روبان بریده میشود و خودروها خط تولید را در کارخانهی جدید کیا در مونتری مکزیک ترک میکنند. این کارخانه دومین محل تولید خودرو در کیا پس از افتتاح اولین سایت تولیدی در ۸ سال پیش است.
با هزینهای بالغ بر سه میلیارد دلار، این کارخانه محل تولید کیا فورته/سراتو سدان، هاچبک فورته ۵ و دیگر خودروهای جمعوجور در آیندهای نزدیک است. تیم ما این شانس را داشته تا از این کارخانه بازدید نماید و از امیدهای کیا برای ادامهی رشد سریع خود مطلع گردد.
- این کارخانه بزرگ است
جدیدترین کارخانهی تولید خودروی کیا مساحتی در حدود ۲۸ هکتار دارد که ۵.۵ هکتار بیشتر از استادیوم کابویها است. این کارخانه محل استقرار ۱۳ تأمینکننده است که امکاناتی را در این سایت در اختیار دارند.
- کارخانه با شتاب ساخته شده است
کلنگ احداث این کارخانه در اکتبر ۲۰۱۴ به زمین شده شد و کار احداث آن در نوامبر سال ۲۰۱۵ به اتمام رسید یعنی زمانی کمتر از ۱۵ ماه! برای درک این مسئله باید گفت که برای ساخت یک خانهی خانوادگی ساده در ایالاتمتحده بهطور متوسط ۶ ماه زمان لازم است.
- کارخانه محل تست خود را دارد
هر خودرویی که خط تولید را ترک میکند در تستهای مخصوص داخل کارخانه مورد آزمایش قرار میگیرد. این محل تست دربردارندهی ناهمواریها، خطوط ممتد و برآمدگیهایی با شیب ۳۰ درصد است.
- کارخانه پرسنل زیادی دارد
تنها یک ماه پس از تولید کیا فورته سدان ۲۰۱۷ این کارخانه پرسنل ۷ هزار نفری داشته است. کیا تلاش دارد تا با اضافه کردن شیفتهای دوم و سوم کاری تعداد پرسنل را به دو برابر یعنی ۱۴ هزار نفر افزایش دهد.
- این کارخانه میتواند تعداد زیادی خودرو بسازد
این کارخانه در سال میتواند ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو بسازد که برابر با تعداد پیکاپ های فورد سری F فروخته شده در ایالاتمتحده در ۶ ماههی اول سال ۲۰۱۶ بوده و حدود ۱۰ درصد ظرفیت جهانی کیا را تشکیل میدهد. تولید فورته سدان هماکنون در حال انجام است و کیا برنامهریزی کرده تا در آیندهای نزدیک تولید فورته ۵ هاچبک و دیگر خودروهای کوچک را نیز آغاز کند.
محمدرضا
۲ مرداد ۱۳۹۵قدر مکزیک هم نشدیم یه کیا رو بیاریم ایران رفتیم بی کیفیت هارو اوردیم خیلی عقبیم هنوز خییییلی
یو اس اس اینترپرایز
۲ مرداد ۱۳۹۵درود برشما.دقیقا درست گفتی
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۵همه آدم شدن جز ما
تنها راهش اینه که این دوتا شرکت ورشکست بشه انوقت ایران پیشرفت می کنه
آرش
۲ مرداد ۱۳۹۵پیش بینی:ده سال دیگر سومالی مشغول ساخت خودروهای تویوتاست و ایران از پژو ۲۰۷ sd پلاس با آینه های راهنمادار و موتور tu5 رونمایی خواهد کرد.
Danial
۲ مرداد ۱۳۹۵اگر دولت به فکر بود ده سال پیش یک نمونه از این کارخونه ها تو ایرانم میزدن جای این آشغالای چینی و 206 و پراید و 405 این مزخرفا الان اپتیما تو کشور تولید میشد و همچنین صادر میکردن نهایتا بعد از چند سال هم تکنولوژیشون رو بومی سازی میکردیم… :@
كوروش
۲ مرداد ۱۳۹۵ازین کارخونه ها داریم خوبشم داریم نمی دونم کسی کارخانه کاشان سایپا یا خراسان ایرانخودرو رو دیده یا نه میگن جزء ۱۰ کارخانه مدرن و بزرگ جهانه و جالبه اگه لگن حمام تولید می کرد تا الان یه جایی توی بازار دنیا داشتیم تا این ….. شنیدم حتی م یخواهند خط رباتیک رو جمع کنند چون نیازی نیست!!!!!! به جاش کارگر استخدام می کنند
제네시스
۲ مرداد ۱۳۹۵کیا کارش درسته.. ولی اون حس اعتماد و عشق به هیوندای رو بهم نمیده، مثلا بین ازرا و کادنزا اگر قرار باشه انتخاب کنم قطعا ازرا انتخابم هست و حتی نسل قبل جنسیس. 2014 رو به کادنزا 2015 و 2017 ترجیح میدم
مجید.بهترین یا هیچ.
۲ مرداد ۱۳۹۵پدر هیوندای دارن؟؟؟
صد درصد همینطوره. منم بابام یک زمانی ماکسیما داشتن. نیسان رو از لامبورگینی هم بهتر میدونستم. چون سنم کم بود.
علیرضا4225
۲ مرداد ۱۳۹۵اون تصویر اول خط تولید به کل شرکت ایرانخودرو و سایپا می ارزه
سینا
۲ مرداد ۱۳۹۵دوستان از بین کیا و هیوندا کدوم رو پیشنهاد می کنید؟؟چرا؟؟
بعد برنده اون دوتا نسبت ب رنو چطوره؟؟
احمد باقری
۲ مرداد ۱۳۹۵هر روز پیشرفتی جدید.
sunmartin
۲ مرداد ۱۳۹۵اینکه کیا به یک غول خودروسازی تبدیل شده و دیگه با آیتم کیفیت و نه قیمت در تست های معتبر و مجلات خودنمایی میکنه بر آگاهان صنعت خودرو و علوم اقتصادی آشکارا عیان شده در این بین شرکت های کیا هیوندای برای پیشبرد صادرات و تسخیر بیشتر بازارهای مهم اروپایی و آمریکایی در امریکا و اروپا سایت های تولیدی با استاندارد بالا را در مدت زمان مشخصی طراحی و اجرایی میکنند
همینطور که در این گزارش قید شده مرکز ساخت کیا سراتو و کیا ریو و کیا پیکانتو و کیا پرو سید دارای تست کیفیت و جاده ای هست که با کارخانه های معظمی مانند سایت ساخت تویوتا در ترکیه برابری میکند متاسفانه در ایران با روی آوردن به خودروهای فرانسوی که در اروپا هم چنگی بدل نمیزنند صنعت کشور را سالیان سال عقب نگاه داشتند کاش حداقل با برندهای کره ای قرار داد ساخت منعقد میشد چون فرانسه چندین بار ثابت کرده جز سود و منفعت بدنبال هدف دیگری نیست و با کوچیکترین حادثه ای باز از ارسال قطعات به ایران جلوگیری میکند
پویان
۲ مرداد ۱۳۹۵سیاستگذاری کلی ربط به فرانسه و … نداره.
در ضمن در با کیفیت بودن صنعت فرانسه (قدرت 4 صنعتی دنیا )شکی نیست
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۵دوستان من یه دوست دارم سال 84 تو سایپا کار می کرد فوق مکانیک امیر کبیر می گفت انقدر طرح و ایده تو سایپا ریخته ولی مدیرانش نمی ذارن فقط دنبال سود هستن
رفیقم سال 85 رفت دکترا مکانیک دانشگاه بوستون الانم داره تو شرکت فورد کار می کنه تو قسمت موتور و این چیزا
وای به حال این مسئولین امروز گفتن سیتروئن میاد تو ایران حتی لاستیکاشم از خارج میاد این تو قراردادش اومده
اون وقت دولت الکی میگه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی
بهزاد
۲ مرداد ۱۳۹۵محمد گرامی از این ایده ها زیاد بوده و حتی برخیشون اجرا شده مثلا یکی از کارکنان سایپا برای پایین آوردن هزینه ساخت پیشنهاد میده آنتن برقی پراید حذف بشه و مورد استقبال مدیر وقت قرار میگیره و به اون کارمند پاداش نیز تعلق میگیره!
یا میلیاردها تومان به گفته خودشون هزینه دگرگون کردن زانتیا میکنند تا موجود جدیدی خلق بشه و با اون افتضاح زود جمعش میکنند!
جالب ترین بخشش چند وقت پیش رفتن تیمی از کارشناسان قطعه ساز ژاپنی را دعوت کردن تا بیان تجربیات خودشون را به اشتراک بزارند که بعد از بازدید از امکانات خطوط تولیدی، ژاپنی ها اعلام کردن شما تکلیفتون روشن نیست چون قرادادها و شیوه ی تولید به سوی فرانسوی ها سوق داره و از دست ما کاری ساخته نیست و از متخصصان فرانسوی دعوت به عمل آورید! و هزاران دست پخت دیگر…
یک متخصص با iQ متوسط بینشون نیست که بگه پدرجان نمیشه همزمان با چند شرکت مشارکت داشت(منظور ایران خودرو و سایپا) برید دنبال یک شریک و کل امکانات و نیرو و سرمایه را هم جهت با اون شریک قرار دهید.
خودرو سنگین با یک شرکت ، وانت با یکی دیگه ، سواری با اون یکی ، لوکس با آن طرف ، شاسی بلند با این یکی و… و در آخر یک سیستم صدپاره که هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند.
مجید.بهترین یا هیچ.
۲ مرداد ۱۳۹۵درود بهزاد
حرف دل منو زدی
بنز و بی ام و در یک زمان فقط با یک شرکت مشارکت میکنن
مثکه خودروسازان ما توانایی خودشونو بالاتر از بنز و bmw میدونن