کیا کارنیوال ۲۰۲۱ بصورت رسمی در کره جنوبی رونمایی شد. ظاهراً قرار است ین خودرو سال آینده با نام سدونا ۲۰۲۲ در آمریکای شمالی عرضه شود.
زیرساخت این خودرو پلتفرم میان سایز جدید کیاست. کرهایها از کارنیوال جدید به عنوان خودروی گرند یوتیلتی نام بردهاند و طراحی آن نیز نسبت به نسل پیشین پیشرفتهای زیادی را نشان میدهد.
همهچیز با بخش جلوی خودرو شروع میشود جایی که طراحان کیا از دماغه ببر مشهور این برند و چراغهای تیز و دیلایت های LED استفاده کردهاند. به این بخش باید سپری عضلانی و ورودیهای هوا با تریم متالیک را نیز اضافه کرد. در بخش عقب هم یک نوار نورانی در پهنای خودرو کشیده شده و جا پلاک متالیک خودرو نیز مشابه نمونههای بکار رفته در شاسی بلندها میباشد.
کارنیوال جدید در کره جنوبی با ۸ رنگ بدنه و رینگهای آلومینیومی ۱۷ تا ۱۹ اینچی عرضه میشود.
چهارمین نسل کارنیوال به لطف استفاده از پلتفرم جدید ۴۰ میلیمتر درازتر از قبل بوده و فاصله بین محوریاش نیز ۳۰ میلیمتر افزایش یافته که نتیجه آن بهبود فضای کابین بوده است. کیا این خودرو را بصورت سه یا چهار ردیفه و با گنجایش هفت، هشت یا یازده نفری عرضه خواهد کرد.
کیا کارنیوال جدید در حالت هفت نفره از صندلیهای پریمیوم تا شونده برای ردیف دوم سود میبرد. این صندلیها کاملاً قابل تنظیم هستند. با وجود دو ردیف صندلی این خودرو حداکثر فضای بار ۲۹۰۵ لیتری خواهد داشت.
اما نگاهی هم به بخش جلوی کابین داشته باشیم که ترکیبی از دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی میباشد. این خودرو بصورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو سود برده و دارای سرویسهای کیا نیز میباشد که مواردی همچون اطلاعات ترافیک، آبوهوا و… را نشان میدهد.
کیا همچنین از سیستم دید و صحبت مسافر عقب استفاده کرده که به سرنشینان اجازه میدهد صندلیهای عقب را با استفاده از دوربینی کوچک بررسی کنند. دیگر ویژگی جدید این خودرو دکمه هوشمند باز و بسته کردن دربهای کشویی عقب است.
این خودروساز کرهای میگوید کارنیوال جدید همان شخصیت رانندگی نسلهای پیشین را حفظ و روی راحتی و نرمی تمرکز کرده است. کارنیوال ۲۰۲۱ از سیستم تعلیق کاملاً مستقل برخوردار بوده و تمامی معیارهای مربوط به صدا، لرزش و ناهنجاری در آن بهبود یافتهاند.
کارنیوال یا سدونا جدید در کره جنوبی با پیشرانههای متنوعی عرضه میشوند که عبارتاند از نسخه ۲.۲ لیتری اسمارت استریم دیزلی با قدرت ۱۹۹ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متر، پیشرانه ۳.۵ لیتری بنزینی با خروجی ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۲ نیوتون متر و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب و گشتاور ۳۵۵ نیوتون متر.
تمامی پیشرانهها بصورت استاندارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری خواهند کرد. این برند فعلاً نگفته که سدونا بازار آمریکا با چه پیشرانههایی قابل خریداری خواهد بود.
فروش کارنیوال جدید در کره جنوبی از سهماهه سوم امسال شروع خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مرداد ۱۳۹۹دَم کیا گرم
آره
به این میشه گفت یه ماشین خوب ، تو سگمنت خودش
هم زیبا هم کاربردی
مزدا
۲۹ مرداد ۱۳۹۹خوراک سفر هست .ایل و طایفه رو جمع کنی خانوما تو صندلی عقب بشینی کلی غیبت کنن اقایون هم جلو از سیاست و بدبختی بگن
blackburn
۲۹ مرداد ۱۳۹۹نوید جون دوس شدیم باهم
Malt hill
۲۹ مرداد ۱۳۹۹این حرف ها ازت بعیده
blackburn
۲۹ مرداد ۱۳۹۹تو هم بوس malt hill جون
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۹چی ساخته کیا دمش گرم
ممد ژانگولر
۲۹ مرداد ۱۳۹۹دمش گرم منم خوش امد
خیلی مصرف خاص میشه باهاش انجام داد
جاداره ☕️☕️☕️
ایمان
۲۹ مرداد ۱۳۹۹به به . کاش ما هم به قیمت منطقی به این جور ماشینا دسترسی داشتیم
Soli
۲۹ مرداد ۱۳۹۹این پیشبینی من رو اسکرین شات بگیرید و بعدا که درومد صفا کنید
آینده دست این ون های خانوادگی هستش
Hadi
۲۹ مرداد ۱۳۹۹واقعاً خیلی ماشین خوب و کاربردی هست
ولی اگه بخوام یه روزی ون بخرم قطعاً تویوتا سی ینا هیبرید رو انتخاب میکنم…
که هم اقتصادی تر از اینه و هم کیفیتش که دیگه نیازی به توضیح نداره…
وهم اینکه تویوتاست ?…
AMG///
۲۹ مرداد ۱۳۹۹آفرین به کیا هنوزم زیباییش رو حفظ کرده
انگار نه انگار که مینی ونه
شبیه suv های آمریکاییه.
((مث هیوندای گند نزده به طراحیش))
AMIR-REZA
۲۹ مرداد ۱۳۹۹جون میده با این بری سفر………
مهدی
۲۹ مرداد ۱۳۹۹تو این نوع ماشین های خانوادگی که بهشون مینی ون میگن هیچ چیزی جای گرایسلر پسیفیکا رو نمی گیره کلی امکانات داره یه سرچ کنید میبینید، عقب این ماشین من رو یه نمور یاد لینکلن و کادیلاک انداخت ولی ولی از حق نگذریم خیلی خوبه این ماشین با قیمت مناصب میذاشتن وارد بشه کلی تو ایران فروش می کردش .حیف حیف حیف
صفا
۲۹ مرداد ۱۳۹۹خوش به حال کسایی که میتونن بخرن و سوار بشند و لذتشو ببرند… واقعا دم کیا گرم با این شاهکار..
بیژن
۲۹ مرداد ۱۳۹۹واقعا متوجه نمیشم چه منطقی پشت سر قضیه ممنوعیت واردات بالای ۲۵۰۰ cc هستش، کشوری که به اندازه یکی از استانهای متوسط ماست و هیچ منابع نفتی و معدنی نداره و تازه شم خودروهایی با این حجم موتور تولید میکنه که اصلا احتیاجی به این حجمها ندارن و اجازه تردد نیز در سرزمین مادری داره!
اونوقت کشور پهناوری مثل ایران با این همه منابع نفتی نه تنها خودرو ساز نیستیم بلکه جلوی ورودشون هم گرفتیم.( البته خارج از صحبت های ارزی )
به قول یه نفر، “ما خودمون قبول کردیم که ایجوری زندگی کنیم”
حسین دهمرد
۳۰ مرداد ۱۳۹۹کاپوتش یه بیست سی سانت کشیده تر میشد کلا ماهیت ون بودنش زیر سوال میرفت تبدیل میشد به کراس اور. کلاسهای خودرویی قاطی شدن. بنظرم در آینده ی نزدیک حتی سدانها رو هم با کراس اور تلفیق میکنن. یه چیزی تو مایه های اون کانسپت میباخ. بازار مصرفگرای آمریکا بعنوان ویترین خودرویی جهان جوری از انواع مدلها اشباع شده که به هر طراحی جدید و غیر معمول روی خوش نشون میده فقط یکم قد بلندم باشه فروشش تضمینه.
همه قد بلند دوس دارن.چه ماشین چه هر چیز دیگه ای