سایپا برای نسل قدیمی سراتوی خود مجوزهای نصب تعدادی از آپشنهای پرطرفدار را کسب کرده است. آپشنهایی که باعث میشوند این خودروی سدان جمعوجور و البته قدیمی، در کورس رقابت با خودروهای مجهز و پر از آپشن چینی در بازار ایران بتواند رقابتی بهتر داشته باشد.
سراتوی آپشنال، نسخهای از این خودرو است که با تجهیز به ۸ ویژگی جدید وارد بازار میشود.
کیا سراتوی سایپا همان سراتو TD نسل دوم است که بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ تولید میشد و سپس توسط کیا از رده خارج و با نسل جدید و زیباتر، امنتر و پر امکانات تری جایگزین شد درحالیکه طبق سیاستهای تولیدکنندگان ایرانی، این خودرو تازه در سال ۲۰۱۴ وارد خط تولید در کشورمان شد. حالا که ۳ سال از تولید این کرهای میگذرد ظاهراً کیا رضایت داده است تا سایپا آپشنهای جدیدش را روی این خودرو نصب کند.
این خودرو که احتمالاً اواخر بهار ۱۳۹۶ و با جهش حدود ۶ میلیون تومانی قیمت نسبت به مدل فعلیاش به دست مشتریان میرسد، دارای ۸ ویژگی جدید است؛ ویژگیهای که بنا به گفته سایپا با تأیید و زیر نظر مستقیم کیاموتورز روی سراتو نصب شدهاند:
- سانروف
- سنسور عقب
- دوربین عقب
- سیستم قفل و سوئیچ هوشمند (Smart Key)
- صفحه جلو آمپر و کیلومترشمار جدید
- سیستم مولتیمدیا با ناوبری GPS
- روکش چرم جدید صندلیها
- سیستم تعویض دنده پشت فرمان (Paddle Shifter)
طبق گفتههای سایپا، آپشنهای جدیدی که روی سراتو نصب شده ماحصل نظرسنجی از مشتریان این خودروست. البته سایپا هنوز تصمیمی به توقف عرضه سراتو معمولی ندارد و همهچیز به واکنش بازار در سال آینده بستگی دارد. هماکنون ۸۰% ظرفیت تولید سراتو برای مدل اتوماتیک آن است. در حال حاضر قیمت نسخه ۱.۶ لیتری سراتوی سایپا در نمایندگی ۷۵.۸ و نسخه ۲.۰ لیتری آن ۹۰.۹ میلیون تومان میباشد. در حالی که قیمت سراتوی آپشنال ۹۸.۹۹۰ میلیون تومان اعلام شده است، این هشت آپشن برای خریداران حدود ۹ میلیون تومان آب میخورند.
حميد
۱۰ خرداد ۱۳۹۶سراتو ۲۰۰۰ الان بین ۱۰۰ تا ۱۰۲ میلیون هست و داستر دو دیفرانسیل فول آپشن ۱۲۰ میلیون. اگر اختلاف قیمت برای فردی مهم نباشه بنظرتون کدوم گزینه انتخاب بهتری أست ؟
SS
۲۸ خرداد ۱۳۹۶خب سراتو رو چه از نظر فنی و چه قیمتی باید با داستر تک دف مقایسه کرد
در اونصورت به سلیقه افراد بر میگرده
سراتو آپشن های بیشتری داره و همچنین هندلینگ و طراحی خارجی و داخلی زیباتری داره و از نظر فنی هم قابل قبوله
داستر در وهله اول شاسی بلنده ( که برای خیلی از افراد مهمه اما طبیعتا هندلینگ پایین تری داره) و بعضی از آپشن های اصلی مثل کروز و مانیتور هم داره (که به نظر من از بقیه آپشن ها مهمترن) و با توجه به ذات اقتصادیش و قطعات مشترک با تندر در بلند و کوتاه مدت ماشین کم خرج تری هست. اما از نظر طراحی به خصوص طراحی داخلی قابل توجهی نیست.
در مورد داستر دو دف هم کنترل پایداری ، سیستم تعلیق مولتی لینک و … اضافه میشن که باعث برتری داستر به سراتو میشه
بین سراتو و داستر تک ، من داستر تک دف رو ترجیح میدم ولی این فقط سلیقه ای هست
اما داستر دو دف قطعا برتری های محسوسی داره به شرطی که بتونید با ظاهر ساده داخلش کنار بیاید
behi
۲۰ خرداد ۱۳۹۶سلام
اونایی که نظر منفی میدن به نظرم دو دسته هستن اول اونایی که فقط میرن مطالب سایتای دیگه رو میخونن و نظر میدم مثل :نمیدونم، کنترل پایدارو ترمز عقب کاسه ای و.. که همه تو سایتای دیگه به عنوان معایب سراتو نوشته شده دسته دوم اونایی هستم که به قول معروف که میگن گربه دستش به ماهی نمیرسه میگه بو میده!
امانظر من در مورد کسی که تازه ثبت نام کردم و دلایل ثبت نامم
1-مدت گارانتی خوب(5 سال)
2- آپشنای خوب و تقریبا کامل (از نظر من)
3-کیفیت خوب موتور و گیربکس که از مهمترین قسمت های ماشینه
4-حجم موتور خوب به نسبت هم قیمت ها (البته هم قیمت که نه تا حدود 130 میلیون )
5-با 99 میلیون تنها انتخاب ماشینای چینیه که با سلبقه ای که من تو استفاده از ماشین دارم که ازش زیاد کار میکشم (اما سرویس های دوره ای به موقع و کامل انجام میدم)بعید میدونم زیر پای من دووم بیارن به خاطر کیفیت پائین قطعات به کار رفته تو ساختشون وگرنه چین ولوو هم میزنه پس چرا ارزون نیست؟!پس حتما باید از کیفیت ماشینا(قطعات) بزنه تا بتونه ارزون بفروشه.
موفق باشید
مهدی
۱۶ تیر ۱۳۹۶ده روزه دنبال یه ماشین خوب میگردم در حدود 100 ملیون که هم خوب باشه هم امکانات کامل ایمنی داشته باشه هم خوشگل باشه و هم از زمین فاصله اش زیاد باشه تا بشه تو هر جاده ای اونو ببرم
نیست نیست
رصا
۲۵ مرداد ۱۳۹۶به نظر من جک s5بخر من یکیشو خریدم الان خیلی راضی هستم قدرتش ۱۷۴ اسب بخاره چه ربطی داره به سراتو و اصلا صدا نمیده من تا حالا سه تا چهار بار شده ماشین روشن بوده اومدم دوباره روشنش کنم فکر کردم خاموشه ۵سال گارانتی را هم داره خدماتشم ربطی به سایپا نداره سابپا فقط پراید میتونه بزنه تازه آپشن های اتوماتش اصلا ربطی نداره به سراتو چون کیلس استارتر و مانیتور و سانروف کروز کنترل گرمکن صندلی و سرد کن هم داره
سراتو کلیدشو دگمه ای کرده میگه ۹میلیون پولشه منت هم سرتون میزار برا سنسور عقی که این دو مورد را سمندlxهم داره
behi
۲۶ مرداد ۱۳۹۶داداش داری Kia رو با jac مقایسه میکنی؟
کاری با کیفیت موتور و گیربکس و بدنه و طراحی و … ندارم ولی به نظرت چندسال دیگه که ماشینت گارانتیش تموم شد میتونی بفروشیش ؟!یعنی کسی هم هست که ماشین چینی 5 سال کارکرد رو با قیمت خوب بخره ؟اصلا میخرن؟
علیرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۶سلام
منم با دوستمون کاملا موافقم
من هم سراتو سوار شدم هم جک اس 5 واقعا این جک یک استثنا هست . لطفا یکبار سوار بشید و بعد نظر بدید . بدون شک بین جک و سراتو ، این جک اس 5 هست که برنده هست .
ماهان
۱۱ آذر ۱۳۹۶سلام کسی میدونه ارم سایپا رو از روی پخش سراتو اپشنیال سایپا چجوری میشه عوض کرد ؟
بهنام
۱۹ دی ۱۳۹۶سراتو اپشنال خودروی خوبی هست وای ضعف هایی داره که حتی برخی از ماشین های چینی هم ندارن جنس بد چرم صندلی ها که جتی یه خودرو ۷۰ میلیونی چینی جنس بهتری داره فرمان سفت هندلینگ ضعیف در سرعت بالا و گیج بودن ماشین صدای موتور نسبتا زیاد داخل کابین با این حال که ترمز عقب کاسه ای هست ترمز خوبی داره و موتور گیربکس بسیار هماهنگ خوب کلا به نظر من با این قیمت ماشین بدی نیست من همه جوره تسنش کردم
Meysam
۲ بهمن ۱۳۹۶چینو بگا فقط سراتو اسمش می ارزه به تمام چینی ها
باقریان
۲۹ خرداد ۱۳۹۸من دوساله سراتو اپشینال سایپا دارم از هر نظر راضیم تنها عیبی که داره مصرف سوخت زیاده داخل شهر بین 12/5لیتر تا 13لیتر مصرف بنزین داره ولی خارچ شهر ودر جاده مصرفی کمتر از 9 لیتر داره