کیا

کیا اپتیما 2016 با حداکثر ایمنی ممکن

موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) درجه ی TSP+ (حداکثر ایمنی) را به کیا اپتیما ۲۰۱۶ اعطا نمود. البته کیا این خودرو را به سیستم پیشگیری از برخورد جلوی انتخابی مجهز کرده بود.

optoma-iihs-2016
به منظور کسب چنین رتبه ای از ایمنی، لازم است که خودروی مورد نظر در ۵ تست تصادف که عبارتند از همپوشانی کوچک جلو، همپوشانی متوسط جلو، تصادف از پهلو، استحکام سقف و جلوگیری از تصادف جلو، امتیاز “خوب” را بدست آورد. البته به لیست فوق باید درجه بندی “پیشرفته” یا “عالی” را هم برای پیشگیری از برخورد جلو اضافه کرد که کیا با تجهیز اپتیما به این سیستم، درجه “خوب” را بدست آورد.

2016-kia-optima-earns-top-safety-pick-award-headlights-deemed-poor-by-the-iihs_1
معاون برنامه ریزی فروش کیا موتورز، اورث هدریک می گوید:

ما مفتخریم که اپتیمای جدید در خلال دسته ای از تست های سخت تصادف صورت گرفته توسط IIHS رتبه ی قوی ای را بدست آورده است. این رتبه مهر تاییدی است بر مهندسی ما و اولویتی که برای ایمنی خریداران قائلیم.

کیا فرزند عزیز خود را به لیست بلندبالایی از تکنولوژی ها مجهز کرده است که از جمله آنها می توان به دوربین دید عقب استاندارد در همه ی مدل ها اشاره کرد، این در حالی است که تریم های SX و SXL از مانیتور دید اطراف ۳۶۰ درجه سود می برند. تکنولوژی های دستیار راننده نیز عبارتند از کمک به تغییر خطوط، هشدار عقب خودرو، کروزکنترل هوشمند پیشرفته، تشخیص نقاط کور، کمک پارک عقب، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار.

2016-kia-optima-earns-top-safety-pick-award-headlights-deemed-poor-by-the-iihs_2

2016-kia-optima-earns-top-safety-pick-award-headlights-deemed-poor-by-the-iihs_3
اپتیما ۲۰۱۶ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری که ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید می کند، قیمتی برابر با ۲۱۸۴۰ دلار دارد، در حالی که تریم مجهزتر SXL با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربو با ۲۴۷ اسب بخار قدرت، با قیمت ۳۵۷۹۰ دلاری در دسترس است. تریم LX با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۸ اسب بخاری و تریم EX با پیشرانه ۲.۴ لیتری نیز قابل سفارش هستند.

منبع: iihs

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ZIPPO

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (248 ديدگاه)

    ممنون از آقا شاهین گل
    و ممنون از مطلب خیلی خوبی که گذاشتید
    اپتیما جزو ماشین هاییهست که من خیلی بهش علاقه دارم و خوشبختانه دایم در حال پیشرفت و تکامله

    1. مسعود

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز منم خیلی سوناتا و اپتیما رو دوس دارم، اما نه تو ایران :)) دوس دارم برم جای دیگه..

    2. نوید جهرمی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      به به زیپوی عزیز. عیدت مبارک.
      ————
      امسال یکی از مستندای خوبی که از تلویزیون پخش شد مستند تهران تقاطع سئول بود.بیخود نیست که کره ب اینجاها رسیده و ما از روزهای اولمون هم عقب تریم.درحالی که اگر درست اقدام کرده بودیم الان میتونستیم ب اروپا و امریکا ماشین صادر کنیم نه این که بشیم مونتاژ کار چینی ها اونم مونتاژی پایین تر از کیفیت چینیشون.

      1. ZIPPO

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (248 ديدگاه)

        ممنون نوید عزیزی
        عید شما هم مبارک همراه با بهترین آرزوها

      2. شاهین

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        خواهش میکنم دوست عزیز
        ارادتمندم

  2. محمدرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عکس های تست مربوط به سوناتاست

  3. ممد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتش 21k هست، میاد ایران میشه 50 k
    آخه چرااااااااا؟

    1. دنده هفت

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      زورشون زیاده ، همه هواشونو دارن :||

  4. احمد باقری

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالیه، ظاهر خوبی هم داره.

  5. mojtaba89

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این مهندسی در کسب نمره خوب در این تست سخت انقدر مهمه که همچنان برخی خودروهای مطرح شرکت های آسیایی و یا حتی اروپایی در کسب نمره کامل در این بخش ناموفق بودند و به طور مثال خودروی اسپورتیج همین شرکت کیا بعد از تلاش چند ساله ، گرچه در سایر بخش ها موفق بوده اما در تست Small Overlap همچنان عملکرد ضعیفی داره.

  6. احسان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    اینکه اپتیما تونسته این رتبه رو کسب کنه خیلی خوبه و افتخار امیزه. اما شاهین جان خیلی از خودرو ها درجه Safety pick plus گرفتن امسال! و فقط مختص کیا اپتیما نیست! ضمنا در سایت IIHS هم عکس های سوناتا LF هست. چون این دو خودرو به جز در تریم و جزئیات فنی با هم فرقی ندارن. ضمنا این خودرو ایربگ زانو هم دارد. در حالی که اپتیما و سوناتاهای ایران ایربگ زانو ندارن و همین عاملی هست که تست همپوشانی برخورد کوچک جلو رو تحت تاثیر قرار میده! تنها خودروهایی که فعلا در ایران با ایربگ زانو عرضه می شن میتسوبیشی اوتلندر، ASX و لنسر هستند. البته بعضی ها مثل ولوو و آکورد بدون ایربگ زانو هم TSP+ گرفته اند.

  7. فرزام

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عاقا من الآن موندم ماشینای ایرانی توی نام گذاری از این الهام گرفتن یا این از ایرانیها ؟
    شما نگاه کنید : SLX – EX – LX …………… اینا همشون توی پراید و سمند و 405 پیدا میشن .
    واقعا از کیا بعید بود این کارو بکنه ….. حالا ایران خودرو به خاطر کپی برداری از اسم ماشیناش چقدر از کیا غرامت میگیره ؟هان.! درسته یا نه؟ اینا برن گمشن . ما الآن خود چفا شدیم . اینا همش تقصیر ایسراعله .عیب نداره چیه ؟ نخیر . آمریکا هیچ غلتی نه متونه بکنه . میدونی چعرا ؟؟؟؟ هان ؟
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  8. حامد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یه لاستیکش به تویوتا کمری و اکورد نمیدم.چون تجربه همشون داشتم

    1. عباس

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (154 ديدگاه)

      هر وقت آلمانی یا ژاپنی تو رنج 20 هزار دلار ماشین با این امکانات و آپشن داد داد که بتونه با بقیه کمپانی ها رقابت کنه شما بیا لاستیک,هیچی کل ماشین مال خودت خخخخخ

      1. Hamid...Audi

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (713 ديدگاه)

        واقعا فکر کردی یه کمپانی میاد سودشو کم کنه و به فکر مصرف کننده باشه؟!!!!
        همون پولی رو که از کیفیت کم میزارن خرج آپشن میکنن برادر.

        1. بهنام طیبی

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          حمید ائودی عزیز شما هم خیلی بدبینانه به قضیه نگاه میکنی

        2. عباس

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (154 ديدگاه)

          چه ربطی داشت شما اگه مستند تقاطع سئول رو نگاه میکردی این حرف هارو نمیزدی!اگه کره رو بحث کیفیتش کار نمیکرد توی بازار آمریکا و اروپا جایی نداشت از اون حرفها زدی

        3. بهنام طیبی

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          مگه من گفتم کره پیشرفته نیست اقا عباس؟

        4. عباس

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (154 ديدگاه)

          من در جواب آئودی نوشته بودم. بهنام جان

        5. بهنام طیبی

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          عباس جان من از شما پوزش میطلبم.شرمنده

  9. بهنام طیبی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    کره خیلی درتلاش که توانایی رقابت با المانی ها و ژاپنی ها پیدا کنه.افرین پیشرفت خیلی سریع دارن کره ای ها

  10. sunmartin

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کیا پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اینکه به مذاق شما خوش بیاد یا نه مهم نیست مهم بررسی های j.d power و کانسومر سرویس و کانسومر ریپورتز و تست های رد دات و ..است که همگی نشان از برتری کیا هیوندای دارند این دوخودروساز کره ای که بخصوص کیا با الهام از تفکر آلمانی چنین خودورهایی خلق میکنن با زوایای حساب شده آیرودینامیک قابل تحسین و ضریب اطمینان عالی مسلما یک ایده عالی در ورای تحقیق و توسعه خود دارند که اینچنین در اروپا و استرلیا و علی الخصوص آمریکا طرفداران زیادی کسب کرده من به خودورهای کیا بسیار مفتخرم که از ریو و سراتو و اپتیما تا سید و اسپرتیج و موهاوی و سورنتو دارای خلاقیت و کیفیت و ایمنی هستند عنصر خوب کیا هیوندای طراحی عالی و استهلاک پایین است بطوریکه عرصه را بر ژاپنی ها تنگ کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا