کیا

نسل جدید کیا ریو به همراه نسخهٔ سدان به نیویورک آمد

پس‌ازاینکه شرکت کره‌ای کیا نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت خود یعنی ریو را در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد، حال نهایتاً این خودرو را برای نمایش در آمریکا به نیویورک آورده است؛ اما کیا غیر از نسخهٔ هاچ‌بک ریو، برای نخستین بار نسل جدید نسخهٔ سدان آن‌را در هم نمایشگاه نیویورک رونمایی نمود. کیا ریو ۲۰۱۸ ترکیبی از مصرف سوخت مناسب، تکنولوژی‌های سطح بالا، ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و شخصیت رانندگی سرگرم‌کننده‌ای را ارائه کرده است.

kia-rio_sedan-2018-1024-07

معاون ارشد بخش برنامه‌ریزی محصولات کیا آقای «Orth Hedrick» در مورد نسل جدید ریو گفته است:

«همواره هستهٔ اصلی برند کیا، ارزش است و نسل جدید ریو نیز همچنان ادامه‌ای است بر تعهد ما جهت ارائهٔ محصولی برای کسانی که به دنبال یک خودروی پایه هستند ولی تمایل دارند از چیزی‌های بیشتر از آنچه که در سگمنت ساب‌کامپکت ارائه می‌شود بهره‌مند گردند. نسل چهارم ریو نسبت به سلف خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی در طراحی و راحتی سرنشینان داشته و درنتیجه آن‌را به خودروی باارزش‌تری تبدیل کرده و جایگاه ریو را در بخش خودروهای کوچک بالاتر برده است.»

kia-rio_sedan-2018-1024-02

نسل جدید کیا ریو از آخرین نسخهٔ جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر معروف کیا استفاده می‌کند درحالی‌که چراغ‌های جلوی آن کاملاً از نو طراحی شده و نسبت به نسل قبلی در فرم بدنه از سطوح صاف‌تری استفاده کرده است. طول هر دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک ریو جدید نیز نسبت به نسل قبلی حدود یک سانتیمتر افزایش داشته است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون نسخهٔ سدان ۴.۳۸ متر و هاچ‌بک ۴.۰۶ متر طول دارند.

داخل کابین نیز علاوه بر اینکه جادارتر از قبل شده است، به تکنولوژی‌های مدرنی هم مجهز شده که شامل سیستم صوتی با شش بلندگو و رادیو ماهواره‌ای، سیستم بلوتوث و دوربین دید عقب می‌شود. یک صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که البته فقط از تیپ EX به بالا ارائه می‌شود. این صفحه‌نمایش که از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UVO3 استفاده می‌کند، دارای قابلیت تشخیص صدا، اتصال به گوشی‌های هوشمند و پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل است.

kia-rio_sedan-2018-1024-05

تجهیزات ایمنی استاندارد ریو جدید هم شامل شش ایربگ، میله‌های محافظ درون درها، ESC، ترمز ABS چهار کاناله، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها و سیستم مدیریت پایداری خودرو می‌شود. کیا قصد دارد با تجهیز نسل جدید ریو به این ویژگی‌ها رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick را از IIHS و امتیاز پنج ستاره را از NHTSA کسب نماید.

kia-rio_sedan-2018-1024-0f

خریداران آمریکایی قادر به انتخاب از میان سه تیپ مختلف ریو خواهند بود که عبارت‌اند از LX، S و EX. نیروی این ماشین نیز همچنان توسط همان پیشرانهٔ قدیمی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر GDI تأمین می‌شود که البته با ایجاد تغییراتی حالا ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسل جدید کیا ریو در هر دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان از اواخر امسال برای فروش به بازار عرضه خواهند شد.

kia-rio_5-door-2018-1024-1a

 

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

نمایشگاه خودروی نیویورک

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر جلو پنجره اش زززززززززززششششششششششتتتتتتتتتتتتتتت شده
    آخه چرا عقبگرد کیا جان داشتی فرمونو درست میرفتی

    1. بهرام

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      آقا رضا الان به این میگی زشت ؟؟؟؟!!!!!!
      پس حقمون سوار شدن همون پراید و ۴۰۵ هستش

      1. mohammadrr

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (125 ديدگاه)

        چرا هرکی هرچی میگه ربط میدین ب پراید و پژو زیبایی شناسی یه چیزه سلیقه ایه این ک کسی از شکل و قیافه ماشینی خوشش نیاد یعنی حقش پراید سواریه؟

  2. mamad7

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عذرخواهی می کنم بخاطر نامربوط بودن کامنت
    اول این که تو محصولات تولیدو مونتاژ داخل تا رنج زیر 70 میلیون کدوم خودروها جنس داشبرد و رودری هاشون پلاستیک خشک نیست؟
    سوال دوم این که میدونم گیربکس 206 تیپ 2 و تیم 5 درگذشته باهم فرق می کرده.در حال حاضر چطور؟هردو از گیربکس ارتقا یافته 405 دارن استفاده می کنن یا خیر وضعیتشون چجوری هستش؟
    ام وی ام 315 های جدید صرف نظر از قیمت و بازار دست دوم بسیار ضعیفشون چجوری هستن در مقایسه با گذینه های زیر 50؟از نظر کیفیت،سواری و … .قیمت بالاترش رو نسبت به پژو و … در نظر نگیرید
    و سوال اخر این که با سقف بودجه 50 میلیونی واسه خرید خودرو صفر (تاکید می کنم فقط صفر)چه خودروهایی رو پیشنهاد می کنین؟خودم نظرم رو 206 تیپ 2 هستش چون فک نمی کنم با هزینه بیشتر بین گزینه های موجود تفاوت کیفتی آنچنانی ای وجود داشته باشه
    ممنونم از راهنمایی هاتون

    1. مهدی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      من چند وقت پیش تو ایران یه ساندرو داشتم ماشین خیلی خوبی بود و با کیفیت به شرطی که با قیافش کنار بیایین ولی در کل هیچ کدوم اینا ارزش ندارن الان چند وقته یه اشکودا ۲۰۰۶ دارم به قیمت یک چهارم ساندرو خریدم عالیه ولی بازم بیام ایران ساندرو میخرم

      1. سینا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        داداش جوری میگی چن وقت پیش ، ساندرو مگه چن وقت تو ایرانه

  3. ASTON

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    به سلامتی از جلو کپی آریزو 5 هست

    آقا رضا هر کسی سلیقه ای داره دیگه به نظر منم زشته
    ما یعنی باید لال بشیم یا الکی تعریف کنیم از نظر ظاهر که یه امر سلیقه ای هست وگرنه اگر خوشمون نیاد باید پراید سوار شیم؟
    دیکتاتوری رفته تو خون مون انگار

  4. کیانوش38

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    “کیا قصد دارد با تجهیز نسل جدید ریو به این ویژگی‌ها رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick را از IIHS و امتیاز پنج ستاره را از NHTSA کسب نماید.”

    فراموش نکنید این همون ماشینیه که ریشه هاش به پراید برمیگرده ها!!!!

    1. آریا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کیانوش عزیز کیا پیشرفت فوق العاده ای داشته ولی توجه داشته باشین که ریو جایگزین کاملا جدید پراید بود نه نسل جدیدش.
      به دلیل این که پراید از ریشه مشکلات جدی داشت کلا گذاشتنش کنار و یه ماشین جدید طراحی کردن با یه اسم جدید.

      1. کیانوش38

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (98 ديدگاه)

        ممنون از نظرتون ولی فکر میکنم گفته من یه خورده دو وجهی بوده. بذارید یک مثال خیلی ملموس بزنم بدون توجه به بازار ایران هر نسل جدیدی که از پلی استیشن عرضه میشه قیمتی بسیار شبیه به پلی استیشن نسل پیش خودش در زمان عرضه داره در صورتی که توانایی نسل جدید این دستگاه ها حدود 10 برابر از نسل قبلی بالاتره و هیچ همخوانی ای با نسل قبلی خودش نداره. در ایران این تفکر وجود داره که اگر سایپا یا ایران خودرو بخوان ماشین های خودشون رو جدید کنن و اون ها رو ارتقا بدن و یا ایمنی اون ها رو بالاتر ببرن برعکس باید قیمت ماشین هم افزایش پیدا کنه در صورتی این نشون دهنده اینه که یک تفکر راهبردی درست وجود نداره و همین روش هم باعث می شه که چیزی جدید نشه. تفاوت ریو و پراید هم درست مثل تفاوت یک پلی استیشن با نسل قبلی خودش هست که از پایه، این دو نسل از هم متفاوتن و هیچ ریو ای بر اساس شاسی پراید ساخته نشده هرچند تاریخ ریو رو باید در امتداد پراید دونست.

  5. Madjid

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    تجهیزات ایمنی استاندارد ریو جدید هم شامل شش ایربگ، میله‌های محافظ درون درها، ESC، ترمز ABS چهار کاناله، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها و سیستم مدیریت پایداری خودرو می‌شود. کیا قصد دارد با تجهیز نسل جدید ریو به این ویژگی‌ها رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick را از IIHS و امتیاز پنج ستاره را از NHTSA کسب نماید.
    بسیار عالی ???

  6. حميد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی خارجی پس رفت طراحی داخلی عالی

  7. آریا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    طراحی خارجی پیشرفت زیادی داشته ولی مشکل اینجاست که جلو پنجره موسوم به پوزه ببر الان شده یه تیکه پلاستیک براق. دقت کردین؟

  8. abbas

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چرا کسی راجب موتور این خودرو نظر نمیده؟ ۱۳۰ اسب بخار برای یه موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی عالی نیست؟ با حجم برابر قوی تر از موتور ۲۰۶تیپ۵ و ال۹۰. به نظر من باطن مهمتر از ظاهر است.

    1. Ace

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      ظاهرش هم خوبه .

  9. حمیدرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من کلا از ریو خوشم نمیاد نمیدونم چرا موتورش خیلی خوبه طراحی ظاهرش مثل باقی همکلاس های خودش هست مثل تویوتا یاریس و میتسوبیشی میراژ صندوق دار ولی طراحی خصوصا فرمونش خیلی شکل ائودی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا