کیا موتورز کره نسل دوم خودرو کوچک و دوست داشتنی پیکانتو (picanto) را با نام صبح (morning) معرفی می کند. این خودرو برخلاف سایر برادرانش تاکنون به کشور ما راه نیافته بود.
جزئیاتی از این خودرو که توسط کیا منتشر شده نشان از جذابیتهای این خودرو کوچک دارد. موتور پایه این خودرو سه سیلندر و یک لیتر حجم داشته و ۸۲ اسب بخار توان در دور موتور ۶۴۰۰ تولید می کند و البته گشتاور آن نیز۹۴ نیوتن متر است.
موتورهای دیگری تا حجم ۱.۲ لیتر ۴ سیلندر نیز برای آن موجود خواهد بود. میزان مصرف سوخت آن نیز ۴.۲ لیتر تا ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بر اساس نوع رانندگی اعلام شده است.
بنابراین ملاحظه می کنید که برخلاف جثه کوچک آن، با ضعفی مواجه نیست. گیربکس های ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخهای ۱۳ اینچی آن را بر عهده دارند.
فضای داخلی نیز بسیار جادار از کار درآمده و بلندی سقف نیز به راحتی بیشتر سرنشینان منجر می شود. طراحی داخلی بصورت دو رنگ بوده و از چرم مشکی یا قرمز برای تزئینات استفاده می شود.
طراحی خارجی آن گرچه ما را بیاد تویوتا می اندازد اما همچنان دلنشین و مدرن است. من که از چنین طرحهایی به شخصه خوشم می آید.
بد نیست حالا که قیمت بنزین واقعی شده و گرایش مردم به خودروهای کم مصرف و کوچک در حال افزایش است، شرکت اطلس خودرو این محصول را نیز در برنامه واردات خود بگنجاند. البته انتظار این است که قیمت آن به سرنوشت هیوندای i20 و i30 دچار نشود. نظر شما چیست؟
ALI JOON
۱۷ بهمن ۱۳۸۹باسلام خدمت همگی
ففط میتونم بگم برای خودرو سازی خودمون واقعا متاسفم که توان تولید یک خودروی لوکس و کم مصرفی مثل اینو نداه 24 ساعت یا پراید میزنه یا اردی یا پرشیااونم مال 3 ده پیش و مردم هم به ناچار میخرن
سعید
۲ فروردین ۱۳۹۴این که لوکس نیست
hossin
۲۵ بهمن ۱۳۸۹یک پیشنهاد
بجای مونتاژووارد کردن خودرو چند سالی خودرو سازان مدیر از کشورهای صاحب برند استخدام کنند و آموزشهای کافی وتغییر نگاه در آنان بوجود بیاید مگر کارخانجات خودرو سازی از فوتبال ملی ما کمتر هستند این کار هم صرفه اقتصادی داره هم توان ملی رو بالا میبره هم رضایت مردم رو در بر داره هم…….حرفهایی که نمیشه زد
bahman
۱۶ تیر ۱۳۹۰آیا بهتر نیست با هزینه های سرسام آوری که در امر تولید داخلی انجام میشود اتومبیلهای نسل جدید بصورت قطعات منفصله وارد ومونتاژگردد. تا از آلودگی هوا و مصرف بی رویه بنزین جلوگیری گردد.
کاری که در کشور ترکیه وسایر کشورهای دیگر انجام میگردد.
juve
۲۶ آبان ۱۳۹۰از شرکت پیتکو میتوانید این خودرو را خریداری کنید.
قیمتش رو زده : 30 میلیون
قیمتش با آی20 و آی30 فرقی نداره
سایت پیتکو : http://www.piico.ir
حسن
۲۶ فروردین ۱۳۹۱اگه قرار باشه که با قیمت آی20 و آی 30 یکی نباشه اونوقت یچند تا سوال پیش میاد:
1- گاریهای تولید شده رو کی میخره؟
2- انگیزه ای برای ادامه تولید گاری باقی میمونه؟
3- مدیر ایران خودرو سر کدوم چهار راه سیگار میفروشه؟
فرید
۲۵ خرداد ۱۳۹۱قیمتش 37 می باشد.
سید علیرضا
۳ تیر ۱۳۹۱من چند سال پبش اولین طرحی را که از یک خودرو داشتم به ایران خودرو بردم با کمال بی شرمی من را در این بخش اداری شون مرا پاس می دادند من هم طرحم را به سایپا بردم باز هم همان اش و همان کاسه من هم گفتم ارزش ان را ندارد خودم را کوچک کنم پس این کار گذاشتم کنار و به فرانسه رفتم و در کارخانه ی پزو مشغول به کار شدم در کشور فرانسه افراد را 15 سال بعد بازنشسته می کند ودر سن 35 سالگی بازنشسته شدم در انجا ماهی 1 میلیون فرانک می گرفتم من تازه 3 ماه است بازنشسته شدم و پول کلانی به انواع بازنشستگی به من دادم و من یه تعمیر گاه زنجیره ای در فرانسه راه انداختم ودر سال هایی که کار کردم کلکسیونم را جمع کردم
کیهان
۱۹ شهریور ۱۳۹۱I20 و i30 گرونترن! حدود 45 ت 55!
اونا دارای قابلیتهای بیشتری هم هستند.
مسعود
۲۵ شهریور ۱۳۹۲دوستان عزیز توجه داشته باشید اگه کره به این جایگاه رسیده مؤلفه هاى موفق زیادى داشته که اولیش به نظر من رابطه ى بسیار خوب با کشورهاى پیشرفته دنیاست وقتى ما تنها کشورهاى دوستمون شدن افغانستان و پاکستان و سوریه و احتمالا گینه بیسائو پس جاى پیشرفتى براى ما نیست وقتى اونها دارن با بازارهاى شدیدا رقابتى آمریکا و اروپا مبارزه و دست و پنجه نرم مى کنن ما هنوز تو تولید پرایدش موندیم و باور کنیم که اگه میخواهیم پیشرفت کنیم و موفق بشیم لازمش اینه که به قوانین موفقیت تن بدیم و پیش از همه طرز تفکرمان را نسبت به جهانى که در آن زندگى مى کنیم عوض کنیم وباید بهتر از این که هستیم باشیم چون راهى بهتر از این براى زیستن وجود نداره
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۲خیلی ریزه میزه و زیباست ولی ای کاش قدرتش یه کم بیشتر بود…
رضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۲این ماشین بخوصوص رنگ ابیش خیییییییییلی زیبا و دیدنیه
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳ولی تو ایران خیلی گرونه