ایستگاه خبرسایپاکیا

کیا سراتو سایپا با 8 آپشن جدید

سایپا برای نسل قدیمی سراتوی خود مجوزهای نصب تعدادی از آپشن‌های پرطرفدار را کسب کرده است. آپشن‌هایی که باعث می‌شوند این خودروی سدان جمع‌وجور و البته قدیمی، در کورس رقابت با خودروهای مجهز و پر از آپشن چینی در بازار ایران بتواند رقابتی بهتر داشته باشد.

kia-cerato-2012-sedan-front_view
سراتوی آپشنال، نسخه‌ای از این خودرو است که با تجهیز به ۸ ویژگی جدید وارد بازار می‌شود.
کیا سراتوی سایپا همان سراتو TD نسل دوم است که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ تولید می‌شد و سپس توسط کیا از رده خارج و با نسل جدید و زیباتر، امن‌تر و پر امکانات تری جایگزین شد درحالی‌که طبق سیاست‌های تولیدکنندگان ایرانی، این خودرو تازه در سال ۲۰۱۴ وارد خط تولید در کشورمان شد. حالا که ۳ سال از تولید این کره‌ای می‌گذرد ظاهراً کیا رضایت داده است تا سایپا آپشن‌های جدیدش را روی این خودرو نصب کند.

cerato
این خودرو که احتمالاً اواخر بهار ۱۳۹۶ و با جهش حدود ۶ میلیون تومانی قیمت نسبت به مدل فعلی‌اش به دست مشتریان می‌رسد، دارای ۸ ویژگی جدید است؛ ویژگی‌های که بنا به گفته سایپا با تأیید و زیر نظر مستقیم کیاموتورز روی سراتو نصب شده‌اند:

  • سانروف
  • سنسور عقب
  • دوربین عقب
  • سیستم قفل و سوئیچ هوشمند (Smart Key)
  • صفحه جلو آمپر و کیلومترشمار جدید
  • سیستم مولتی‌مدیا با ناوبری GPS
  • روکش چرم جدید صندلی‌ها
  • سیستم تعویض دنده پشت فرمان (Paddle Shifter)

kia-cerato-2-0-litre-lx-the-aa
طبق گفته‌های سایپا، آپشن‌های جدیدی که روی سراتو نصب شده ماحصل نظرسنجی از مشتریان این خودروست. البته سایپا هنوز تصمیمی به توقف عرضه سراتو معمولی ندارد و همه‌چیز به واکنش بازار در سال آینده بستگی دارد. هم‌اکنون ۸۰% ظرفیت تولید سراتو برای مدل اتوماتیک آن است. در حال حاضر قیمت نسخه ۱.۶ لیتری سراتوی سایپا در نمایندگی ۷۵.۸ و نسخه ۲.۰ لیتری آن ۹۰.۹ میلیون تومان می‌باشد. در حالی که قیمت سراتوی آپشنال ۹۸.۹۹۰ میلیون تومان اعلام شده است، این هشت آپشن برای خریداران حدود ۹ میلیون تومان آب می‌خورند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. noble

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    این ماشین دیگه قدیمی شده. بهتره به فکر نسل جدیدش باشن.

    1. ahmad

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      به فکر نسل جدید؟! مثل اینکه هنوز سایپا رو نشناختی و نمیدونی با کی طرفی! اینا همونایین که چهل ساله از پراید نکشیدن بیرون اونوقت انتظار داری سراتو رو عوض کنن؟! :)

  2. HoSeIn

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (115 ديدگاه)

    تکرار سرنوشت پراید برای سراتو

    1. محمد زمانلو

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (129 ديدگاه)

      دقیقا هدف همینی هست که گفتید!

  3. volvo fh

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    هرچی قدیمی تر,پرسودتر

  4. آرش

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ۱۴۱۵ در چنین روزی:
    وانت سراتو سایپا با آپشن قالپاق فیبر کربنی معرفی شد.

    1. hrezzati

      ۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (42 ديدگاه)

      با طرح فیبر کربنی

  5. Mehran

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    ترمزای کاسه ایی عقبش میخان چیکار کنن؟

  6. حسام

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهرا هیچ برنامه ای واسه ترمزهای عقب ندارن…یا سیستم پایداری….اصلا این فیس قدیمی سراتو هیچ جذابیتی نداره

  7. مهدی

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اسمش و عوض میکنن
    سرکارید — بجای سراتون کلاه میزاریم
    سراتو

  8. مهدي

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شورشو در اوردن دیگه
    الزا مات خودروهای ارو پایی واسه ما ایرانیا شده اپشن و ارزو
    حقمونه لیاقتمون اینه

  9. sunmartin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    من که با همین نسخه لو آپشن هم راضیم از آپشن زیاد استفاده نمیکنم فقط آینه تاشو و سانروف ب ام کاربرد داره ترمز ها باور کنید باینکه کاسه ای هستند در عقب اما ترمزگیری خوبی داره صندلی ها هم خودم روکش چرم انداختم شیفتر پشت فرمان و کی لس و استارت استپ هم الان اصلی با استاندارد oem موجوده و شرکت کیا اما کارای نداره کاش ح اقل سانروف را با آینه تاشو داشت

  10. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    جالب بود کیا رضایت داد سایپا آپشنا روش نصب کنه واقعا یعنی شرکت کیا انقدر مشتری مداریشو از دست داده که آپشناشو ارائه نکرده و شرکت ایرانی با ابهت خاصی طرف کره ای رو راضی کرده که اگر این کارو نکنید دیگه تولید نمیکنیم اونام از ترس برشکستگی گفت چشم
    امیدوارم قیمتش دیگه خیلی بالانره به مدل 2017 وارداتیش نرسه

  11. Ruzbeh

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ۸ آپشنی که گفته واسه شرکت سایپا جدیده وگرنه همه اینا در سری اول سراتو وارداتی موجود هست .

  12. احمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (187 ديدگاه)

    تاسفباره که نسخه جدید هنوز ضعفهای ایمنی موجود در سری قبل را دارد و هیچ بهبودی در این زمینه در ان پیش بینی نشده است.

    1. رامین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه جوری از ضعف ایمنی صحبت می کنید انگار تو ایران ماشین زیر ۱۰۰ میلیونی موتور ۲۰۰۰ با برندی معتبری مثل کیا هست که ۲۰ تا ایربگ و ۲۰۰ تا آپشن ایمنی داره…. تو وضعیت موجود با این قیمت بهترین انتخابه…..شما اگه میخوای سر پیچا ریس بذاری و ۲۰۰ تا بری باید بنز بخری عزیزم

  13. Arash

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام واجب ترین آبشن برای سراتو سیستم کنترل پایداری هست وبعداز اون هم صندلی راننده که قوصی کمر رو نمی گیره و اصلا راحتی نداره،
    باقی آبشن ها در بیرون از نمایندگی قابل نصب هست.

  14. مظفری

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکری به حال ترمز کاسه ای عقب بکنید روکش چرم فدایی سرتون

  15. nima

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پس قبل این هشتا آپشن این ماشین اصلا ماشین نبوده فرغون بوده.الان دیگه این فرغونای ایرانیم حد اقل سنسور دنده عقبو دارن و دنا هم دوربین عقب داره.زودتر این آپشنارو بزارن تا مردمو گرفتار اینجور فرغونا نکنن.

  16. امیر

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه عالی خداییش ماشین خوبیه

  17. دانیال

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید سال74=سراتو سال 94
    پراید هم اولاش همینجوری بود.سال 1420:
    سراتو 111(هاچ بک)
    سراتو132
    سراتو257
    سراتو246
    .
    .
    .

  18. Misagh

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چی بگم. من تازه ثبت نام کردم و حرفای مردم داره عذابم میده . ای کاش همون رنو فلوئنس رو میخریدم . دلم خوش بود ماشینم وارداتیه

  19. ارش

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز منم مثل شما ثبت نام کردم
    و اصلا ناراضی نیستم
    حرف مردم همیشه هست اگه به حرف مردم باشی که باید قید خیلی چیزا رو بزنی
    درسته که مزدا ۳ جدید از خیلی جهات از سراتو بهتره و اپشن های بیشتری به نسبت داره اما با توجه به قیمت پایین تر و نحوه پرداخت خیلی خیلی می ارزه این سراتو با وجود فیس قدیم و کمی و کاستی یه چرخش میارزه به ماشین های چینی که پر از ایراد و بی کیفیت.
    الان با این پول و شرایط میتونید رنو داستر بخرید که فقط چهار چرخ و یه پارچه داره با قیافه زشت البته از نظر من.
    یا سانگ یانگ تیوولی که به نظرم از همه نظر بی نظیره به غیر از تحویل بد موقع و بد قولی و خدمات پس از فروش نه چندان راضی کننده.

  20. Kia

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شانس ما همینه تا خواستم بگیرم کلا همه علیه سراتو بسیج شدن، این دوستان راجب این ماشین چینی ها چه نظری دارند ؟ یحتمل باید خودکشی کنند موقع نظر دادن .
    من که منصرف شدم میرم این ۴۰ تومنی رو که دادم پس میگیرم ، اما تو خارج شنیدم هزینه اینجور شانتاژ کردن ها رو ملت از شرکتها میگیرن لااقل مجانی شرکت وطنی خودتون رو اینطور سیبل نکنید .
    اما حق هم دارید چون الانه تو ایران انواع ماشین فضایی داره تولید میشه اونوقت سراتو جدید وصله ناجوره دیگه ، بله حق با شماست

  21. sunmartin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سراتو مثل ریو میشه که کره جنوبی اجازه دخل و تصرف و کاهش کیفیت اونو نداد نهایتا پس از 6 سال تولیدش متوقف شد و در ذهن ها خاطرات خوبی ازین خودرو برجای موند من بمدت 10 سال ریو داشتم الان هم دست ابوی است و تا بحال نه من و نه ایشون یکبار مسیر تعمیرگاه را ماشاله نپیمودیم سراتو دارم بدون آپشن کم و کاستی نداره اما کاش لااقل دیلایت و سانروف ازش دریغ ننیکروند در مدل آپشنال هم سانروف هم کی لس هم اتو استارت و هم صندلی ها برقی و نیز امپر مدل b3 با کامپیوتر پیشرفته قراررفته کلیدهای شیشه قفل و اینه تاشو هم بک لایت دارند اما 9 ملیون گرانتره سرانو اصلش موتور و گیرباکس خوبشه که از مزدا 3 بسبار بهتره باقیش ظواهره من از خریدم راضیم

  22. نيما

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام به همه دوستان
    مدت یکسال و نیم هست که سراتو دارم بسیار راضی هستم و جز سرویس های دوره ای هیچ هزینه و مشکلی نداشتم
    سگش به اشغالهای بزک شده چینی می ارزه
    ماشین فقط سانروف و قرتی بازی نیست
    قیمت بازار و نحوه پرداخت و برند خوب با ارزش هستش
    دوستانی که نظر منفی دارن یا دستشون نمیرسه یا ماشین چینی دارن یا اوضاع مالیشون بهتره که ماشین های گرون تَر دارن

  23. علی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند وقته آپشنال این ماشینو گرفتم..شتاب فوق العاده ترمزای خوب با این که ترمز عقب کاسه ای هستش. ولی ای کاش آینه هاش تاشو بود که خیلی بهتر میشد..در هرصورت تو این رنج قیمت تو خریدش شک نکنید…عالیه و ماشین با اصالتیه

  24. رامین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برای کسی که می خواد زیر ۱۰۰ میلیون هزینه کنه و یک ماشین اتومات موتور ۲۰۰۰ با قدرت ۱۵۴ بخره که مثل چینیها اذیت نکنه می شه گفت سراتو بی نظیره
    کسی که پول بیشتری داره طبیعتا براش انتخابای بهتری هم هست یا کسی که ریسک ماشین دست ۲ رو می پذیره می تونه آزرا یا سوناتا و کمری دست ۲ بگیره ولی ماشین صفر که ۵ سالی
    راحت ازش استفاده کنید واقعا چه دلیلی است که سراتو رو بکوبیم؟!! پیشنهاد جایگزینتون چیه؟ فلوینس اتوماتش بالای ۱۲۵ میلیون تومانه و تیوولی و پژو ۲۰۰۸ هم قدرت اسب بخارشون پایینه و کیفیت سواریشون زیاد خوب نیست و اصولا با سواری قابل مقایسه نیستن….کسی که این ماشینو الکی نقد می کنه اصلا سوارش نشده…من یه توسان دارم و این ماشین دوممه ولی با اطمنیان بهتون می گم این حجم از قدرت و آپشن برای ماشین صفر با وام ۴۰ میلیونی تو خریدش شک نکنید….

  25. کوروش ر

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من هم قصد خرید مدل 96 رو دارم با خوندن مطالب فوق فک کنم تنها ایراد قابل توجه این مدل ترمز چرخ عقبه ایا از نظر کیفیت هم موثره؟منطورم به ترمزه

  26. Koosha

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا هایلوکس ۲۰۱۷ هم ۲۱۰ تومن قیمتشه ترمز عقبش کاسه ایه…

  27. امیراحمدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم ثبت نام کردم تحویل مرداد با وام
    یکم ته دلم خالی شد با این حرفا..
    بیشترین چیزی که اذیت میکنه آیینه تاشو برقی که نداره…
    نصبش هم افترماکت بدون کلید میشه از داخل
    ولی موتور و گریبکس عالیه
    حتما یه بار امتحان کنین…

    1. میثم

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش اصلا نگران نباش. منم یکی خریدم فردا پس فردا هم تحویل می گیرم ولی اصلا از انتخابم پشیمون نیستم آینه تا شو برقی هم اصلا چیز مهمی نیست اصل باطن ماشینه منظورم موتور و گیربکس که کیا سراتو جزء بهتریناس

      1. رصا

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منظورتون سایپا سراتو است دیگه

    2. میثم

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا من تحویل گرفتم ماشین خیلی عالیه از نظر فنی، شتاب و نرمی کمکهاش. موتورش هم خیلی بی صداست اصلا صدا داخل نمیاد. کلا به لحاظ فنی، تیپ ظاهری و امکانات داخل در حد عالیه. بعضیا میگن ترمز عقب کاسه ایه قدرتش میاد پایین اینطوری نیست ترمزهاش هم در حد عالیه. فقط چند تا آپشنش حذف شده که فکر نکنم زیاد مهم باشه مثلا تایمر چراغ سقف، اخطار نبستن کمربند، اخطار سرعت بالای 120 و … .

  28. سید حسن

    ۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه هفته اس سراتو آپشنال 2000روخریدم
    تنها مشکلش سیستم پایداری ضعیف تو سرعت های بالای صد وپیچ هاس مخصوصا اگه هوا طوفانی وباد شدید باشه…بقیه اش رو راضیم.

  29. میثم

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا این سراتوها نیازی است لاستیک ان را با لاستیک خارجی عوض کنیم؟

    1. میثم

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      لاستیکهایی که روش انداختن ایرانیه (بارز) و طبیعتا لاستیک کره ای کیفیت خیلی بهتری از لاستیک تولید داخل داره و فکر کنم اگه عوض بشه ماشین نرمتر از اینی هست که میشه

  30. رحیم

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ابشنالشو خریدم خیلی راضی هستم صد مرتبه به ماشینهای چینی بهتره ما اول باید بنیه مالی خود را بررسی بعد اظهار نظر نمائیم همین ماشین ال نود را همه می گقتند اشغاله حال ببین چطوری در بازار مقبولیت پیدا کرده ما باید به تولیدات کشورمان ارزش بزاریم خوب به مرور با توسعه تکنولوژی تکامل در کشورمان بوجود می آد فعلا بین تولیدات داخلی حرف اول داره

    1. رصا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما پشت جک s5نشستی که ابنجوری میگی بهتره ماشین های چینی است من خودم جکs5دارمشوهر خالم سراتو دارند با هم عوض کردیم اصلا ربطی نداره با هم واقعا جکs5خیلی بهتره پیشنهاد میکنم یکبار بشینی پشتش بعد حرف بزنی
      ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا