سایپاکیا

کیا سراتو مونتاژی ، بازیگری جدید با رخساری قدیمی

واقعیت این است که ما مردمان شگفتی هستیم و اعمال و سلوکمان بسی بهت‌انگیز و حیرت‌آور است؛ گاهی آن‌چنان جسم و روحمان معطوف به امری است که از بدیهی‌ترین قضایای دوروبر خویش نیز غافل می‌مانیم و برخی اوقات هم غرق در توهمات، سنجه حقیقی حیات را وا‌می‌گذاریم. بازار خودروی‌مان هم متأثر از ما مردمان سودازده است؛ مردمانی که کاربری خرد را در حیات خود کمتر خوش می‌دارند ولی خویشتن را بسی مدعی می‌پندارند. بگذریم.

Kia Cerato Second Generation
Kia Cerato Second Generation
شاید این‌طور بتوان گفت که همه‌مان کمابیش به کسالت و رخوت تاریخی دچاریم و بازار خودروی‌مان نیز به همین درد مبتلاست؛ تمامی توجهات هم در این بازار به چند برند خاص معطوف شده و خیلی از مدل‌ها ولو باکیفیت هم، فدای غفلت و کم‌التفاتی عمومی گردیده است. در چیستی این ماجرا دلایل چندی ذکر می‌شود، از جمله کمبود تنوع، ناآشنایی عامه با خودروهای روز دنیا، سرمایه‌ای بودن خودرو به‌جای مصرفی بودن آن و گرانی وحشتناکی که حتی متهورین خریداران را هم به وادی محافظه‌کاری می‌کشاند و… اما در یک مسئله کمتر می‌توان تردید نمود و آن هم این است که ما برای خریدمان کمتر وقت صرف می‌کنیم، کمتر جستجو می‌کنیم و بیشترمان به دنبال خوراک حاضر و آماده فکری و همچنین مشورت با کسانی هستیم که در بهترین حالت یا کم می‌دانند و یا هیچ نمی‌دانند و تنها از سر خالی نبودن عریضه، دانشی مخدوش را به ما عرضه می‌کنند که ماحصلش چیزی جز خسران و ضرر نیست؛ در بدترین وضعیت هم یا مغرض‌اند و یا دلال و….
Kia Cerato Sedan Second Generation
Kia Cerato Sedan Second Generation
در گذر ایام کمتر پیش آمده که خودروسازانمان محصولی را روانه بازار نمایند که مشتری به تمامی از آن راضی باشد، اما با تمامی نابسامانی‌هایی که بر این حوزه حاکم است، از یک امر نمی‌توان چشم‌پوشی نمود و آن اینکه محصولات مونتاژی این گروه تا زمانی که از آنان کیفیت زدایی نشده باشد از مطلوبیت نسبی برخوردارند! یکی از مدل‌هایی که اخیراً مونتاژ آن در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص شروع گشته است و در هیاهوی کر کننده رقبای وارداتی و مونتاژی از آن غفلت شده، خودروی کیا سراتو می‌باشد. این مدل چندین وقتی است که روانه بازار شده و علیرغم تمامی ویژگی‌های مطلوبی که از آن برخوردار است مورد بی‌التفاتی تام و تمام قرار گرفته است. گرچه این خودرو به‌روز نیست و نسل پیشین خود می‌باشد، ولی پیش از این در بیشتر سایت‌های خودرویی دنیا از آن سخن رفته است، که در ذیل به پاره‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم.
کیا سراتو
Kia Cerato Sedan
سایت JDPOWER آمریکا این خودرو را بدین صورت ارزیابی نموده است.

کیفیت: بالاتر از حد متوسط

عملکرد: متوسط

طراحی: متوسط

قابلیت اطمینان: متوسط

سایت DRAIVEARABIA امارات هم نکات ذیل را در این خودرو مشاهده نموده است.

نکات مثبت: طراحی زیبا، بهای مناسب، فضای نسبتاً مناسب کابین

نکات منفی: کندی خودرو، استفاده از پلاستیک سخت و ارزان قیمت در کابین

سایت CARS آمریکا که نیز پیش‌تر دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان این خودرو را بازتاب داده بود، امتیازات ذیل را برای این مدل در نظر گرفت.

راحتی خودرو: 4 از ۵ امتیاز

طراحی خارجی: 4 از ۵ امتیاز

ارزش بهای پرداختی: 4 از ۵ امتیاز

عملکرد: 4 از ۵ امتیاز

قابلیت اطمینان: 4.۵ از ۵ امتیاز

کیا سراتو
کیا سراتو
این مدل نسل دوم کیا سراتوست که در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است. بدنه آن در استودیو طراحی مستقر در ایالت کالیفرنیا تکوین یافته و تیمی مرکب از PETER SCHREYER، KURT KAHLS و TOM KEARNS طراحی آن را بر عهده داشته‌اند. همچنین این خودرو از پلت فرمی مشترک با هیوندای الانترا بهره می‌برد و تنها سیستم فنربندی عقب آن با خودروی مذکور متفاوت است. در اکثر بازارها نیز این خودرو با نام FORTE شناخته می‌شود و تنها در چند خطه خاص از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی و سنگاپور و… با نام سراتو فروخته شده است. علاوه بر این‌ها، این خودرو در ممالکی همچون چین، روسیه، مالزی و قزاقستان نیز مونتاژ گردید.
کیا سراتو
کیا سراتو
در زمینه ایمنی نیز این خودرو ۴ ستاره را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب نمود و همچنین ۴ ستاره را هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرد. علاوه بر این‌ها، کیا سراتو در انستیتو ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) هم تست شد و در تمامی موارد اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو، ضربه به ناحیه سر و نیز تصادف از بخش‌های کناری خودرو، نمره خوب (GOOD) که بالاترین امتیاز این آزمون بود را دریافت نمود. در نمونه‌های صادر شده به بازارهای آمریکا و استرالیا، این خودرو مجهز به ۶ عدد ایربگ در حالت استانداردش بوده است ولی انواع مونتاژ شده در کشورمان تنها از ۲ عدد ایربگ بهره می‌برند و فاقد سیستم کنترل پایداری یا همان ESP هستند.
موتور 2 لیتری کیا سراتو
موتور ۲ لیتری کیا سراتو
بهای این خودرو به صورت ثبت نامی، در حدود ۷۰ میلیون تومان برای نمونه ۱.۶ لیتری و ۹۰ میلیون تومان برای نمونه ۲ لیتری آن می‌باشد؛ در حالی که هم اکنون در بازار آزاد این خودروها حتی تا ۵ میلیون تومان بالاتر از این نرخ هم قیمت‌گذاری شده‌اند.
نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
ممکن است با خودتان بگویید که آیا این خودرو با تمامی کاستی‌هایی که به آن دچار است ارزش این را دارد که خریداری شود، آن‌هم با توجه به اینکه مدلی به‌روز نیست و… برای آنکه در این مورد کمکی به شما نموده باشم، ذهنتان را لحظاتی چند معطوف به دو رقیب وارداتی آن می‌نمایم، یکی از این دو جیلی امگرند اتوماتیک می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۷ اسب بخار برخوردار است و قیمت آن نیز در حدود ۸۶ میلیون تومان است و دیگری نیز MG 350 نام دارد که از موتوری ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۷ اسب بخار بهره می‌برد و در حدود ۸۷ میلیون تومان هم در مدل‌های ثبت‌نامی‌اش قیمت دارد.
نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
همه‌مان در یک معامله در پی آن هستیم که بیشترین مطلوبیت را بدست آورده و از سویی دیگر نیز متضرر و مغبون هم نگردیم، لذا در شرایط نسبتاً برابر، تنها راهی که برایمان باقی می‌ماند مقایسه بین داشته‌های دو کالای همسان است، لذا در این باب سعی نمودم که میزان تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا سراتو ۲ لیتری (مونتاژ داخل) را با نزدیک‌ترین رقبایش به لحاظ قیمتی، یعنی MG350 و جیلی امگرند مقایسه نمایم تا بدین لحاظ سنجه بهتری را برای خریدمان بدست آوریم.

برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی اضافی که در جیلی امگرند اتوماتیک یافت می‌شود ولی در کیا سراتو (نمونه ۲ لیتری مونتاژ داخل) وجود ندارد به شرح ذیل است:

  1. شش عدد ایربگ (در سراتو مونتاژ داخل، تنها ۲ عدد)
  2. سانروف دوحالته مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی
  3. صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
  4. بخش DVD و مانیتور ۶.۵ اینچی
  5. سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
  6. ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسه‌ای است و دیسک خنک شونده هم موجود نیست)
  7. و…

همچنین برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی که در خودروی MG 350 یافت می‌شود ولی در خودروی کیا سراتو (نمونه ۲ لیتری مونتاژ داخل) موجود نیست بدین ترتیب می‌باشد:

  1.  ۶ عدد کیسه ایمنی هوا (در سراتو مونتاژ داخل، تنها ۲ عدد وجود دارد)
  2.  سیستم ترمز کمکی BA
  3. سیستم پایداری خودرو در سر پیچ‌ها CBC
  4. نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  5. تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت خودرو
  6. تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاکن ها با توجه به سرعت خودرو
  7. مجهز به سیستم جداکننده سریع لنت‌ها از ترمز
  8. ترمز دیسکی جلو و عقب مجهز به خنک‌کن (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسه‌ای است و سیستم خنک‌کن وجود ندارد)
  9. آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن
  10. سیستم کنترل باد تایرها (TPMS)
  11. و…..
نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
در خاتمه می‌توان تنها مزایای کیا سراتو ۲ لیتری مونتاژ داخل نسبت به دو رقیبش را در مواردی همچون زیبایی بیشتر، برند معتبرتر و نیز عامه‌پسندتر و همچنین عرضه آن توسط سازنده داخلی دانست که وجود همین قضیه به احتمال زیاد، پشتیبانی خدمات یدکی را نیز به همراه خود دارد؛ این امر هم از جمله مواردی است که در شهرستان‌های دور از مرکز کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. علاوه بر این‌ها، نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو از مشخصات فنی نسبتاً خوبی برخوردار است و چنانچه کمی مجهزتر گردد می‌تواند به گزینه‌ای مورد توجه جهت خرید خانواده‌های ایرانی مبدل شده و برخی از رقبای وارداتی‌اش را هم کاملاً را به دردسر اندازد.
نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو

مشخصات فنی

نمونه ۲ لیتری:

حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی

توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر

مصرف در سیکل ترکیبی: ۶.۴ لیتر

نوع گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک

نمونه ۱.۶ لیتری:

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۲۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۶ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر

مصرف در سیکل ترکیبی: ۷.۷ لیتر

نوع گیربکس: ۶ دنده دستی

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: اکسل پیچشی

Kia Cerato Sedan si
Kia Cerato Sedan si

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۳۰/۱۷۷۵/۱۴۱۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۴۰ کیلوگرم (نمونه ۱.۶ لیتری)- ۱۳۱۰ کیلوگرم (نمونه ۲ لیتری)

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۴۵ R15 (نمونه ۱.۶ لیتری)- ۲۰۵/۵۵ R16 (نمونه ۲ لیتری)

Kia Cerato Second Generation Interior
Kia Cerato Second Generation Interior

ایمنی

کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا

کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا

مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

نمونه‌های عرضه شده در بازارهای جهانی به صورت استاندارد به ۶ کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری (ESP) مجهز می‌باشند.

Kia Cerato Second Generation cluster
Kia Cerato Second Generation cluster

برخی از تجهیزات ارائه شده توسط سازنده ایرانی این خودرو

کامپیوتر سفر

کروز کنترل (فقط در نمونه ۲ لیتری)

غربیلک فرمان + دسته دنده با پوشش چرمی (فقط در نمونه ۲ لیتری)

تهویه مطبوع اتوماتیک (فقط در نمونه ۲ لیتری)

فرمان قابل تنظیم با کلیدهای کنترل

نشان دهنده جهت (قطب‌نما)

باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام تصادف

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور

چراغ‌های اتوماتیک (فقط در نمونه ۲ لیتری)

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD PLAYER + MP3 + AUX + USB + IPOD

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

۶ عدد بلندگو

البته نمونه‌های ۲ لیتری این خودرو در بازار جهانی به تجهیزاتی همانند سانروف، آینه‌های با قابلیت مات شدن، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی و … مجهزند که مشابه آن‌ها در نمونه‌های مونتاژ داخل این خودرو ارائه نشده است.

Kia Cerato Second Generation Interior
Kia Cerato Second Generation Interior

قیمت

نمونه ۱.۶ لیتری: ۶۹.۹ میلیون تومان (ثبت نامی)

نمونه ۲ لیتری: ۸۹.۹ میلیون تومان (ثبت نامی)

Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۵۱ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    علیرضا منم سراتو 2015 بیشتر میپسندم و خیلی طراحیش دوست دارم در یک مقاله معتبر آمریکایی جمله “روبه پیشرفت بزرگ” در موردش گفته شده بود بین خودروی النترا و کرولا بهترین شناخته شده بود تمام این موارد درست و 5 ستاره کامل از NHTSA (انجمن ایمنی و تست بزرگراه های آمریکا)که سختگیرانه ترین تست ها را انجام میده و خودرویی که از یوروانکاپ 5 ستاره گرفته در این انجمن شاید 4 ستاره بگیره ،اما با چه قیمتی ؟؟
    طرفدار برند و استایل سراتویی مثل من و امثال بنده باید 135 ملیون هزینه کنه و از شرکت اطلس خودرو سراتو نیو فیس 2015 بخره در حالیکه با 90 ملبون میشه از سایپا یک خودزوی برند تهیه کرد بماند که چرا سایپا امکاناتی مثل : keyless shifter halogen lamp rol hiter برداشته دقیقا مثل کاری که با ریو کرد ریو خودروی فولی بود کع امکانات زیادی دلشت شاید باورتون نشه اما در حد یک خودروی 60 ملیونی و بالاتر اما تمامی آپشن ها توسط سایه بان حذف شد چرا؟چون قانون مشتری مداری و رعایت حقوق مشتری در ایران وجود نداره و مشتی لفاظی هست از سایپا توقع داشتیم سراتو بصورت شرایط عادلانه و اقساط مانند سایر تولیداتش عرضه کنه اما شرایط فروش ناعادلانه ای براش گذاشته که فقط عده ای متمول میتونن ازش بهره ببرن در هرصورت بازهم این خودرو بدست دوسداران واقعیش با این سیستم عرضه نمیرسه

    1. siavash

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      دقیقاً حرف شما درسته دست مصرف کننده واقعی به صورت ناعادلانه میرسه بار اول ثبت نام که فقط دلالان ازش خبر داشتند و توی مهر ماه بود 35 پیش برای 1600 و 50 پیش برای 2000 بقیش 2ماه بعد دفعه دوم توی آبان هم خود نمایندگی ها برای خود ثبت نام کردند و حواله رو با 3-4 میلیون سود فروختند و کسی میرفت تو نمایندگی میگفتن هست باید صلح بشه و 3-4 تومن شیرینی هم باید بدی این حرفی بود که به من زدند دفعه سوم سایپا کل پولو یکجا خواست و 60 روزه تحویل بده یعنی 70 برای 1600 و 90 برای 2000 که خود سود پول برای مدت 60 روز کلی میشد و ثبت نام جدید که برای 22 بهمن فقط مدل 2000 داره و 1600 نداره جالبه که نه تبلیغ میکنه نه فروش اینترنتی میزاره کلی هم روشهای ناعادلانه برای فروش میزاره

      1. رضا.2272

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (186 ديدگاه)

        سپاس فراوان از سام کاویانی عزیز و نثر زیبای ایشان

        1. سام

          ۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

  2. علیرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقای سان مارتین در مورد بحث ایمنی قبلا هم صحبت کردیم. اولا که این خودرو در ENCAP اصلا تست نشده که بخواد 5 تا ستاره بگیره یا نگیره! دلیلشم اینه که سراتو اصلا توی اروپا عرضه نمیشه!
    مدل های کیا در اروپا:
    http://www.kia.com/eu/models/
    صفحه یورو انکپ که فقط سراتو 2006 رو تست کرده که اونم 3 ستاره گرفته:
    http://www.euroncap.com/results/kia/cerato.aspx
    اما سراتو همونجوری که گفتم توی استرالیا تست شده. مدلی که قراره وارد ایران بشه مدل 2008 تا 2013 هستش. این مدل با 6 ایربگ و ترمز های دیسکی و خیلی امکانات بیشتر نسبت به سراتوی سایپا، 4 ستاره گرفته. پس قطعا با دو ایربگ و ترمز کاسه ای نهایتا 3-2 ستاره خواهد گرفت.
    http://www.ancap.com.au/safety-ratings/kia/cerato/63ae8c
    آخرین ورژن کیا از اکتبر 2012 وارد چین شده و با نام کیا K3 فروخته میشه و در لیست فروش سال 2014 در رده هجدهم قرار داره:
    http://chinaautoweb.com/car-models/kia-k3/
    http://chinaautoweb.com/2015/01/best-selling-sedans-in-2014/
    مهمترین ویژگی هایی که سراتو نسبت به رقیبانش داره، شتاب و امکانات بسیار بالا نسبت به رقیبانش و طراحی جذاب اون هستش به همین دلیل هم توی آمریکا و برخی بازار های دیگه فروش زیادی داره و طبق بررسی که خوندین از الانترا و کرولا بهتر شناخته شده. اما سراتویی که وارد ایران میشه امکاناتی در حد سمند و 206 و ال نود داره و طراحیشم یه طراحی قدیمیه که همگی سالهاست که دیدیم. در نمونه 1.6 لیتری هم که شتاب چندانی نداره. پس چرا باید این خودرو رو بخریم؟ تازه در نظر بگیرین که مهمترین دلایل فروش بالای خودرو های کیا و هیوندای در دنیا، شرایط فروش بسیار عالی، قیمت پایین و خدمات پس از فروش فوق العاده اوناست. اما سراتوی سایپا که قطعا هیچکدوم از اینا رو نداره! نه قیمت خوبی داره، نه شرایط فروشش خوبه و نه خدمات پس از فروش که توی این زمینه سایپااگه نگیم بدترین، قطعا یکی از بدترین شرکتای دنیا در زمینه خدمات پس از فروشه!
    در زمینه کیفیت هم خود سراتوی اصلی نسبت به رقباش هیچ وقت به یه خودروی با کیفیت معروف نبوده. برای مثال در بررسی که مجله ماشین از سراتو، ام جی 6، مزدا 3 و مگان انجام داده، سراتو به دلیل کیفیت پایینش در رتبه سوم قرار گرفته. اینم نظر مجله ماشین در مورد این خودرو:
    ” کیا، طی سال‌های گذشته تغییرات متعددی روی سراتو اعمال کرده تا بتواند در این بخش بازار، مقابل حریفان کهنه‌کار خود، حرفی برای گفتن داشته باشد اما علیرغم بهبودهای حاصل آمده، سراتو در بحث کیفیت کلی، همچنان یک قدم از رقبا عقب‌تر است. شاهد این ادعا را می‌توان کارکرد 7 هزار کیلومتری و بروز ایرادهای متعدد در خودرو (که باعث شده مالک چندین‌بار به نمایندگی رجوع کند)، دانست!”
    همچنین نقاط ضعف سراتو رو “مصرف سوخت، کیفیت ساخت پایین، نفوذ صدای پیشرانه به خودرو” عنوان کرده.
    در زمینه مصرف سوخت هم با مصرف 13 لیتر در سیکل شهری سراتو توی رنج خودش رکورد داره!
    http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato
    حالا با همه این حرفا، اگه کسی بازم دوست داره سراتو بخره نظرش کاملا محترمه. ولی همونطور که قبلا گفتم من به شخصه هیچوقت با این قیمت سراغ سراتوی 2009 اونم با مونتاژ و خدمات پس از فروش سایپا نخواهم رفت.
    من دو بار چینی ها رو تست کردم و هر دو بار کاملا از انتخابم راضی بودم. من چه با لیفان و چه با ام جی از رانندگی لذت بردم و از امکانات و قابلیت هایی که با پولی که پرداخت کرده بودم به دست اوردم کاملا راضی بودم. اگر بخوام توی رنج 70 میلیون هم یه ماشین صفر بخرم قطعا جک S5 یا بستورن یا ایدو رو به سراتو ترجیح میدم.
    ضمنا آقای سان مارتین مطمئن باشین که لغو تحریمها تاثیر خیلی خاصی توی شرایط بازار نخواهد داشت. با لغو تحریمها هجوم چینی ها به بازار ایران شدیدتر میشه. چون اونها ماشینهاشون رو توی رنج قیمتی ارائه میکنن که بسیار پایین تر از خودروسازای دیگس. نمونش همین الان که کیا محصول سال 2009 خودش رو با امکاناتی در حد سمند با این قیمت سرسام آور عرضه میکنه.پس اگه در آینده هم محصولات جدید کیا، اشکودا یا همین پژو و رنو وارد کشورمون بشن، قطعا قیمتشون بالاتر از این رنج قیمت خواهد بود و دست مصرف کننده عادی به اونا نمیرسه.

    1. Ilyar

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      اره اصلا سراتو اشغال ولی لیفان و سایر ماشین های چینی، پورشه ….حتی ترمزش کاسه ای هم باشه بازم کیفیت و ایمنی اش از انواع ماشین های چینی بالاتره. ..5 ستاره چین به زور 3 ستاره اروپا میشه.

      1. علیرضا

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        به جای این صحبتای غیر منطقی و غیر مستدل بهتره علمی و مستند صحبت کنیم. در مورد مقایسه تست CNCAP و ENCAP از آقای مهندس کاویانی خواهش میکنم که به عنوان یه کارشناس نظرشون رو بدن.

        1. احمدرضا

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          ایشان نظرشان را چند باری لا به لای کامنتها بیان کرده اند ولی به نظرم لازم است ایشان در یک مقاله تحلیلی این مساله را به طور کامل باز نمایند.

        2. سام

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          از آن روزی که این مسئله به بحث گذاشته شد تاکنون در حال بررسی فایل های مرتبط هستم،در صورت جمع بندی نهایی و قطعی این موضوع را حتما به رشته تحریر درمی آورم.جالب اینجاست تا به اینجای کار، فایل PDF هیچ موسسه دیگری را همچون C-CNAP چین، مفصل و جدید و نیز دقیق و با شرح جزییات ریز نیافته ام!

        3. علیرضا

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          با تشکر از آقای کاویانی عزیز. ما مشتاقانه منتظر مقاله خوبتون هستیم.

      2. اشکان

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جیلی دارای استاندارد 5 ستاره اروپاست نه چین در ضمن ماشینی که در داخل منتاژ بشه معلوم حال و روزش چیه.سراتو فقط 2014

    2. siavash

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      جالبه این ماشینهایی که میگی از 113میلیون که mg6 باشه تا 125 و 130 مزدا3 نیو و مگان 128 تومنی رتبه سوم گرفته سراتو پس 70-90 میلیون واقعاً ارزندس کل آپشنها به (غیر از ایربگ که اکثر ماشینهای وارداتی با 2ایربگ هم دارن وارد میشن و ترمز کاسه ای که چون فابریک ماشینه مشکلی نداره) قابل نصبه و ستکو سایپا داره بصورت اورجینال وارد میکنه فکر هم نمیکنم بالاتر از 2-3 تومن دربیاد اصلا این چینیایی که میگی در حد اون ماشینهای بالا نیستن از این به بعد هم علیرضا جان خواستی سراتو مقایسه کنی بین چینیا طبق گفته خودت فقط با MG6 مقایسه کن

    3. علیر ضا

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بابا جان ببین تو این وضعیت چی داری میگی؟ خوب برو جیلی بخر . لیفان و لذت رانندگی ؟
      آنهم شما که اینهمه نگران ایمنی هستی ! ام جی سری 5 و 6 بد نیستند ولی کجا تعمیرش می کنی؟ پول لازم شدی کی می فروشیش؟
      الان ماشینایی که تو ایران مونتاژ می شوند مال چه زمانی هستند؟ البته چینی های دست چندم را که کنار بگذاری. توی این بازار برای حداقل ماشین قابل قبول وارداتی که مشکل کمتری برای نگهداری و فروش دست دوم داشته باشد ،باید 130 تومان بدهی. اگر دست دوم چهار سال کار کرده بخواهی بگیری هم مگر آشنایی داشته باشی که مطمین باشد . اونهم تو قیمت حدود 100 تومن. تازه نمی خوام شعار بدم ولی حداقل چهار نفر هم وطن من از خرید من نون می خورن. تمام اینها مسیولیت سایپا و مافیا بازی های خودرو سازان داخلی ازبین نمیبره ویا توجیه نمی کنه ولی در حال حاضر انتخاب منطقی است.

    4. احسان

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای علیرضا من حدس می زنم شما توی عمرتون تاخالا پشت سراتو نشساید مه اینقدر نا آگاهانه و بدون اطلاعات فنی و تحربی دارید اینجا نظر میدید.
      برای من خیلی جالبه که شنا میگید شتاب ۱۶۰۰ که پایینه؟!!!
      فکر کردید سراتو مثل ماشین چینی هایی مه شما تاحالا سوار شدید؟
      من ۳ ماهه سراتو ۱۶۰۰ سایپا رو خریدم این ماشین شتابش ۱۰.۳ ثانیه است در صورتیکه ۲۰۰۰ اتومات ۱۰.۵ ثانیه
      خودم پشت سراتوی اتومات فامیلم نشستم و مقایسه کردم، لذت شتابگیری ۱۶۰۰ واقعا عالیه
      کیفیته ماشین هم هیچ دست کمی از سوزوکی ویتارای خودم نداره!!!
      اونوقت شما چذور کیفیت و شتاب این ماشین رو بدون اطلاعات کافی داری با چینی های بی کیفیت و گرون قیمت مقایسه می کنید؟

  3. روح الله

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    باز هم یه اشتباه دیگه از طرف سایپا

  4. sunmartin

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    با کامنت ilyar موافقم حرف حساب جواب نداره

  5. siavash

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کسی داره حرفهای غیر منطقی میزنه که تو کامنتهاش گفته چراغای ماشین و دربیاریم با چراغ قوه موبایل کار کنیم صندلیهارو دربیاریم چهار پایه بزاریم اینا حتماً حرفهای منطقیه و با استدلال کسی هم داره حرف از بحث های علمی میزنه که لیفان 620 که تو ایران هم قبولش ندارن با سراتو 90 میلیونی مقایسه میکنه که تو آمریکا خوب فروش کرده

    1. علیرضا

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقا سیاوش شما احتمالا اصلا منظور من رو از بیان اون حرفا نفهمیدین و یا اینکه خودتون رو به … زدین. در نتیجه هیچ لزومی نمیبینم که بیشتر از این توضیح بدم. منظور من کاملا شفاف بود. اینجا یه سایت تخصصی خودروست نه جای کل کل های بچه گانه.

  6. siavash

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    برای 22 بهمن پیش فروش گذاشته ولی خبری از 1600 نیست و فقط 2000 داره هنوز یکسال نشده فیلم بازی کردن سایپا شروع شد

  7. siavash

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    برای 22 بهمن پیش فروش گذاشته ولی خبری از 1600 نیست و فقط 2000 داره هنوز یکسال نشده فیلم بازی کردن سایپا شروع شد.

  8. سعید

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    جناب کاویانی یه سوال از شما در مورد تست تصادف داشتم ولی چون به این قسمت مربوط نمیشه اینجا نمیپرسم ولی میشه بفرمایید کجا این سوالو ازتون بپرسم که مرتبط باشه با اون خبر؟(یا اگرم میدونید مشکلی نیست همنجا بپرسم)

    1. سام

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      هر طور که راحت هستید، برای من فرقی نمی کند.

      1. Ahmad..F12

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        سام عزیز ممنون از زحماتت بسیار جامع و کامل بود

        1. سام

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          خواهش می کنم احمد جان، لطف داری شما

  9. سعید

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    جناب کاویانی سوال من در مورد تست تصادف بود چرا یک بار جلوی ماشین رو به طور کامل به اون مانع ایجاد شده میزنن و یه بار 40 درصد از عرض خودرو رو؟ خب مگه وقتی 40 در صد عرض رو میزنن ماشین اسیب بیشتری نمیبینه نسبت به اون تستی که جلوی ماشین رو به طور کامل میزنن؟ پس اگه اینجوره اون تست کامل از جلو دیگه اضافه نیست چون قراره 40 درصد عرض رو هم تست کنن؟ یا اینکه تفاوتی بین این دو تا هست که مثلا کدومشون به کدوم قسمت از ماشین چجور ضربه ای واردمیکنه؟

    1. سام

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      سعید عزیز، تست های تصادف انجام شده توسط موسسات ایمنی شبیه سازی شده و یا ساختگی می باشد، به همین خاطر آزمون های مذکور در طول زمان در حال بهبود و اصلاح می باشند. مثلا قبل از آنکه تست تصادف از روبرو به مانع صلب، به امری رایج تبدیل گردد، برخی از خودروسازان جهت تست تصادف، خودروها را از بالای تپه به پایین پرتاب می نمودند. تفاوت بین تست تصادف از روبرو به صورت کامل و تست همپوشانی کامل ( نیمه جلوی خودرو) به این صورت است که در آزمون اولی تمامی نیروی ضربه ای وارد بر خودرو توسط تمامی بدنه جذب می گردد، در حالی در تست همپوشانی کامل ( نیمه جلو)، تمامی ضربه توسط کسری از بدنه جذب می شود و به همین خاطر ضربه بیشتری به خودرو وارد می شود و خودرو هم بیشتر آسیب می بیند، چون نیمی از بدنه تمامی انرژی وارده را باید جذب کند،هدف از انجام این آزمون که -از اوایل دهه 90 میلادی رواج بیشتری پیدا کرد و بعدها به صورت استاندارد عام درآمد- کسب اطمینان بیشتر در زمینه ایمنی یک خودرو در برخوردهای از روبرو بوده است، چون در دنیای واقعی به ندرت پیش می آید که در یک تصادف بین دو وسیله نقلیه تمامی نواحی جلوی آنها با هم درگیر شود، به همین خاطر این تست نیز به آزمون – برخورد کامل- اضافه شد.در کل، تمامی تست هایی که در موسسات ایمنی صورت می گیرد ساختگی و مصنوعی می باشد و 100 درصد با دنیای واقعی تطابق ندارد، به همین خاطر هر چند سال یکبار، این تست ها مورد بازبینی قرار گرفته و موارد جدیدتری به انها اضافه می شود.آخرین نمونه از آنها نیز تست بسیار دشوار SMALL OVERLAP یا برخورد از کناره جلوی خودرو یا هم پوشانی کوتاه می باشد که در انستیتو ایمنی بزرگراههای امریکا (IIHS) انجام می شود که در حال حاضر صورت استاندارد کلی برای تمامی موسسات در دنیا درنیامده است ولی این احتمال است که در تمامی دنیا رایج شود. معمولا با آمدن آزمون جدید،تست قبلی حذف نمی شود زیرا قرار است که خودرو در شرایط گوناگون تست شود و تست قبلی هم بخشی از این شرایط ساختگی را دربر می گیرد.

      1. سعید

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (118 ديدگاه)

        ممنونم از شما سام جان توضیحات کاملی بود

  10. siavash

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    من فکر میکردم این ترمز کاسه ای فقط مخصوص سراتو سایپا هست ولی تو سراتو های وارداتی هم ترمز کاسه ای وجود داره و جالبتر از اون هم تو الانترا 2014 هم ترمز کاسه ای هست و تو سایت پایین ترمزو تست کرده و از عملکرد بالایی هم برخوردار بوده
    http://dande6.com/23005/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D9%BE.html

    1. علیرضا

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه شما فکر میکردین که ترمز کاسه ای مخصوص سراتو های ایرانه اشتباه میکردین. هیوندای و کیا چون خودرو ساز های ارزون سازی هستند برای بازار های مختلف مدل های مختلفی از آپشن ها رو تعریف میکنن. البته توی نمونه های فول آپشنی که به صورت شرکتی وارد ایران میشه ترمز ها همگی دیسکی هستند و امکاناتشون کامله. اما بعضی از وارد کننده های شخصی برای این که ماشین ارزونتر دربیاد نمونه های کم آپشن و بی امکانات رو وارد میکنن و بعضا به صورت غیر استاندارد آپشنهایی رو بهش اضافه میکنن. اما قطعا عملکرد خودرو با ترمز های دیسکی بهتره. و سراتو هایی که ترمزای کاسه ای دارند اصلا نمیتونن وارد بازار هایی مثل بازار آمریکا بشن.

      http://www.kia.com/us/en/vehicle/forte/2015/features
      همونطور که توی لینک بالا میبینین توی نمونه های فول آپشن و لو آپشن هیچ تفاوتی از نظر ایمنی و ترمز وجود نداره و تغییرات محدود به آپشن های رفاهی مثل سیستم صوتی و بلندگو و … میشه. اگه سراتو جایی 4 یا 5 ستاره ایمنی گرفته با ترمز های دیسکی و 6 تا ایربگ بوده. اگه اینا رو ازش کم کنن قطعا دیگه اون ماشین سابق نیست و اون ایمنی رو نخواهد داشت. در نتیجه در مورد ایمنی حرف زیادی برای گفتن نداره.
      حرف من اینه که این خودرویی که سایپا قراره دست مردم بده فقط یه جسد از سراتوی واقعیه. سراتو خیلی ماشین خوب، زیبا، با امکانات و ایمنیه. اما چیزی که سایپا داره دست مردم میده هیچکدوم از اینا نیست.

  11. سارا

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدارو شکر که غربیلک فرمان داره !

    :))

    میگم این نویسنده پدال ادبیات نوشتنش مثل سفر نامه جلال آل احمد میمونه تا اخبار خودرو

  12. siavash

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این حرف شمارو اصلاً قبول ندارم تو همه جای دنیا بنا نوع کاربردی که دارن ماشین سفارش میدن حالا سایپا بخاطر محدودیت هاش کلاً دو مدل وارد کرده بهر حال خود کارخونه کیا نیست که انواع و اقسام مدلها و آپشنهارو بیاره اگر گرمکن صندلی نداره چون صندلی مخمل داره نه چرمی و گرمکن صندلی فقط مخصوص صندلی چرمه اگر کیلس و ایینه الکتروکرومیک نداره چون ستکو سایپا خودش اورجینال وارد کرده جزو آپشن دلخواه میفروشه تا کسایی که بودجه کمتری دارند هم بتونند این ماشین رو سوار شن کولر اتوماتیک و کروز و فرمون چرم و کنترل فرمان هم که داره رینگ و پرژکتور هم داره پس الان مشکل شما با آپشن چیه من نمیدونم!!!!
    ترمز کاسه ای هم که تو انواع ماشینهای وارداتی با برندهای مختلف هست اگر مورد تایید کیا باشه هیچگونه ضعفی نداره و در ایمنی ماشین تاثیر نداره مثل الانترا 2014 تو سایت پایین یا رنو فلوئنس
    http://dande6.com/23005/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D9%BE.html
    این سراتو سایپا از مدل EX که تو سایت زیر تو واشینگتون آمریکا میبینی بالاتره چون پرزکتور داره رینگ داره و راهنمای آیینه داره و …
    http://washingtonpatoyota.com/vehicles/kia/forte/2012_kia_forte_ex_washington_pa_knafu4a2xc5493695_wdi.cfm
    پس لطفاً نگو آمریکا مدل low option نداره بهر حال سلیقست و مقدار بودجه پرداختی

    1. علیرضا

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز شما انگار اصلا کامنتای من رو نمی خونین! من توی کامنت قبلی توضیح دادم که توی کشوری مثل آمریکا مدل لو آپشن و فول آپشن از نظر ایمنی و ترمز هیچ تفاوتی با هم ندارن و مدل های لو آپشن برای این که ارزونتر در بیان از امکانات رفاهیشون کم میشه و یا اینکه با موتور های ضعیف تر ارائه میشن. نه این که ایربگ هاشون کم بشه. اما هیوندای و کیا برای بعضی از بازار ها مدل های خیلی کم امکانات و فوق ارزونی رو هم تولید میکنن که به عنوان مثال ترمز کاسه ای و 2 تا ایربگ داره. اما این مدل ها اصلا نمی تونن وارد آمریکا یا اروپا یا استرالیا بشن.
      کاملا مشخصه که خودرویی که با 6 ایربگ و ترمز دیسکی 4 ستاره از موسسه ANCAP گرفته، قطعا با دو ایربگ و ترمز کاسه ای امتیاز خیلی کمتری خواهد گرفت. پس قطعا ایمنی اون در حد بالایی نیست و نهایتا ایمنی متوسط و یا حتی متوسط رو به پایینی خواهد داشت.
      از نظر آپشن هم به نظر من ماشین 90 میلیونی باید حتما آپشن هایی مثل مانیتور و سان روف و دوربین عقب و صندلی چرم و رینگ آلومینیومی داشته باشه. این آپشن ها توی همه رقبای سراتو هست و حتی دنا و لیفان 620 با قیمت نصف سراتو این آپشن ها رو دارند.
      اما اگه نمایندگی خودش آپشن ها رو بیاره و جداگونه بفروشه که دیگه قیمت ماشین 90 میلیون نیست! در این صورت ممکنه قیمت خیلی بالاتر بره که وارد رنج جدیدی از ماشینا میشیم.
      در پایان میخوام بگم که خرید خودرو کاملا سلیقه ایه. من همواره از ایجاد تنوع توی بازار استقبال می کنم. حتی از ورود انواع چینی ها هم خوشحال میشم. چون معتقدم تنوع توی بازار باعث ایجاد رقابت و در نتیجه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خواهد شد.
      اگه من اینقدر پول داشته باشم سراغ سراتو نخواهم رفت. اما نظر افرادی که سراتو رو انتخاب می کنن هم کاملا محترمه. اگرم من انتقادی کرد به خاطر این بود که بعضی دوستان احساس می کنن که الان دیگه چه چیز آسی وارد کشور شده! در حالی که این خودرو توی محدوده قیمت خودش خیلی هم فوق العاده نیست.

  13. PRC

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلی جالبه… هیچی آپشن نداره اونوقت قیمتش فقط 5 میلیون از وارداتیا کمتره؟؟ عـــایـــا 4 تا ایر بگ، سانروف، رینگ 17 اینچی، آینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب و… فقط 5 میلیون می ارزه؟؟

    1. siavash

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ولی من فکر نمیکنم صفر مدل وارداتی این خودرو اگر بود 95 قیمت داشت که شما میگی بخاطر 5 میلیون شک ندارم اگر سراتو نیوفیس 125-130 قیمت داره صفر وارداتی مدل TD فول آپشن زیر 110 میلیون قیمت بخوره پولمون خیلی بی لرزش تر از این حرفا شده دوست عزیز

  14. عباس

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقایون درسته که یک ایتالیایی سر کل کل تراکتورسازی رو گذاشت کنار و سریع ترین خودرو ایتالیا رو ساخت و دشمن جان فراری شد.
    آنها کجا و ما کجا بابا کسی که بخواهد 60.000.000 پول بده و ماشین دنده دستی سوار بشه جای تعجب داره(مگه ماشین کلاسیکه) انگار -آر دی – خریدی.
    خواهشن بحث علمی بفرمایید.

    1. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      البته 70 میلیون!

    2. siavash

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      این که 70 میلیونه یعنی الان کسایی هم که فلوئنس یا لنسر تیپ یک خریدن بالای 90 میلیون باید بگن مگه RD خریدیم؟
      البته سلیقه شما محترمه ماشیت اتومات دوست داری بهر حال تولید کنندگان برای همه سلیقه ها ماشین تولید می کنند

  15. siavash

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    منم قبول دارم سایپا […]قبول دارم کار درستی نکرده ولی شرایطم باید در نظر گرفت شما یه ماشین غیر چینی صفر کیلومتر نام ببر تو رنج 70-90 شش ایربگش کامل باشه مطمئن باش خودم اولین نفر میرم میخرم البته ماشین در حده سراتو باشه یعنی سدان نوع D یا C وگرنه خودم میدونم پیکانتو و i20 شش ایربگ کامل داره ولی تو کلاس سدان دسته بندی نمیشن حتی بالای 100 میلیونی ها هم 6 ایربگ ندارن مثلاً لنسر تیپ یک و الانترا و باقی ماشینهای low option بالای 100 میلیون وقتی تو رده بندی یک گزینه موجود باشه اون گزینه صدرنشین میشه
    همچنان منتظر میمونم یه ماشین سدان غیر چینی صفر با 6 ایربگ و 5 ستاره کامل ایمنی معرفی کنی تا من به دوستان اعلام کنم قید سراتو سایپا رو بزنن
    بازم ممنون که به فکر ایمنی و انتخاب ما هستید

    1. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقا سیاوش قطعا توی اون بازه قیمت هیچ ماشینی غیر از چینی ها پیدا نمیشه. حالا سراتو سایپا با توجه به قدیمی بودنش و امکانات پایین و ایرانیزه شدنش به زور اومده توی محدوده قیمت چینیا. من حقیقتا هیچکدوم از ماشینای این رنج رو کامل نمیدونم و اگه اینقدر پول داشته باشم یه چیزی میذارم روش و میرم سراغ یه رنج بالاتر. قبلا هم گفتم که با خرید سراتوی سایپا تنها چیزی که گیر آدم میاد اینه که ماشینش کره ایه. غیر از این برتری چندانی نسبت به رقبای خودش نداره. حالا ممکنه خیلیا به صرف کره ای بودن این همه پول رو بدن. ولی من که حاضر نیستم. نمیگم بده ها! میگم من حاضر نیستم این کارو انجام بدم.

      1. siavash

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        علیرصا جان یه ذره روش میزاری مثلاً چقدر؟
        حداقل کره ای موتور 2000 صفر همون سراتو YD هستش که 130 تومنه پس یه ذره یعنی 40 میلیون به اندازه نصف پول ماشین منم سراتو YD دوست دارم ولی تو این وضعیت جور کردن 40 میلیون واسه کسی که ماشین 90 میلیونی میخره نشدنیه

  16. Ahmad..F12

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم هم خوبه هم بد

    خوب برای اینکه سایپا رفته سمت خودرویی مطرح

    بد برای اینکه سرنوشت پراید رو برای آیندۀ سراتو دارم میبینم…

  17. milad

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سراتوی کره ای که سواریش با ریوی ارزون قیمت هیج فرقی نداره ارزش پول پرداختی رو نداشت ماشین فوق ارزون کره ای رو 100 تومن مینداختن به ملت
    این سراتوی ایرانی لگن تو لگن هست هر کی بگیره پولش رو ریخته دور

  18. iman

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سیاوش جان امج جی 120 میلیون هست نه 113
    و اینکه ام جی و ولو چینی نیست و ام جی انگلیسی و مونتاژ نهایی تو انگلیس هست و شرکت سایک که جزو 5 شرکت بزگ خودروساز دنیا هست فقط هلدینگ هست
    این از سایت ام جی مادر انگلیس
    ARE MGS CHINESE NOW?
    No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.
    لطفا حقیقت رو بگین
    هیچ وقت کره ای ها و چینی ها رو با اروپا و آمریکا و ژاپن مقایسه نکنید
    فقط تکنولوژی شاسی ام جی 6 به کل ماشین های کره ای میرزه که تو بنزو بی ام و و پورشه و لکسوس هست
    ممنون

  19. محمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    والا بااین قیمت خیلی بهتراز زد300 هست درسته امکاناتش کمتره ولی برند شناخته شده هست ایمنی بالاتری داره وکیفیت بهتری

  20. اشكان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    70 میلیون تومان یعنی با دلار 3600 تومان 20000 دلار
    یعنی 2000 دلار گرونتر از سراتو فول 2014 در منطقه ازاد

    یعنی سراتوی 2011 با این قیمت؟؟؟

    رینگهای ایمن سایز 17 هم که ازش باز شده

    دلیل اون هم اینه که خودروهای از خط تولید کیا خارج شده قطعاتی با قیمت خیلی ارزونتر در زمان خط تولید داره

    هر 15 دقیقه یک نفر در ایران بر اثر تصادف رانندگی فوت میکنه

    شاید نفر بعدی من یا شما باشییم
    مرگ مال همسایه نیست

    تحریم رو از امروز شروع کنید و نخرید خودروها رو

    اگر هر کس خودروی خودش رو فعلا
    سوار شه پیروزی نزدیک است

  21. فریدون

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با اشکان موافقم آخه چرا باید اینقدر واسه این پول داد.البته منکر باارزش بودنش نیستم ولی کاری که ما ایرونیها میکنیم واقعا تاسف آوره.بهرحال ترجیج میدم فعلا تخرمش شاید وقتی دیگر

  22. بی نشان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب
    امروز نماینگی سایپا بودم گفتن از امروز 93/11/26 ثبت نام فروش قطعی سراتو به مبلغ 89.900.000 تومان تحویل خرداد 94(45.000.000 تومان زمان ثبت نام و الباقی زمان تحویل) در نمایندگی ها انجام می شود.

  23. yaserict

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر می رسه که شاید صحبت در این خصوص بی فایده باشه فقط از بی مسئولیتی شرکت های ایرانی همین بس که ماشین را با دزدی آشکار به مردم ارائه می کنند یعنی دزدی در حفظ سلامتی مردم و ایمنی خودرو منظورم ایربگ و ترمز و …
    حال بهتر نبود که با یه کم حاشیه سود کمتر با تمام امکانات تحویل می شد

  24. حمید

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .همه شما عزیزان نظرات خوب وارزنده ای ارایه نمودید که جای تقدیر داره.به نظر من اول باید ببینیم که انتظارات مصرف کننده از یک خودروی خوب چیست.کیفیت مهمتره یا آپشن وامکانات یا قیمت؟خوب جواب میدیم که هرسه.یعنی همه اینها باعث محبوبیت یک خودرو یا برند آن میشود.اگر خودرویی با کیفیت وبا امکانات روز وارد کشور بشه تازمانی که این شرایط باقی بمونه ؛آن برند محبوبیت دارد .پس سازنده خودرو که دیدگاه مصرف کننده را درنظر بگیره خیلی مهمه.متاسفانه بدلایل متعدد خودروسازان کشور ما قادرنیستندویا نمیخوان خودرویی مناسب نظر مصرف کننده ایرانی تولید کنند.بنابراین برای اینکه قیمت را پایین بیاورند ؛از کیفیت می کاهند یا امکانات را حذف میکنندواینچنین میشود که نام برندی را خراب میکنند.یعنی کیفیت خودروی کیای وارداتی زمین تا آسمان با مونتاژ داخل فرق میکند.

  25. بنده خدا

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    سراتو سایپا دو مدل دارد :
    دستی هفتاد تومنی
    اتوماتیک نود تومنی
    اکثر دوستان امکانت ماشین فول وارداتی را با مدل هفتاد تومنی مقایسه کردهاند. از آنطرف قیمت پایینی برای خریدآن اعلام می کنند که معلوم نیست از کجا قیمت دارن. من معتقدم خودروسازان داخلی اشتغال کارگران را گروگان گرفته اند وبه بهانه آن شرایط فروش را هر جور که بخواهند تعیین می کنند . ولی مشخصات خودروی اتوماتیک قابل قبول است.
    تا قیمت 115 تومان خودروی قابل قبول دیگر ام جی 6 است که متاسفانه وضعیت پشتیبانی و امکان فروش آن جای بحث دارد.اگر سایپا پشتیبانی درستی از این خودرو به عمل آورد می شود گفت در وضعیت حاضر برگ برنده این رنج را در دست دارد.

  26. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه
    نظرات دوستان را خوندم، قابل احترامه و اطلاعات خوبی میده ولی یه نکته را بهش توجه کنین . من ۱ سال دارم بررسی می کنم. با قیمت ۹۰ میلیونی گزینه بهتری وجود نداره، أم جی حدود ۱۱۰ و النترا حدود ۱۲۰ تازه سراتو نیو فیس که میشه همون حدود ۱۲۰
    جیلی ماشین خوبیه ولی آخرش ماشین چینیه برای شرایط مالی منم إمکان هزینه بیشتر از این وجود نداره. در ضمن إمکاناتش از سمند و یا دنا بیشتره و موتور قدرت مند تری داره.
    یه کم نظرات تون در بعضی جاها عادلانه نیست. مقایسه فنی سایت های مختلف را خودتون می تونین ببینین .

  27. masood

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مردمانی که کاربری خرد را در حیات خود کمتر خوش می‌دارند ولی خویشتن را بسی مدعی می‌پندارند. بگذریم.
    خیلی جمله خوبی بود.لایک داری

  28. moein

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه بچه ها که کامنت گذاشتند . به نظر من ماشینهای چینی حتی اونهایی که به اروپا صادر میشند رو نباید با کیا مقایسه کرد . بچه هایی که اومدند و از سراتو کم کردند و چینی رو برتر دونستند بهتره متعصبانه پیش داوری نکنند. سنگینتر هم هست . یه مثال میزنم 207 i در فرانسه با نام 206+ سال 2005 یا 2006 تولید شد و بعد از ان در کشورهای دیگه تولیدمیشه . حالا چون تو فرانسه 207 -نه 206 پلاس 208 308 308- نیو تولید شدند بگیم ارزش کیفی ماشین کم شد درجایی مثل ایران حتی نامش هم عوض شد ولی چون اصالت فرانسه است مونتاژ از ارزش ش وکم نکرد . حتی اگه قطعاتی هم جایگزین نمونه اصلی بشه .منصفانه نیست به خاطر 3 تا کیسه هوا و یک ترمز کاسه ای ارزش ماشینو کم کنیم . نمونه های مونتاژی سایپا تا حال بد نبودند .مثلا زانتیا … بقیش با خودتان ضمنا ارزو میکنم ماشینی که واقعا دوستش دارید سوار بشید .

  29. مهتاب

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من در بهمن سراتو ثبت نام کردم ،تحویل اردیبهشت،البته هنوز دعوتنامه نیومده ولی پشیمون شدم اگه تو این رنج بین 90 تا 100 بخوام ماشین بگیرم به نظرتون چی بهتره؟

  30. آرش

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام و ممنون از مطالب

    من امروز کیا سراتو 1600 را دریافت نمودم متاسفانه نه سنسورعقب داره نه گرم کن آینه و … حتی گارانتی را از 5 سال به 2 سال کاهش دادند. به نظرتون ماشین نگه دارم یا اینکه پیشنهاد می کنین با ماشین دیگه عوض کنم؟ پشنهاد چه ماشینی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا