سدان اسپرت استینگر جدیدترین محصول کیا است که بهتازگی در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. پسرعموی این خودرو، جنسیس G70 است که البته هنوز رونمایی نشده است؛ اما حال پس از معرفی استینگر در دیترویت این سؤال مطرح میشود که چه تفاوتی میان این دو خودرو وجود دارد؟ پاسخ این سؤال برای کیا و جنسیس بسیار مهم خواهد بود چراکه هر دو قصد دارند با این دو خودرو سدانهای کامپکت اسپرت را به چالش بکشند. برای انجام این کار استینگر و G70 نیاز دارند با وجود اشتراکات فراوان سختافزاری، بهطور مؤثری هویت خود را از دیگری و همینطور از رقبا تفکیک نموده و متفاوت سازند.
مدیران اجرایی هر دو شرکت تمایلی به پاسخ دادن به این سؤال ندارند اما روشنترین پاسخ در این زمینه توسط رئیس بخش تست خودروهای کیا و هیوندای «Albert Biermann» بیان شده است. وی گفته است که بارزترین تفاوت میان استینگر و G70 طراحی ظاهری آنها است و کیا و جنسیس هرکدام مجموعهای از ویژگیهای طراحی مخصوص به خود را در فرزندان جدیدشان بکار گرفتهاند که منعکسکنندهٔ تصویری از برند آنها است.
یکی از برجستهترین ویژگیها و میراث کیا این است که بهعنوان سازندهٔ خودروهای ارزانقیمت شناخته میشود؛ اما استینگر یک گرند تورر زیبا، خوشصدا و جذاب است. شعار کیا در مورد استینگر عبارت است از «استینگر یک شگفتی بزرگ است» و این خودرو کاملاً با شعار مزبور تناسب دارد؛ اما از سوی دیگر جنسیس G70 راه مدلهای G80 و G90 را ادامه نخواهد داد. این خودرو که امسال معرفی خواهد شد، سدان رامتری نسبت به استینگر بوده و بیشتر به سدانهای اسپرت معمولی اروپایی یک دهه پیش نزدیک است.
Biermann گفته است که البته دینامیک رانندگی این دو سدان کاملاً متفاوت نخواهد بود. وی در ادامه اظهار داشته است:
«شما خواهید توانست تفاوتهایی را در تجربهٔ رانندگی استینگر و G70 تشخیص دهید که این کار حتی در حد تشخیص طراحی ظاهری آنها ساده است؛ بنابراین من فکر میکنم که ما میتوانیم این دو سدان را بهخوبی تنظیم نموده تا کمی از یکدیگر متمایز شوند».
جنسیس G70 بهعنوان سومین محصول برند لوکس و مستقل جنسیس بر روی پلتفرم کیا استینگر ساخته خواهد شد و بهاحتمالزیاد پیشرانههای استینگر برای آن ارائه خواهد شد که قویترین آنها یک واحد ۳.۳ لیتری V6 بایتوربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این سدان لوکس کرهای سال جاری معرفی خواهد شد و به رقابت با خودروهایی چون آئودی A4، بامو سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس خواهد پرداخت. همچنین پیشبینی میشود نسخۀ کوپۀ آن نیز جهت رقابت با آئودی A5، بامو سری ۴ و مرسدس بنز C کلاس کوپه ساخته شود.
منبع: AutoNews
HSN Sfari
۶ بهمن ۱۳۹۵شباهت ظاهری که زیاده ولی شباهت درونی٬ بیشتر خواهد بود ولی شباهت مهم نیست کیفیت مهمتره
فرشاد سجادیان
۶ بهمن ۱۳۹۵اگر جنسیس G70 شبیه تصویر بالا باشه، به مراتب خوش چهرهتر از کیا استینگره
sunmartin
۶ بهمن ۱۳۹۵کاملا مخالفم کیا استینگر جزو 5 خودروی زیبای دیترویت لقب گرفت طراحی “استینگر ” بقدری جسورانه و بی پرواست که چندین سایت معتبر خودرویی به تمجید از آن پرداختند بی خود نبود که خودروی امسال (2017) دیترویت آمریکا کیا استینگر نام گرفت گرچه قرار است جنسیس بروی پلت فرم مشترک با استینگر ساخته و پرداخته شود اما خصوصیات رانندگی آن همانطور که در متن آمده در حد استینگر نیست و بیشتر شبیه اسپرت های یک نسل پیش اروپایی است حال آنکه در کیا استینگر بروی رانندگی هیجانی و شتاب مطلوب و نیز فرمان پذیری فوق العاده دقت شده است
دانیال
۶ بهمن ۱۳۹۵به نظر من که خودروی زشتیه. از نمای رو برو خوبه از سایر نماها زشت. اگه مثل رندر باشه g70 خیلی خوشکل تره.
در ضمن g70 که توی نمایشگاه نبوده شاید بود استینگر شاید ششم میشد. برای من مهم نیست بقیه مجاله ها چی میگن من عمرا نمی خرم.
Parker
۶ بهمن ۱۳۹۵من میخرم.
100 درصد.
.
چون کیا واقعا شرکت خوبیه.
دانیال
۶ بهمن ۱۳۹۵نه در مقابل بزرگان این عرصه. من بی ام و و لکسوس و .. رو نمیزارم برم استینگر بخرم
Parker
۶ بهمن ۱۳۹۵معلومه دوست عزیز
منم اگر پول بنز داشته باشم و بتونم از پسش بر بیام ، چرا که نه ؟!
رامتین
۶ بهمن ۱۳۹۵در تصویر اول بشدت جنسیس زیباتره. ضمن اینکه پشت استینگر خیلی زشت طراحی شده. برند و اسم جنسیس هم یه لول بالاتر از کیاست.
پژمان
۶ بهمن ۱۳۹۵جنسیس+++++++++ استینگر ————-
faramarz
۶ بهمن ۱۳۹۵از لحاظ ظاهری جنسیس خیلی خوشگلتره
اميرحسين رادفر
۷ بهمن ۱۳۹۵یعنى چنان ملت غیورى هستیم که سر یه ماشینى که اندازه چندتا رندر و حرف دربارش مى دونیم و یه ماشینى که فقط تو نمایش گاه بوده و عکسش و دیدم هم بحث مى کنیم هم دعوامون میشه هم راى مى گیریم که کدوم و بخریم ?
آرش
۸ بهمن ۱۳۹۵کی فکرشو میکرد هیوندایی ظرف 25 سال از اکسنت و ورنا برسه به G70؟
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۵جنسیس قشنگ تره.