کیا با عرضه نسخه پلاگین هیبریدی اپتیما در سال پیش، محصول دیگری را به موج رو به افزایش خودروهای الکتریکی اضافه کرد. این سدان که به سول الکتریکی ملحق شد اولین نسخه پلاگین هیبریدی کیا محسوب میشود.
مهندسان این شرکت کرهای هماکنون نیروی پلاگین هیبریدی و نسخه استیشن اپتیما پلاگین هیبریدی را نیز تولید کردهاند که این آخری برای اولین بار توسط دستاندرکاران نشریه اتو اکسپرس بررسی شده است. اپتیما PHEV جدید دارای پکیج باتری بزرگتر ۱۱.۲۶ کیلووات ساعتی بوده و محدوده حرکتی در حالت تمام الکتریکی به ۶۱ کیلومتر رسیده است.
مدل PHEV در جایگاهی بین نسخه میان رده ۳ و پرچمدار GT-Line قرار گرفته و دارای صفحه لمسی ۸ اینچی با سیستم ناوبری، پوشش مشکی کابین با تریم چرم غیرواقعی و صندلیهای جلوی گرم شونده میباشد.
کیا با اضافه کردن سیستم صوتی هارمن کاردون و شارژ بیسیم به این خودرو حس و حال جدیدی را ایجاد کرده و البته دوربین دید عقب نیز وجود دارد. البته سقف پانورامیک موجود در مدل GT Line S در این مدل دیده نمیشود.
از نظر تکنولوژیهای بکار رفته، دستیار حرکت در سربالایی، پایش باد لاستیکها، کروز کنترل و محدوده کننده سرعت را میتوان ذکر کرد. البته اپتیما اسپورت واگن PHEV فاقد ترمز اضطراری خودکار بوده و برای سفارش آن باید پول بیشتری پرداخت کرد.
استفاده از مجموعه باتریها در زیر پوست خودرو باعث کاهش حجم صندوق به ۴۴۰ لیتر شده و بدین ترتیب شاهد کم شدن ۱۱۲ لیتری حجم صندوق نسبت به مدل دیزلی اسپورت واگن هستیم؛ اما افراد زیادی در این کلاس خودرویی به دنبال کم شدن هزینهها هستند. پس از تخفیفهای در نظر گرفته شده دولت برای این خودرو، اپتیما اسپورت واگن PHEV بیش از ۳ هزار پوند ارزانتر از فولکسواگن پاسات GTE استیت است.
مشخصات کیا اپتیما اسپورت واگن PHEV GDi
قیمت: 32645 پوند (پس از مشوق دولتی)
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت/گشتاور: 202 اسب بخار/۳۷۵ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 191 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حمیدرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۶چقدر مصرفش کمه طراحی کیا خیلی خوب شده حتی از هیوندایی هم قشنگ تره کاملا برای بازار اروپا طراحی می کنن ماشین های زیبا با ویژگی های اروپایی پسند
آریا
۲۷ مهر ۱۳۹۶این ماشین یکم زیادی هیکلیه که مطابق سلیقه اروپاییا نیست
Pooriya_German_BMW
۲۷ مهر ۱۳۹۶کیا راه و روشی بهتر از هیوندا در پیش گرفته و داره ارزش برند خودشو بیشتر می کنه هیوندای راه تویوتا را در پیش گرفت و همون طور که تویوتا خودش رو فدای لکسس کرد هیوندا هم داره جنسیس رو گنده می کنه و از خودش غافله کیا آینده خوبی در پیش داره و من کیا به هیوندا ترجیح میدم
me84
۲۷ مهر ۱۳۹۶.
از ماشینای استیشن خیلی بیشتر از سدان خوشم میاد. خیلی کاربردی تر هستن و طراحیشون برای من جذابتره. هرچند تو ایران خیلیها بهشون میگن نعش کش.
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۶صفر تا صد با 202 اسب 9.4!!!!!???فک کنم اشتباهی نوشته شده باشه یعنی صفر تا صدش با آریزو ۵ توربو یکیه ???
فرامرز
۲۹ مهر ۱۳۹۶این نسخه هیبریدیش حداقل ۱.۵ برابر آریزو وزن داره. واضحه که با قدرت ۱.۵ برابر شتاب تقریباْ یکسانی داشته باشن. بعد موتور و گیربکس این ماشین برای مصرف سوخت پایین طراحی شده و ازش نمیشه انتظار شتاب ب ام و ۳۲۸ (با موتور ۲ لیتری) رو داشت