واقعیت این است که ما مردمان شگفتی هستیم و اعمال و سلوکمان بسی بهتانگیز و حیرتآور است؛ گاهی آنچنان جسم و روحمان معطوف به امری است که از بدیهیترین قضایای دوروبر خویش نیز غافل میمانیم و برخی اوقات هم غرق در توهمات، سنجه حقیقی حیات را وامیگذاریم. بازار خودرویمان هم متأثر از ما مردمان سودازده است؛ مردمانی که کاربری خرد را در حیات خود کمتر خوش میدارند ولی خویشتن را بسی مدعی میپندارند. بگذریم.
شاید اینطور بتوان گفت که همهمان کمابیش به کسالت و رخوت تاریخی دچاریم و بازار خودرویمان نیز به همین درد مبتلاست؛ تمامی توجهات هم در این بازار به چند برند خاص معطوف شده و خیلی از مدلها ولو باکیفیت هم، فدای غفلت و کمالتفاتی عمومی گردیده است. در چیستی این ماجرا دلایل چندی ذکر میشود، از جمله کمبود تنوع، ناآشنایی عامه با خودروهای روز دنیا، سرمایهای بودن خودرو بهجای مصرفی بودن آن و گرانی وحشتناکی که حتی متهورین خریداران را هم به وادی محافظهکاری میکشاند و… اما در یک مسئله کمتر میتوان تردید نمود و آن هم این است که ما برای خریدمان کمتر وقت صرف میکنیم، کمتر جستجو میکنیم و بیشترمان به دنبال خوراک حاضر و آماده فکری و همچنین مشورت با کسانی هستیم که در بهترین حالت یا کم میدانند و یا هیچ نمیدانند و تنها از سر خالی نبودن عریضه، دانشی مخدوش را به ما عرضه میکنند که ماحصلش چیزی جز خسران و ضرر نیست؛ در بدترین وضعیت هم یا مغرضاند و یا دلال و…. در گذر ایام کمتر پیش آمده که خودروسازانمان محصولی را روانه بازار نمایند که مشتری به تمامی از آن راضی باشد، اما با تمامی نابسامانیهایی که بر این حوزه حاکم است، از یک امر نمیتوان چشمپوشی نمود و آن اینکه محصولات مونتاژی این گروه تا زمانی که از آنان کیفیت زدایی نشده باشد از مطلوبیت نسبی برخوردارند! یکی از مدلهایی که اخیراً مونتاژ آن در یکی از مجموعههای جاده مخصوص شروع گشته است و در هیاهوی کر کننده رقبای وارداتی و مونتاژی از آن غفلت شده، خودروی کیا سراتو میباشد. این مدل چندین وقتی است که روانه بازار شده و علیرغم تمامی ویژگیهای مطلوبی که از آن برخوردار است مورد بیالتفاتی تام و تمام قرار گرفته است. گرچه این خودرو بهروز نیست و نسل پیشین خود میباشد، ولی پیش از این در بیشتر سایتهای خودرویی دنیا از آن سخن رفته است، که در ذیل به پارهای از آنها اشاره میکنم. سایت JDPOWER آمریکا این خودرو را بدین صورت ارزیابی نموده است.کیفیت: بالاتر از حد متوسط
عملکرد: متوسط
طراحی: متوسط
قابلیت اطمینان: متوسط
سایت DRAIVEARABIA امارات هم نکات ذیل را در این خودرو مشاهده نموده است.
نکات مثبت: طراحی زیبا، بهای مناسب، فضای نسبتاً مناسب کابین
نکات منفی: کندی خودرو، استفاده از پلاستیک سخت و ارزان قیمت در کابین
سایت CARS آمریکا که نیز پیشتر دیدگاههای مصرفکنندگان این خودرو را بازتاب داده بود، امتیازات ذیل را برای این مدل در نظر گرفت.
راحتی خودرو: 4 از ۵ امتیاز
طراحی خارجی: 4 از ۵ امتیاز
ارزش بهای پرداختی: 4 از ۵ امتیاز
عملکرد: 4 از ۵ امتیاز
قابلیت اطمینان: 4.۵ از ۵ امتیاز
این مدل نسل دوم کیا سراتوست که در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است. بدنه آن در استودیو طراحی مستقر در ایالت کالیفرنیا تکوین یافته و تیمی مرکب از PETER SCHREYER، KURT KAHLS و TOM KEARNS طراحی آن را بر عهده داشتهاند. همچنین این خودرو از پلت فرمی مشترک با هیوندای الانترا بهره میبرد و تنها سیستم فنربندی عقب آن با خودروی مذکور متفاوت است. در اکثر بازارها نیز این خودرو با نام FORTE شناخته میشود و تنها در چند خطه خاص از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی و سنگاپور و… با نام سراتو فروخته شده است. علاوه بر اینها، این خودرو در ممالکی همچون چین، روسیه، مالزی و قزاقستان نیز مونتاژ گردید. در زمینه ایمنی نیز این خودرو ۴ ستاره را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب نمود و همچنین ۴ ستاره را هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرد. علاوه بر اینها، کیا سراتو در انستیتو ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) هم تست شد و در تمامی موارد اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو، ضربه به ناحیه سر و نیز تصادف از بخشهای کناری خودرو، نمره خوب (GOOD) که بالاترین امتیاز این آزمون بود را دریافت نمود. در نمونههای صادر شده به بازارهای آمریکا و استرالیا، این خودرو مجهز به ۶ عدد ایربگ در حالت استانداردش بوده است ولی انواع مونتاژ شده در کشورمان تنها از ۲ عدد ایربگ بهره میبرند و فاقد سیستم کنترل پایداری یا همان ESP هستند. بهای این خودرو به صورت ثبت نامی، در حدود ۷۰ میلیون تومان برای نمونه ۱.۶ لیتری و ۹۰ میلیون تومان برای نمونه ۲ لیتری آن میباشد؛ در حالی که هم اکنون در بازار آزاد این خودروها حتی تا ۵ میلیون تومان بالاتر از این نرخ هم قیمتگذاری شدهاند. ممکن است با خودتان بگویید که آیا این خودرو با تمامی کاستیهایی که به آن دچار است ارزش این را دارد که خریداری شود، آنهم با توجه به اینکه مدلی بهروز نیست و… برای آنکه در این مورد کمکی به شما نموده باشم، ذهنتان را لحظاتی چند معطوف به دو رقیب وارداتی آن مینمایم، یکی از این دو جیلی امگرند اتوماتیک میباشد که از پیشرانهای ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۷ اسب بخار برخوردار است و قیمت آن نیز در حدود ۸۶ میلیون تومان است و دیگری نیز MG 350 نام دارد که از موتوری ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۷ اسب بخار بهره میبرد و در حدود ۸۷ میلیون تومان هم در مدلهای ثبتنامیاش قیمت دارد. همهمان در یک معامله در پی آن هستیم که بیشترین مطلوبیت را بدست آورده و از سویی دیگر نیز متضرر و مغبون هم نگردیم، لذا در شرایط نسبتاً برابر، تنها راهی که برایمان باقی میماند مقایسه بین داشتههای دو کالای همسان است، لذا در این باب سعی نمودم که میزان تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا سراتو ۲ لیتری (مونتاژ داخل) را با نزدیکترین رقبایش به لحاظ قیمتی، یعنی MG350 و جیلی امگرند مقایسه نمایم تا بدین لحاظ سنجه بهتری را برای خریدمان بدست آوریم.برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی اضافی که در جیلی امگرند اتوماتیک یافت میشود ولی در کیا سراتو (نمونه ۲ لیتری مونتاژ داخل) وجود ندارد به شرح ذیل است:
- شش عدد ایربگ (در سراتو مونتاژ داخل، تنها ۲ عدد)
- سانروف دوحالته مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی
- صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
- بخش DVD و مانیتور ۶.۵ اینچی
- سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
- ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسهای است و دیسک خنک شونده هم موجود نیست)
- و…
همچنین برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی که در خودروی MG 350 یافت میشود ولی در خودروی کیا سراتو (نمونه ۲ لیتری مونتاژ داخل) موجود نیست بدین ترتیب میباشد:
- ۶ عدد کیسه ایمنی هوا (در سراتو مونتاژ داخل، تنها ۲ عدد وجود دارد)
- سیستم ترمز کمکی BA
- سیستم پایداری خودرو در سر پیچها CBC
- نمایشگر لمسی ۷ اینچی
- تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت خودرو
- تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاکن ها با توجه به سرعت خودرو
- مجهز به سیستم جداکننده سریع لنتها از ترمز
- ترمز دیسکی جلو و عقب مجهز به خنککن (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسهای است و سیستم خنککن وجود ندارد)
- آینههای جانبی برقی به همراه گرمکن
- سیستم کنترل باد تایرها (TPMS)
- و…..
مشخصات فنی
نمونه ۲ لیتری:
حجم موتور: ۱۹۹۸ سیسی
توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر
مصرف در سیکل ترکیبی: ۶.۴ لیتر
نوع گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک
نمونه ۱.۶ لیتری:
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۲۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۵۶ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر
مصرف در سیکل ترکیبی: ۷.۷ لیتر
نوع گیربکس: ۶ دنده دستی
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: اکسل پیچشی
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۳۰/۱۷۷۵/۱۴۱۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۴۰ کیلوگرم (نمونه ۱.۶ لیتری)- ۱۳۱۰ کیلوگرم (نمونه ۲ لیتری)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۴۵ R15 (نمونه ۱.۶ لیتری)- ۲۰۵/۵۵ R16 (نمونه ۲ لیتری)
ایمنی
کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا
کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا
مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نمونههای عرضه شده در بازارهای جهانی به صورت استاندارد به ۶ کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری (ESP) مجهز میباشند.
برخی از تجهیزات ارائه شده توسط سازنده ایرانی این خودرو
کامپیوتر سفر
کروز کنترل (فقط در نمونه ۲ لیتری)
غربیلک فرمان + دسته دنده با پوشش چرمی (فقط در نمونه ۲ لیتری)
تهویه مطبوع اتوماتیک (فقط در نمونه ۲ لیتری)
فرمان قابل تنظیم با کلیدهای کنترل
نشان دهنده جهت (قطبنما)
باز شدن اتوماتیک دربها هنگام تصادف
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
چراغهای اتوماتیک (فقط در نمونه ۲ لیتری)
چراغهای مه شکن جلو و عقب
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD PLAYER + MP3 + AUX + USB + IPOD
چراغهای مه شکن جلو و عقب
۶ عدد بلندگو
البته نمونههای ۲ لیتری این خودرو در بازار جهانی به تجهیزاتی همانند سانروف، آینههای با قابلیت مات شدن، دوربین دید عقب، رینگهای آلومینیمی ۱۷ اینچی و … مجهزند که مشابه آنها در نمونههای مونتاژ داخل این خودرو ارائه نشده است.
قیمت
نمونه ۱.۶ لیتری: ۶۹.۹ میلیون تومان (ثبت نامی)
نمونه ۲ لیتری: ۸۹.۹ میلیون تومان (ثبت نامی)
نوشته: سام کاویانی
بهزاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۵سلام من یه ماهی هست مدل ۲۰۰۰ تحویل گرفتم قبلشم مگان داشتم باید بگم که واقعا ماشینه با کیفیتیه کاملا نرم و بیصدا هست شتاب و سرعت حتی با کولر خیلی عالیه موتور و گیربکس خیلی خوب عمل میکنه ۲/۵ پول اپشن مانیتور و دوربین و سنسور دادم ۴تا لاستیک میشلن انداختم ماشین عالی شده درکل میخوام بگم به نسبت پولی که دادم خیلی راضیم هیچ ماشینای با این قیمت با این کیفیت پیدا نمیکنید
مجتبی
۳۰ شهریور ۱۳۹۵با سلام میخواستم بدونم گریبکس سراتو۲۰۰۰پنج دندس یا با دنده عقب میگن ۵دنده؟ و اینکه تیپ ترونیک هست یا نه و ایا لاستیک ایرانی باعث خشکی قابل توجهب هست یا نه ممنون.
amira
۱۲ تیر ۱۳۹۵باسلام .من قبل از سراتو۲۰۰۰ سایپا جک جی ۵ داشتم به هزارو یک دلیل فروختم و سراتو خریدم .خداوکیلی از سراتو فقط از اپشن هاش میشه ایراد گرفت قبول می کنم که اصلا اپشن نداره ولی با سه چهار تومن میشه بیشتر اپشن هاشو بهش برگردوند این ماشینو داری ۵۰ میلیون پول می دی و ۴۰ میلیون وامه تازه اون چهل ملیونو بزاری بانک تا این دوسال خودش تزدیک به ۱۲ میلیون سودشه یعنی شما خیلی کمتر از قیمت نهایی این ماشینو خریدی .درضمن خیالتم راحته ماشین مال کرهاست جینی نیست سایپا گارانتیشو می ده .اگه کسی می گه چینی حتی نگاه بوقشم بکنه ارم کیا روشه بنظرم خیلی ماشین خوبیه
saeid
۵ آبان ۱۳۹۵با سلام دوست عزیز
بدنه سراتو مونتاژ ساخت ایران و در همین جا رنگ میشود و از لحاظ استحکام نسبت به مدل وارداتی اشکالات بسیاری دارد بدنه خودرو از قسمت رکاب خودرو چند تیکه هست و جوش های زیادی دارد عدم نمد درب صندوق ، تفاوت سپرها با مدل های وارداتی که اگر کسی خواست این خودرو بخره حتمی با دقت مقایسه کنه متوجه فرق فاحشی میشود این خودرو میشوید تنها مزیت این خودرو موتور کره ای و گیربکس کره ای در مدل ۲ لیتری ، دنده این ماشین برای واقعا مجهوله چون سراتو ۷ دنده یعنی ۶ تا جلو یکی عقب اما در مدل ۱.۶ این ماشین کلاً ۶ دنده دارد به احتمال زیاد گیربکس مناسبی ندارد ،
azadi
۱۲ تیر ۱۳۹۵باسلام .به طبع هرچه پول بیشتری بدی کیفیت و تکنولوژی ماشین هم بیشتره .الان با۹۰ میلیون فقط می تونی ماشین صفر چینی بخری ،اپشن چینی ها خیلی زیاد قبول ولی دلیل بر کیفیتش بالاش نمی شه هرچند دلیل بر پایین بودن کیفیتش هم نمی شه اما به هر حال چینیو مردمم دل خوشی ازش ندارن و موقعه فروش هی گیر الکی می دن.من خیلی از سراتو سایپا ۲۰۰۰راضیم وجدانن ماشین بی عیبو نقصیه تنها مشکلش نبود اپشنه که اونم من رفتم ۳میلیون خرج اپشنش کردم .یه رفیقی دارم سراتو خریده بعد رفته عراق نمایندگی کیا سانروف دارشم کرده .بنظرم از لحاظ کیفیت و موتوری بهش شک نکنین تنها دلیلی که ادمو دلسرد میکنه اپشنشه که اونم میشه درست کرد
مهدي
۲۲ تیر ۱۳۹۵سلام به همه. منم دیروز سراتو ۲۰۰۰ خریدم. امیدوارم که خوب از آب در بیاد. لطفا در مورد آپشنهاش مثل دوربین، سنسور عقب و غیره اگه پیشنهاد یا تجربه برند خاصی را دارید کمکم کنید.
چلنجر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵بازار خودروی ایران بیشتر شبیه زندان ابوغریبه. این به کنار. دوستان سراتو سوار یه حدود هزینه بدن برای مدل 1600. یعنی بطور متوسط هزینه نگهداری این ماشین چقدر میشه سالانه؟ اگه بشه نسبت به هزینه های 206 تیپ دو بگید که خیلی خوب میشه، مثلا 2 برابر 206 تیپ 2 هزینه داره یا بیشتر؟
درمورد گارانتی و خدمات پس از فروش سایپا چطور؟ (درمورد همین مدل 1600)
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۵دوستان سلام
ممنون از نظرات شما، آیا مشکلی با ارتفاع ماشین ندارید؟ آیا زیر ماشین در عبور از موانع نمیگیره؟ آیا راه حلی برای افزایش ارتفاع خودرو پیدا کردید؟ یا اصلا واجب و مهمه؟؟
azadi
۱۳ شهریور ۱۳۹۵سلام در پاسخ به اون رفیقمون که گفته هزینه ی نگهداری سراتو،من خودم ۲۰۰۰ رو دارم تا الانم ۲۰۰۰۰کارکرده فقط روغن و بنزین زدم .یه بارم سپرعقبشو عوض کردم اون از بیمه بدنه استفاده کردم .ارتفاع ماشین پایینه بعضی از سرعت گیر ها عقبش گیر می کنه
مجتبی
۳۰ شهریور ۱۳۹۵با احترام به نظرات همه . اولا بعضیا عادت کردن همه جا حرف از سیاستهای غلط و عیب خودرو ساز داخلیو این حرفا بزنن که اینارو همه میدونیم و دیگه تکراری شده .من خودم با کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که با ۹۰تومن بهترین انتخاب سراتو مونتاژه درسته که اپشن نداره ولی اکثر اپشنهای کم شده اهمیت خاصیم ندارن به جز سیستم پایداری که حیف شد نداره, و اینکه ماشین صفر سوار شدن با ۵سال گارانتی بهتر از اینه که یه وارداتی دست دوم سوار شیو به اپشناش بنازی ولی هر روز نگران تعمیرو لاستیکو باطریو …..باشی.مهم موتور و گریبکس و شاسیو زیرو بنده که کره ایه و هیچ فرقی با وارداتی نداره.
جواد
۷ مهر ۱۳۹۵سلام من سراتو 2000 تحویل گرفتم از لحاظ صدای موتور و راحتی واقعا عالی هست مانیتور براش گذاشتم و لاستیک کره ایی یه سایز بزرگتر .ماشین نرم شده و ارتفاعش هم یه کم بلندتر شده.درکل ماشین خوبیه.درضمن من قبلا ام وی ام داشتم
نواب
۱۶ مهر ۱۳۹۵سلام میخواستم بدون میشه سراتو مونتاژ رو به اپشن سراتو وادراتی رسوند.سرد کن وگرم کن ،ebs،سنسور باران و حتی ایربک.
مهيار
۱۴ آبان ۱۳۹۵میشه بگید جی۵ دنده ای بهتره یا سراتو دنده ای؟ شما بودین کدومو انتخاب میکردین؟چرا؟
azadi
۱۵ آبان ۱۳۹۵بدون لحظه ای تردید سراتو انتخاب می کردم،جدایی از کره ای بودنش سایپا ضمانتش می کنه هرجا خراب شه مطمنا وسیله اش زود تر از انواع ماشین چینی گیر میاد.وبه لطف گروه دلالان اگه ماشین چینی داشته باشی با افت شدید قیمت مواجه می شی
مهدی
۲۹ آبان ۱۳۹۵بنظرم سراتو نسبت به قیمت ۹۱میلیونیش نمی ارزه
من خودم دیروز تحویل گرفتم ترمز کاسه ای چرخ های عقب واقعا مزخرفه
سایپا حتی به سنسور دنده عقب هم رحم نکرده
پشت این ماشین کمی بلنده که برای پارک ادم کمی دچار مشکل میشود
حسام١
۲۹ آبان ۱۳۹۵ببین عزیز من قصد طرفداری ازش ندارم صدالبته سایپا داره ظلم می کنه ولی درایرانی که همین سوناتا ۲۰۰۹ دارن همین قیمتها می دن که زیاد اپشن جالبی هم نداره یا کرولا ۲۰۱۰ همین قیمت هاس که فول اپشن هم نیستن .الان تو بازار صفر کیلومتر فقط چینی ها هستند که اپشن های زیاد وافت شدید قیمت وکیفیت هستند که اندازه ی سراتو قیمت دارن خودت ۳ میلیون خرج کن برای سراتو ببین دوباره این حرفو می زنی
امین
۵ آذر ۱۳۹۵به نظر من بهترین انتخابه، البته بین تیوولی و سراتو موندم ( شاید تیوولی بهتر هم باشه ولی فعلا شرایط اقساطش بسته شده و تحویلشم 6 ماهه است) واقعا متاسفم که باید با یک همچین پولی اینو سوار شد ولی واقع بینانه که نگاه کنیم همینه که هست! و برای کسایی که نمیخوان آشغال چینی سوار شن این بهترین گزینس…
saeid
۱۰ آذر ۱۳۹۵خواستم بدونم سراتو ۱۶۰۰ سانروف داره؟؟؟
سیاوش
۲۰ آذر ۱۳۹۵سلام. من یه ماهی بیشتره گرفتم. البته 2000 سی سی هست. هیچکدومش سانروف و سرد کن و گرمکن صندلی ندارن. یکی دو تا مسافرت خارج شهر هم باهاش رفتم. ماشین بدی نیست. انتظارتون رو باید محدود کنین. شتاب گیریش خیلی خوبه. شیش دنده جلو میخوره. بعضی جاها بهتره از تیپ ترونیک بودنش کمک بگیرید. هم واسه شتاب گیری بهتر هم واسه سنگین کردن دنده تو ترمز گیری و سرپایینی ها.
ظاهرا ایربگ هاش رو نمیشه اضافه کرد. میگن سانروف هم اجازه نمیدن واسش گذاشت. اگه کسی راجع به محل مطمئنی که باعث ابطال گارانتیش نشه اطلاع دقیقتری داره، بگه ممنون میشم.
وحيد
۱۳ دی ۱۳۹۵نه داداش سان روف و کروز کنترل و سنسور دنده عقب نداره ولی بقول دوستمون بعضی آپشن ها رو میشه با هزینه شخصی برگردوند ولی در کل خیلی ماشین خوبی هست بخصوص شتاب و قدرتش نسبت به 1600 های دیگه
داود
۱۱ دی ۱۳۹۵دوستان سلام
من یک ۲ ماهی هست خریدم
فقط چرا با توجه به اینکه من لاستیک کره ای و یک سایز بزرگتر انداختم حتی در مسیر مستقیم و سرعت حدود ۵۰ تا در بارندگی در دست انداز های خیابان ته ماشین بازی میکنه و افردای که عقب میشینن کاملا از چرخش ته ماشین نگران میشن ( اصطلاحا ته ماشین میچرخه )? راهنمایی کنید
محسن
۱۱ دی ۱۳۹۵سلام.من لاستیکشو عوض کردن فقط نه رینگو. اما ماشین منم بازی می کرد همه جا بردم یکی می گفت کمکشه یکی می گفت اکسلشه و… اخرش رفتم باد لاستیکو کم کردم(۲۲) درسته کمه اما هم نرم شده هم دیگه بازی نمی کنه
امیر
۲۵ دی ۱۳۹۵به نظر من چرخش میارزه به اشغال های چینی ۰من که دوستش دارم ۰اپشن زیادی هم درده سره مخصوصا وقتی خراب بشه ۰
TSHDN
۲ بهمن ۱۳۹۵دقیقا منم یه چراغشو به ماشین چینی نمیدم که فقط آپشن دارن ولی کیفیتشون صفره
راست میگی آپشن کنتر دردسر کمتر فقط کاش ESP رو حذف نمیکردن .(ایربگ هم که هرچند تا بذارن فرقی نمیکنه چون سایپا هستش یا ایربگ ها سوراخ از آب در میاد? یا میترکه تو صورتت یا اصلا باز نمیشه)
عماد
۳۰ دی ۱۳۹۵سراتو 2000 وارداتی esp داره؟ (مدل 2012) لطفا جواب بدید
نواب
۲۲ بهمن ۱۳۹۵سلام میشه راهنمایی کنید
رینگ و تایر کره ای نصب بشه مشکلی بوجود نمیاد؟اصلا رینگ کره ای نصب میشه.ممنون
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۵با سلام خدمت عزیزانی که می خواهند ماشین زیر ۱۰۰بخرن و صفر باشه بهترین گزینه سراتو۲۰۰۰سایپاست من یک سال تحقیق کردم در ایران بهترین گزینه هست بیشتر اپشناسم با ۳می توان گذاشت بیشتر برأی من کیفیت ماشین مهمه لطفا دوستانی هم که اگاهی ندارن یا سوار نشدن یا دلال هستن نظر منفی ندن و مردم را بیشتر إز این گمراه نکنن
B
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سلام
دوستانی که سراتو دارن توجه کنن اگه میخوان سواری نرم و اروم داشته باشن بالآی فنر عقب لاستیک بزارن
مزایا هم دو انگشت ارتفاعش میاد بالا
هم بسیار نرم میشه
هم تعادل ماشین بهتر میشه
saeed
۱۸ اسفند ۱۳۹۵منم همین کارو کردم خیلی خوب شده
سید
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا لطفا بفرمایید کجا این کار رو کردید و چقدر هزینه داره؟ ممنون
Mehrab
۲۸ اسفند ۱۳۹۵من چند روز ثبت نام کردم( مدل اپشنال)
دیگه تو اپشن الی گرم کن صندلی و سنسور بارون کمو کسری نداره
بابت ترمز ebd که داره
خیلی از ماشین ها از جمله داستر و کپچر کاسه چرخن و 6 ستاره ایمنی هم گرفتن
موتوری که عالیه مثل تیولی ماشین پر باشه تو سر بالایی و سبقت کم نمیاره
کیلیپ 0 تا 220 سراتو سایپا تو اپارات هست
و تهویه مطبوع هم که اتوماتیکه و مثلا ماشینی مثل تیولی دستیه
برای ترمز هم تو برنامم چهار حلقه لاستیک خوب هم هست
از لحاظ قطعه هم فروان هم به نسبت ماشینای دیگه ارزون
چینی هم که نیست
من الان واقعا راضی
مجتبي
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام
دوستانی که سراتو وارداتی 2012 – 2013 دارن لطف کنن از سیستم تعلیق و نرمی ماشین در جاده های ایران مطلب ارائه کنن ممنون می شم
شنیدم که سیستم تعلیق و فنر بندی خشک داره و تو جاده ترک جاده را هم می شماره واست که واقعا راننده و سرنشین ها رو اذیت میکنه که اگه اینجور باشه بریم تو فکر ماشین دیگه ای … ممنون
امید
۱۹ خرداد ۱۳۹۶سلا م دوستان
من مدل 2000 فول یک ماهی هست خریدم همه چی این ماشین نسبت به قیمتش عالیه ولی این ماشین با اسفالت های خراب ایران دیونه و خستتن میکنه . این ماشین خیلی می کوبه
از این بالشتک ضربه گیر کره ای گرفتم 660 هزار بستم ولی تاثیری نداشت پسس دادم.
Creator 2008
۲۶ خرداد ۱۳۹۶بنظر من کره ای کارکرده رو بگیریم نسبت به صفر ایرانیزه شده بهتره.مدل 2012 یا 2013 تمیز کم کار که خرجی نداره.فقط یه سایز باید رینگ رو کوچک کرد تا فاق لاستیک بیشتر بشه تا مناسب جاده های وطن عزیزمان بشه و کوبش جلوبندی رو بگیره .رینگ و لاستیک وارداتی ها مناسب جاده های اروپاست نه ایران.
محمد رضایی
۱ آبان ۱۳۹۶سلام
میخواستم ببینم روش فعال کردن آلارم نبستن کمربند کیاسراتو 2000 فول سایپا چجوریهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همچنین در حال حرکت وقتی قفل مرکزی رو میزنم باز درب ها ی جلو توسط دستگیره ها از داخل باز میشوند چرا؟؟؟؟؟؟
حسام
۶ آبان ۱۳۹۶سلام دوستان من یکسال هست سراتو ۱،۶ دارم خدا وکیلی راضیم ، ۸۰هزار تا باهاش راه رفتم هزینه ای نداره ؛ فقط روغن خوب
حسام
hadi
۲۳ اسفند ۱۳۹۶سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان ارجمند و گرامی لطفا یه کمک برادرانه کنید برام بین این دو موندم سایپا سراتو ۱۶۰۰ ساده بخرم یا ساندرو استب وی. عیب و ایرادات هر کدام چیه(به غیز از کیفیت ساخت کابین داخل و امکانات رفاهی ) و این که (در طول ۲ یا ۳ سال استفاده خودرو کدام بیشتر عیب نشون میده و چه مشکلات جدی تهدیدشون میکنه) و کدومشون از نظر فنی موتور و گیربکس و کابین ایرادات کمتری دارن راستشو بخواین ماشینی که تو دلم نشسته سراتوعه چون کره است البته اگه زیاد توسط ایران دست کاری نشده باشه و راسته که میگن ۸۰ درصد خودرو تو ایران دست کاری شده و اینکه بطور عمومی مشتریان کیا سراتو از چیه خودرو ناراضین بیشتر(غیر از اپشن ها و خشکی داخل ماشین)؟ در ضمن امکانات رفاهی قابلیت ها اپشن و طراحی، زیاد برام مهم نیست حالا بطور کلی چطور ماشینیه سراتو خیریداران ازش راضی هستن؟ پشیمانی نداره؟ و سوال اصلی چرا اینهمه تو نمایندگی ها مونده کسی نمیخره مشتری زیاد نداره؟