هست , اقای گردی که گردو نمیشه تو چند سال اینده مطمعن باش میتسو بهترین کمپانی ژاپنیه که هیبرید و پلاگ این میسازه چون میتسو رو چیزی سرمایه گذاری کرده که هنوز کسی به این جدیت نکرده اگه با شکل اندیشه شما همه کمپانی کار میکردن هنوز هنوز داشین آریا تولید میکردین
اینده نگری چیزه بدی نیست دوستانی که احل ماشین هستن بهتر از من میدونن s-awc میتسو و awc سوبارو حزو بهترین سیستمهای الکترونیکی هستن اما سوبارو هم قیافه خیلی باحالی نداره , اما هیچ جای دنیا در موردش اینجوری تصمیم نمیگیرن
سیاوش
۸ اسفند ۱۳۹۳دقیقا منم نظرم با علیرضا یکیه
به نظر من واقعا میتسو در حد تویوتا و نیسان و مزدا نیست
به نظرم حتی از کره ای ها هم پایین تره.
علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۳آقا آرمان اولا که میتسو کاندید بدترین ها نشده. بلکه به عنوان بدترین ها انتخاب شده که این دو با هم تفاوت زیادی دارن!
دوما شما خودتون به نظر جواب خودتون رو دادین و نیازی به پاسخگویی من نیست! خودروسازی که طرحاش در سال 2015 مال سال 2006 باشه، قطعا توی دنیای امروز که رقابت فوق العاده شدید و سنگینه نمی تونه خودروساز خوب و موفقی باشه. وگرنه پژو 405 هم زمان خودش خودروی سال اروپا بود.
سوما در سرمایه گذاری های میتسو بر روی خودروهای پلاگین همین بس که خودروی الکتریکی میتسو بدترین خودروی الکتریکی سال شده و توی چند تا لیست دیگه هم عنوان بدترین رو داره!! (رفرنس ها در بالا)
چهارما با غوغایی که تسلا و تویوتا توی بازار خودروهای الکتریکی کردن به نظر می رسه که میتسو تحت هر شرایطی از پیش بازنده باشه.
پنجما من چند تا لینک بررسی حرفه ای رو گذاشتم و نظر شخصیمو با توجه به اون لینک ها گفتم. اگه مشکلی با این بررسی ها دارین برین به سایت های consumer reports و فوربس اعتراض کنین نه من!
ارمان
۹ اسفند ۱۳۹۳من خیلی وارد بحثهای اینجوری نمیشم باشه اقا میتسو بده زمان همه چیزو ثابت میکنه اما نمیدونم چه جوری میتونیم توضیح بدیم که هیوندا جنیسیس کوپه نه در درگ نه در دریفت و نه در طول یک پیست نمیتونه از پس evo 8 حتی بر بیاد ؟ پجوری گذشت زمان رو شامل حالش کنم که شاخ ترین ماشین هیوندا بهش نبازه نمیدونم, نمیشه
پس هنوز یه چیزای مثبتی وجود داره اما ما از مدریت و نوع تصمیم گیریه کمپانی ها بی خبریم
رامين
۸ اسفند ۱۳۹۳درود
دوست عزیز شما همونى هستى که تجربه رانندگى با لیفانتو گذاشتى درسته ؟
دادش مى خواستم بگم پدرمونو در اوردى از بس هر جا هر سایت هر مطلبى درباره میتسو گذاشته میشه شما میاى و اینچنین با بغض و کینه به گزافه گویى در مورد یکى از بزرگترین کمپانى هاى دنیا مشغول میشى
خودرو بانک و پدال و … مطلبى نیس که از میتسو گذاشته شه و افاضات شما زیرش نباشه
خستمون کردى بابا
باشه میتسو بده اشغاله لگنه
مردمو اگاه کردى دیگه
مىریم جک و لیفان مى خریم و به ارم میتسو هم تف مى ندازیم که چقدر خائنه
بعد هم که ۴۰ هزار تا با لیفان و جکمون کار کردیم میایم تجربه رانندگیمونو مىنویسم و اینکه چقدر خوب و مناسبن
اخه اصلا مىدونى میتسوبیشى یعنى چى ؟
شرکت مادرى که از هواپیما گرفته تا دستگاه پرس و کولر و خودکار و کشتى و جرثقیل و هزار تا محصول مختلف دیگه رو مى سازه
اون قسمتش که هواپیما مى سازه تویوتارو تو ده درصد سهمش شریک کرده میتسو
اون وقت مى گى میتسو بدترین شرکت ژاپنیه ؟!؟
حالا چون ماشیناش زرق و برق کره اى ها رو نداره باید بگیم اشغاله ؟
اخه من سوالم اینه هیوندا و کیا اصلا هنوزم حتى توانایى و علم تولید گیربکس و موتور رو دارن یا نه ؟
بعدم اصلا گیریم میتسو بد ، از این ادم دیوونه میشه که حضرت عالى لیفان رو ازش رپورتاژ اگهى تهییه مى کنى و انتخابت چینه بعد انگار میتسو دشمن خونیته و اینطور مستمر همه جا علیه اش مى نویسى
اى خدا
علیرضا
۹ اسفند ۱۳۹۳آقا رامین ببخشید نمیدونستم که برای این که از برندی خوشم بیاد یا نیاد باید از شما اجازه بگیرم! از این به بعد هر وقت خواستم جایی نظر بدم یا مقاله ای بنویسم قبلش از شما اجازه میگیرم! من تا الان فکر میکردم که قسمت نظرات برای اینه که هر کسی نظر مثبت یا منفی خودشو در مورد موضوع مقاله بگه. اما الان فهمیدم قسمت نظرات برای اینه که عاشقان سینه چاک یه برند بیان و به بیان عشق و علاقشون نسبت به اون برند بپردازن!
ضمنا دوست عزیز تا جایی که من اطلاع دارم این سایت در مورد خودرو هاست. نه هواپیما و کشتی و جرثقیل! طبق بررسی های نشریات معتبر خودرویی که لینکشو اون بالا گذاشتم خودرو های میتشوبیشی جزو بدترین های سال هستن. در حالی که خودرو های تویوتا، هوندا، نیسان، مزدا و … هر ساله توی لیست بهترین ها هستن. تازه برندهای لوکسی مثل لکسوس و آکورا و اینفیتی رو کلا نگفتم. حرف من اینه که میتسو از نظر خودرو سازی به شدت از رقباش عقب افتاده. حالا اصلا بره شاتل فضایی بسازه! کسی به خاطر اینکه میتسوبیشی هواپیما و کشتی میسازه ماشیناشو نمیخره.
من با تعصب و برند زدگی مخالفم و هر جایی چنین کامنتای متعصبانه ای رو میبینم نمیتونم جواب ندم. اگرم در مورد لیفان نوشتم به خاطر این بود که در موردش به بقیه اطلاعات بدم و هر فرد عاقلی تایید میکنه که اون مقاله در کمال انصاف و بی طرفی نوشته شده. من حتی توی اون مقاله روی نقاط ضعف ماشین بیشتر از نقاط قدرتش مانور دادم. شما هم اگه دوست دارین میتونین در مورد خودروی خودتون بنویسین و که اون موقع خواهید دید که رعایت انصاف و بی طرفی چقدر سخته. ضمنا من عاشق آرم جک و لیفان هم نشدم. اگرم پول داشتم میرفتم یه هوندا آکورد میخریدم. ولی چه میشه کرد برای خریدش باید 5 برابر پول یه لیفان رو بذارم که اگه داشتم حتما این کارو میکردم.
من نمیدونستم که گذاشتن چند تا لینک میتونه اینقدر به ساحت مقدس میتسوبیشی و عاشقان میتسوبیشی بر بخوره وگرنه اصلا چنین کامنتایی نمیذاشتم. در برابر چندین و چند کامنت سراپا تعریف و تمجید از میتسوبیشی فقط یه کامنت مخالف هست که اونم باید اینجوری بهش جواب داده بشه؟ فکر میکنین با این مدل جواب دادن و با این توهین ها ارزش و اعتبار برند مورد علاقتون رو ثابت کردین؟ نخیر دوست عزیز. اگه یه نفر الان بیاد و مکالمه من و شما رو بخونه دیدی که از طرفداران میتسوبیشی پیدا میکنه اینه که یه عده هستند که فقط به آرم روی جلوپنجره خودرو اهمیت میدن و جواب بحث علمی و لینک های معتبر رو با توهین و پرخاشگری میدن. موفق باشین دوست عزیز و نسبتا محترم.
armin
۹ اسفند ۱۳۹۳حال کردم رامین…
محمدمهدى
۲۴ اسفند ۱۳۹۳دمت گرم همینو میخواستم بهش بگم
شری مون شری
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ASX که در این لیستها نبوده هرگز
Lord Cezar
۷ اسفند ۱۳۹۳تجربه چند کیلومتر رانندگی اسپرتیج رو داشتم و به وضوح میگم خودروی خشک و سفتی هست .تو جاده زیاد اذیت نمیکنه ولی در شهر واقعا خشک بودنش اذیت میکنه .
faraz777
۷ اسفند ۱۳۹۳نسبت به بررسی توسلن که اخیرا گذاشتید بسیار بسیار بهتر بود
ممنون!
مسعود مقدم
۷ اسفند ۱۳۹۳من پشت اسپرتیج نشستم خیلی خشکه . فضای سرنشین عقب برا آدمای بالای 170 سانت عذاب آوره تو هر دست انداز یا سرت به سقف میخوره تو هر ترمز زانوت به پشت صندلی .
saleh.cars.motorcycles
۷ اسفند ۱۳۹۳ظاهر کیا زیباتر نصبت به میتسوبیشی ولی تو باتن میتسوبیشی باید بهتر باشه
که گذست زمان اینوثابت کرده
وجووناهستندکه معمولا کیا میگیرن وچون خودم به زیبایی اهمیت میدم کیا انتخاب منه
S97
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ولی اونایی که با اوولوشن های میتسو خاطره دارن صد در صد میتسو رو انتخاب میکنن.
بهترین انتخاب برای کوتاه مدت کره ای ها هستن ولی اگه بخوای سالها ماشین سوارشی ژاپنی ها انتخاب بهتری هستن.
آمار و ارقام از هزینه نگهداری و کم اصطحلاک و کم خرج بودن از هزاران صاحب ماشین های مینی اِس یو وی کشور آمریکا نشون داده که دارندگان اوتلَندِر اسپورت بیشترین رضایت رو از ماشینشون دارن.
من خودم مایل بودم اسپورتیج بخریم ولی توی این یکساله از میتسو بد ندیدم.
David
۷ اسفند ۱۳۹۳بدون شک آدمی که عقل داشته باشه چشم بسته میتسو رو برمیداره. ماشین کره ای خدایی اصلا پرستیژ و شخصیت نداره
حامد
۸ اسفند ۱۳۹۳اینم یک نمونه از اون تعصبات عجیب و غریب!
یعنی واقعا این که کسی بین این دوتا که خیلی بهم نزدیک هستند و بیشتر انتخابشون سلیقه ای هست کدوم رو انتخاب کنه نشون دهنده ی عقلشه؟
تو پست رولزویس هم گفتم تعصب در دنیا ی تکنولوژی واقعا غیرقابل قبوله.
امیدوارم یکم از این تعصبات کوته بینانه فاصله بگیریم
اریک
۷ اسفند ۱۳۹۳6.9 لیتر در صد کیلومتر برای یک کراس اور خیلی خوبه!
البطه این عدد درتهران که 1400 متر حداقل از سطح دریا بالاتره تا 25 درصد افزایش پیدا می کنه
Archi khan
۷ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز میشه توضیح بدین ارتفاع از سطح دریا چه تاثیری تو مصرف سوخت داره ؟
و چطور %25 ؟
Archi khan
۸ اسفند ۱۳۹۳الان من سوال کردم ، متوجه نمیشم لایک یا دیسلایک دادن دوستان یعنی چه ؟!
اگه کسی اطلاعاتی داره بهتره برای بقیه هم توضیح بده
(( خدایی آدمای باحالی هستین ، به سوال هم …))
ارمان
۸ اسفند ۱۳۹۳فشار هوا و میزان غلظت اکسیژن در هوا 100% روی کار موتور های احتراقی تاثیر داره
برای همین خیلی از هوا پیماها بیشینه سرعتیشون رو تو ارتفاع کم ثبت میکنن بنابر این روی کار هر نوع سیستم سوخت رسانی تاثیر داره البته در مورد مصرف سوخت ماشین تاثیرش خیلی محسوس نیست اما از نظر علمی واقعیت داره بنابر این نوع کار یه ماشین مشخص در کنار دریای خزر و در دماوند از نظر مزیت مکانیکی متفاوته
امیدوارم کمک کرده باشم
اریک
۱۱ اسفند ۱۳۹۳دوستمون ارمان عزیز جوابت روداد من تکمیلش می کنم. یه سنسوری هست به اسم سنسور اکسیژن که اسمش رو زیاد شنیدید که یک تعریفی داده به اسم مپ سنسور در قاعده ECU های خودرو اودن یک الگوریتم در نظر گرفتن که اگر این مقدار اکسیژن بود چقدر سوخت مخلوط کن که تکنولوژیش قدیمیه ولی تو سیستم جدید سنسور اکسیژن واقعا مقدار اکسیژن و نیتروژن رو در هر دقیقه آنالیز میکنه و بر اساس گشتاور موتور میزان ترکیب سوخت رو دستکاری میکنه که هیمشه یک مقدار حساب شده هست واسه همینه مثلا میبینی یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر BMW فقط 7 لیتر میسوزونه.!
حالا با اون تکنولوژی قدیمیه هر چقدر ارتفاع بگیری و رطوبت هوا کم باشه و فشار هوا بیشتر بشه یا غلظت هوا کم تر بشه روی سیستم تراکم یا سیکل ترمودینامیک تاثیر میذاره.
S97
۱۲ اسفند ۱۳۹۳باریک! به اریک.
saji
۷ اسفند ۱۳۹۳هیچکدوم . تویوتا رو4
نوید
۷ اسفند ۱۳۹۳هیچ کدوم
تویوتا لند کروز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهران1
۸ اسفند ۱۳۹۳لند کروز که تو این کلاس نیست.
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۷ اسفند ۱۳۹۳ممنون داداش احمد
از نظر زیبایی نمای بیرونی :جلو اسپورتیج و عقب asx
اگه قیافه و کارایی مثبت هر دوشونو با هم مخلوت کنی و کارایی منفی هر دوشونو حذف کنی از توش یه پورشه در میاد.
سعید
۷ اسفند ۱۳۹۳اسپورتیج عقبش خیلی قشنگ نیست ولی جلوش خیلی عالیه،asx هم عقبش خوبه و هم جلوش
جملتو اینجوری اصلاح میکنم:
اگه قیافه و کارایی مثبت هر دوشونو با هم مخلوط کنی و کارایی منفی هر دوشونو حذف کنی از توش یه RAV4 در میاد :D
Ahmad..F12
۸ اسفند ۱۳۹۳ممنون از توجهت داداش
Archi khan
۷ اسفند ۱۳۹۳100% ASX
h112
۷ اسفند ۱۳۹۳هر دوتا رو از نزدیک دیدم و دوست دارم…ولی به نظرم میتسو بهتره…. به چشمم بهتر امد…خوشکله/…
سعید
۷ اسفند ۱۳۹۳ممنون احمدجان،خیلی خیلی خوب و کامل بود.
امیدوارم دوستان از روی تعصب نظر ندن،فقط به صرف اینکه یه ماشین رو فلان کشور ساخته نظر ندین؛دیدید که تو این مقایسه خیلی به هم نزدیک بودن
Ahmad..F12
۸ اسفند ۱۳۹۳درود سعید جان
ممنونم که مورد توجه قرار گرفت
والا چی بگم هر کسی یه نظری داره دیگه
خود تعصب هم به نظر من یکی از ملاکهای انتخاب خودرو هستش :)
Armin
۷ اسفند ۱۳۹۳Asx سیستم صوتی راکفورد داره چرا اشاره ای نشده؟؟؟؟
Zora
۸ اسفند ۱۳۹۳خود کمپانی صفر تا صدشو 8.3 اعلام کرده!
S97
۱۰ اسفند ۱۳۹۳خیلی بستگی به سرعت و فشار پا روی پدال گاز داره، با مدل دو سال پیششم میشه صدی 7 بسوزونی، هم میشه صدی 9 یا حتی 10 بسوزونی! راننده باید پدال ها رو مدیریت کنه!:)
اریک
۱۱ اسفند ۱۳۹۳دقیقا درست میگی ولی تو سربالایی چمران، مدرس خصوصا یادگار دیگه هرچقدر هم که مدیریت بکنی بالا می سوزونه! یکی از بدی های موتور های پرخوران یا توربو اینه که میزان تراکم پایه اونها در مینفولد در وقتی که بار زیادی روی موتور هست فشار اتمسفری بیشتری نسبت به داخل محفظه سیلندر ایجاد می کنه که باعث میشه میزان اضافه مخلوط سوخت و هوا هدر بره ولی برای اون دسته از موتور هایی که سنسور فشار روی مینفولد اونها نصبه این قضیه حل شده.
ارمان
۸ اسفند ۱۳۹۳سوار هر دو خودرو به صورت بنزینی شدم و واسه من که فاکتور چهره مهم هستش اما در اولویت نیست asx مناسبتره و در نظر داشته باشید توی شهر دید و شاید اندازه مناست تری داره و بزرگترین ایرادی که از کیا میگیرم E.C.U این خودرو هست که یه گیر بکس گیجو و سر در گم رو به همراه میاره
مهران1
۸ اسفند ۱۳۹۳بله اگه این ایرادات رو نداشت بسیار عالی میشد.
اریک
۱۱ اسفند ۱۳۹۳حا میکنم به نکات زیبایی اشاره میکنی. کلا ECU های کره ای طراحیشون خوب نیست ( طراحی نرم افزاری) معمولا برای گیبکس های پیشرفته یک واحد مستقل کنترلی در نظر می گیرند که اگر اشتباه نکنم اولین بار تیپ ترونیک پورشه این کار رو انجام داد. ولی کلا سیستم کنترل الکترونیک SAAB رو خیلی دوست دارم چون با سیستم عامل Linux کار میکنه و خیلی قابلیت های کنترلی پیشرفته ای داره. SAAB اولین ماشینی هست که سیستم سوپاپ الکترونیکی رو روی یک مدل کانسپت استفاده کرد . یعنی کنترل الکترونیکی ورودی و خروجی موتور که هم کمپرس خوبی ایجاد می کند و همه سرسیلندر ، میل سوپاپ، گیت، سیت و… حذف! موتور سبک تر روغن کاری کمتر و خیلی مزایای دیگه. این سوپاپ از یک مگنت با بار 2 تسلا توام شده با گرافیت هست که وقتی نیروی الکتریکی به آن وارد می شود مگنت فعال می شود و گرافیت را آزاد می کند که ورودی باز می شود. گرافیت در دمای خیلی بالا مقاومت خیلی بالایی دارد و هم نمیه رسانا ( نمیه هادی) است.
S97
۱۲ اسفند ۱۳۹۳SAAB هم خوب خودروسازیه، من که از SAAB چیزی نمیدونستم، فقط ده سال پیش توی بازی Down Town Run عاشق ماشینش شده بودم که اون ماشینش توی رنج کلاس متوسط ماشینها بود ولی بیشینه سرعت رو میون تمام ماشینای بازی داشت!
ارمان
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ممنون اریک جان و البته تشکر مجدد برای توضیحات به صورت علمی و منطقی . ;)
sunmartin
۸ اسفند ۱۳۹۳Just Kia Motors
saleh.cars.motorcycles
۸ اسفند ۱۳۹۳باتشکر از احمد اقا نیشابوری
اگه درمورد موتور سیکلت هم مطلب مناسبی دیدن که نظرتونو جلب کرد .مخصوصا تکنولوژیش که گویا علاقتون بیشتر به این زمینه برمیگرده.محبت کنین ترجمه وتو سایت پدال قراربدین تا علاقه مندان به موتور هم از پدال بی نصیب نمونن.هرچندتخصص پدال خووودروووست.امابرای تنوع هم که شده بد نیست همانطور که گاهامطالبی در مورد هواپیما ودوچرخه گذاشته میشه.درمورد موتورهم کموبیش مطالبی گذاشته بشه.
متشکر
Ahmad..F12
۸ اسفند ۱۳۹۳درود به آقا صالح عزیز
درست حدس زدید، حقیقتش دانش موتور سیکلتی من در حد خودرو نیست :)
ولی خب اگر موردی به نظرم خوب اومد حتماً چشم، انجام وظیفه میکنم
مهران1
۸ اسفند ۱۳۹۳فدایی داری داداش.
Ahmad..F12
۱۳ اسفند ۱۳۹۳مهرا ن جان قربونت
خدا نکنه
رامتین
۸ اسفند ۱۳۹۳از دوستان تعجب میکنم که فکر میکنند نظراتشون کاملا صحیحه. واقعا جالبه که تکنولوژی و پیشرفت کره را برابر با ژاپن میدانند!
بنظرم بجای این حرفها برید تلاش کنید از طریق تحصیل یا … به درآمد برسید.
P.G
۸ اسفند ۱۳۹۳اگر بخواهیم لحظه اى و بدون آینده نگرى انتخاب کنیم شاید کیا ظاهر جوون پسندترى داشته باشه(که البته من همچین نظرى ندارم) اما اگر فاکتور مهمى به اسم گذشت زمان رو در نظر بگیریم اون موقع است که کیفیت میتسوبیشى یا دیگر محصولات ژاپنى قابل مقایسه با کره اى ها نیست
شما همین الان میتسوبیشى هاى اوایل دهه نود میلادى رو نگاه کن(چه پاجرو،چه گالانت یا لنسر)،به تعداد زیاد در خیابان ها در حال تردد هستند و خیلى هاشون هم که دست افراد با سلیقه بودن نو و دست نخورده هستند و باور کنید تا بیست سال دیگه هم آخ نمیگن اما ماشین هاى کره اى تو اون سن و سال یا اکثرشون اسقاط شدن یا ترکیدن و دارن اضافه خدمت میکشن!
این حرف ها رو هم از روى تجربه ى شخصیم میگم نه تصوراتم!
من خودم پنج سال یه گالانت ۱۹۹۱ داشتم که همین دو هفته ى پیش فروختمش،باور کنید ماشین بیست و چهار سال پیش به قدرى اتاق و شاسى محکم و بى سر و صدا و ساکتى داشت که امکان نداشت تو دست اندازها شما کوچکترین صدایى از اتاق ماشین بشنوید اما کره اى هاى اون مدل چى؟
armin
۸ اسفند ۱۳۹۳کاملا درسته … دوستانی که از میتسو ایراد میگیرن اول سوارش شن یه دور بزنن بعد نظر بدن
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۳نمی فهمم چرا اصرار دارید ماشین های کره ای رو همش با ژاپنی قیاس کنید و افرادی که ماشین کره ای دارند که البته کم هم نیستن تو ایران همش در حال بهتر نشون دادن ماشین کره ای هستند
من از مریخ نیومدم منم یک ایرانی هستم ولی متاسفم برای مردمی که پژو 407 و سیترون c5 فرانسوی و نیسان مورانو ژاپنی رو از یاد بردند به دلیل کمبود تبلیغات و جاشون رو دادن به ماشین های پر اپشن کره ای که همش زودگزر است توسط دو شرکت بزرگ در ایران به مردم تحمیل شده اند
اتفاقی که در بازاد اروپا و امریکا و حتی کشور های عربی شاهد اون نیستیم
یک نگاهی به نظر سنجی همین مطلب بندازید ماشین ژاپنی نزد مردم بهتر واقع شده است
یک نگاهی هم به قیمت جهانی این ماشین ها بندازید
مقایسه جنس کره ای با ژاپنی اشتباه بزرگی است که همیشه شاهد اون در ایران هستیم
کره جایگاه خودش رو دارد که البته ماشین های خوبی داره ولی قابل قیاس حد اقل با ماشین های ژاپن نیست
reza
۸ اسفند ۱۳۹۳دلم میخواد میتسو رو انتخاب کنم ولی واقعا ماشین چرتیه ، خیلی اپشناش کمه پشتش نشستم ، اسپرتیج ظاهر بهتری داره ولی خو حتی اصالت ظاهر میتسو رو هم نداره ، اما با این حال ماشینی رو انتخاب میکنم که بهتره
حامد
۹ اسفند ۱۳۹۳آقا بد و خوب نداره.به تمام برندها باید احترام گذاشت. کره هم پیشرفته چشمگیری داشته و داره خوب رقابت میکنه.ا
اسپورتیج خوبه ولیASX خیلی بهتره. ظاهر تهاجمی داره
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۳سلام من از ماشین ژاپنی خیلی راضیم چون قشقای داشتم میتسوبیشی هم خانواده نیسان هسته با اسپرتیچ یه سفر زمینی چند روزه داشتیم واقعا برام غیر قابل تحمل بود
یک خیلی خوشک بود تعداد ما چهار نفر بودیم کمکهای عقب اسپرتیچ کوتاست خوابیده بود فقط میکوبید از کمر داغون شودیم
کولر ماشین جواب نمیده داخلی ماشین همزمان سرد نمیشه باید دریچه های کولر مستقیم روبروت باشه سرتو بچرخانی از گرما می پزی
دید رانند از داخل به بیرون خیلی کمه دور میدا هنگام پیچدن باید خیلی هواست باشه اگه عابر پیاده سمت چپت باشه دیده نمیشه باعث زیر گرفتن میشه
سر نشینان عقب راحت نیستن کسانیکه عقب میشینن فکر میکنن روی خر سوار شدن بد یک رانندی طولانی بالا میارن
دوستانه بگم فریب ظاهر خوشکلش نخورین بسیار ماشین اشغالی هست
adham
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ببخشید کسی میدونه لندکروز ردیاب خودروی به سرقت رفته داره؟
اریک
۱۱ اسفند ۱۳۹۳سیستم ضد سرقت تویوتا در ایران سرویس نمیدهد ، البطه خیلی از برند ها سرویس ندارند چون سیتم ضد سرقت بر روی شبکه موبایل کار میکند برای اینکه نیاز به RX/TX یا سند و رسیو اطلاعات وجود داد که در GPS فقط دریافت اطلاعات دارید از ماهواره + اینکه در محیط های بسته آنتن نمی دهد و کار نمی کند. ولی خیلی سیستم های وطنی GPRS هست که با سیم کارت های داخلی کار می کنه و قابلیت نصب روی همه ماشین ها رو هم دارد. من یکی سیستم OBD ضد سرقت دیده بودم که در امارات فقط روی نیسان نصب می شد و با یک اپلیکشن موبایل ( IOS ) می تونستی جای ماشینت رو بدونی، مسافت طی شده، میانگین سرعت طی شده در یک بازه زمانی، مصرف سوخت تقریبی، اطلاعات ECU موتور و حتی میشد ماشین رو از راه دور خاموش کنی ! یعنی لاک ECU رو به کار بندازی .
سجاد013
۱۱ اسفند ۱۳۹۳میگم یکو نیم هزینه نگهداری سالانه رو با پول بیمشم حساب کردید!؟
mashinebartar.ir
۱۴ اسفند ۱۳۹۳صد در صد ASX …چون توی رانندگی زیاد به لوگوی روی فرمون نگاه میکنم :))
SHAQ
۱۷ اسفند ۱۳۹۳کیا اسپورتیج یک خودرو خوب و کامل به حساب می آید و تنها ضعف این خودرو خشک بودن این ماشین می باشد.اگر نخواهیم از روی تعصب صحبت کنیم کیا اسپورتیج ماشین بهتر و کامل تری می باشد و نسبت به asx ظاهر برتری دارد.
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۳کسی که میدونه میره دنبال میتسوبیشی کسی هم که تحت جو حاکم هست میره سمت کیا
وحید
۲۶ اسفند ۱۳۹۳من یه asx خریدم فقط سیستم صوتی ماشین بیست میلیون تومن پولشه دیگه خودتون تا آخر خطا برین.
mammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ممنونم که امدن این برسی رو میان این دو کردن ولی من خودم ی میتسوبیشی گالانت1992 داشتم کسی که میتسو رو سوار شده باشه وقتی به چنین مطالبی میرسه متوجه میشه میتسو ازهمه حال بهتر است
ولی کیا اسپورتیج خیلی مفروف تر شده و میان مردم بیشتر حضور خود را ارایه داده
درحالی که میتسو به تازگی توسط گروه ارین خودرو وارو شده و زیاد هم خودشو میان مردم نشون نداده