کیا، با کوچکترین موتور قانعکنندهترین اپتیما را میسازد. هنگامیکه در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۰ نسل متفاوتی از اپتیما عرضه شد، طراحی پیتر شرایر، تماشاگران را با آن چهره مصمم اپتیما و سقف منحصربهفردش تحت تأثیر قرار داد و به وجد آورد. درواقع، اپتیمای نسل قبل زبان طراحی جدید و فعلی کیا بود و مدل جدید ۲۰۱۶ نیز از این اسکریپت منحرف نیست. ویژگیهای طراحی اپتیمای جدید دماغهٔ جلوآمده و جلوپنجره مشبک، قوس کرومی که در امتداد ستونها و تا انتهای سقف کشیده شده است، میباشد. بقیهٔ جزئیات هم تغییر کردهاند، درواقع خودرو ۱.۱ اینچ عریضتر و کمی طولانیتر شده است، اما هیچیک از این تغییرات باعث اشتباه در امور طراحی اپتیما نشدهاند.
ورود به محدودهٔ توربوسه موتور قابلدسترس برای اپتیما وجود دارد. پیشرانهٔ اصلی که همان ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مدل قبلی است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور خروجی آن است، که آ را میتوانیم در زیر کاپوت مدلهایLX پایه و EX سطح میانی ببینیم. پیشرانهٔ بعدی چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو است که قدرت قابلقبول ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور را داراست و در مدلهای SX و SXL قابلدسترس میباشد، که هر دوی این پیشرانهها مجهز به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک میباشند. و اما پیشرانهٔ توربو ۱.۶ لیتری چهار سیلندر که به یک گیربکس خودکار هفت سرعته دوکلاچه مجهز شده است مورد بحث ما است که با خروجی ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور معقولانهتر از موتور ۲.۴ لیتری به نظر میرسد. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو فقط در نسخهٔ LX قابل دسترس است که مقرون به صرفهترین پیشرانهٔ گروه نیز میباشد. مصرف سوخت این مدل طبق رتبهبندی سازمان EPA، در شهر ۸.۴ لیتر و در بزرگراه ۶ لیتر میباشد. گیربکس هفت سرعته خودکار دو کلاچه، از افزایش موج استقبال CVT ها در این دسته جلوگیری کرده است. این سیستم شیفت دندهها را صاف انجام میدهد و بااستفاده از یک مبدل خودکار گشتاور در سرعتهای پایین شیفتهای خوبی ارائه میدهد که شتاب بسیار روان و خوبی را در خودرو شاهد هستیم. عملکرد این پسر بچه با پیشرانه کوچک و سبز، به طرز باور نکردنی فرز و چابک است. با این واقعیت که اپتیما LX 1.6T با وزنی بیش از ۱۴۷۰ کیلوگرم بسیار تند و تیز و سرحال به نظر میآید. این وزن بیش از ۱۳۰ کیلوگرم کمتر از وزن نسخهٔ ۲.۰ لیتری SX است، یعنی همتراز با مدل چهار سیلندر هوندا آکورد. همچنین بیش از ۹۰ کیلوگرم سبکتر فورد فیوژن اکوبوست ۱.۵ لیتری است، که شاید بسیاری از افراد آن را رقیب مستقیم اپتیما LX 1.6T میدانند، که در یک نبرد بین این دو سازگار با محیطزیست، کیا اپتیما میدرخشد. خروجی موتور اپتیما ۱.۶ لیتری ۳ اسب بخار کمتر از فیوژن ۱.۵ لیتری EcoBoost است، اما ۱۴ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید میکند. در مقابل، فورد با عملکرد شتابگیری و همچنین با اقتصاد سوخت ضعیفتر نسبت به اپتیما در مقام دوم قرار میگیرد. مصرف سوخت فیوژن ۹.۴ لیتر در شهر و ۶.۳۵ لیتر در بزرگراه میباشد، همچنین آپشن سیستم توقف-شروع در فیوژن اختیاری است و زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر هم در ۸.۲ ثانیه رقم میزند که در مقابل اپتیما زمان با ۷.۳ ثانیه، ضعیفتر عمل کرده است.
شما چرم میخواستید؟
اپتیما در نسخهٔ ۱.6T،LX تنها نقطه ضعف اصلی خود را درتریم داخلی نشان میدهد. بااینکه ۱.6T LX یک گام از مدل LX پایه، جلوتر است اما اگر پوشش چرم، گرمکن صندلی و یا سیستم ناوبری میخواهید، نیاز به بالا رفتن از نردبان لیست آپشن ها و قیمتها دارید. البته از جنبههای دیگر، به خوبی مجهز است: کروز کنترل، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید، رادیو ماهوارهای، مونیتور ۵ اینچی، فرمان تلسکوپی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و درگاه AUX و USB، حالت رانندگی تغییرپذیر، استارت دکمهای به همراه ایموبلایزر، جالیوانی، تنظیم صندلی راننده ۸ حالته و صندلی سرنشین ۶ حالته، پوشش چرمی فرمان و… از امکانات استاندارد این نسخه است. لیست آپشن های اختیاری هم شامل سیستم ناوبری با، سیستم هشداردهنده نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو میباشد.
مشخصات کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶ نسخهٔ LX 1.6T:
کلاس بدنه:
4 درب سدان سایز متوسط، موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشینه
قیمت:
پایه ۲۴,۸۱۵ دلار – مدل تست: ۲۴,۸۱۵ دلار
پیشرانه:
توربوشارژ و اینترکولر DOHC 16 سوپاپ، ۴ سیلندر خطی، بلاک آلومینیومی، تزریق مستقیم
حجم موتور ۱۵۹۱ سیسی، قدرت ۱۷۸ اسب بخار، گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر
گیربکس:
7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی
تستهای شتاب و سرعت:
صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۳ ثانیه
صفر تا ۱۶۰ کیلومتر د ساعت: ۱۹.۱ ثانیه
صفر تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت: ۳۰.۹ ثانیه
استارت از سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۶ ثانیه
یکچهارم مایل: ۱۵.۸ ثانیه با سرعت ۱۴۸ کیلومتر در ساعت
حداکثر سرعت: ۲۱۶ کیلومتر در ساعت (محدودیت ردلاین)
مسافت ترمز از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت: ۵۶.۴ متر
ابعاد:
فاصلهٔ دو محور: ۲۸۰.۴۱۶ سانتیمتر
طول: ۴۸۵.۳۹۴ سانتیمتر
ظرفیت صندوق: ۴۵۳.۰۷ لیتر
وزن خشک: ۱۴۷۰ کیلوگرم
مصرف سوخت:
شهری ۸.۴ لیتر
بزرگراه ۶.۰۳ لیتر
میانگین ۷.۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
Danial
۱۴ دی ۱۳۹۴دوستش دارم ♥ همین :)
1202
۱۴ دی ۱۳۹۴ظاهرش خیلی بهتر از داخلشه :)
امیر مرادی
۱۴ دی ۱۳۹۴شیک و جوون پسند و دوست داشتنی
Kamran.k
۱۴ دی ۱۳۹۴امیدوارم این مدل هم وارد بشه .
Nima
۱۴ دی ۱۳۹۴داداش فقط یه ایراد از املا در متن که اگر اصلاح بشه عالىىىىى (دستت درد نکنه)
یک خط بالاتر از مشخصات فنى توى کلمه متوسطى حرف “و” رو جا انداختین
یعنى نوشتین متسطى. وگرنه همه چیز عالى هست.
Nima
۱۴ دی ۱۳۹۴الان یعنى چى دیسلایک میدین؟
دقیقا چى گفتم؟
واااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahmad..F12
۱۵ دی ۱۳۹۴ممنون از دقت و توجه شما به متن
اصلاح شد
عباس
۱۴ دی ۱۳۹۴همش کپی شده!با منم بحث نکنید! با دلار آزاد میشه ۹۰ میلیون ناقابل با این پول میرم بنز میخرم دیوونه ام برم اینو بخرم(درد دل یک شهروند آمریکایی که مجبورش کردن بره اینو بخره)موندم فاز مردم آمریکا چیه نمیرن فقط محصولات آلمان و ژاپن رو بخرن؟؟؟
ali
۱۴ دی ۱۳۹۴دیگه حالا شما حلالشون کنید که مثل شما متعصب نیستن ایشالا تو زندگی بعدیشون درست میشن
عباس
۱۵ دی ۱۳۹۴میدونی مشکل چیه؟از نظر ما کره ایی ها اشغال هستن محصولات فرانسه هم اشغال هستن!ولی وقتی تو بازار آزاد و رقابتی قرار میگیرن هر کسی یک بنا به سلیقه و استفاده اش و اینکه خودرو یک وسیله مصرفیه و نه صرفا سرمایه ایی،خرید میکنه!حالا تو ایران چون انحصاره طرف از وانت به عنوان سواری استفاده میکنه!بله محصولات آلمان و ژاپن خوب هستن ولی مشتری بنا به نیازش خرید میکنه!
فرید آبادان
۱۴ دی ۱۳۹۴دردشون سطح امکاناته . دقت کنید تقریبا بیشتر محصولات کیاو هیوندا با بهترین ایمنی میرسه به امریکا( تمامی ماشینهایی که سفارش امریکاست و به منطقه میرسه ده ایربگ هستن )در صورتی که مثلا فورد و شورلت اگه محصولاتشون و با بیشترین امکانات بدن چندین هزار دلار بیشتر باید مردمش پول بدن .چیزی که ما میبینیم تو منطقه اکثر خودروهای امریکایی و ژاپنی با آپشن کم هستن البته طبیعیه به شخصه من کیفیت رو به اپشن ترجیح میدم.
آرمااااان
۱۶ دی ۱۳۹۴اتفاقا خودروهای شرقی توی امریکا خیلی طرفدار داره مثل توندرا که واس امریکایی ها تو امریکا تولید میشه،یا همین جنسیس،جنسیس کوپه،سنتنیال،کیا k900 و خیلی از خودرو های ژاپنی له خصوص اکورا که جز ماشین دولتی های امریکا هم هست
امير علي
۱۴ دی ۱۳۹۴فقط جولیتا هیشکیو ندیدم سوار شه ازش ایراد بگیره
Armin
۱۴ دی ۱۳۹۴ولی من دیدم ،،،
علی -کیوج
۱۴ دی ۱۳۹۴اکثر ماشینهای وارد شده موتور توربو زیر 2500cc با عملکرد بالا دارن ولی من نمیدونم چرا وارد کنندگان فقط میچسبن به 2.4 لیتری تنفس طبیعی!
Sina
۱۴ دی ۱۳۹۴چون با این بنزین های ایران موتور توربو جواب نمیده، درضمن موتور 2.4 تنفس طبیعی تو سربالایی ها قدرت و کشش بهتری نسبت به موتور 1.6 توربو داره، توربو شتاب داره ولی زورنداره
محسن96
۱۴ دی ۱۳۹۴آلمانی ها و ژاپنی ها بیایید قبول کنیم که ماشین خوبیه هر نسل داره کامل تر و خوش قیافه تر میشه.
اما یه سوال وقتی یه نفر میتونه موتور 2.4 لیتر توربو با 245 اسب قدرت بخره چرا گزینه 2.4 لیتر تنفس طبیعی هم هست؟ منظورم اینکه دلیل خاصی داره؟ مثلا موتور تنفس طبیعی توی جاهای خاصی استفاده میشه یا و…..
tv
۱۴ دی ۱۳۹۴برای اینکه موتور تنفس طبیعی تاخیر توربو رو نداره ، ماشینم حس زنده بودن بیشتری داره…
امیر
۱۴ دی ۱۳۹۴کره ای ها فکر نکنم بیان نظرات پدالو بخونن.چه دانسی شده این پدال .دیگه حالم از کره ژاپن و المان به هم میخوره.با این وضع مملکت تا ۵۰۰سال دیگه همین پرایدو پژو هم توش موندن ملت.
mehran72
۱۴ دی ۱۳۹۴سلام.علاوه بر چیز هایی که آقای tv گفتن،استهلاک موتور تنفس طبیعی هم کمتر چون فشار کمتری رو تحمل میکنه.تعمیرشم آسونتره .توبو شارژ خیلی حساسه و نیاز به روغن خیلی با کیفیتی داره چون اگه روغن به اندازه کافی خالص و ویسکوز نباشه به کمپرسور آسیب میزنه و فیلتر هوا با کیفیت تر و سیستم خنک کننده کارآمد نیاز داره نسبت به موتور عادی.
mds
۱۴ دی ۱۳۹۴جلوش خیلی قشنگه اما چراغا عقبو زدن خراب کردن طراحی چراغا عقب نسل قبل خیلی قشنگتر بود، به هر حال ماشین نازیه و من دوسش دارم
great britain
۱۵ دی ۱۳۹۴داداش mds رحم کن. چقدر عکس آواتارتو عوض میکنی!!!!!!!!!!!
البته به من ربطی نداره ولی زیادشم خوب نیست.(معلومه زیاد از تکرار خوشت نمیاد و تنوع طلب هستی که البته خوبه ولی این دیگه زیادیه)
ali ayat
۱۴ دی ۱۳۹۴خیلی برام سواله که از لحاظ هندلینگ چطوره کسی از نسل قبلی تجربه دارع؟!
BMW
۱۴ دی ۱۳۹۴با مدل 2014 صفر و همون ماشین 1 ماه پیش با 20000 تا کار کرد
به نظر من جذابیتش ازهمه اسیا ییها ی همکلاسش بالاتر هست بجز یه مقدار انتقال نا همواریهای جاده اونم به علت رینگ 18 با لاستیک دیواره کوتاه ایراد خاصی نمیشه روش گذاشت مخصوصا توی طراحی که دست پخت پیتر شرایر طراح اسبق Audi هست
ژاپنی دوستای عزیز منتظر دیسلایکاتون هستیم :))))))
ali
۱۴ دی ۱۳۹۴دوست عزیز منظورت از جمله آخر این بود که شما داری این ماشینو با ماشینای ژاپنی (لکسوس و تویوتا و نیسان و … ) مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟ میگی ؟؟؟؟
البته من این جمله رو واسه این نوشتم چون ماشین کره ای و ژاپنی داشتم دوست عزیز.
فرید آبادان
۱۴ دی ۱۳۹۴سواریش تقر یبا به سوناتا نزدیکه ولی کلا محصولات کیا یه مقدار خشک تر هستن
great britain
۱۵ دی ۱۳۹۴جناب آیات میتونم بپرسم دی کاپریو دقیقا به چی اشا ره میکنه؟
ali ayat
۱۵ دی ۱۳۹۴فیلم wolf of wallstreet
داره به پول و مشتفاتش اشاره میکنه خخخ
دیدی میگن هرکی از هرچی که نداره سعی میکنه یه جوری خودشو پنهون کنه منم پول ندارم این عکس ها میزارم بلکه بگیم ما هم آره ولی تهش نه البته به امید صفرای زیاد جلوی حساب های بانکی مردم ایران
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۵ دی ۱۳۹۴اون فیلم(Wolf of the Wall street)واقعا فوق العاده است…منو دیوونه کرد!…حتی تو حوزه شغلمم تاثیر گذاشت…
مهمان
۱۴ دی ۱۳۹۴طراحیدداخلیش و مخصوصا فرمون کپی سری ۵
البته فرمون کپی فرمون کیت ام هست
AMIR
۱۴ دی ۱۳۹۴داشبوردش کپی شده از بنز کلاس ایی 2013 است
احمد باقری
۱۴ دی ۱۳۹۴روز به روز داره بهتر میشه. طراحی ظاهری قابل قبولی داره و پیشرفت قابل توجهی داشته، طراحی داخل کابینش میتونست بهتر باشه.
sunmartin
۱۴ دی ۱۳۹۴زیبا یونیک پرقدرت و اصلاح شده بلحاظ گشتاور حرکت در دورهای پایین که بسیار بهتر از هم سگمنت های دیگر است اپتیما شاهکار کیا موتورز و امضای شرایر است روحیه آلمانی در خودروهای کیا و طراحی جداشده از آسیا در مدل های کیا نمایان است اپتیمای جدید تنها با افزایش اندک سایز زیبایی بصری دوچندانی دارد
Erfan
۱۴ دی ۱۳۹۴اینو یکی برا من توضیح بده،
“صفر تا 96.6 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه
استارت از 8 کیلومتر در ساعت تا 96.6 کیلومتر: 7.6 ثانیه”
Ahmad..F12
۱۵ دی ۱۳۹۴درود دوست عزیز
صفر تا 96 کیلومتر که همون شتابگیری از حالت سکون تا سرعت 60 مایل در ساعته
استارت از 8 کیلومتر هم که مشخصه،
در تست های شتاب گیری، شتاب 5 تا 60 مایل در ساعت رو اندازه گیری میکنند که ینی
خودرو با سرعت 8 کیلومتر درساعت در حال حرکته و تا سرعت 96 کیلومتر یا همون 60 مایل در ساعت زمانش رو ثبت میکنه
Erfan
۱۵ دی ۱۳۹۴فدات شم دقت نکردی،اینو که خودمم میدونم،ی دقت به ارقامش بندازوماشین چه در حالت سکون شتاب گیری کنه چه با شتاب اولیه 8 کیلومتر بر ساعت تا 96 کیلومتر یک زمان رو ثبت کرده” 7.6″
Ahmad..F12
۱۹ دی ۱۳۹۴یک زمان رو ثبت نکرده
0-60 مایل رو در 7.3 ثانیه
5-60 مایل رو در 7.6 ثانیه
همیشه استارت از سکون زمانش کمتره به خاطر قدرت پرتاب اولیه شتاب بالاتری میگیره
آرش
۱۶ دی ۱۳۹۴اینی که شما گفتید که توضیح واضحات بود. سوال اینه (سوال منم هست) که چرا بین 1) صفر تا 96.6 کیلومتر استارت از سکون و 2) صفر تا 96.6 کیلومتر استارت از سرعت 8 کیلومتر در ساعت، گزینه 1 با 7.3 ثانیه سرعتر از گزینه دو با 7.6 ثانیه هست؟
علی
۲۵ اسفند ۱۳۹۵زمانی که یک خودروی ایرانی معرفی میشه و گفته میشه که آپشنهاش شامل کروز و بلوتوث و استارت دکمه ای و دوربین دید عقب و نمایشگر لمسی هست برخی ها کامنت میذارن که واااای چه آپشنهایی مردیم از این همه آپشن!!! اما این پروفسورها سرو کلشون اینجاها پیدا نمیشه که برای ماشینهای کره ای و اروپایی همچین کامنتهایی بذارن در حالیکه اینجا هم برای اپتیما از این آپشنها اسم برده شده. برخی آدمهای اینچنینی تصور میکنن اگر به خودروهای ایرانی فحاشی بکنن و طعنه بزنن نوبل پروفسوری خودرو میگیرن. حتی به آپشنها طعنه میرنن. متاسفم برای این حد از فهم برخیها!!!
moein
۱۴ دی ۱۳۹۴تراهیش که با نسل قبل تفاوت آنچنانی نداره
مانیتور 5اینچ آخه
داخلشم که همه پلاستیکه
فقط فرمونش چرمه
متور پایش هم همون 2.4 نسل قبل هست
چرا هیچ پیشرفتی نمی بینیم تو ماشین های کره ایی
moein
۱۴ دی ۱۳۹۴طراحی
ببخشید
POOYA
۱۵ دی ۱۳۹۴اپتیما قبلی واقعا قشنگتر بود
رضا س
۱۵ دی ۱۳۹۴اپتیمای قبلی خوشگلتر بود
داخل این خیلی خرابه
محمد مهدی یاوری
۲۹ خرداد ۱۳۹۶سری های 2010 که آشغال بودن ولی این خیلی خوب شده
hosein
۲۸ مرداد ۱۳۹۶والا ما که بچه آبادانیم به لطف منطقه آزاد شهر پر شده از ماشینا کره ای… از نظر آپشن خب البته که حرفایی واسه گفتن دارن اونم بخاطر مدل بالاشونه… ولی داخله کورس لایی کشی و هندلینگ ما که هیچوقت ندیدیم بخاری به اونصورت ازشون…خیلی از بچه ها پژو سوار با همین پژوها ایرانخودرو که فرانسه هم حتی نیستن زیاد دیدم حالشونو بگیرن… صحبت یکی دو مورد نیست… موارد متعدد… یا علی
محمد
۳۰ تیر ۱۳۹۸سلام دوستان من ی اپتیما 2016 رو خریدم تقریبا 2 سال پیش اصلا سوارش نشدم الان ی هفته است دارم ازش استفاده میکنم،با مانیتورش و نقشه اش مشکل دارم نقشه اش کوره و تقریبا همه جا رو غلط نشون میده یا اصلا نشون نمیده تا حالا نشده با همچین چیزی ب مشکل بخورم بردم چند جا ک درستش کنن میگن باید ی مانیتور دیگه نصب کنی بین 4 تا 7 تومان هم هزینشه،ن وای فای داره ن اس دی کارت میخوره اصلا نمیفهمم یعنی چی ماشینی ک تقریبا قیمت بالایی داشت 2 سال پیش یعنی انقدر ناکارآمده ک باید مانیتورش رو عوض کنم..!؟ (هیچ اطلاعاتی راجب ماشینای کره ای ندارم اینم محض احتیاط خریدمش ک وضع مالیم خراب شد لنگ نمونم)
اگه کسی اطلاعی داره ب ما هم بگه اسیر دست این آدما نشم بخوام مانیتورشو عوض کنم.