کیا اطلاعات جدید از جمله تصاویر بدنه و کابین نسل جدید شاسیبلند میان سایز سورنتو ۲۰۲۱ را منتشر کرد. خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید ویژه بازارهای اروپایی بوده اما انتظار میرود نسخه خاص بازار آمریکا نیز در اواخر سال جاری میلادی پدیدار شود.
پس از انتشار تصاویر این خودرو در وبسایتهای کرهای هماکنون فرصت بررسی نزدیکتر سورنتو فراهم شده است. در حقیقت طراحان کیا کار خود را به خوبی انجام دادهاند و نمای جلوی خودرو تحت تأثیر جلوپنجره دماغه ببری بوده و چراغهای تیز و گیرا هم به چشم میخورند. در بخش عقب نیز چراغهای سرراست و خطوط بدنه برجسته دیده میشوند.
همین بهبود در طراحی به کابین نیز سرایت کرده و کیفیت و متریال بکار رفته نشان میدهد کیا تمرکز ویژهای روی کابین سورنتو جدید داشته است. در ردیف سوم صندلیها سرنشینان به یک جفت ورودی سیستم تهویه مطبوع دسترسی خواهند داشت. همچنین پورت USB و شارژر ۱۲ ولت نیز در دسترس سرنشینان ردیف سوم است.
ظاهر مدلهای اروپایی و آمریکایی سورنتوی جدید تفاوت چندانی نخواهد داشت و از نظر کابین هم همین موضوع صدق خواهد کرد. از جمله ویژگیهای داخلی این خودرو میتوان به صفحهنمایش مرکزی ۱۰.۳ اینچی، پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی، طیف وسیعی از سیستمهای کمکراننده و انتخابگر حالت رانندگی در مسیرهای گوناگون همچون گلولای، برف و شن اشاره کرد. کیا میگوید هر دو نسخه پنج و هفت نفره سورنتو در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و ردیف سوم صندلیها شاید بهصورت استاندارد بازار آمریکا عرضه شود.
از میان قوای محرکه جدیدی که سورنتو ۲۰۲۱ دریافت میکند، مشتریان اروپایی توانایی انتخاب سیستم هیبریدی ۲۲۷ اسب بخاری و نسخه دیزلی ۲.۲ لیتری توربو را خواهند داشت. پیشرانه هیبریدی قطعاً در آمریکا هم عرضه خواهد شد زیرا قبلاً عرضه جهانی آن تائید شده است. همچنین انتظار میرود پیشرانهی پایهی سورنتو از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی باشد. این خودرو بهصورت استاندارد با طراحی دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و سیستم چهار چرخ محرک نیز بهصورت سفارشی در دسترس خواهد بود. همچنین در آینده سورنتوی پلاگین هیبریدی هم تولید خواهد شد.
بازوی آمریکایی کیا هنوز چیزی را درباره این خودرو تائید نکرده اما بهزودی این کار انجام خواهد شد. این خودرو قرار است از سهماهه سوم سال جاری میلادی وارد قاره اروپا شود و به احتمال زیاد چند ماه بعد هم نمایندگیهای آمریکایی کیا پذیرای این شاسیبلند خواهند بود.
[دانلود ویدئو]
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۹مثل همیشه عالی
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۳۹۹خوب شده
عالی شده
به صدتا سانتافه میچربه
اما مثل نسل قبلی تو دل جا نمیگیره ولی از ارزشهاش کم نمیکنه ها ، فقط یه جوریه که احساس میکنم مثل قبلی ذوق زده نمیکنه .
البته که نسل قبلیش به وَن بیشتر شَبیه بود تا کراس اوور .
اما طراحی داخلیش خیلی توپ و بدون شباهت به هیچ خودرویی طراحی شده ، بخصوص اون آلومینیومی که کار شده بین مشکی های پیانوییو کنسول را مرتب و منظم به دو نیم تقسیم کرده .
متاسفانه دسته دنده هم داره پنهان میشه یواش یواش تو خودروها ، فقط ای کاش فراگیر نشه که دیگه خودرو به درد اون خانم دکترهایی میخوره که از خونه میرن تا مطب و بالعکس ، فکر کن میخوای تو کوچه عقب چلو کنی ، همش رو دکمه تق تق بزن R بزن d و…
مسعود
۱۱ فروردین ۱۳۹۹بیوتیفول
ADAK
۱۱ فروردین ۱۳۹۹یاد اشکودا افتادم
ممد ژانگولر
۱۱ فروردین ۱۳۹۹زدی به خال آفرین
net
۱۱ فروردین ۱۳۹۹اگر ۲ ردیف صندلی داشت بهتربود .چراغ عقب جدا شده بد هست و اگر چسبیده بود به هم قشنگتر میشد.۸ دریچه کولر خیلی بد هست.اگر به جای اگزوز مصنوعی دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر بود
مسعود
۱۱ فروردین ۱۳۹۹وقتی ما نمی تونیم به خاطر عدم واردات خودرو بخریم و سوار بشیم این همه از این خودروها گفتن الکیه
مبین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی داخلش وحشتناک عالی بسیار لوکس و زیبا