کیا تصمیم گرفت تا گرانترین مدل و پرچمدار خودروهای این کمپانی را با نام کوریس (Quoris) که ترکیبی از عبارتهای انگلیسی هسته (core) و کیفیت (quality) می باشد و بیانگر استحکام، لوکس بودن و تکنولوژی بالا در یک ساختار هماهنگ مثل گروه کر (chorus) است، به بازارهای جهانی عرضه کند. البته این خودرو همچنان در کره با نام K9 عرضه خواهد شد.
این سدان لوکس دیفرانسیل عقب با طول ۵.۰۹ متر در مدل پایه از موتور V6 لامبدا با حجم ۳.۸ لیتر و توان ۲۸۵ اسب بخار تغذیه می شود. اما یک موتور تقویت شده GDI با توان ۳۳۰ اسب بخار نیز برای آن قابل انتخاب خواهد بود. کیا کوریس با هیوندای سنتینیال در پلتفرم مشترک خواهد بود و اواخر امسال بعنوان مدل ۲۰۱۳ فروش بین المللی آن آغاز خواهد شد.
آرش
۲۹ تیر ۱۳۹۱این ماشین واقعا عالیه و امکانات خیلی خوبی داره ازجمله اینکه میتونید ماشین رو از طریق آیفون روشن کرده و کولرش رو هم روشن کنید.4 تا دوربین داره 1 پشت 1 جلو و 1 دوربین زیر هر آیینه بغل (2تا میشه).حالتهای مختلف رانندگی از جمله اسپرت رو داره.امکان عالی دیگش که کمتر ماشینی داره هد آپ دیسپلی (Head Up Display)است که همراه با اطلاعات دیگه جاده نمایش داده میشه.هر موقع هم ماشینی به شما نزدیک میشه روی آیینه بغلیش به شما هشدار داده میشه که تو نقطه کور شماست و سبقت نگیرید.واقعا امکاناتی که گذاشته بنز و بی ام و رو فولترین محصولاتشون گذاشتندوحتی اونها هم مدلهای معمولیشون این امکاناتو نداره.در ضمن اگه صندلی مسافر جلو خالی باشه و کسی پشت بشینه صندلی جلو به منظور راحتی بیشتر خود به خود جلوتر کشیده میشه.
lambo
۲۹ تیر ۱۳۹۱آقا آرش خب اینم گرونترین کیا هستهش دیگه..که این امکتناتو گذاشتن روش
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴لوکسترین کیا
شاهین
۲۹ تیر ۱۳۹۱مثل اینکه پای دلالان هم به پدال باز شده… :-D
در قسمت … نمایشگاه خرید و فروش وسایل نقلیه…
حواله 10 میلیونی رانا… با قیمت 13 میلیون…و انواع خودرو صفر وجود دارد …
کاملا مشخصه که اینها همه دلال هستند :o)
لطفا این آگهی هایی که به این صورت هستند را حذف کنید :o) تا حداقل پای دلالان را از سایت پدال کوتاه کنیم.
با تشکر…
amir
۲۹ تیر ۱۳۹۱kiaموتور تا سه سال 5 سال پیش ریو رو میزد که الان جزو بهترین ماشین های زیر 20 ملیون ایران حالا به جایی رسیده که ماشیناش با bmwو benz مقایسه میشه و کلا کره پیشرفت بسیار چشمگیری داره یه مثال دیگش همین گلکسی سامسونگ که با اپل مقایسه میشه البته شایدم ما پسرفت شایان و قابل توجهی داریم
مهیار
۲۹ تیر ۱۳۹۱ای کاش سردبیر میتوانست پاسخی برای شاهین داشته باشد
سردبیر
۳۰ تیر ۱۳۹۱سلام. البته حق با شماست. ما هم در مطالب سایت در مورد رانا همواره گفته ایم که ارزش این خودرو کمتر از این قیمتگذاری انجام شده است چه برسد به اینکه حواله آن را با چند میلیون اضافه خریداری کرد. امیدواریم که مردم ما هم با نخریدن این حواله ها جواب دلالان را بصورت عملی بدهند.
almo
۳۱ تیر ۱۳۹۱این ماشین در قسمت کنسول و دنده کاملا از روی بی ام دبلیو کپی کرده و در قسمت صندلی(مموری ست)از مرسدس.
در چراغ عقب نوار وصل کننده دو چراغ از آزرا کپی برداری شده در واقع می توان گفت که این ماشین مثل سنتنیال برای افرادی ساخته شده که به دنبال امکانات بنز وبی ام دبلیو با قیمت کم میگردند است.
اما در کل ماشینه خوبیه و در ایران هم فروش خوبی رو خواهد داشت..
esi
۲۹ تیر ۱۳۹۱محشره ایول کیا موتورز
javad
۲۹ تیر ۱۳۹۱واقعا اروپایی طراحی شده.ولی بعید میدونم زیر 110 میلیون بشه
آرش
۲۹ تیر ۱۳۹۱جهت اطلاع عرض کنم که قیمت این ماشین بین 50 تا 58000 $ خواهد بود.
حمید
۲۹ تیر ۱۳۹۱حالا نگاه کن دوباره کارشناسان خبره ایرانی این سایت میان میگن این اشغاله
[…]
حیف این سایت زیبا که برخی از معاندین نظرات غیر منصفانه ای میزلرن
با با جون کیا و هیوندا واقعا نسبت به قیمتش عالیههههههههههههههههههههه
Sam abadani
۲۹ تیر ۱۳۹۱یک ماشین بسیار لوکس و به روز
روی کاغذ که هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
امیدوارم روزی ما سوار بشیم
amir
۲۹ تیر ۱۳۹۱سبک طراحیش خیلی شبیه به bmw است.
lambo
۲۹ تیر ۱۳۹۱یه کپی از پلت فرم bmw سری 5……….
maysam
۳۱ تیر ۱۳۹۱سری 7 نه 5
بهزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۱پخته ترین طرحی هست که از کیا شاهدیم و اگر از تمام زوایا نگاه کنیم بالانس خیلی خوبی داره و اینطور میشه گفت نسبت به برادرش سنتنیال طرح گرانتری ارائه میده با خطوطی نرم و زیبا.
اگر وارد ایران بشه خریداران که حالا حالاها فکر نکنم از استقبال خوبی بهره ببره و احتمالا در بازه ی قیمتی 150 تا 200 باید باشه.
در مورد کیفیت و دینامیک باید تست بشه تا ببینیم عملکردش چطوره.
حمید جان بنده هم از منتقدین هستم و تعصب ندارم وقتی ماشینی خوب باشه و از نزدیک دیدم اگر عملکردش خوب باشه مطمئن باش هیچوقت تخریب نمیکنم یا دشمنی با هیچ خودرو سازی ندارم اینطور نیست که همه ی خودروسازان تمام محصولاتشون خوبه یا همگی بده ممکنه در چند مدلی که داره یکی دوتاش از همه تاپتر باشه و این بستگی به تجربه رودررو داره تا بشه نتیجه گیری کرد.
مثلا میشه طرح دماغه رو به بحث گذاشت و با بی ام و مقایسه کرد که شباهتهای داره ولی باعث کل کل میشه و نتیجه دشمنی کاربران با هم! پس باید به خود کاربران بسپاریم تا چه حسی از این ماشین دارند و کاری به تقلید و کپی و … نداشته باشیم.
رامتین
۲۹ تیر ۱۳۹۱شکی نیست بهترین اتومبیل ساخت کیاست. از bmw هم خصوصا در جلوی اتومبیل کپی برداری شده که اصلا کار اشتباهی نیست، گرچه بنظرم جلو پنجرش زیبا نیست و میشد چراغهای جلو رو کشیده تر کرد. گفته شده بر روی پلتفرم هیوندا اکوئس (سینتینال) طراحی شده ولی ححم موتور و قدرتش دقیقا مثه هیوندا جنسیسه. از نظر امکانات همانطور که آرش خان فرمودند عالیه و میتونه رقیبی برای جنسیس سدان باشه که البته بنظرم پیروز رقابت کیاست.
واقعا به شرکتهای هیوندا و کیا تبریک باید گفت، گرچه هنوز با بنز، بی ام دبلیو و لکسوس فاصله زیادی دارن که بیشتر مربوط به کیفیت قطعاته.
یه چیزی بگم، شما میتونید بهترین اتومبیل با 1000آپشن رویایی بزنی اما ساخت قطعه کاری نیست که یه کشور بتونه طی چند سال باکیفیت ترینشو تولید کنه. مثلا 50 ساله که بهترین مانیتور جهان برا سونیست یا بهترین شیرآلات جهان آلمان میزنه.
بنابراین با توجه به قیمت و امکانات شاید بشه گفت یکی از بهترین اتومبیلهای دنیا رو شاهد بودیم در این مقاله!
علیرضا الف
۲۹ تیر ۱۳۹۱این ماشین توسط سر طراح ارشد کمپانی آیودی (Audi) به نام پیتر شریر طراحی شده۔ایشان در حال حاضر برای کیا موتور کار میکنند بنابراین عجیب نیست که در آینده طرحهایی نظیر این ماشین رو از کیا ببینیم۔
Mohammad
۲۹ تیر ۱۳۹۱Az otag 7bmw bishtar copy bardari shode,vagean zibast,Kia va hyoundai do sherkate kheyli moafag hastan,
aref
۲۹ تیر ۱۳۹۱آشغال کره ای
آرش
۲۹ تیر ۱۳۹۱باز هم زر الکی زدی.
وحید
۲۹ تیر ۱۳۹۱این ماشین با دو موتور 3800و 3300dgi عرضه شده که به ترتیب 334 و 300اسب بخار قدرت داره .
در ضمن این ماشین در سایت معروف TOPGEAR Korea – با ب ام و سری7 و لکسس ال اس و بنز کلاس اس مقایسه شده و
توانسته هر سه غول نامبرده رو یکجا قورت بده…
دوستان میتونن با سرچ کلمه TOPGEAR Korea kia k9
در یوتوب این فیلم فوق العاده زیبا و تکان دهنده رو دانلود کنن البته اگه فیلتر شکن داشته باشن!!!!!
زنده باد کره ی جنوبی .. زنده باد رئیس تیم طراحی کیا موتورز اقای پیتر شرایر..
وحید
۱۴ مرداد ۱۳۹۱این حرفهارو نزنین تورو خدا ادم خندش میگیره.بنز نزدیک 40 سال داره s کلاس رو تولید میکنه.bmw سری 7 هم همینطور.لکسوس ls 460 با موتور 8 سیلندر و 400 اسب بخار قدرت رو با این مقایسه نکنید.من از روی تعصب نمیگم ولی این اولین تجربه کیا تو سدان لوکس هست.باید صبر کرد و این خودرو ساز 4 یا 5 مدل این خودرو رو تو سالهای مختلف به بازار عرضه کنه تا ببینیم چقدر میتونه تو بازار لوکس که فوق العاده بازار سخت و خریدارانش سخت گیر ترین خریداران هستند میتونه موفق باشه.
Mohammad
۲۹ تیر ۱۳۹۱Oona pishraft,ma harooz pasraft………….
حمید
۲۹ تیر ۱۳۹۱نکته جالب توجه تقسیم وزن دقیق 50/50 است!
آفرین بر کیا موتورز. هر چند از نظر ظاهری شبیه بی ام و شده ولی از نظر فنی و کیفیت فوق العاده عملکرده.
sunmartin
۲۹ تیر ۱۳۹۱با نگرش جدید شرکت کیا-هیوندا به مبحث دزاین و استفاده از طراحان خبره آئودی و بی ام دبلیو که در تاپیک های گزشته به صورت کامل بیان کردم این شرکت در نظر داره خودرو هاش خیلی به مدل های “پرتو تایپ” نزدیک باشه الهام گرفتن از سیستم HDU یا همون هد آپ دیس پلی از “BMW” , و نمایشگرها و سیستم”MOa” “میرور ابجکت آلرت “; که از آیئودی به عاریت گرفته شده و یا کمک فنرهای هوشمند که با توجه به ریز پردازنده های منحصر به سختی و نرمی جاده عکس العمل نشون میدن و از فورد مشتق شده (البته در لامبورگینی و فراری) هم وجود داره ..و بررسی کارشناسان خودرویی در اروپا و شمال آمریکا حکایت ازین داره کهع “KIA MOTORS” به محبوب ترین برند سال 2014 تبدیل میشه و این یعنی جهشی بزرگ برای شرکتی اسیایی کاری که “تویوتا” بعد از نبم قرن نتونست انجام بده
بهزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۱در مورد اون ویدئو تاپ گیر, کره ای بازی ازش میباره و با عبور از لکسوس و بنز و آئودی (احتمالا اونارو قبول نداشتند!) به 740 میرسه و مسابقه شروع میشه:
در سر پیچها عدم تعادل کیا کاملا مشهوده و مشکل کم فرمانی که باعث میشه خط مسیرش از دایره پیچ کاملا به خارج انحراف داشته باشه و حتی در هر پیچ تعادل کیا به هم میخوره که فیلمبردار سریع صحنه رو عوض میکنه و فریاد k9 که به راننده میگه زیاد بهم فشار نیار نمیشه! و راننده ی استیک کره ای هم در سر پیچ تعادل 740 رو به هم میزنه تا کیا ازش سبقت بگیره و واقعا این برنامه به درد همون کره میخوره و بچه بازیاش!
منتظر تست کیا در مجلات غیر کره ای باشید…
اگر شتاب ثقل جانبیش مثل سنتنینال باشه که حدود 81g هست یعنی تعادل کاملا معمولی و بدون دینامیک بالا مثل بی ام و که به عدد بالای 91g میرسه.
محبوبترین برند در هر کشور متفاوته و تعجب میکنم که آمار بازار آمریکا رو مطالعه نمیکنید که محبوبترین برند از نطر رضایتمندی مشتری لکسوس تویوتا هست بعد از اون هوندا و… که آمار کیا و هیوندای در وسط آمار قرار داره!
و محبوترین برند در کل جهان(فقط محبوبیت و علاقه مندی) پورشه هست و در یکی دو سال هم جابجا نمیشه!
وحید
۱۴ مرداد ۱۳۹۱کاملا موافقم
بهزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۱در ضمن کمک فنر های مغناطیسی که در هزارم ثانیه میتونن میزان سفتی و نرمی رو با شرایط جاده وقف بدن اولین بار از سوی شرکت دلفی آمریکا به بازار اومد و اولین مشتری هم فراری بود. و از فورد مشتق نشده!
رضا امپراطور
۲۹ تیر ۱۳۹۱عارف جان میشه توضیح بدین چرا ماشینای کره ای آشغال هستند؟
نسرین
۳۰ تیر ۱۳۹۱اتفاقا خیلی ماشین لوکسی هست واقعا محشره
aref
۳۰ تیر ۱۳۹۱بی صبرانه منتظره اینم که داخل برنامه Top Gear این ماشینو مسخره کنند
وای چه حالی میده :D
علی قضایی
۳۰ تیر ۱۳۹۱هر چی که باشه بالاخره مجبوریم پیشرفتشو نو قبول کنیم
mohamad
۳۰ تیر ۱۳۹۱اقای علی فضایی عزیز پیشرفت به قول شما اونا مکمل ارتباط جهانی صنعت در کل دنیامیباشد نه مثل ما که نه تاب پیشرفت وترقی دیگرانو داریم وهم احساس میکنیم کل دنیا بسیج شدن که مارو عقب نگه دارند
به والله این طور نیست این خود ما هستیم که با کل دنیا مشکل داریم
سینا غلامی
۳۰ تیر ۱۳۹۱هر ماشینی رو بخوای با هم مقایسه کنی از لحاظ ظاهری میشه کلی شباهت توش پیدا کرد .
بنظرم ما ایرانی ها از روی حسادت به کیا موتور گاهی اوقات دوس داریم تو سرش بزنیم ، چون ما و کره با هم شروع به ساخت خودرو کردیم.
ما کجا و …
آینده ی کیا کاملا روشننه ، سرعت پیشرفتش فوق العادست که به این زودی با ماشینهای لوکس اروپائی مقایسه می شه …
بهزاد
۳۰ تیر ۱۳۹۱اگر بخواهیم وارد مبحث خودروسازی بشیم باید سیر تکامل این صنعت و شاخصهای مربوط به اونو بررسی کنیم.
صنعت خودرو جزو صنایع بسیار پیچیده محسوب میشه چون کل فرایند مهندسی,لجستیک,انبارداری,بازاریابی,تامین منابع و… رو شامل میشه که باید به نحو احثنت انجام بشه و اگر خللی در هر کدام از این فرایندها رخ بده اون شرکت رو دچار بحران میکنه.
زمانی این صنعت پیشرفت میکنه که در وحله ی اول منابع و زیرساختهای اون کشور کامل باشد مثل انرژی,جاده ها,خطوط ریلی,توسعه فرهنگی,نیروی کار ماهر, داشتن افراد نابغه و کارآفرین,قوانین جامع برای توسعه و… حال اگر مقایسه ای بین ایران و ژاپن و کره داشته باشیم خواهیم دید توازن مابین نیروی کار ماهر و افراد نابغه و قوانین و زیرساختها به سوی ژاپن و کره سنگینی داره و فقط این 2 کشور از لحاظ منابع دچار کمبود هستند که باز با دانشی که دارند در تهیه منابع کوچکترین خللی در این مورد بهشون وارد نیست.
پس راه حل چیست؟
جواب خیلی سادست و با پیروی از الگوهایی مانند هند و برزیل و ترکیه و کانادا و روسیه که دارای منابع کافی هستند سعی در جلب سرمایه گذاری از سوی کمپانیهای بزرگ در این زمینه داشته باشیم و عطای خودروی ملی رو به لقایش ببخشیم و منابع داخلی رو صرف تولیدات پرهزینه و بی فایده نکنیم که اگر فقط هزینه های مرگ ومیر ناشی از تولیدات ناامن و آلاینده رو حساب کنیم و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری و وقت های تلف شده بابت تعمیر خودروهای وطنی رو حساب کنیم میبینیم که هیچ سودی برای کشور و ملت ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد…
آیا کشورهایی چون کانادا,سوئیس,دانمارک,ترکیه,برزیل,سنگاپور,فنلاند, نروژ,هلند و… که خودروی ملی ندارند دچار فلاکت شدند؟
باید واقعیت رو قبول کنیم که کشورمون نمیتونه در صنایع پیچیده خوب عمل کند و در عوض به تولید محصولاتی که فرایند آسانتری داره مثل تولید مواد فلزی و پلیمری و… که به درد تولیدکنندگان خودرو ساز میخوره بپردازیم.
علیرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۱عقبش شببیه مازراتی گرنتوریزمو نیسسسسسسسسسسس؟
galardo
۳۱ تیر ۱۳۹۱بچه ها کیا اینروزا خیلى ماشیناى عجیبى میزنه. درضمن مدل چراغاى جلو به کیا کادنزا شبیهه و چراغاى عقب به هیوندا سوناتا.
Ali
۳۱ تیر ۱۳۹۱انصاف داشته باشیم هیوندای پیشرفتش فوق العاده بوده و طراحی این خودروش هم عالیه و ازهمه ی مدلهاش بهتر ، ولی به خدا زشته با بنز و لکسس و بی ام و ….. مقایسه بشه . آخه اصلاً تو سطح اونا نیست مطمئناً اینو همه ی دوستان میدونن ولی باز هم …….
بهزاد
۳۱ تیر ۱۳۹۱با ali جان موافقم انگار دوستان مطالب فنی مربوط به دیگر خودروسازان رو نمیخونن و همینطوری اینارو مستقیم با بهترینها مقایسه میکنن. حتی اگر وارد جزئیات بشیم میبینیم تک تک اجزای بنز و بی ام و و لکسوسس یک سر و گردن بالاترن.
رضا
۳۱ تیر ۱۳۹۱من نمیدونم چرا دوستان نمیخوان بفهمند و قبول کنند که بابا فکر نکنید ماشین خوب درست کردن فقط و فقط انحصار دو کمپانی آلمانی هست! چرا نمیخواهید قبول کنید که راه درست را کمپانی های خوب آسیایی یافته اند. انقدر ما توی پست های قبلی بحث کردیم که به خود خدا برند و اسم کمپانی دیگه معتبر نیست و دنیای امروز فقط و فقط سعی در رقابت قدم بر میداره و من اینو با اطمینان کامل خدمت دوستان عرض میکنم که از نظر کیفیت واقعا آسیایی ها برابری میکنن با دوستانشون در اروپا. حالا از هر لحاظی جای بحث داره. و شما هم میتونید مثل سی سال پیش فکر کنید آلمانی ها برتری دارند. اما اینطور نیست. خوشبختانه آسیایی های خوش فکر قدم ها را مستحکم برداشته اند و این واقعا باعث خوشحالی هست! من که به شخصه بسیار بسیار خوشحالم.