کیا

معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

کیا نسل جدید هاچ‌بک کامپکت سید را پس از اولین نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. این نسل که نسل سوم سید محسوب می‌شود به لطف بهبود راحتی و ویژگی‌های ایمنی، باید موقعیت کیا را در بازار رقابتی اروپا تقویت کند. همانند نسل قبلی، این نسل از سید هم در فرانکفورت طراحی و توسعه یافته و در کارخانهٔ کیا در اسلواکی در کنار مدل‌های اسپرتیج و ونگا به تولید خواهد رسید. فعلاً نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در این خودرو معرفی شده است اما احتمالاً در نمایشگاه ژنو، هم‌زمان با اولین نمایش عمومی، نسخه‌های دیگر سید یعنی هاچ‌بک سه‌در و استیشن هم معرفی خواهند شد.

نسل جدید سید کم‌ارتفاع‌تر و عریض‌تر از قبل به نظر می‌رسد درحالی‌که اوورهنگ عقب آن نیز کشیده‌تر شده است. امر موجب شده استایل کلی ماشین بالغ‌تر و اسپرت‌تر به نظر برسد. در نسل جدید همچنین لبه‌های منحنی قبل با خطوط صاف جایگزین شده و با جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر عریض‌تر، ورودی‌های هوای پایین‌تر و چراغ‌های روشنایی در روز LED استاندارد، تکمیل شده‌اند. در قسمت عقب هم چراغ‌های LED جدید، نما را بهبود داده و یک اسپویلر ظریف هم در لبهٔ سقف کار شده است.

خریداران سید جدید می‌توانند از بین ۱۲ رنگ مختلف و همین‌طور مجموعه‌ای از رینگ‌های گوناگون شامل ۱۵ اینچی فولادی، ۱۶ اینچی فولادی یا آلیاژی و ۱۷ اینچی آلیاژی دورنگ یکی را انتخاب کنند. در داخل خودرو نیز متریال با کیفیت بالاتری از قبل بکار رفته درحالی‌که برای طراحی داشبورد نیز به تقلید از کابین محصولات اخیر کیا، طرح افقی کار شده است. سایر ویژگی‌های داخلی سید جدید نیز عبارت‌اند از نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شناور، تریم کرومی و کنسول وسط که به سمت راننده زاویه دارد. خریداران همچنین می‌توانند برای تودوزی نمونه‌های پارچه‌ای، چرم مصنوعی یا چرم واقعی را انتخاب کنند.

برای نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نمونه‌های پنج اینچی، هفت اینچی و یا هشت اینچی قابل سفارش است. سید جدید به‌صورت استاندارد به یکپارچه‌سازی کامل تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث، چراغ‌های اتوماتیک و سیستم ورود بدون کلید مجهز شده است درحالی‌که سیستم صوتی پریمیوم JBL هم برای آن قابل سفارش است. در هنگام رانندگی، راننده می‌تواند از بین دو حالت مختلف معمولی و اسپرت یکی را انتخاب کند. حالت اول موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود و در آن فرمان آرام‌تر عمل می‌کند درحالی‌که در حالت دوم پاسخ فرمان و دریچهٔ سریع‌تر می‌شود.

در نسل جدید سید امکاناتی رفاهی همچون شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، تهویه و گرم‌کن صندلی‌های جلو و گرم‌کن صندلی‌های عقب هم وجود دارد. علاوه بر این، کیا برای این هاچ‌بک کامپکت طیف گسترده‌ای از فناوری‌های ایمنی فعال را هم تدارک دیده به‌نحوی‌که سیستم‌های نوربالای خودکار، هشدار توجه راننده، کمک به حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو و جلوگیری از برخورد همگی به‌صورت استاندارد ارائه شده‌اند. در همین حال، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط که بخشی از تکنولوژی رانندگی خودکار سطح ۲ است نیز برای اولین بار است که توسط کیا در اروپا برای سید ارائه شده است. دیگر تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ نسل جدید سید نیز شامل کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کمک پارک هوشمند و سیستم تشخیص عابر پیاده می‌شود.

نسل جدید سید روی پلت‌فرم K2 جدید کیا ساخته شده و ۲۰ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۳ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن بدون تغییر باقیمانده و برابر با ۲.۶۵ متر است. به‌منظور کمک به اسپرت به نظر رسیدن خودرو نیز اوورهنگ جلو ۲۰ میلی‌متر کوتاه شده و به ۸۸۰ میلی‌متر رسیده درحالی‌که اوورهنگ عقب با ۲۰ میلی‌متر افزایش به ۷۸۰ میلی‌متر رسیده است. همچنین ظرفیت صندوق بار ماشین نیز بیشتر شده و به ۳۹۵ لیتر رسیده و در داخل هم فضای سر و شانهٔ سرنشینان افزایش پیدا کرده است.

کیا برای سید جدید طیفی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل را در نظر گرفته است. لیست موتورهای بنزینی از نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو آغاز می‌شود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور بنزینی بعدی هم یک واحد ۱.۴ لیتری توربو با ۱۴۰ اسب بخار قدرت است. همچنین نسخهٔ کم‌قدرت‌تر همین موتور نیز قابل انتخاب است. در بخش موتورهای دیزلی هم یک نمونهٔ کاملاً جدید ۱.۶ لیتری ارائه شده که در دو سطح قدرت مختلف ۱۱۵ اسب بخار و ۱۳۶ اسب بخار قابل انتخاب است.

تمامی موتورها به‌صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شوند اما برای موتورهای ۱.۴ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزلی امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد. تولید نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در نسل جدید کیا سید از ماه می آغاز شده و از سه‌ماههٔ دوم امسال در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد اما بریتانیایی‌ها باید مدت بیشتری صبر کنند تا مشخصات و قیمت نسل جدید سید برای آن‌ها اعلام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    کسی به این ماشین ناسزا نگه ها سید هست گناه داره ??
    ولی خوشگله

  2. حامد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    استینگر کوچولو
    طراحی عقبش فوقالعادست ولی کابیش چنگی به دل نمیزنه

  3. Wrx

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    اتفاقا کابینش برای همچین مدلی عالیه خیلی بهتر شده نسبت به قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا