اگر به فکر خرید کیا استینگر هستید بهتر است کمی عجله کنید. همه میدانند که فروش این سدان اسپورت در ماههای اخیر افت داشته و نسل بعدی آن نیز در هالهای از ابهام قرار دارد. گفته میشود نسل فعلی این خودرو پس از بهار سال ۲۰۲۲ دیگر تولید نخواهد شد.
ظاهراً کیا برنامه تولید خود برای کارخانههای موجود در کره جنوبی را منتشر کرده است. استینگر در کارخانه سوهاری در این کشور مونتاژ میشود اما برخی رسانهها میگویند این کارخانه دوباره تجهیز شده تا برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی شده کیا در آینده آماده شود. یکی از این خودروها مینی ون جدید کارنیوال هیبرید خواهد بود. رسانهها به نقل از منابع ناشناس گفتهاند که این تغییرات در کارخانه یاد شده از اوایل سال آینده شروع شده و تولید استینگر نیز با آغاز سهماهه دوم سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد.
با توجه به این اخبار میتوان گفت سدان اسپورت کیا آینده روشنی نخواهد داشت اما احتمال میرود چنین اخباری با اغراق زیادی منتشر شده باشند. استینگر به تازگی فیس لیفت شده و حذف کامل آن از بازار با توجه به سرمایهگذاری بالای انجام شده غیرمحتمل به نظر میرسد و کره جنوبی نیز تنها محل تولید این خودرو نیست. اگر چارچوب زمانی منتشر شده برای تجهیز دوباره کارخانه سوهاری درست باشد احتمال مونتاژ استینگر در سایر محلها وجود دارد.
اما از یکچیز مطمئن هستیم و آنهم آمار فروش پایین استینگر است. این خودرو سال ۲۰۱۹ فروش ۱۳۸۶۱ دستگاهی در امریکا داشت و این میزان در سال پیش به ۱۲۵۵۶ دستگاه رسید. کمبود جهانی چیپ ها بازهم باعث بدتر شدن وضعیت شده و آمار فروش استینگر از آغاز سال تا ژوئن تنها ۱۴۷ دستگاه بوده است. استینگر بد فروش ترین خودروی کیا در آمریکا بوده و وضعیت آن در اروپا هم تعریفی ندارد. با توجه به آمار و ارقام میتوان گفت کیا سال آینده این خودرو را بازنشسته خواهد کرد هرچند چیزی تائید نشده است.
سورنا
۲۷ تیر ۱۴۰۰تنها مشکلش فقط قیمتش بود همین …
Philipp
۲۷ تیر ۱۴۰۰مشکلش این بود که می خواست از زشتی سری 3.4 و E-class استفاده کنه که موفق نشد
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۴۰۰( تنها مشکلش فقط قیمتش بود همین … ) !
اگر این تنها مشکلش بود و کیا نمیفهمید و شما میدانید ، پس باید شک کرد به اصل کار و پولی که صرف تحقیقات و طراحی و ساخت میشه !
توجه کردید به تک تک حرفهای من در مورد کرهایها رسیدید اما چون مسخره میکردید روزگاری و حالا مشخص شده که تمام حرفهای من حقیقت داشته و شماها جز شوآف چیزی نمیدانید چون تجربهای نه از خودروها دارید و نه از بازار و طرفداری از خودروها !!!
چه سخته حقیرانه اشک ریختن و شکستی که از قبل مشخص شده بود اما کو چشم دیدن و گوش ِ شنیدن !
parsa_ashgh.mashine
۲۷ تیر ۱۴۰۰نوید ما طرفدارت هستیم خیلی بهم اطلاعات اموختی مرسی اقای دکتر ماشین
ناخدا
۲۸ تیر ۱۴۰۰ماشاالله به تو که میری اینورو اون ور متن کپی میکنی میاری اینجا پیست میکنی!!
Iman99
۱ مرداد ۱۴۰۰Navid0098 تو تو ۱۰ سال پیش موندی و یه حرفایی میزنی که کلا اشتباهه و فقط نظر شخصی خودت
الان کره ای ها بهتر از ژاپنی ها شدن و این ژاپنی ها هستن که جلوی کره ای ها حقیر شدن و شکست میخورن.
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰به زودی میبینید که همین شماها میگید چینی ها پیشرفت کردند و این کره ای ها هستند که دارن جلوشون حقیر و کوچیک میشن و ازشون شکست میخورن!
کیان
۲۷ تیر ۱۴۰۰شما جوری میگید تنها مشکلش فقط قیمتش بود انگار ک کم مسئله ای هست
این همه مهندسی در همه فنون و تخصصها بوجود امده که بهترین کار و با بهترین قیمت بدست بیارن
بالاخره یه ماشینی ساختن که به فرض خوب، وقتی با همون پول میشه بهترینهای با سابقه و با اطمینان بالا و … خرید، کی میاد سر پولش ریسک کنه ؟
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۰حیف شد
مسعود
۲۷ تیر ۱۴۰۰کره ای ها بهتره فکر همون خودروهای اقتصادی باشن
تو این کلاس و قیمت یه خودروهایی هستن که خود کارمندای کیا هم اون پولو داشته باشن سمت استینگر نمیرن
mm.y@rlou
۲۷ تیر ۱۴۰۰کیا استینگر به نظر من از لحاظ طراحی خیلی زیبا هستش ولی حیف که در این کلاس گردن کلفت زیاد هست و البته قیمت خود خودرو هم به نسبت کره ای بودنش بالاست
mahan
۲۷ تیر ۱۴۰۰مشکلش یک قیمت گذاریش بود دو عرضه اشتباهش بود این ماشین توی اسیا مخصوصا ایران و کشور های عربی میتونست با قیمت خوب فروش خوبی رو داشته باشه که در نتیجه اعتماد به نفس کاذب شرکت کیا و ورود قیمت به پیشکسوت ها و کهنه کارهای پرفورمنس و لاکشری خرید این خودرو رو توجیه ناپذیر کرده این خودرو در بازاری که همه تشنه یک سدان برو هستن و اپتیما جی تی لاین 2.4 و وای اف رو سدان اسپرت میدونن بازار و قبضه میکرد
R@m!n
۲۷ تیر ۱۴۰۰وقتی با دست خالی بری جلو دشمن تا دندون مسلح همین میشه. این ماشین ادعای رقابت با سری 3 و 4 بی ام و و آئودی A5 و مرسدس C-CLASS رو داشت که فقط با یه موتور 6 سیلندر بی حال و یه چهار سیلندر اقتصادی و بدرد نخور (تو این کلاس) جلوی کلکسیون قدرت M-POWER و AMG بیشتر شبیه یه شوخی بی مزه بود.
آخرشم بین خودزنی گروه کیا-هیوندای با مدلای کادنزا، K9، جنسیس ها از بین رفت.
علی آقا
۲۷ تیر ۱۴۰۰داگ دی میورو doug demuro یوتیوبر معروف این ماشین رو در کانالش بررسی کرده و چیزی جز تعریف نگفت ازش. حتی برای یکسال این ماشین رو برای استفاده شخصی خریداری کرده بود.
خلاصه، میگن ماشین خیلی خوبیه. اما چرا فروشش کمه؟ عجیبه.
Sina10
۲۷ تیر ۱۴۰۰استینگر رو خیلی دوست داشتم
طراحیش عالی بود هم داخل و هم خارج
فکر میکنم با فاصله بهترین ماشین کیا باشه اما متاسفانه بدفروش ترینشون هم هست…
البته با وجود سری ۳ حرفی برای گفتن نداشت ، سری از هر نظر ماشین بهتریه ( البته بجز مدل M3 که طراحی ضعیفی داره و اصلا رقیب این محسوب نمیشه) ولی خب باز هم این ماشین خیلی میتونست بهتر بفروشه
با این حال کیا میتونست یخورده ریسک کنه و سودش رو این مدل کمتر کنه در عوض این ماشین تبدیل به نماد موفق کیا میشد
MOHAMMAD.DEMON
۲۷ تیر ۱۴۰۰به عنوان کسی که این ماشین از نزدیک دیدم و تجربش کردم
این ماشین نیاز به نسل جدید روی همین شاسی با تریم های پایه ارزون تر و البته گرون تر با تغیر در در ظاهر بیرونی ( رفتن به سمت سادگی ) و تغییر در کابین داره ( یه کابین با صفحه نمایش های بیشتر و بزرگ و سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر )
بازاریابی مناسبی هم براش انجام نشد هیچ وقت
با مهربونی جهان زیباتره
۲۷ تیر ۱۴۰۰تنها کره ای ک دوسش داشتم
ولی انصافا گرون بود
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ تیر ۱۴۰۰فقط قیمت 😐
مهردادکمال
۲۸ تیر ۱۴۰۰هیچ مشکلی نداشت فقط زمان نامناسبی تولید شد زمانی که کراس اور و اس یو. وی ها و اخیرا برقی ها بازار رو دارن به دست میگیرن
محمد مختاری آذر
۲۸ تیر ۱۴۰۰واقعا زیبا هستش من بودم میخریدم
رامتین
۲۸ تیر ۱۴۰۰وقتی کیا K5 یا اپتیما اخیرا با موتور 2.5 لیتری توربو 300 اسبی و دیف عقب تولید شده، واقعا چرا باید رفت سمت استینگر؟