کمتر از نیم دهه پیش بود که خیابانهای شهر و دیارمان پذیرای یک زیباروی کرهای گشت. تا آن هنگام، کمتر پیش آمده بود که خودرویی شرقی، بدینسان خرد و کلان و پیر و جوان ملت را مفتون و شیدای خود نموده باشد. تا مدتهای مدید، دلها و ذهنها مبهوت و حیران این غول آهنی بود و کمتر محفلی از خودرو دوستان را مییافتی که حرف و سخنی از او نرفته و یا یادی از او نشده باشد. در بدو ورود، آنچنان تقاضا برایش فزونی یافت که بهای آن با برادران مهترش نیز کوس برابری زده و گاهی از آنان نیز سبقت میجست! تنها کافی است که این نکته را به یاد آوریم که آن روزها بهای دلار اندکی بیش از هزار تومان بود و قیمت این بچه غول نیز بالای ۷۰ میلیون تومان!
طراحی ظاهری
تولیدکنندگان خودرو دستهای خلاق هستند، آنها ساعات متمادی را صرف مطالعه بر روی بخشهای گوناگون بازار مینمایند تا بلکه بتوانند در درون آن رخنه نموده و با ارائه محصولاتی جدیدتر، در برابر دیگر همتایانشان ایستادگی کنند. کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۵ خیلی کاملتر از دیگر قهرمانان این کلاس، همچون تویوتا RAV4 و یا فورد ESCAPE نیست. در این خودرو طرح LED چراغها، از گروه ونها وام گرفته شده و متعاقب آن گوشه چشمی به ساحت سدان ها نیز رفته است. اطراف چراغهای جلو را باریکهای از نوار LED، همچون سایههای خط چشم، به زیبایی هر چه تمامتر دربر گرفته است. با این وجود، برای سری جدید ۲۰۱۵، جلوپنجره آن مجدداً طراحی شده و متفاوت از طرح بریدهبریده و چاکدار نمونه پیشینش میباشد. علاوه بر آن، تجدیدنظر در طرح چراغهای LED عقب، بهطور حتم نمای پشت آن را شیکتر نموده است.
کابین
طراحی داشبورد در این مدل به نحو کامل و موفقیتآمیزی انجام نیافته است. به نظر میرسد که در بهکارگیری مواد در آن کاملاً صرفهجویی شده و همچنین حس ارزان بودن را نیز به آدمی القا مینماید. با وجود درزها و شکافها و نیز قوسهایی بیشماری که در آن وجود دارد، فقدان خطوط مستقیم در آن مانع از دلربایی از خریدارانش میگردد. با وجود تجهیزاتی همچون سقف پانوراما، تعویض ۶ تایی CD ها و نیز دوربین دید عقب، ویژگیهای برترش را به رخ دیگر رقبایش میکشد، همانند دیگر ساختههای کیا، این خودرو با حجم تأثیرگذاری از تجهیزات رفاهی عرضه میشود.
مهندسی
با وجود آنکه کیا اسپورتیج بیشتر در جادههای معمولی دیده میشود تا سواحل شنی، ولی زمانی که حرکت بروی جادهها سخت میگردد، با بهکارگیری گزینه قفل AWD در این خودرو، دیفرانسیل مرکزی قفل شده و گشتاور موتور بهطور مساوی بین چرخهای عقب و جلو آن توزیع میشود تا در پی آن بهینهترین حالت را جهت چسبندگیاش فراهم سازد. علاوه بر آن، گزینه «کنترل ترمز در سراشیبی» هم در دسترس مشتریان اسپورتیج میباشد، این سامانه به کنترل و مانایی خودرو در شیبها یاری میرساند، همچنین گزینه کمکی شروع حرکت از روی تپهها نیز از غلت زدن و یا واژگونی این خودرو در سرازیریها ممانعت به عمل میآورد.
آنچه در این خودرو ارائه میشودکیا اسپورتیج با دو پیشرانه متفاوت در دسترس مشتریانش خواهد بود و با هیچ گزینه دیگری هم عرضه نمیشود. نمونه کوچکتر، یک موتور ۲ لیتری بوده که توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۹۲ نیوتنمتر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را، به همراه یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک ارائه میدهد. از سوی دیگر، پیشرانه کمی بزرگتر ۲.۴ لیتری آن نیز توانی معادل ۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۲۷ نیوتنمتر را برای این خودرو به ارمغان میآورد و علاوه بر آن، همانند نمونه ۲ لیتری، از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز بهره میبرد.
جمعبندی نهایی
کیا اسپورتیج همانند رقیب دیگر خود تویوتا RAV4، از فضای زیاد پاها برای سرنشینان پشتی خود بهره نمیبرد و از سوی دیگر نیز بهطور حتم درون کابین آن مانند فورد ESCAPE زیبا نمیباشد، اما از آنجایی که این خودرو با بهای بسیار پایینتری نسبت به همتایانش عرضه میشود، به این امر تمایل مییابید که کاستیها و نقاط ضعفهایش را بخشیده و فراموش کنید.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»طرح اصلاح شده بدنه این خودرو آن را در لبه تیز رقابت با همتایانش قرار میدهد.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
فضای پا در قسمت عقب این خودرو کمی مأیوسکننده است.
مشخصات فنی
نمونه ۲ لیتری:
توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور/دقیقه (در برخی منابع ۱۵۸ اسب بخار ذکر شده است)
گشتاور: ۱۹۲ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ الی ۸.۸ لیتر
نوع جعبهدنده: ۶ سرعته اتوماتیک
نمونه ۲.۴ لیتری:
توان: ۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۲۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
نوع جعبهدنده: ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی: ۹ الی ۹.۶ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۰/۱۸۸۵/۱۶۳۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۷۵۰ میلیمتر
وزن خالص:۱۴۵۶ – ۱۵۹۸ کیلوگرم
حجم باک: ۵۵ لیتر
ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP – لازم به ذکر است که خودروهای اسپورتیج عرضه شده در آمریکا و اروپا با ۶ عدد ایربگ عرضه میشوند
این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) نیز تست شد و توانست در بخشهایی چون استقامت سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلیها و نیز برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز (GOOD) را نصیب خود سازد، اما از آن سوی، در تست همپوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP) همین موسسه، نمره ضعیف (POOR) را کسب کرد.
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (نمونه ۲.۴ لیتری عرضه شده در بازار امارات)
۱ عدد کیسه هوای ایمنی (نمونه ۲ لیتری عرضه در بازار امارات)
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)
سیستم کنترل در سراشیبی DBC (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)
سیستم کنترل پایداری ESC (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)
پشتسری با قابلیت عکسالعمل در برابر ضربه (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)
توضیح: در مورد تعداد کیسههای هوای موجود در این خودرو میخواهم این مسئله را خدمت شما عزیزان عرض کنم که در سایت نماینده کیا موتور در ایران هیچ اشارهای به تعداد آنها نشده و تنها تصویری از دو کیسه هوا به نمایش درآمده بود، از آنجایی که این امر برایم اطمینانبخش نبود، لذا بهناچار به منابع اماراتی متوسل شده و تعداد کیسههای هوا- در خودروهای اسپرتیج عرضه شده – در این کشور را مبنای این نوشتار قرار دادم.
برخی از امکانات رفاهی این خودرو (نمونه ۲.۴ لیتری فول عرضه شده در امارات)
سیستم تهویه مطبوع دوگانه و اتوماتیک به همراه یونیزه کننده هوا
دریچه هوای ردیف عقب
صفحه لمسی ۴.۳ اینچی
کلید KEYLESS
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + بلوتوث + پورت USB،AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو و ساب ووفر
سیستم صوتی از نوع اینفینیتی
روکش چرمی صندلیها
سقف پانوراما
دکمه START/STOP
کلید هوشمند درب خودرو
صندلی برقی راننده
خنککننده صندلیهای جلو
گرمکننده صندلیها
باربند سقفی
دوربین دید عقب
چراغهای مه شکن جلو
اسپویلر عقب
آینههای برقی به همراه راهنما بر روی آن
سیستم کمکی پارک خودرو
کامپیوتر سفر
کروز کنترل
قفل 4WD
دستگیره دربهای کرومی
جمع کننده برقی آینههای خودرو
سیستم ناوبری (سفارشی)
پایینترین رده این خودرو و یا نمونه ۲ لیتری پایه آن، با تجهیزات ذیل در بازار امارات عرضه میشود:
آینههای برقی به همراه راهنما بر روی آن، روکش پارچهای صندلیها، کلید KEYLESS، اسپویلر عقب، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و نیز پورت USB و AUX، چراغهای مه شکن، رینگهای ۱۷ اینچی، ABS و یک عدد کیسه هوا و…..
البته لازم به ذکر است که این تجهیزات ممکن است به سفارش عرضهکنندگان محلی تغییر یابد.
قیمت
در ایران: ۱۶۲.۳ میلیون تومان (نمونه ۲.۴ لیتری – ثبتنام در نمایندگیها)
در امارات: ۷۵,۹۰۰ درهم (نمونه ۲ لیتری)- ۱۰۸,۰۰۰ درهم (نمونه ۲.۴ لیتری)
[jwplayer mediaid=”۱۰۲۶۴۶″] [دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی
MOHAMAD TBAG
۲۴ بهمن ۱۳۹۳از بیرون واقعا زیباست ….
ولی با داخلش زیاد حال نکردم …..
در کل از آشغال های ایرانی خیییییییییییییلی بهتر , سر تر و زیباتره ……
AliZeus
۲۴ بهمن ۱۳۹۳دمت گرم داداش ماشین 160 میلیونی رو با گاری های 30 میلیونی داخلی مقایسه کردی :D
MOHAMAD TBAG
۲۴ بهمن ۱۳۹۳گاری رو خوب اومدی داداش :D :D
Frankenstein
۲۴ بهمن ۱۳۹۳نسل قبلیش با ابهت تر نبود؟؟؟؟
من نسل قبلیش رو بیشتر دوست دارم….قد قواره ی مردونه ای داشت
سجاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۳پرطرفدارترین ماشین منطقه آزاد انزلیه!
قیمت مدل 2014 از حدود 80 تومن شروع میشه که با توجه به کیفیت و امکانات و البته اندازه ش عالیه . . .
ممد
۴ فروردین ۱۳۹۴طراحی بیرونیش عالییییه
فقط داخلش یه جوریییه
ولی بازم تو این قیمت خوبه
امکاناتش هم خیلی خوبه
از توسان هم خییییییلی سر تره
Mostafa&S
۲۴ بهمن ۱۳۹۳درود
مزدا cx3 از همه نظر از این بهتره…
hamid reza
۲۹ بهمن ۱۳۹۳مزدا cx5 با اسپورتیج تو یک کلاسن
ميلاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ازش متنفرم
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳میدونم چی میگی
حالا اماده دیس لایک ها باش
از هر ده نفر نه نفر اسپورتیج رو دوست دارن
ARMEN
۲۴ بهمن ۱۳۹۳طراحیش حرررررف نداره واقعا دلرباست…
قراره ماشینمون رو عوض کنیم ،امروز یکیش رو توی پمپ بنزین دیدم به بابام نشونش دادم گفت واقعا قشنگه
سیاوش
۲۴ بهمن ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان
من 2014 فول این ماشین و سال پیش خریدم و الان 28000 تا باهاش رفتم و تا الان لنت ها رو هم عوض نکردم واقعا بی طرفداری می گم معرکست.
نه سر و صدا داره نه خرج داره مصرفش هم عالیه خدمات و فروشش هم که حرف نداره در کل برای ایران و در این سطح قیمت در خریدش شک نکنید.من واقعا راضیم.
me84
۲۵ بهمن ۱۳۹۳باز هم یه نگارش فوق العاده از سام عزیز. دستت درد نکنه داداش.
من شنیدم عایق بندی این ماشین زیاد خوب نیست ( البته مدل 2015 رو نمیدونم ) میگن صدای بیرون زیاد داخل اتاق میاد. درسته بچه ها؟ کیا سراتو نسل قبل هم شنیدم اینطوریه.
سام
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام
لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.
sh
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش ما مدل2014 فول سفارشی داریم که فقط چراغ پشتش فرق میکنه.
دروغ میگن که صدای زیاده.فقط در دور موتور 4 به بالا صداش میاد که خیلی شبیه لامبورگینیه .ادم فک میکنه تو لامبورگینیه واقعن صداش محشره فقط و فقط و فقط فنر هاش خشکه همین
ASTON MARTin
۷ اسفند ۱۳۹۳کیفیت داشبردش پایینه؟ یعنی تو این مملکت با 160 میلیون تومن بازم باید یه جاهایی از ماشین نقص داشته باشه؟
عجب بدبختایی هستیم ما پس
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۳سلام بین دنا و جک موندم
به نظر شما کدوم بهتر هست از نظر ایمنی کدوم بهتره؟
خوشحال میشم نظر و دلیل کلی بدید ؟
مرسی
Armin
۲۴ بهمن ۱۳۹۳دنا
احسان(احسان سابق)
۲۴ بهمن ۱۳۹۳از پدال می خوام یک صفحه برای دریافت راهنمایی برای خرید ماشین باز کنه و هرکس هر سوالی در این زمینه داره اونجا بپرسه.اینجور هم کسایی مثل حسین بسادگی مشورت دریافت می کنن و هم بخش نظرات مربوط به اخبار جذابیت خودش رو با سوالات نامرتبط از دست نمیده
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳اینو برای سردبیر ارسال کن
نوید
۲۴ بهمن ۱۳۹۳البته به شرطی که بچه ها نامردی نکنن و بیان به اونجا هم سر بزنن
ولی در کل خیلی عالی میشه
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ماشین های ایرانی روز به روز بی کیفیت تر میشن
در مورد چینی ها هم چیزی نمیگم چون چیزی نمیدونم
حاجی تهرانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ببین داداش گلم، اول که اینا هم قیمت نیستن و جک دستی حدود 8 تومن گرونتره و اتومات باز گرونتر!
اگه میخوای سراغ جک دنده دستی بری و اهل شتاب گیری و سرعت هستی، بی تعارف نرو. چون موتورش با وزن اتاقش هم خونی نداره و ندیده میتونم بگم که شتاب و کند و کاو دنا خیلی بهتر از جک دنده دستیه. چون وزن اتاقش خیلی کمتره. البته که بحث جک 1800 اتومات جداست و اصلا قابل مقایسه با دنا نیست.
همین طور تو آپشن به نظر میرسه که دنا بالاتر از جک دنده دستی هست.
اما تو فضای اتاق و جاداری، ابعاد جک بزرگتره و فضای بیشتری رو در اختیارت میذاره. البته که دنا یا همون سمند خودمون هم به هیچ وجه ماشین تنگ و کم جایی نیست و مشکلی از این نظر نداره.
در رابطه با ایمنی، برتری مطلق با جکه. چون هم سیستم ترمز و فرمان بهتر و مطمئن تری داره و هم اتاق و شاسیش از لحاظ استحکام مکانیکی یه سر و گردن بالاتر از سمند و پلت فرم 405 هست. سمند به زور میتونه 3 ستاره یورور رو بیاره. کلا پلت فرم 405 از لحاظ ایمنی و جذب ضربه طراحی مناسبی نداره (اون زمان که 405 طراحی شد خیلی بحث ایمنی مطرح نبود) در حالی که جک از لحاظ ایمنی کمی بهتر از جیلی امگراند هست که اونم تونسته 4 ستاره رو بگیره. شما فقط در کاپوت جک و ورقهای پانل درش رو ببین تا حساب کار دستت بیاد. البته که بازم سمند یا دنا نسبت به هم خونواده ها شون مثل 405 یا پارس ایمنی خیلی بهتری دارن.
از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ هم جک بهتر از سمنده. البته احتمالا وضعیت دنا بهتر از سمند باشه که حالا باید بیاد تو بازار و تست بشه تا معلوم بشه که چند چنده. ولی جک تو این زمینه خیلی خوبه.
از لحاظ کیفیت هم جک جزو چینی های با کیفیته و مشتری ناراضی کم داشته. دنا رو خدا میدونه. البته سمند هم واقعا ماشین خر کاریه و من یه lx مدل 83 دارم که برای کار ازش استفاده میکنم و هنوز بعد از 300 هزار تا از هم نپاشیده!!
بازار دست دوم جک نسبتا خوبه (به نسبت بقیه چینیها) و به نظر میاد که دنا هم بازار خوبی داشته باشه.
تو خدمات کرمان خودرو زیاد تعریفی نیست و برتری قطعا با دنا خواهد بود.
اگه بازم سوالی بود در خدمتم.
ارادت
ممل لاستیکی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳آی گل گفتی. خدایی خیلی قشنگ توضیح دادی حاجی. تا حالا کسی به این قشنگی این دو تا رو با هم مقایسه نکرده بود. ای کاش مدیران پدال از چنین افرادی استفاده میکردند و مقاله های مقایسه ای بین خودروهای تو بازار میذاشتن تا مردم یه کم از سر در گمی در بیان. مثل توضیحاتی که این بنده خدا داده. من که دارم پولامو جمع میکنم برای یه جک اتوماتیک اگه خدا بخواد. شایدم رفتم این شاسی بلنده جدید جک رو خریدم :)
سیروس
۲ اسفند ۱۳۹۳اگر جک مشخصات BMW و مازراتی را داشته باشه باز هم به خاطر اون آرم تقلبی و مسخره اش ارزش خرید و مورد مسخره قرار گرفتن را نداره.
بابا آدم میخواد یک خورده شخصیت داشته باشه یا نه. من که هیج جوره نتونستم خودمو با آرم این ماشین آداپته کنم.
ahmad
۲۵ بهمن ۱۳۹۳بین این دو تا گزینه ای که تو میگی خب دنا به صرفه تره
به این دلیل که هم از خدمات مناسبی بهره میبره و قطعاتش همه جا موجود هست هم قابل اطمینان تره.
یعنی ماشین جک یک چینی ناشناخته است و هنوز امتحانشو توی ایران پس نداده و به صورت کلی ماشنای چینی قابل اعتماد نیستن و وجهه خوبی در جامعه ندارن.
ممد
۴ فروردین ۱۳۹۴دنا بهتر از این آشغال های چینیه
احسان(احسان سابق)
۲۴ بهمن ۱۳۹۳کزه ای ها مردمی فوق العادن.سخت کوش و قوی و نیرومند.کره ای ها ثابت کردن برای رسیدن به موفقیت نیازی به طی کردن ره صد ساله نیست و با قدرت روحی و روابط قوی اجتماعی و انسانی در سطح بین المللی میشه به موفقیت پایدار و سریع دست پیدا کرد
TerraByte
۲۴ بهمن ۱۳۹۳تا وقتی RAV4 و ASX هست چرا باید کسی اینو بخره؟!! :|
Ilyar
۲۴ بهمن ۱۳۹۳حالا که میبینی میخرن! …دلیلش اینه که خدمات پس از فروشش در ایران صد هزار مرتبه از تویوتا ( ایرتویا )و میتسوبیشی ( آرین موتور )خیلی بهتره و تعمیر و قطعاتش هم آسانتر و راحت تر و دردسترستره! :-)
فرامرز
۲۴ بهمن ۱۳۹۳میتسوبیشی تو دنیا اعتبارش رو از دست داده (بر عکس مزدا که هر روز داره پیشرفت میکنه) و اصلاْ با دهه نودش که با تویوتا و هوندا رقابت میکرد قابل مقایسه نیست. الآن کره ای ها تو دنیا خیلی بیشتر از میتسوبیشی فروش میکنن.
علی اقا
۲۴ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز من. لطف کن یک تحقیق کوچیک در مورد صنایع مختلفی که میتسوبیشی درشون مشغوله بکن. کتاب “ساخت ژاپن” نوشته آکیو موریتا بنیانگذار سونی رو بخون میتسوبیشی یکی از سه کمپانی بسیار بزرگ ژاپن بود و هست. بقدری بزرگ که میرفت تا کنترل قدرت رو به طور کامل بذست بگیره که به نحوی جلوش رو گرفتن. میستوبیشی غول صنایع سنگین ژاپن هست
Ahmad..F12
۲۵ بهمن ۱۳۹۳کی همچین حرفی زده که میتسوبیشی اعتبارشو تو دنیا از دست داده؟!!!!!
اتفاقاً در مقایسه با همین اسپرتیج، در بعضی از نقاط بسیار عملکرد بهتری داره
علی اقا
۲۴ بهمن ۱۳۹۳یکی از رفقا با asx ش اومد با راوفور من کل بندازه. دوستان گول حجم موتور کم asx رو نخورین لامصب خیلی پرشتابه :)
مروت
۲۴ بهمن ۱۳۹۳از طراحی مدلهای فعلی میتسوبیشی نظیر همین asxو لنسر خوشم نمیاد.
Ahmad..F12
۲۵ بهمن ۱۳۹۳دقیقاً همینطوره علی آقا
ASX عملکرد موتور و گیربکس بسیار روان و عالی از خودش نشون میده
amin
۲۵ بهمن ۱۳۹۳داداش شما رفتین ماشین شاسی بلند خریدین بعد باهم درگ گذاشتین ؟؟!!! شما بهش یک کوه نشون میدادی میگفتی بیا بریم بالا ببینیم زودتر که هیچ اصلا بالا میرسی ؟؟ :) به نظر من ماشین شاسی بلند یا نباید خرید مگه اینکه آفرود باز باشی…تو آفرودم که چه اسپورتیج چه ASX چه توسان و سانتافه حریف راو4 نمیشن :) نوید خوب میفهمه چی میگم :)
hamid reza
۲۹ بهمن ۱۳۹۳asx هم نسبت به جثه خودش افرود عالی داره گول ظاهر کوچیکشو نخور ;)
saeed.shariati
۲۴ بهمن ۱۳۹۳چون تویوتا خداتومن گرون تره و میتسوبیشی بازار دست دوم نداره
مروت
۲۴ بهمن ۱۳۹۳به خاطر طراحی بدنه و قیمتش.
farzad sportage
۲۵ بهمن ۱۳۹۳میتسوبیشی کیلو چنده؟
4MATIC
۲۵ بهمن ۱۳۹۳کیلو هزار بدو حراجه
Ahmad..F12
۲۵ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیزی که میگی میتسوبیشی کیلو چنده
میتسوبیشی هنوز در کیفیت قطعات و عملکرد فنی سرتر از اسپرتیج هستش
اسپرتیج در آپشن و طراحی بدنه بالاتر از ASX قرار میگیره
sh
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴اسپورتیجو عشقه.دادا تو میدونی من چی میگم بنظرت کسی توی رقبا حریف اسپورتیج میشه؟
عارف
۲۴ بهمن ۱۳۹۳یکی ب من بگه چرا آخه ۱۶۰ میلیون؟؟؟؟؟
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳چون اینجا ایران هست
TerraByte
۲۴ بهمن ۱۳۹۳دمت گرم! تا حالا اینجوری قانع نشده بودم ;)
مروت
۲۴ بهمن ۱۳۹۳چون ما مردم را به سان ••• فرض کردهاند. هر چه بر ما میرسد از سود جویی و زیاده خواهی بعضیهاس.
یه پسر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳به درهم امارات مدل 2400 سی سی میشه حدود 90 تا 80 میلیون
واقعا کره جنوبی هم اگه هوش مدیران ایران رو داشت بجای اینکه خودشو بکشه تا با علم و صنعت و هنر محصولی تولید کنه یه گمرک راه می انداخت حالشو می برد
ماشینی که با هزینه ساخت و حمل نقلش تو کره جنوبی میشه 80 میلیون فقط واسه پلاک زدنش تو ایران 80 میلیون پول می گیرن
خدایا شکر که ما مسلمان شدیم والی
علی آهنگر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳نه عزیزم اگه توی گوگول سرچ کنی متوجه میشی شرکت کیا این ماشین رو 170000 دلار میفروشه یعنی تقریبا 51 میلیون به پول ما
خب بلاخره امارات هم یه گمرک و شماره گذاری داره که باعث میشه بشه 80 تومن
اما دم مسئولین ما گرم که توی این زمینه برامون سنگ تمام گذاشتن واسه شماره گذاری 3 برابر قیمت خود ماشین رو میگیرن
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ففط asx
در یک رده ی قیمتی هم هستن
در کل از قیافش خوشم نمیاد یه جورای عجیبه از داخلش که اصلا خوشم نمیاد ولی بیرونش بد نیست
ولی به نظرم خریدش اشتباه هست در این قیمت ماشین های بهتری هم هست مثلا همین asx اگه برات suv و کراس مهم نباشه خیلی انتخاب داری
Lion26
۲۴ بهمن ۱۳۹۳به نظر من،همه می دونن که کیفیت خودروهای ژاپنی خیلی بهتر و بیشتر از خودروهای کره ای است.
Just France.
علی اقا
۲۴ بهمن ۱۳۹۳تنها تغییر مثبتش ، تغییر شکل فرمون بود. قبلیه گرد و زشت بود اما این بهتره . هنوز وقتی داخلشو می بینم حس نمی کنم تو یه ماشین 160 میلیونی نشستم. یک تریم متفاوت احتیاج داره
صادق
۲۴ بهمن ۱۳۹۳رقبای سرسختی داره
من خودم شاید rav 4 رو انتخاب کنم
ولی درکل انتخاب این ماشین توی ایران خیلی معقولانس
برای کره ای ها خدمات زیادتری توی ایران هست
ارادت
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳تقریبا هیچ جا نیست نمایندگی هیوندای نداشته باشه
ولی خیلی درست جواب نمیدن
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳فقط 156 اسب!!!!
رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۳سلام دوست عزیز اگر افت قیمت براتون مهم نیست ماشین چینی بخرید ودر غیر این صورت ایرانی ولی مدتی صبر کنید mvm550 بخرید چون از هر نظر از دنا و جک بهتره
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۴ بهمن ۱۳۹۳واقعا واسه تویوتا rav4 رقیب جدی هست
ولی من به شخصه rav4 رو ترجیح میدم
REZA
۲۴ بهمن ۱۳۹۳جدددددیییییییییییی!!!!!!
نوید
۲۴ بهمن ۱۳۹۳مزیت های راو4 به این :
1 آفرودش خیلی بهتره
2 ژاپنیه
3 تویوتاست
4 تو آفرود خیلی بهتره
5 با کیفیت تره
6 جادارتره
7 تو آفرود اینو میخوره
8 امنیتش بیشتره
9 قیافش در دراز مدت خوب میمونه
10 داخل آفرود اسپورتج رو لوله میکنه
امیر محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۳منم یه نکته اضافه کنم
افرودش خیلی بهتره
نوید
۲۴ بهمن ۱۳۹۳آره خوب شد گفتی
اینو. یادم رفته بود
علی آهنگر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳فک کنم یادت رفت بگی آفرود تویوتا بهتره :|
سیاوش
۲۴ بهمن ۱۳۹۳آخه تو ایران خدایی چند نفر مگه با این ماشین ها می رن آفرودد که اینقدر بخواد مهم باشه!!!!!!از هر 1000 نفر شاید یکی بره
داداش من یا شما خیلی پول داری یا تو ایران نیستی
این جا ایرانه نه امارات
نوید
۲۴ بهمن ۱۳۹۳داداش خیابونای ایران خودش آفروده در حد …
یه پسر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳جالب اینجاست که توسان یا ای ایکس 35 اتاق بهتری نسبت به اسپورتیج داره اما در عوض اسپورتج ظاهری واقعا بهتری داره / این به وضوح تو مدل های کیا و هیوندا هست
Ahmad..F12
۲۵ بهمن ۱۳۹۳دقیقاً موافقم
در طراحی های داخلی هیوندای زیباتره و در طراحی های خارجی کیا
road
۲۴ بهمن ۱۳۹۳تا چند وقت پیش کسی ماشین های کره ای رو نگاه هم نمی کرد، حالا ماشین 22 هزار دلاری رو 160 میلیون میندازن به ملت البته اونایی که سوار شدن میدونن که 22 هزار دلار هم برای این ماشین زیاده، ماشین 1500 کیلویی با موتور 2400 با اون مصرف فضاییش! شتاب 10.4 داره، ببنید ماشالله چه چیزی هست!!
(که اونم احتمالا خیلی بیشتر از این حرفاس)
sunmartin
۲۴ بهمن ۱۳۹۳زیبایی طراحی در این خودرو موج میزنه کیفیت ساخت بالا هست در برلین آلمان بیشترین طرفدار داره در اکثر کوجه ها محل های پارک بیشتر اسپرتیج و کیا ریو مشاهده میشه کیا موتورز رویه خوبی در پیش گرفته طرح های این شرکت بنوعی یونیک هستند کاش و ای کاش در مملمت ما دلال سالاری وجود نداشت تا این خودور بمانند جزیره ها و مناطق آزاد بدست مشتری واقعیش میرسید
saji
۲۴ بهمن ۱۳۹۳به نظر شما این بهتره یاix35؟
TerraByte
۲۴ بهمن ۱۳۹۳میتسوبیشی ASX
امیر محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۳لامثب ای اس ایکس ابهت داره خیلی باحاله
farzad sportage
۲۶ بهمن ۱۳۹۳Sportage
میهمان
۲۴ بهمن ۱۳۹۳پدال عزیز
سایت در حالت لنداسکیپ « افقی » برای موبایل و تبلت نیاز به بازنگری دارد ، لطفا در مورد قیمت روز خودروها هم اهتمام بیشتری مد نظر قرار دهید , البته بروزرسانی مطالب شایسته تقدیر است
موفق باشید.
پدرام
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با وجود طراحی زیبا مثل رقیبش توسان خیلی خشکه و توی جاده های ایران اذیت میکنه
Ahmad..F12
۲۵ بهمن ۱۳۹۳اول از همه تشکر میکنم از سام عزیز بابت ترجمۀ بسیار خوب و قلم زیباش
اسپرتیج خودروی خوبیه، از نظر طراحی انقدر خوبه که کسی معایبش رو نادیده میگیره
از نظر فنی هم خوبه ولی در این زمینه، رقبای بهتری داره
آپشن های روز و خوبی هم داره که به نسبت رقبا بهتره
سواری خشکی داره که در مدل های 2015 این مورد بهبود پیدا کرده، فضاییعقبش اصلاً حس خوشایندی نداره
کمی هم صدای بیرون به کابین نفوذ میکنه که البته نمیشه گفت اذیت کننده است
رانندگیش خوبه ولی سواریش واقعاً خشکه، یعنی منظورم اینه که احساس راحتی و لذت بخشی نداره، ولی اینو نادیده میگیرم و میذارم رو حساب اسپرت و کامپکت بودنش
در ضمن این عکس:
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/sportage_2015_interior.jpg
با این عکس:
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Kia-Sportage_2015_interior_06.jpg
همخوانی نداره، صفحۀ کیلومتر شمار اولی مدل 2015 نیست
سام
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام
لطف داری احمد عزیز، شرمنده می کنی.معمولا ماشین های کیا کمی خشک هستند اما کنترل شده است و نسبتا توی جاده های کشور ما جواب می دن.ولی برخی از خودروهای اروپایی وارداتی به قدری خشک هستند که کوچکترین دست انداز و یا خرابی آسفالت جاده ها در داخل اتاقشون انعکاس پیدا می کنه.
farzad sportage
۲۶ بهمن ۱۳۹۳همین سونات yf خیلی تو دست انداز اذیت میکنه
amin
۲۵ بهمن ۱۳۹۳شاید بعضی ها هم حس منو داشته باشن اولی که ماشین های کره ای میاد همه از زیبایی های طراحیش مخصوصا از بیرون میگن ولی بعد یک مدت که تو خیابون ها میبینی واست خیلی عادی میشه در حدی که دلت رو میزنه خیلی اغراق آمیز طراحی هاش ولی راو4 شما شاید هیچ موقع نگین خیلی زیبای ولی سه سالم تو خیابونا ببینین نمیگین زشت یا دلتون زده از همون اول یا کلا نظرتون مثبت یا منفی…ولی همین اسپورتیج اوایل خیلی میگفتن زیباست الان خیلی ها میگن نه یک جوری اصلا هم حس یک شاسی رو توش ندارین احساس میکنن ماشین سواری تا شاسی… به نظر من شبیه تخم مرغ :D
iman
۲۶ بهمن ۱۳۹۳همون داستان اصالت
شبیه کتونی های چینی و کره ای هر روز یه شکل بعد نکتش اینه که فقط قیافه دارن
شیاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان من جدیدا اسپورتیچ از کی اتز مناطق ازاد خریدم.حقیقتش با توجه به امکاناتش وقیمت نسبت به سایر مدلهاومارکهای خودرو بهترین گزینه است چون حقیقتا امکانات فول وکاملی دارهولی خدایش تویوتاراو4یه چیز دیگه است هرچند امکانات طراحیش شبیه اسپورتیچه.ولی تیپ وهیکل راو4 یه چیز دیگه است ولی وب قیمتش واقعا زیاده.در ضمن با مقایسه قیمتهای منطقه آزادبا ملی ادم میفهمه چه سود سرشاری نصیب دوستان دولتی ودلال ها میشه.واقعادزدی هنراست.
love samurai
۲۶ بهمن ۱۳۹۳بسیار اشغال و مسخره حال بهم زنه حیف 162 میلیون به این اشغال کره ای بدی
farzad sportage
۲۶ بهمن ۱۳۹۳تو که چیزی از ماشین سرت نمیشه حرف نزن
با تشکر
امیرحسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ماشین عالیه ولی به درد جاده ایران نمیخوره و درضمن صندلی خشکی داره من خودم این ماشین رو دارم
حامد
۲۸ بهمن ۱۳۹۳من داشتم سر 2000کیلومتر کارکرد فروختمش..کلا زود خسته کننده میشه.صندلی عقبشم که واویلاست.
جواد
۲۸ بهمن ۱۳۹۳دوستان
1- ضمن احترام به سلایق و انتخاب دیگران سعی کنیم نطرات خود را با کمک تجربه و اطلاعات موثق به اشتراک بگذاریم.
2- در مقایسه بین 2 خودرو یکی از مهمترین آیتمها قیمت خودرو می باشد بعنوان مثال منصفانه نیست بین 2 خودرو با امکانات مشابه که یکی 3 برابر دیگری قیمت دارد ( فقط بخاطر برند )، بگوییم خودروی گرانتر بهتر است.
علیرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام ببخشید من یه سوال داشتم میخواستم ببینم اسپورتیج 2015که تو خارج هست با اونایی که میاد ایران فرق داره چون توی مدل 2015که تو ایران هست چراغ شوی جلو نداره از طرف هم که پرسیدم گفت کلا اسپورتیج ها ندارن میخوام ببینم جریان چیه؟ ممنون
محمد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من اسپرتیج 2015خریدم سیستم DBCکه همون سیستم اتوماتیک کنترل در سراشیبی هست رو وقتی کلیدش رو میزنم خوب کار میکنه اما یه صدای خاصی میده میخواستم بدونم مال من خرابه یا کلا همش این صدا رو داره?ممنون
مجيد
۱ خرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان عزیزم
کسانیکه مدلهای مختلف رو تست کرده باشن میدونن من چی میگم کسی که مثلا BMW سوار میشه ممکنه سوار ماشینه دیگه ای نشه ولی دلیل نداره بگیم BMW عالیه !!!
اما اسپورتیج 2015 به نظر این حقیر تنها ماشینیه که اگه سوارش بشی منهای بعضی ایراداتی که داره وطبیعی هم هست ، به جرات بگم سوار ماشین دیگه ای نمیشی . نسبت به قیمت و تیپش و گشتاوریش به نظرم جذابه !
اميد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا برعکس چیزیکه اینجا نوشته، فضای عقب کاملا باز و راحته برای سرنشینهای عقب
حتی این موردش در قیاس با توسان بازتره و فضای بیشتری برای پاهای سرنشینای عقب درنظرگرفته شده.
درموود dbc هم مال منم همین صدارو میده
داخل دفترچه شم نوشته طبیعیه
فرزاد
۹ تیر ۱۳۹۴سلام به همه…
ماشین فعلی من اسپورتیج 2015 فول با سنسور جلو و رینگ جدید و … و دو ماشین قبلی من به ترتیب سورنتو اتاق جدید 2013 و بعدشم قبل از این اسپورتیج که الان دارم سراتو 2014 اونم از این اتاق جدیداش. کلاً کیا بازم و کیا رو خیلی بیشتر از هیوندای قبول دارم به چند دلیل که واسه شاید خودم مهم باشه شما رو نمی دونم. مثلاً یکی دو تا از اون دلایل واسم طراحی کلاسیکتر و با اصالت تر کیا نسبت به هیوندای در سگمنتهای مختلف (با احترام به همه هیوندای دوستا حالم از اون چراغهای عقب و جلوی الانترا جدیدا یا سوناتا توسان جدیدا بهم می خوره انگار اسباب بازیند تا ماشین) و همینطور هندلینگ و شتاب بهتر محصولات کیا نسبت به هیوندای هست.
در مورد سورنتو 2013 که واقعاً باید بگم عالی بود… موتور عالی ، هندلینگ خوب ، آرامش کابین و علی آخر که ازش زود رد می شم در کل باید گفت هیولایی بود واسه خودش و چون پول لازم شدم تو کیلومتر 1200 فروختمش.
سراتو 2014 آقا عالی بود عالی… در مقایسه با اتاق قبلیش خشکیش خیلی کمتر شده بود ولی خب باز از رو دست اندازا می پرید تا بخاد با نرمی رد شه. شتابش عالی بود حتی از دنده 4 به 5 یا 5 به 6 یا برعکس.. محشر بود شتابش این تعبیر بهتریه فک کنم. هندلینگ و فرمان تیزش.. آپشنهاش همه چی عالی و فقط تنها نکته منفیش واسه من که بیشتر شاسی بلند داشتم فقط و فقط سواری بودنش بود و اینکه تو تهران واقعاً رانندگی با شاسی بلند راحتتره. هم کنترل راحته تو ترافیکا هم اینکه مثلاً آینده به آینده نمی شی یا واقعاً ماشینای دیگه تو تقاطعها حساب می برن از یه شاسی بلند تا یه سواری (نخندید، اونایی که هم سدان سوار شدن هم شاسی بلند می فهمن چی می گم)
حالا اسپورتیج 2015، در مقایسه با سراتو 2014 از لحاظ هندلینگ و سواری واقعاً ضعیفتره. آپشنهاش واقعاً ضعیفتره. غیر از اینکه چند تا آپشن مثل شیفتر دنده پشت فرمون و مموری صندلی نداره مثلاً الان که تابستونه و سرد کن صندلی خیلی حیاتیه، سرد کن صندلی شاید 10 برابر از این سردکن صندلی اسپورتیج بهتر بود. این فقط صدای موتورش میاد دیگه هیچی نداره. واقعاً اینش تو این فصل خیلی ضد حال. مخصوصاً واسه من که بیشتر ماشینم زیر آفتابه. بعدشم اینکه با اینکه ماشین صفره تقریباً و تا الان 1100 تا رفته سر کمکای عقبش تو دست اندازهای ریز صدا می ده و این یعنی فاجعه. بردمش نمایندگی می گه 100 تومن تو گلوی سر کمک گیر کرده که اگه سرویس بشه ردیف میشه.
در کل به نسبت سراتو اتاق بزرگتر و جا دار تر و اینکه شاسی بلنده همین (آپشنهای DBC و Diff Lock رو هم که شاهکار نکرده همه شاسی بلندا دارن).
این رو هم بگم که واقعاً نمی ارزه 40 میلیون از سراتو بالاتر باشه.
والسلام
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۴سلام من خودم اسپورتیج 2013دارم با موتور2400سی سی بسیار راضی ام ازش با هاش 220تا رفتم خیلی عالیه