در چند دهه قبل تا حدودی میتوانستیم پیشبینیای از تغییرات صنعت خودرو در آینده داشته باشیم اما هماکنون سرعت پیشرفت و ظهور تکنولوژیهای جدید به گونهای بوده که حتی نمیتوان چند سال آینده را بهصورت تقریبی پیشبینی کرد. در سال ۲۰۱۵ مرسدس بنز با کانسپت چشمگیر خود که F 015 لاکچری نام داشت توجهات را به خود جلب کرد و بسیار معتقدند این خودرو نشان دهنده آینده این شرکت است.
این کانسپت با استفاده از قوای محرکه الکتریکی قادر است اورهنگ های جلو و عقب فوقالعاده کوتاه و کابینی جادار داشته باشد. شاید طراحی با نام Aaron Jaryong Koo از این خودرو الهام گرفته و طراحی مشابهی برای برند کیا داشته است.
این خودرو که نام سادهی ون خانوادگی خودران کیا را با خود یدک میکشد درست همان نام را نشان میدهد. خودروی موردبحث علیرغم اینکه بیش از ۶۰ سانتیمتر کوتاهتر از کیا سدوناست اما فضای کابینی برابر را ارائه میکند.
از آنجایی که کانسپت کیا کاملاً خودران بوده بنابراین نیازی به تلف کردن فضا با داشبورد سنتی یا غربیلک فرمان نیست. به همین خاطر کابین ون خودران کیا از دو صندلی بزرگ روبروی هم و یک صندلی نیمکتی بزرگ تشکیل شده که میتواند به عنوان مکانی عالی برای استراحت کودکان نیز بکار رود.
مرسدس بنز همزمان با معرفی کانسپت F 015 لاکچری اعلام کرد که شاید چنین خودرویی در سال ۲۰۳۰ روی خط تولید رود. اگر پیشبینیها صحیح باشند ما میتوانیم در یک دهه آینده چنین خودروهایی را از مرسدس و کیا در خیابانها ببینیم.
Amir
۲۴ آبان ۱۳۹۶.
کیا و هیوندای روز به روز سهم خودشون در بازار رو افزایش میدن
فکر کنم قدرت گرفتن کیا هیوندای از همه بیشتر به ضرر خودروسازان ژاپنی خواهد بود
میتسوبیشی زودتر از همه این ادعا رو ثابت کرد.
Sajjad
۲۴ آبان ۱۳۹۶کیا و هیوندای
به لطف طراحی هاشون
توی دل مردم جا باز کردن
و پیشرانه اونا زیاد مورد توجه قرار نمیگیره
Amir
۲۴ آبان ۱۳۹۶پیشرانه های خوبی دارند اتفاقاً
جی دی پاور برام ملاک نیست به هیچ عنوان.
اما همین که هیوندای و کیا در قابلیت اعتماد همیشه جایگاه بسیار خوبی در آمارش دارند نشون میده حداقل ادعای شما پایه و اساس درستی ندارد.
Sajjad
۲۴ آبان ۱۳۹۶منظورم این نبود که پیشرانه خوب ندارن
منظورم اینه که کمتر کسی به پیشرانه اونا فکر میکنه
وگرنه انجین های کره استهلاک خیلی پایینی دارن
ناشناس
۲۴ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز ولی آمار خلاف حرف شما رو میگه ها. در فروش جهانی و براساس سایت Focus2move:
۱- هیوندای در نه ماه اول ۲۰۱۷، 10.5 درصد کاهش فروش داشته و از رتبه ی پنجم به رتبه ششم نزول کرده و هوندا اومده بالاش. هم چنین کیا 8.6 درصد کاهش داشته. عمق فاجعه زمانی آشکار میشه که بفهمیم این دو شرکت رتبه های دوم و سوم بیشترین کاهش فروش در بین کل خودروسازای دنیا (اعم از چینی ها و …) دارن. و فقط شرکت Wuling از اون ها بیشتر کاهش داشته.
2-صحبت از سهم در بازار شد. خدمتتون عرض کنم که طبق این سایت سهم هیوندای از بازار، از 5.3 درصد در سال 2016 به 4.6 درصد در سال 2017 و سهم کیا از بازار، از 3.6 درصد در سال 2016 به 3 درصد در سال 2017 کاهش پیدا کرده.
اما درمورد خودروسازان ژاپنی: تویوتا 3.9 درصد، هوندا 10.1 درصد، نیسان 5.6 درصد، مزدا 2.6 درصد، سوزوکی 8.1 درصد و سوبارو هم 8.1 درصد افزایش فروش داشتن. بقیشون هم آمارشون رو نزده. پس همه ی ژاپنی هایی که اسمشون تو این آمار اومده افزایش فروش داشتن.
حالا با این حساب منظور شما از ضرر برای ژاپنی ها چیه دقیقا؟! البته این بدیهیه که اگه کره ای ها اصلا وجود نداشتن خوب فروششون تقسیم میشد بین برندهای دیگه اعم از ژاپنی ها. ولی ما که منظورمون این نیست. اگه اینطوره که هیچ ماشین چینی هم اگه وجود نداشت به نفع بقیه بود. اگه هیچ خودوساز ایرانی هم وجود نداشت به نفع بقیه بود. چون بالاخره یه چیزی باید سوار میشدیم دیگه :)
amir
۲۴ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز روند کلی رو در نظر میگیریم
نه فراز و نشیب هایی که در بطن این روند رخ میدن
فکر نکنم کسی پیشرفت چشمگیر خودروسازان کره ای رو انکار کنه