هنوز تب و تاب اظهار نظرها درباره طراحی متحول شده اسپورتیج جدید فروکش نکرده که باید شاهد حضور آن در خیابانها باشیم. شاید به این ترتیب و پس از ملاقاتی حضوری بهتر بتوان در مورد این فرزند نوپای کیا قضاوت نمود. نسل چهارم کیا اسپورتیج، قصد دارد تا محبوبیت نسل قبلی را تکرار و موفقیتهای آن را فزون کند.
استقبال از اسپورتیج جدید در همان ابتدا بسیار طوفانی بوده به گونهای که مثلاً در بازار انگلستان ۱۵۰۰ دستگاه از آن تنها در ۳ روز نخست به فروش رسیدهاند. این موضوع جای تعجبی هم ندارد زیرا اسپورتیج جدید از طراحی شادابتر، کیفیت بهتر و طیف پیشرانههای متنوعتر مخصوصاً برای بازار اروپا برخوردار است. برای این خودرو، ۵ پیشرانه و ۳ سیستم انتقال نیرو درنظر گرفته شده است. از جمله موتور ۱.۶ لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت و با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و یک گیربکس ۷ سرعته خودکار با کلاچ دوگانه برای مدل GT-line. مدل ۱.۶ لیتری میتواند شتابی ۹.۲ ثانیهای را با گیربکس دستی معمولی و ۸.۸ ثانیهای با گیربکس ۷ سرعته DCT ثبت کند. مصرف سوخت اقتصادی این مدل هم با گیربکس معمولی ۷.۶ لیتر و با گیربکس ۷ سرعته ۷.۵ لیتر اعلام شده است. موتورهای دیگر شامل موتور ۱.۶ لیتری معمولی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ۱.۷ لیتری دیزلی ۱۱۴ اسبی، دیزلی ۲.۰ لیتری CDDi با دو نسخه ۱۳۴ و ۱۸۲ اسبی و گیربکسها نیز شامل مدل شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک علاوه بر مدل ۷ سرعته میباشند. سیستم انتقال نیروی هوشمند این خودرو در مدلهای دو دیفرانسیل توانایی توزیع گشتاور متغیر بین دو اکسل را به میزان حداکثر ۴۰-۶۰ بین دو محور جلو و عقب در شرایط لزوم دارد. ویژگیهای مدرنی نظیر ترمز اضطراری، هشدار خروج از لاین جاده، چراغهای خودکار، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک از پشت، دوربین دید عقب و امکانات اتصال پیشرفته نیز در این خودرو گنجانده شدهاند. مشتریان اسپورتیج همچنین میتوانند برای سیستم سرگرمی از بین دو نمایشگر ۷ یا ۸ اینچی یکی را انتخاب کنند.۴۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد
۲۸ بهمن ۱۳۹۴با اینکه خیلی ها از طراحی جدید این ماشین ایراد گرفتن ولی به نظر من از نسل قبل زیباتر شده
امیدوارم موتور 182 اسبی با قیمت مناسب و معقول وارد ایران بشه
رضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۴این ماشین باید از نزدیک دید بعد قضاوت کرد !
همه دارن از روی عکسش نظر میدن .
Hamid
۲۸ بهمن ۱۳۹۴نمای عقبش خوبه اما جلو نه.
شاید علت اینکه خیلی به دل نمیشینه اینه که مدل قبلی از نظر هماهنگی ظاهر و جذابیت کامل بود و جایی برای بهبود نذاشته بود. چالش مدل جدید اینه که با اون مقایسه میشه.
به نظر من بهتر بود برای همون، یه فیس لیفت ارایه میکرد.
sina
۲۸ بهمن ۱۳۹۴182 اسبی دیزل وارد نمیشه
مسعود
۲۸ بهمن ۱۳۹۴از بغل و داخل قشنگ تر شده . ولی از جلو و عقب ، مدل قبلی قشنگتر بود(شاید هم قضاوتم به دلیل بالا بودن سطح انتظارم از پیشرفت کیا توی طراحی باشه)
ولی توسان جدید رو بیشتر میپسندم
تنظیم صندلی عقب هم آپشن ضروری بود که توی توسان جدید هم شاهدش بودیم
در کل پیشرفت کره ای ها تحسین بر انگیزه…
احسان
۳۱ خرداد ۱۳۹۵به خاطر اینکه به مدل فعلی عادت کردی، ولی هیبت و جذابیت مدل جدیدبیشتره
Hitler
۲۹ بهمن ۱۳۹۴خبرو خوندین از استقبال هموطنان غیورمون از محصولات سایپا؟
روزانه سه هزار سفارششششششش
استقبال چشمگیر مشتریان گروه خودروسازی سایپا از شرایط فروش ویژه ایام دهه مبارک فجر، رکورد فروش خودرو در سال ۹۴ را شکست و بار دیگر حمایت هم میهنان گرامی را از تولید داخلی و صنعت خودروی کشور بر همگان روشن ساخت.
به گزارش سایپا نیوز، رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اعلام خبر فوق گفت: میزان ثبت نام در آغاز طرح فروش ویژه دهه مبارک فجر، به طور متوسط 1900 پرونده در روز بوده اما در روزهای اخیر این تعداد به حدود 3000 پرونده ثبت نامی افزایش یافته است.
وی افزود: در سال جاری، با تامین منابع دولتی توسط سیستم بانکی کشور، بیشترین فروش روزانه محصولات گروه سایپا در طرح تسهیلاتی دولت در آبان ماه ثبت شده بود اما با استقبال گسترده مردم فهیم کشور از طرح ویژه دهه مبارک فجر، بدون هرگونه حمایت خاصی، رکورد فروش در طرح تسهیلاتی دولت شکسته شد.
وی این حجم از فروش را نشانه های مثبت خروج از رکود در صنعت خودرو کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قابل توجه ارزش سهام خودروسازی سایپا و استقبال عمومی از محصولات متنوع این گروه، افق روشنی برای سرمایه گذاران این صنعت متصور هستیم.
تقی زاده ضمن تشکر و قدردانی از هم میهنان گرامی که همچون گذشته پشتیبان و حامی صنعت خودروی کشور بوده اند، خاطر نشان ساخت: امیدواریم با افزایش کیفیت محصولات تولیدی و بهبود خدمات فروش و پس از فروش، بتوانیم پاسخگوی لطف و اعتماد مردم به صنعت خودرو کشور باشیم.
حسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۴اینقد خشکه میکوبه که به درد هیچی نمیخوره اسپورتیج
احسان
۳۱ خرداد ۱۳۹۵مخالفم؛ در نیوفیس جدید سیستم تعلیق بنا بر اعلام کیا موتورز بهبود زیادی داشته و این مشکل به حداقل رسیده.
کسری
۳۰ بهمن ۱۳۹۴موافقم،خیلی بهتر به نظر میرسه
سامان اذری
۲۸ بهمن ۱۳۹۴توسان جدید+
اسپورتیج جدید –
من توسان جدید رو بیشتر از این (از نطر ظاهر) دوس دارم
البته باس از نزدیک دید
احسان
۳۱ خرداد ۱۳۹۵به نظر من اسپورتیج جدید چهره جذاب تری داره. چراغ عقب توسان افتضاح طراحی شده. چراغ جلو هم که کپی سانتافه ست. بنابراین اسپورتیج با یک ظاهر کاملا جدید نسبت به فیس قبلی بهتره
احسان
۱۹ مرداد ۱۳۹۵من از نزدیک دیدم اسپورتیج خیلی بهتره
OMID622
۲۸ بهمن ۱۳۹۴بدون شک نسبت به مدل جدید توسان شکست میخوره
چهره جدید توسان انقلابی واسه خوش
اسپورتیج چهرش خیلی بچگونست
موافق+
مخالف-
shz
۲۸ بهمن ۱۳۹۴درسته که من از خودروی کره ای خوشم نمیاد ولی بدکش نیست
Pooya_SK
۲۸ بهمن ۱۳۹۴اولین بار که اسپورتیج جدید رو دیدم ? اینجوری شدم ولی از اون زمان تا الان چهره اش برام بهتر شده و به نظرم چهره متفاوت و جالبی داره.
در آخر به زودی شاهد کامنت هایی خواهیم بود که میگن تویوتا راو۴ بهتره و هیچ کمپانی به پای تویوتا تو کیفیت و… نمیرسه.
Hamid
۲۸ بهمن ۱۳۹۴راو 4 تو کلاس سانتافه است.
Pooya_SK
۲۸ بهمن ۱۳۹۴تو یه کلاس نیستن و رقیب و همکلاس سانتافه از تویوتا مدل هایلندره.
Mohammadreza
۲۹ بهمن ۱۳۹۴آقای Pooya_SK منظور حمیدخان از سانتافه همین سانتافه ای هست که تو کشورمون داریم که در بازار جهانی به اسم سانتافه اسپورت شناخته میشه که دقیقا در کلاس راو۴ هستش در صورتی که سانتافه مد نظر شما همون سانتافه فول سایز هست که در بازار ایران نداریم که در این صورت بله هم کلاس هایلندر میشه.
Ice
۲۸ بهمن ۱۳۹۴سلام ،سامان جان من توسان جدید رو توو نمایشگاه تبریز دیدم و سوارش شدم بنظرم بزرگتر از اسپورتیج هست ، ولی کیا هم طعم طراحیش خوبه و یجورایی خوشکلتره
ایمان
۲۸ بهمن ۱۳۹۴یکی از دوستان که این ماشینو در یکی از نمایندگی های کیا در کانادا دیده بود می گفت از نزدیک خیلی از عکسش خوشگلتره!!
وقتی اومد ایران معلوم میشه درست می گه یا نه؟
احمد باقری
۲۸ بهمن ۱۳۹۴در کل، ماشین باحالی شده، البته به نظرم باید قدرت موتور در این نوع ماشینها، کمی بیشتر باشه و منظورم فقط برای کیا نیست، منظورم برای کل خودروهای این نوع هست.
sunmartin
۲۸ بهمن ۱۳۹۴یادتون باشه که بمحض ورود چقدر ازین خودرو استقبال بشه فقط کاش کیفیت کابین و قطعات و ماتریال بیشتر میکرد کیا که دیگه جایی واسه بحث نمیگذاشت اما واقعا از برند کیا راضی و واقعا دوسش دارم کیا اسپورتیج برگ برنده کیا و یکی از کیفی ترین و با دوام ترین (با توجه به گزارش سایت ها و سازمان های ارزشیابی خودرویی و مجلات معتبر)هست امیدوارم قیمت معقولی داشته باشه
نویدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۴لامصبا این کره ای ها پا به پای ایران خودرو و سایپا پیش میرن.
احسان(احسان)
۲۸ بهمن ۱۳۹۴والا نمی دونم این ماشین از کیفیت امتیاز خوبی میگیره یا نه(ظاهرا که خوبه) اما مشخصه بازاریاب های کیا کارشون رو خیلی خوب بلدن که این ماشین انقدر به مزاق انگلیسی ها خوش اومده.ما ایرانیا خوشمون بیاد یا نیاد کیا و هیوندای در کنار فورد و شورولت و فولکس واگن و تویوتا قرار میگیرن.کلا هر خودرویی تو بازار امریکا از نظر منتقدها و مشتری ها راضی کننده باشه یعنی مهر تایید خورده چون این بازار به ضعفا هیچ رحمی نمیکنه(چقدر دوست دارم ایران و خودرو و سایپا وارد این بازار بشن.ماشین هاشون رو 299 دلار هم بدن خریدار نداره)
moein
۲۸ بهمن ۱۳۹۴من که از ظاهرش خوشم نیومد به نظرم بشتر تولیدش باب سلیقه بازار اروپا باشه تا آسیا و آمریکا
فرزام
۲۸ بهمن ۱۳۹۴سلام . من با توجه به این که تو منطقه آزاد انزلی (البته نه خود انزلی یکی از شهرهای اطرافش) زندگی میکنم توسان جدید رو چند بار دیدم و واقعا خیلی خیلی نسبت به قبل زیباتر شده و مطمعنا از اسپورتیج خوشگل تره ولی بازم سلیقه ست دیگه . ممکنه یکی از اسپورتیج خوشش بیاد . ولی من هم از طراحی داخلی و هم خارجی و هم امکانات و آپشن های توسان بیشتر خوشم میاد . البته تو مناطق آزاد برای هر کلاسی انتخاب های خیلی بیشتری نسبت به واردات با پلاک ملی وجود داره ولی بازم چون مردم نسبت به هیوندای و کیا اعتماد زیادی دارن با پلاک منطقه آزاد هم تو اکثر کلاس ها ماشینای ژاپنی و کره ای حکمرانی میکنن .
شکوفه های کویری
۲۸ بهمن ۱۳۹۴بالاخره یه طراحی خوب دیدم در ماشینهای کره ای، اسپورتیج جدید نسبتا طراحی سنگین و پخته ای داره نسبت به نسل قبلی و بقیه ماشینهای بَزَکی کره ای.
parham
۲۸ بهمن ۱۳۹۴والا نمیدونم چی بگم امیدوارم بهم نخندین
ولی از جلو شبیه کاین هست به نظرم طراحیش خوبه
شکوفه های کویری
۲۸ بهمن ۱۳۹۴به نظر منم شبیه از جلو و بخاطر همین تقلید و کپی ، طراحیش خوب شده ، البته پشتش هم واقعا بهتر شده
mds
۲۸ بهمن ۱۳۹۴بازم یه آشغال از کره آخه تا وقتی ایران سمند و بزو هست کره کیلو چند
창세기
۲۸ بهمن ۱۳۹۴کجاس امیرحسین که همیشه میگه ماشینای ارزان قیمت کره ای اسباب بازی هستن و فقط تو ایران فروش دارن و چه خوبه بدونید نسل قبل همین اسپورتیج و اپتیما نیمی از ناوگان پلیس انگلستان هستن
یاسین
۲۸ بهمن ۱۳۹۴آره منم موافقم!یه نمونه شبیه پورشه کاین هس!البته قصد توهین ندارما!کره ماشیناش خوبه اما اشتوتگارت ماشیناش عالیه عالی!
مهدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۴به نظر من مدل ۲۰۱۶ تغییر کلی و اساسی داره با مدل ۲۰۱۵ و کلا پیشرفت بسیار خوبی از هر لحاظ داره که قابل ستایش هست
اما طراحی جلوی مدل ۲۰۱۶ از دید زیبایی شناسی، بدشکل تر از مدل ۲۰۱۵ هست ولی از لحاظ فنی کاربردی تر از مدل ۲۰۱۵ هست چراغهای این مدل چون در ارتفاع بالاتری قرار دارند پس بهتر میتوانند بر جاده تسلط داشته باشند
یک نکته ای هم در خصوص موتور توربو باید گفت: توربوموتورها، با توجه به ساختارشون موتورهای حساسی هستند و باید فیلتر و روغن موتور این خودروها اصل توصیه شده توسط شرکت سازنده باشند و با توجه به اینکه در کشور ما هر چی پیدا میشه به جز اصل (حتی خود ماشینی که در سایت اصلی شرکت هست تو ایران پیدا نمیشه) لذا بهتره از همین موتورهای تنفس طبیعی بخریم و استفاده بکنیم تا در آینده دچار دردسر! نشیم
حميد
۲۸ بهمن ۱۳۹۴طراحیش خوبه و جای کمی برا ایراد داره مابقی سلیقه ای هست
متورهاش ضعیفه اینم فکر کنم بخاطر مالیات اروپا هست
Archi KHAN
۲۸ بهمن ۱۳۹۴پسرفت اش قابل ستایشِ … !
(*مهرداد*)
۲۹ بهمن ۱۳۹۴همین وقتی به ایران برسه 180 میلیون قیمت میخوره…و ملت هم میخرن و باش حال میکنن
SINA
۲۹ بهمن ۱۳۹۴در واقع این و توسان مشترکات زیادی دارن و خوب شرکتاشونم یجورایی با همن میشه گفت هیوندای بیشتر سبک طراحیش شرقیه و تو طراحی از خطوط کج و قوس دار استفاده زیادی میکنه در حالیکه کیا بیشتر سبک طراحیش به سبک غربیا و سر راسته و تا حدودیم چهره اسپرت تر و خشن تری داره
sunmartin
۲۹ بهمن ۱۳۹۴دقیقا با سینا توافق دارم هیوندای بیشتر شرقی کار میکنه درحالیکه کیا بیشتر اروپایی و بعضا آمریکایی پسند هست و من دومی دوست دارم
Pony car
۳۰ بهمن ۱۳۹۴در کل راضی کننده است فقط ای کاش موتور قویتر بنزین سوز هم به انجین های دیگه اضافه میشد
سید علیرضا هاشمی پور
۴ اسفند ۱۳۹۴ماشین های تو این رده بازار
1 تویوتا راوا4 2016
2 نیسان مورانو
3هیوندای سانتافه
4توسان (2016 )
5اسپورتج(2016)
رضا
۷ اسفند ۱۳۹۴همه چیش عالیه اما فقط طراحی داخلی اش زشته .
در کل من می پسندم
باشد روزی سوار بر این خودرو شویم .الهی امین یا رب العالمین
بکوب لایک رو
خخخ
behnam znl
۱۶ فروردین ۱۳۹۵از نظر قدرت نمیدونم ولی از نظر ظاهری قبلی بهتره…
کرمپور..
۱۴ خرداد ۱۳۹۵سلام…من از نزدیک در منطقه آزاد اروند اسپورتیج جدید را دیدم خیلی جالبه و از پشت و بغل بسیار دیدنی هست اما صندوق آن خیلی کوچک به نظر میرسد….