هیوندای، کیا، تویوتا، لکسوس، آستون مارتین و یا پورشه هم که باشی، محال است که در دنیای کنونی، جایی که در کسری از ثانیه دریای اطلاعات جابجا میشود، از دست رسانهها و افراد علاقهمند به صنعت خودرو در امان باشی! همانطور که تصاویر مدلهای بعدی آستون مارتین، فورد، میتسوبیشی و دیگر سازندگان زودتر از موعود لو رفت، اینبار هم نوبت کیا است تا با انتشار زودهنگام تصاویر سهبعدی و رندرشدهی نسخهی بعدی SUV کوچک محبوبش، لذت یک معرفی پر از غافلگیری را از دست بدهد!
معلوم نیست که این تصاویر رسمی هستند و یا ساخته و پرداختهی ذهن یک طراح خلاق… به هر حال بسیار حرفهای به نظر میرسند!
هرچند وبسایت The Korean Car Blog -که مخصوص اخبار و اطلاعات مربوط به خودروهای کُرهای است- با انتشار جملهی بالا شک خود را در مورد صحت تصاویر کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ اعلام داشت، اما مطمئنا تلاش بسیار زیاد کیا برای حذف تصاویر منتشر شده نشان از صحت و اعتبار بالای آنها دارد؛ بالاخره اگر این تصاویر مربوط به نسخهی نهایی (و یا شبیه به آن) نباشد، دلیلی بر پیگیری کیا موتورز وجود نخواهد داشت!
سامسونگ موبایلز، یکی از زیرمجموعههای سامسونگ که به تولید انواع گوشی هوشمند میپردازد، را که میشناسید؟ همواره به کپیبرداری غیرحرفهای از اپل متهم میشد و همین قضیه در مورد هیوندای و دیگر خودروسازان معتبر نیز مطرح میشود؛ شاید صنعت متفاوتی باشد، اما وضعیت همان وضعیت است! اصلا چرا به راه دور برویم؟ از همان لحظهای که تصاویر (احتمالی) کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ منتشر شد، بسیاری از طرفداران (و منتقدان خودروهای کرهای) با «نسخهی قلابی پورشه کاین» خطاب کردن کیا اسپورتیج ۲۰۱۶، به استقبال این SUV کوچکاندام رفتند! اما از حق که نگذریم، کمی رنگوبوی مرسدس-بنز هم در چراغهای پشتی این خودرو حس میشود!
همانند کیا اپتیما، این خودرو نیز در ۲ مدل پایهی MX (خلاصهی Modern Extreme) و SX (خلاصهی Sport Extreme) و همینطور مدل بالاردهتر اسپورتیج ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. همچنین درحالی که در مدلهای پایه مانند کیا اپتیما شاهد موتورهای ۱.۷ لیتری دیزلی و ۱.۶ لیتری توربو هستیم، مدل بالاردهی اسپورتیج ۲۰۱۶ با برخورداری از موتور ۲ لیتری توربو قدرتی معادل ۲۴۵ اسببخار را به نمایش خواهد گذاشت.
علاوه بر تغیرات ظاهری اسپورتیج سال ۲۰۱۶، فرمانپذیری نیز به لطف تغیرات سیستم تعلیق خودرو بهبودهایی را شاهد خواهد بود؛ همچنین احتمالا تغییرات و بهبودهای فنی دیگری نیز در این نسخه اعمال خواهد شد.
راستی، اینهمه در مورد اسپورتیج صحبت کردیم! نظر شما راجع به آن چیست؟ بین توسان و اسپورتیج، واقعا کدامیک انتخاب مناسبتری است؟ در ضمن، بر اساس کدام ملاک(ها)، اسپورتیج و یا توسان انتخاب بهتری هستند؟
matin
۵ مرداد ۱۳۹۴جلوش افتضاح شده در برابر توسان جدید حرفی نداره
امیر مرادی
۵ مرداد ۱۳۹۴جلوشو موافقم یجورایی.ولی عقبش اصلا نسبت به قبلیش بهتر نشده.قبلیش خیلی اسپورت بود
سجاد
۵ مرداد ۱۳۹۴قبول کنید که با چراغهای کشیده تر و کوچکتر چابکتر بنظر میاد!
نوید
۵ مرداد ۱۳۹۴کلا هر چی باشه از نسل کنونی خیلی بهتره
میدونم الان همه میخوان مخالفت کنن
ولی من هر کاری میکنم نمیتونم با این نسل اسپورتج رابطه بقرار کنم
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴کلا با اسپورتیج نمی تونم رابطه برقرار کنم
مهران72
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام.
کیا انقدر نسل قبل اسپورتج و کادنزا و اپتیما رو فوق العاده طراحی کرده بود که دیگه نمیتونه طراحیاشو ارتقا بده
مثلا سراتو کوپه 2011 ظاهرش یه سر و گردن پخته تر و اسپورت تر از 2015 شه
M Power
۵ مرداد ۱۳۹۴کیا با طراحی جهش یافته و استثنایی خودش توی نسل قبلی کار خودشو خیلی سخت کرد هم از این جهت که راه خودشو برای اینده خیلی سخت کرد و هم اینکه انتظارات رو از کیا و طراحی نسل جدیدش خیلی بالا برد به نظرم برای اسپورتیج اگه این طراحی مال نسل قبل طراحی الان بود یعنی اینکه طراحی دونسل اخر باهم جابجا میشدن کیا خیلی موفقتر عمل میکرد تا الان که نسل جدیدش از نظر ظاهری افت کرده
M Power
۵ مرداد ۱۳۹۴به شدت باهات موافقم . قیافش واقعا افتضاح شده از جلو واقعا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم هرچی سری قبلی منو به خودش جذب کرد این سری …..
کیان
۶ مرداد ۱۳۹۴نویسنده کاملا درست گفته ، همون کاری که سامسونگ هیتر ساز میکنه و خودروسازاشونم انجام میدن ، کپی برداری بی چون و چرا !!!
بابا حداقل ایده وانت زدن رو هر ماشینی کاملا از خودمونه خخخ
از اون بدتر تکنیک جدید و مسخره و زشته این کره ایها که یاد گرفتن هرچیزی قبله اینکه بیاد خودشون تو هر قسمتی و صنعتی هست کلی حواشی و … ایجاد کنن و تبلیغات ایجاد کنن وافکار رو به سمت خودشون جذب کنن و در نهایت میبینن که با این کلکها هیچ چیزی عوض نمیشه و کیفیت و کاربردی بودن تعیین کنندس
نمونش سامسونگ هیتر ساز که هر سال با معرفی یه اس جدید فروش کمتر از مدل قبل نصیبش میشه
Jon Snow
۵ مرداد ۱۳۹۴قطعا اسپورتیج رو انتخاب میکنم ♥
محسن
۵ مرداد ۱۳۹۴چرا پلاکش تو رندر ها اینجوریه؟
AHMADREZA
۵ مرداد ۱۳۹۴چقدر زشته
حسن
۵ مرداد ۱۳۹۴نمای جلوش کپی پورشه هست
و نمای عقبی خیلی شبیه بی ام دابلیو سری 7 و حتی i8
فضای داخل تقریبا بدون تغییر …
Km
۵ مرداد ۱۳۹۴چون فضای داخل مال مدل 2015 دوست عزیز.زیر عکسو اول بخون
armin
۵ مرداد ۱۳۹۴عقبش که کاملا کپیه بنزه … به جای عقب و جلو به فکر افزایش کیفیتش باشه تا بعد مدتی به جیر جیر و تق و توق نیفته
اميد چيت ساز
۵ مرداد ۱۳۹۴به نظر من که عالیه .اسپرتیج از نظر شکل ظاهری خیلی بهتر از توسان است .
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴از اون شکل مزخرف نسل قبلی در اومده ولی هنوز زشته .
کی بود میگفت کیا زبان طراحی مخصوص خودشو داره.
هنوز هم میگی باید مرسدسو بی ام و و لکسس و نیسان و….. طراحی رو از کیا یاد بگیرن
تقریبا تمام ماشین های جدید کیا کپی از ماشینای دیگه هستن
مثلا سورنتو از گرند چروکی و همین از پورشه و مرسدس
نمای داخل تمام ماشینای کیا به غیر از اپتیما و موهاوی خیلی داغونن.
همین الان هم بعضی از چینی ها رقیبای سرسختی برای کره ای ها شدن
کجاست او نکیفیت مثال زدنی کیا و هیوندای .زیر سپر و دور گلگیر و زیر رکاب پلاستیکی و……
Armin
۵ مرداد ۱۳۹۴موافقم … رسیدن به اصالت طراحی اونم در عرض ۵ ، ۶ سال که جوکه ، دوما مقایسه این برند با بنز جوک تر ، سوم یه عکسی از ای اس ایکس ۲۰۱۶ اومده که هم این هم توسانو شکست میده
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴Asx که اون دوتا رو می خوره
اصن جلوی asx عددی نیستن
مهران
۶ مرداد ۱۳۹۴آخه عزیز دل تو مگه طراحی که از اصالت طراحی حرف می زنی؟؟ فوق فوقش بگو من خوشم میاد یا نمیاد.
طراحی( استایل )یه مقوله صنعتی -هنری است.اگه بحث اصالت رو با زیبایی قاطی کنیم به این معنی است که هیچ ماشین جدیدی زیبا نخواهد بود.
اصالت بر میگرده به مقوله ی برند و تاریخچه ی اون که قطعا میتونه در زمینه ی بیان احساس در یک اثر هنری به کمک اون بیاد.
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴راه شکایت از فرغون سازان اسان شد
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل “هیات حل اختلاف” برای رسیدگی به شکایت مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضهکنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پروندههای ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی میکند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضهکننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوهنامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگیهای لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام میدهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال میشود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی میشود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو هماکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرفکنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیشنویس این قانون تشکیل و به پروندههای مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرفکنندگان خودروهای داخلی و خارجی میتوانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیاتهای حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
محسن
۵ مرداد ۱۳۹۴امکان نداره همچین تشکیلاتی پاسخگو باشن!!!
خودتون یه لحظه به تصویر بزرگتر فکر کنید، تو ایران دولت، به عنوان صاحب بخش عمده ی صنایع و سایر بخش های اقتصاد، و همچنین صاحب رسانه ها، آموزش و پرورش، سیستم بهداشت و درمان، تشکیلات دفاعی و … که از طریق رای مستقیم ما انتخاب میشه، میاد به نیابت از ما مانع ورود ماشین های استاندارد میشه، ماشین های فاجعه بار و از رده خارجی مثل پراید تولید میکنه، و باز تاکید میکنم به نیابت از ما به چندین برابر ارزش حقیقی به ما میفروشه!
حالا شما انتظار دارید یه همچین تولید کننده های که از همه نظر مصرف کننده ی بینوا رو له میکنه بیاد و به ناله هاش گوش بده؟! خنده داره!!!
درست مثل اینه که یه نفر تنومند یه آدم نحیف رو شدید شدید کتک بزنه، بعد بیاد بگه اگه شکایت و گلایه ای داری برای اجرای عدالت به خود من مراجعه کن!
ALL CARS
۵ مرداد ۱۳۹۴دوستان طبق معمول که بعد شنیدن خیلی از خبرها تا حد مرگ حالم خراب میشه
بازهم حالم با خوندن این خبر تا حد مرگ خراب شد
شماهم بخونین
http://www.khorasannews.com/News.aspx?type=1&year=1394&month=4&day=20&id=7355095
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴یعنی ما مردم ایران ارزش اون عراقی ها رو نداریم .
ای وای برما . ای وای
به خدا این لگن ها رو با این قیمتا نخرین . به خدا نخرین
باید بازار خودرو رو تحریم کنیم.
ای بابا حالا کی هست که این کارا رو کنه ……….
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴خدا لعنتشون کنه
Armin
۵ مرداد ۱۳۹۴خودشون میگن ماشین صادراتی یه سری تجهیزات مثل ایربگ و ای بی اس و اینارو نداره :)))))
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴منم این یکی
http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6750
سواره
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام این چرااینجوریهدیعنی واقعن افتضاحه اگه نگیم مسخره است.
میلاد
۵ مرداد ۱۳۹۴اگر کیا بخواد،اینو بده بازار..قطعابه شکست میخوره….توی نمای جلوی ماشین و اسلایدبدنه حتما باید تغیراتی داده بشه…وکلا یه ماشین زیبا تر از سری قبلی وکاملا متفاوت از همه لحاظ چه ازنظر اسلاید بدنه ..چه ازنظر طراحی داخلی( داشپورت)….چه از لحاظ پیشرانه… بایدطراحی بکنه وگرنه در مقابله رقیب سرسختی همچون هیوندا توسان قطعا طعم تلخ شکست رو تجربه خواهد کرد …………………..
عباس
۵ مرداد ۱۳۹۴این تصاویر که از اسپورتیج بیرون اومده و اون رندر که معلوم نیست راسته یا دروغ کاملا ناامید کنندست اسپورتیج نسل قبل یک هویت خاص خودشو داشت ولی الان شده شترگاوپلنگ…
سال 2011 سال تغییر زبان طراحی داخلی و خارجی برای کره ای ها بود یعنی به یکباره کلیه طرح های جسورانه خود رو پیاده کردن جوری که همه تا یکی دو سال اول به تحسینشون میپرداختن ولی بعد ها عادی شدن الانم چند مدل رو باز فیس لیفت کردن ولی بازم تازگی نداره چون 2011 انتظارات رو بالا بردن… اسپورتیج هم یکی از مدل هایی بود که فیس لیفت جدیدش تحسین همگان رو برانگیخت و بعد عادی شد این فیس لیفت فعلی هم که میخواد دوباره انقلاب به پا کنه فعلا به دل کسی ننشسته.
توسان و اسپورتیج قابلیت های بسیار شبیه به هم دارن و انتخاب یکی بین اون ها کاملا سلیقه ایه دوتاشونو روندم توسان بسیار نرم تر و راحت تره و دیرتر ازش خسته میشی ولی اسپورتیج زیباتر و پر شتابتره من توسان رو انتخاب میکنم.
مهران
۶ مرداد ۱۳۹۴آفرین عباس باهات کاملن موافقم.و امیدوارم کیا با ارایه همچین مدلی برگشت به عقب نداشته باشه.
AMIR
۵ مرداد ۱۳۹۴خدایی چه قدر زشته …من کلا از کره ای هااااا خوشم نمیاد….حالا چه نسل جدید چه نسل قدیم….این ماشینم معلومه مثل نسل قبلش فروش نمیکنه…کلا کپی کرده….اتاق داخلشم که اصلا دست نخورده…همون قبلیه….حالا هی بگین کره خوبه…
sunmartin
۵ مرداد ۱۳۹۴پیشرفت برند کیا به مذاق عده ای خوش نیومده و مدام ازش بد نبگت و سعی در کمرنگ جلوه دادن موفقیت های پشت سر هم این برند در عرصه بین المللی دارند سعی نکنید کره را با چین مقایسه کنید در این صورت شما فقط یک مقایسه گزاف انجام دادید به فرض که این رندرها متعلق به نسل جدید ایپورتیح باشه تیم پیتر شرایر خیلی حرفه ای تر و با تشخیص تر از من و شماست که خودرویی زشت طراحی کند مطمنم این خودرو هم بسان سایر مدل های کیا یک موفقیت برای این شرکت روبه جلو هست
RETOLEX
۵ مرداد ۱۳۹۴همین جک اس 5 و با توسان دارن مقایسه میکنن
حالا میگی قابل مقایسه نیست .
کره با ژاپن قابل مقایسه نیست .
تکنولوژی asx از اون دوتا کره ای بیشتره
کیفیتش بیشتره
سواریش به طور عجیبی بسیار تا بسیار بهتره .
طراحیش هم بسیار تا بسیار زیبا تره .
فقط همین سواری asx رو با اونا مقایسه کنین کلا نظرتون عوض میشه .( اونایی که تجربه هر سه رو دارن میفهمن)
Kasra.AMG
۶ مرداد ۱۳۹۴Sunmartin حرفش کاملا درست و منطقیه.قابل توجه دوستان عزیز پیتر شریر جایزه ی یک عمر طراحی موفق رو از آن خودش کرده و جزو موفق ترین طراحای دنیاس بدون شک.در ضمن دوستانی که نمیتونن به خودروسازی داخلی شکایت کنن و اجبارا سوار ماشینای بی کیفیت داخلی میشن، وقتی نمیتونن اعتراض خودشونو برا کمترین حقشون به گوش مسءولین ( محترم) برسونن نیان از کره ای ها ایراد بگیرن.خب دوست عزیز بهتره به فکر خودمون باشیم تا این که به تخریب بی دلیل بقیه بپردازیم :) البته روی صحبتم با همس یعنی به عنوان جواب دوست عزیزمون نیست.وای بیاید از خودمون شروع کنیم.
پویان
۵ مرداد ۱۳۹۴من تعصب یا تنفر نسبت به برند خاصی ندارم ولی مثل اینکه شما توانایی تفکر و تمییز دادن زیبایی و زشتی رو ندارین!! یعنی چی که هرچی پیتر شرایر طراحی و ساختش رو انجام بده قشنگه؟! خب زشته دیگه و نمیتونی انکارش کنی!
ali
۶ مرداد ۱۳۹۴اگه ۳۰۰ میلیون داشتی چه ماشینی میخریدی؟؟؟
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴من 300 تا داشتم فردا صب میرفتم ب ام و سری 3 میگرفتم :)
ALiHidden
۶ مرداد ۱۳۹۴اینو به همون دلیلی که جنسیس کوپه رو با پورشه باکستر مقایسه کردن :|
ی سرچی تو همین پدال بزن میفهمی ….
سامان از تبریز
۵ مرداد ۱۳۹۴جلوی ماشین خیلی زشت شده
انگار سیتروئن C5 یه ذره بهش ارتفاع دادن
چراغهای جلوش خیلی زشته
رضا
۵ مرداد ۱۳۹۴واسه قضاوت کمی زوده بزارین بطور رسمی معرفی بشه
اگه از نزدیک ببینیم میشه خیلی راحت قضاوت کرد
باید صبر کرد
من از کیا بیشتر خوشم میاد تا هیوندای
عباس
۵ مرداد ۱۳۹۴پدال جان چندتا از این کارشناس های (متعصبین)خبره رو بفرست کره،پیتر عزیز رو کمک کنن!
حمید
۵ مرداد ۱۳۹۴ببینید دوستان خجالت بکشید و از این حرف ها بیاید پایین! ماشین فقط چراغ نیست! کی میفهمید این رو …اولویت اول کیفیت قطعات و کیفیت سواریه که خودم هم سوار اپتیما و سوناتا اتاق جدید شدم که انصافا از نظر کشش موتور و سواری خیلی خیلی در مقایسه با ماشین های ژاپنی عقب ترن چه برسه آلمانی. بعد طراحی نه فقط چراغ جلو و چراغ عقب#######به جز این بحث اگر چراغ های عقب خیلی شبیه بنز باشه همه میاین میگید واااای فوق العادست،حالا اگر بنز هر چراغی واسه ماشینهاش طراحی کنه همه میان غوقا میکنن و بد و بیراه میگن نمونش هم (میلاد فقط بنز فقط آلمان) خودمونه.خیلی از همین کسایی که میان انقدر از طراحی ماشین ها ایراد میگیرن تو آرزوی سوار شدن همین ماشین های به قول خودشون کره این بعد اینجوری میان از طراحی ماشین ها ایراد میگیرن واقعا مضحکه.
ali
۵ مرداد ۱۳۹۴بزارین بیاد بعد *** . توسان هم رندرش اومده بود یه سری همین ***و گفته بودن حالا میگن توسان بهتره اخه وایسا تایید بشه این طرح . کادنزا مگه بد شد تو اتاق جدیدش؟ سورنتو اگه هم کپی باشه مگه از نزدیک دیدید بدتون اومد؟مگه سراتو بد شد؟ صبر کنید صبرررر
حمید
۶ مرداد ۱۳۹۴آقا Ali راست میگه. باید این رو یاد بگیرین که طراحی یک ماشین رو نه فقط یک نفر بلکه ده ها نفر انجام میدن که مطمئنا از شما بیشتر میدونن و تو این رشته هم سوادشون خیلی از شما توی این زمینه بالاتره که کمپانی های بزرگ میان باهاشون چندین سال قرار داد میبندن.حالا میان میگن چراغ های عقب بنز باید بزرگ تر باشه،بزرگتر میزنه (مثل کلاس s کوپهAmggt،کلاس E) بعد میان میگن تقلیدی از پورشه 911 هستش!!!!!!!!!!! کوچکتر میزنه میگن باید بزرگتر باشه!!!!!!! حالا همین ها یکدوم از این مدل هارو از نزدیک ببینن جفت شیش میندازن و سکته میکنن.
یه پسر
۶ مرداد ۱۳۹۴نسبت به ظاهر بی عیب نسل قبل خیلی ضعیفه
فرشید
۶ مرداد ۱۳۹۴من از قیافش راستش بدم نیومد ، من مزدا 3 نیو داشتم الان یک ماه میشه اسپورتیج 2014 صفر خریدم راستش هنوز نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم چون واقعا هندلینگ مزدا عالی بود ، در مجموع مقایسه کردن کیا با بنز یا bmw فکر کنم درست نیست ،مطمئن باشید اگه من پول داشتم حتما لکسوس یا حداقل rav4 میخریدم میزان رضایت از یک برند حداقل در ایران بر اساس نگرش کلی جامعه است و فکر نمیکنم بیشتر کسانی که متعصبانه نظر میدن ، حتی یکبار هم سوار اون خودرو نشدن ، چیزی که به این مسئله بیشتر دامن میزنه اینه که اگه من قدرت مالی یه خودروی بهتر رو نداشته باشم ، خودروی خودمو یا مشابه اونو به شدت ازش تعریف میکنم ولی در دل ارزو میکنم کاشی میتونستم اون خودرو گرونتر رو بخرم
omid
۶ مرداد ۱۳۹۴اگر خودروی اصلی هم شبیه همین عکسها باشه، قطعا کیا به زودی مجبور به فیس لیفت خواهد شد. :)
ali
۶ مرداد ۱۳۹۴من سوار اپتیما ۲۰۱۳ شدم سوار کمری 2010 و کرولا هم شدم خدایی فرق دارن.
سواریه تویوتا با اینکه قدیمی تر بود وطراحی کابین زیبایی نداشت واقعا بهتر بود.
بله کره ای ها پیشرفت کردن خیلی هم زیاد ولی قبول کنیم توی هر کاری تجربه حرف اولو میزنه
کره ای ها ماشینی بهتر از بنز هم بسازن باز هم کره ای هستن و هیچوقت نمیتونن لذت رانندگی ژاپنی ها رو داشته باشن همونطور که ژاپنی ها هم هیچ وقت نمیتونن لذت رانندگی با امریکایی ها ویا بهتر از اون المانی ها رو داشته باشند.اینو وقتی میفهمی که سوار یه ماشین المانی هم شده باشی.من افتخار اینو داشتم که مسافت طولانی شیراز تا بوشهر رو همراه یه x1 باشم وقتی داخلش میشینی دیگه دلت نمیخواد پیاد شی من یه هفته پیش سوار شدم و هنوز که هنوزه هیچ ماشینی توی دلم نمیره.
mds
۶ مرداد ۱۳۹۴این که فعلا رندره، قطعا زمان رونمایى طراحیش زیباتر از این عکساس هرچند همینم از سر خیلیا زیاده، همین کره اى که همش ازش بد میگید اگه نبود تو خیابونا چیزى جز گاریهاى وطنى و چینى دیده نمیشد ماشیناى آلمانى و ژاپنى هم یا خیلى گرونن و هم قطعاتشون کم گیر میاد
mds
۶ مرداد ۱۳۹۴پدال جون رندر هیونداى ایکاس هم اومده بذار هر وقت تونستى تا نظر بقیه اساتید رو هم بشنویم درموردش بلکه بتونیم کمک کنیم به طراحا و مهندساى کره اى و آلمانى هیونداى و کیا در فیس لیفت بعدیشون اخه اونا زیاد سر در نمیارن از طراحى!
مهران
۶ مرداد ۱۳۹۴ضروری است نویسندگان محترم سایت معتبر پدال از اظهار نظر های شخصی پرهیز و یا در حوزه ی تخصص به نگارش بپردازند.
در مورد این مطلب لازم به یاد آوری است که طراحی(استایل) این سالهای شرکتهای کره ای کیا و هیوندای به سرپرستی طراح معتبر آلمانی پیتر شرایر نه تنها از کپی و تقلید از سایر برندها فاصله گرفته اند بلکه خود حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و به نحوی اعتبار دنیای خودرو شده اند. نگاهی به جوایز معتبری که در حوزه ی استایل نصیب بعضی مدلهای این شرکتها شده خود سند محکمی برای این مدعاست.
حوزه ی استایل بسان سایر مقوله های خودرو و همچنین سایر هنر ها امری تخصصی است و نباید با مبحث سلیقه دچار سطحی نگری شود .
sunmartin
۶ مرداد ۱۳۹۴در کیفیت خودروهای تویوتا و میتسو و سوبارو شکی نیست اما من Nissan بیشتر از تمامی برندهای کره ای قبول دارم عزیزان و یاران جان “پدال” لطفا تبم نگاهی به گزارش موسسه مطرح G’D power بندازین برای نخستین بار در سال 2015 خودروهای کره ای در سه فاکتور کیفیت طراحی و قابل اطمینان بودن از ژاپنی ها پیشی گرفتن و “کیا”پس از پورشه در مجموع امتیازات در مقام دوم قرار گرفت
sunmartin
۶ مرداد ۱۳۹۴در کیفیت خودروهای تویوتا و میتسو و سوبارو شکی نیست اما من Nissan بیشتر از تمامی برندهای ژاپنی ای قبول دارم عزیزان و یاران جان “پدال” لطفا نیم نگاهی به گزارش موسسه مطرح G’D power بندازین برای نخستین بار در سال 2015 خودروهای کره ای در سه فاکتور کیفیت طراحی و قابل اطمینان بودن از ژاپنی ها پیشی گرفتن و “کیا”پس از پورشه در مجموع امتیازات در مقام دوم قرار گرفت
مهندس
۶ مرداد ۱۳۹۴من حاضرم برای ایران خودرو و سایپا خودرو طراحی بکنم طوری که کره ای ها و ژاپنی ها انگشت به دهان بمونن ! جدی میگم