مدل کوچک و دوست داشتنی کیا در بازار ایران، یعنی ریو که این روزها با مشکلات تولید و واردات نیز مواجه است، برای سال ۲۰۱۲ با لباسی برازنده تر به بازارها خواهد آمد. این خودرو با افزایش جزئی اندازه (حدود ۲ سانت در طول و عرض و ۷ سانتی متر در فاصله بین دو محور جلو و عقب) و چهره ای اسپرت و جوانانه، می آید تا بازارهای کیا را در این کلاس تضمین نماید.
ریو جدید که به Rio5 هم مشهور است، در مدلهای هاچ بک و صندوقدار عرضه می شود. در حالیکه تفاوتهایی در طراحی و ظاهر این مدلها با یکدیگر مشاهده می شود. چراغها، جلوپنجره، سپرها و درب های خودرو در مدلهای ۵ در و ۴ در متفاوت می باشند. بنابراین شما در مدل صندوقدار هیچگونه ناهماهنگی در خطوط طراحی مشاهده نمی کنید (برخلاف ۲۰۶ و مدل SD آن ).
طراحی کیا در این مدل نیز مشابه سایر مدلهای جدید کیا شده است و می توان گفت که کیا هویتی مخصوص خود با این طرح ایجاد نموده است. المانهایی نظیر چراغها و جلوپنجره و هواکشهای سپرها در بسیاری از مدلهای جدید کیا مشابه گشته اند.
در بیشتر کشورها کیا ریو با دو موتور کم مصرف دیزلی ارائه می شود که نمونه های ۱.۱ و ۱.۴ لیتری خواهد داشت. یک موتور ۱.۶ ایتری GDI (Gasoline Direct Injection) هم به توان ۱۳۵ اسب بخار و گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک برای آن در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت موتور اخیر بین ۵.۸ تا ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر می باشد.
یک سیستم ISG نیز برای آن ساخته شده که زمانیکه اتوموبیل حرکت نمی کند (مثلاً در ترافیک) موتور خودبه خود خاموش می شود و زمانیکه پایتان را روی پدال گاز می فشارید دوباره روشن می شود. بدین ترتیب مصرف سوخت آن نیز کاهش چشمگیری می یابد.
مدلهای سه درب اسپرت در بهار سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه می شوند. سایر مدلها نیز در سال ۲۰۱۱ وارد بازارهای اروپا و آمریکا خواهند شد.
از قیمت و شرایط عرضه در ایران نیز به محض اطلاع در همین سایت، خبر رسانی خواهیم کرد.
مصطفی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰این دادش همین ریویه خدمونه ؟ استغفرالله
سعید
۲ فروردین ۱۳۹۴چراغاش خیلی بزرگه
جعفر
۱۲ دی ۱۳۹۰خدایش کیا حرف نداره
سید علیرضا
۱۸ فروردین ۱۳۹۱این ماشین 2 سال اینده می یاد ایران ولی من 1 سال پیش به ژاپن رفتم و این خودرو را خریداری کردم کسانی که و سعشان می رسد این ماشین را امتحان کنند
21ali
۱۴ خرداد ۱۳۹۱خیلی دور ورداشتی
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۱من فقط میخواستم بگم که واقعاً خوشبحال اونایی که وضع مالیشون خوبه میان اینجا نظر میدن میگن من فلان ماشین رو بیاد میخرم و …
واقعاً خوشبحالشون
ای خدا به ما هم نظری کن تا بتونیم این پرایدمون رو بفروشیم و یک ماشین از خانواده ایران خودرو بگیریم
من موندم مگه ما دل نداریم که اینقدر داریم کار میکنیم ولی هیچ به هیچ
خیلی دوست دارم بدونم سرمایه این اشخاص از کجا میاد
باور کنید میخوام داد بزنم
تتتتتتتت
۱۴ آذر ۱۳۹۱شاید دکترن
عابد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱فرق زیاد هست عزیز دل
بین دل من ندار و اونی که از سر و پاش پول میریزه هم فرق هست
منی که 10 تومن تو جیبمه و 5 تومنشو به گدای تو خیابون میدم هیچ وقت حسرت ماشین و این حرفارو نمیخورم
حالی که من و رفیقام با موتور تو جاده خاکی میکنیم عمرا با اینا با سانتافه مانتافشون بکنن
محسن آبادان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱خداییش اینا فیس لیف میکنن بعد مااومدیم گند زدیم به زانتیا ابرومون رفت حق اوناست که پیشرفت کنن نه ما که یک مشت […] دارن سود میکنن از تولید خودرو
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱aslan mashin zire 6 silandro ghabool nadaram
حشمت
۱۰ تیر ۱۳۹۱این که خیلی ریوست….!
این ریو رو تو بازی های یورو2012 تو کشور آلمان دیدم..فکرکنم تو افغانستانم باشه..!!!شایدم نباشه!تو ایران نیست؟
سجاد
۱۷ تیر ۱۳۹۱میگن ایشالا قسمت همه بشه تو خیابونای بهشت این مدل ریو بیشتره اما چه فایده ما اونجا هم باید حسرتش و بخوریم و سوار پرایدو پیکان بشیم.
هییییییییییی روزگار.
امودوارم تو اون دنیا تو قسمت ایران نباشیم چون ای دولتمردایی که من میبینم ….. ولش کن سیاسی شد
شاد و سربلن باشید
rpg1361
۱ مرداد ۱۳۹۱هاچ بکش خیلی جذاب تر از سدانشه
آرش
۴ شهریور ۱۳۹۱اون موقع قراره 40 میلیون باشه دیگه؟؟
کماندار
۶ مهر ۱۳۹۱حداقل اگه بیاد رو 55 قیمتشه!
SUNMARTIN
۲۴ شهریور ۱۳۹۱شاید بشه با صراحت گفت: بی آزار ترین ، اقتصادی ترین، و کم مشکل ترین خودرو در طول 5 سال اخیر محصولات کیا موتورز است چرا که در اکثر مجلات نعتبر خودرویی جهان از آن بعنوان اکونومیک یاد کرده اند ، در همین کشورخودمون هم وضع به همین منوال است اگه کسی حال و حوصله تعمیرگاه و نمایندگی و….مثل اکثر افراد نداشته باشه میره سراغ محصولات کیا و یا هیوندا البته RIO 2012 که با مدل “GDI” توان تولید 135 اسب رو داره با یک انجین 1600 , کم مصرف یک شاهکاره در طراحی هم بسیار زیباست و آپشن های بسیار خوبی داره البته با ماتر یا ل مرغوب خوب ما که فعلا دوست داشتیم تحریم بشیم و دوستداشتیم تعرفه رو 110 درصد و عملا 150 درصد قرار بدیم که نکنه خدای نکرده مردم عادی سوار این مدل از خودرو ها بشن و مجبور باشن محصولات “ویران خودرو” رو با قیمت های نجومی خریداری کنن که بیشتر نه خودرو بلکه آهن پاره های متحرک هستن و یا باید از “سایه بان” تی پا بخرن و اگرم نخرن باید در انتظاروعده وعید ها مبنی بر تولید سراتو و یا سیتروئن D3 باشن که 6 ماه پیش اعلام شد (در همین سایت پدال) تولید سراتو از هفته آینده و هنوز هفته آنده نیومده …تازه اگر هم قرار باش تولید بشه با قیمت گذاری این شرکت سر به فلک میزنه و یک خودروی اقتصادی در خارج تبدیل به یک خودروی اشرافی در ایران میشه ..که دور از ذهن هم نیست
عماد
۳۰ شهریور ۱۳۹۱الان تو منطقه آزاد انزلی هستش
قیمتش از 13 هزار دلار تا 17 هزار دلاره ولی تو منطقه آزاد 50 تا 55 میلیون تومان موجوده
واقعا چه مردم خوشبختی هسیم ما!!!
Nafise
۱۰ مهر ۱۳۹۱هرچی عکس این ماشینارو میبینم بیشتر دلم میگیره :( ای خدا کی میشه یه ماشین درستو حسابی نصیب ما کنی میگه ما ادم نیستیم که هی باید سوار این ماشینای در به داغون شیم :(
عماد
۱۰ بهمن ۱۳۹۱طراحی برتر سال 2012 شده هاچبکش
فرشید حسین زاده
۳ آبان ۱۳۹۲از ریو که ما خیر دیدیم 5 ساله که فقط بنزین میریزیم بهش ،هر از گاهی هم روغن یادمون میره عوض کنیم .ببینیم Rio5 چی در میاد؟
محمد
۵ آبان ۱۳۹۲عقب هاچبکش شبیه Golf GTIهست
hossein
۱۷ دی ۱۳۹۲خیلی خوبه اما کو پول باید فقط حرص خورد با دیدن این ماشینها انشاا…خدا قسمت کنه
رضا
۲۹ دی ۱۳۹۴ما کلى از این ماشینا تو گیلان پلاک انزلى داریم