پس از همکاری با شرکت پینین فارینا برای تولید هایپرکار باتیستا و البته توسعهی مشترک استون مارتین والکری، برند پرفورمنس ریماک که اهل کرواسی است هماکنون با هیوندای-کیا همکاری خواهد کرد. این شرکت که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده سازندهی سوپرکارهای تمام الکتریکی کانسپت وان (Concept_One) و کانسپت تو (Two) بوده است. ریماک به هیوندای و کیا اجازه خواهد داد از دانش پیشرفتهی خود در توسعهی محصولات الکتریکی پرفورمنس آنها استفاده کنند.
هیوندای در حال سرمایهگذاری حدود ۷۲ میلیون دلاری در ریماک بوده درحالیکه کیا نیز ۱۸ میلیون دیگر را به این برند الکتریکی تزریق خواهد کرد. با توجه به مفاد قرارداد بین این شرکتها، هیوندای-کیا و ریماک روی دو خودروی الکتریکی پرفورمنس کار خواهند کرد. این خودروها در سال ۲۰۲۰ پدیدار خواهند شد یعنی همان سالی که تولید کانسپت تو شروع میشود. هویت این خودروها فعلاً مشخص نشده اما یکی از آنها نسخهی تمام الکتریکی خودروی اسپورت هیوندای N خواهد بود و دیگری نیز یک خودروی سلول سوختی پرفورمنس است.
خودروی اسپورت هیوندای N چند سالی است که در مرحلهی توسعه قرار داشته است. این روند با معرفی کانسپت ولوستر میدشیپ در سال ۲۰۱۴ کلید خورده است. یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۵ این کانسپت بهروز شده و کاهش وزن ۱۹۵ کیلوگرمی را تجربه کرد. پیشرانهی ۲ لیتری توربوی این خودروی مفهومی همچنان قدرت ۳۰۰ اسبی را حفظ کرده بود.
هیوندای در سال ۲۰۱۶ بازهم کانسپت مورد اشاره را بهروز کرده و دستی بر سر و روی آن کشید. هر سه کانسپت یاد شده از نوع اسپورت دونفره بوده و طراحی پیشرانه وسط داشتهاند. نام RM بکار رفته در نام این کانسپت به کلمات ریسینگ میدشیپ اشاره داشته است. در ژوئن سال پیش نیز نسخههای پیشتولیدی این کانسپت ها در حال تست رؤیت شدند.
هیوندای در اواخر سال ۲۰۱۸ برنامههای خود برای تولید مدل N پرچمدار را اعلام کرد. شایعاتی که دربارهی طراحی پیشرانه وسط این خودرو به گوش رسیده توجیهپذیر است و حالا هم به نظر میرسد این خودروساز کرهای با همکاری ریماک به دنبال استفاده از قوای محرکهی تمام الکتریکی خواهد بود.
AMANTE
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸من به کیا امید دارم که بتونه با همکاری ریماک یه محصول الکتریکی با عملکرد در خور توجه تولید کنه.
ولی درباره هیوندای نه، بنظرم در حال حاظر خیلی درگیر گسترش سبد محصولاتش هست و از طرفی جنسیس هم هست.
(JONATHAN (TESLA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸یاد روزی افتادم که تویوتا و بنز
با خوش حالی تمام سهام خودش رو از تسلا
با سود 1 میلیارد دلاری فروختن
حالا بعد ها که کره ای ها ازشون جلو زدن تو الکتریکی ها قیافشون دیدنی میشه
احمدرضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۸عجب سرمایه گذاری به جایی دوسر سود