چیزی به نمایشگاه خودروی پاریس و رونمایی از نسخه جدید و نسل سوم کیا سورنتو باقی نمانده است. خودرویی که پیش از این نسخه داخلی آن در کره جنوبی معرفی شده بود.
سورنتوی جدید بزرگتر از نسل فعلی خواهد بود افزودن ۸۰ میلیمتر به طول، آن را جادارتر کرده است. ارتفاع سقف نیز ۱۵ میلیمتر پایین آمده است. سبک طراحی این خودرو کاملاً اروپایی است بهجز چراغهای عقب که شباهت عجیبی به جیپ چروکی دارند. درون کابین، با عایقبندی بهتر، ارتعاش و صدا تا ۲۹ درصد کاهش یافته است. اصلاحات داخل کابین همراه با راحتی و آسایش بیشتری خواهد بود. طراحی کابین هم بهبود یافته است و در عین سادگی و پرهیز از شلوغی بیجا، جذاب و شیک میباشد. فرمان سه پره خودرو زیبایی خاصی دارد. تأثیر دیدگاه اروپایی در طراحی این خودرو از آنجا نشأت میگیرد که استودیوی طراحی کیا در فرانکفورت، کار طراحی آن را انجام داده است.۷۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خیلی عالی.
مخصوصا” طراحی داخلیش نه اون قدر پیچیدس که آدم بدش بیاد نه خیلی ساده.خیلی خوب تعادل رو حفظ کردن تو طراحی داخلیش.قدرت موتور خوبی هم داره.
matin
۱۰ شهریور ۱۳۹۳انصافا فرمون و دریچه های کولرش زشته به نظر من کیا باید یه تغییری توی طراحی داخلیش بده از اپتیما 2011 تفییری نکرده
matin
۱۰ شهریور ۱۳۹۳ولی من طراحی قبلی اش رو بیشتر دوست داشتم
babak-maku
۱۷ بهمن ۱۳۹۳من۲۰۱۳ دارم هر صبح که بلند میشم برم سر کار بخاطر اینکه میخوام دوباره برونمش خوشحال میشم هر ماشینی رو امتحان کردم به هیچ کدومش اینقدر دل نبسته بودم هر روز هیجان روز اولو میده به ادم
داود
۲۸ دی ۱۳۹۴سلام .من 2012 دوساله دارم واقعا همچنین حسی دارم انگار تازه خریدم
سام
۱۰ شهریور ۱۳۹۳کپی ولوو XC60
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۳کیا ماشین های خوب و قابل قبولی تولید میکنه و من خودم سراتو ۲۰۱۲و اوپتیما۲۰۱۳والبته موهاوی۲۰۱۳رو به مدتی محدود(سه هفته)این خودرو هارو داشتم در کل میتونم بگم که کیا نسبت به هیوندا که اونم من محصولات شو مثل سوناتا۲۰۱۱و ازرا ۲۰۱۲وتوسان۲۰۱۴رو داشتم بهتر و در کل یه مقدار بالا تر بود اماهردو کمپانی ماشین هاشون نرمی و راحتی قابل قبولی داشتند ولی یه بدی که داشتن خشک بودن ماشین هاشون است که هنوز به سطح ژاپنی ها نرسیده است.در کل کیا داخل ایران خدامات پس از فروش جالبی نداره ولی هیوندا به لطف شرکت واقعا خوب اسان موتور توانسته است امنیت و علاقه بیشتری رو نسبت به شرکت اطلس خودرو به دست بیاره در اخر این که مرد جاده در ماشین های کره ای یک ماشین است که اونم موهاوی بود که دیگه توقف تولید شد.به امید جایگزین بهتر برای ان
امین 77
۱۰ شهریور ۱۳۹۳لقب دهن پرکنی براش انتخاب کردن باید ببینیم حریف سانتافه میشه یا نه !!
سورنتو = لایک
سانتافه = دیسلایک
CIFEX
۱۰ شهریور ۱۳۹۳گرچه هر 2 کمپانی هیوندای و کیا در حقیقت یکی هستند
ولی نظر شخصی من و با توجه به تجربه ای که داشتم ماشین های کیا از نظر طراحی و کیفیت بالاتر از هیوندای هستند
البته این فقط نظر شخصی من هست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
خودشون میگن ما کیفیت هیوندای رو بیشتر از کیا در نظر میگیریم .
اما من خودم به شصه بیشتر با کیا حال میکنم . تنها محصولی که از
هیوندای خوشم میاد مدل I40 است که استیشن هست . همین .
داود
۲۸ دی ۱۳۹۴برمنکرش لعنت تونستی بروبخر سوارشو حالشوببر .با200م ماشین 8سیلندر سوارمیشی باز بگو کره بده
matin
۱۰ شهریور ۱۳۹۳سورنتو رو باید با وراکروز مقایسه کرد
Ehsan
۱۰ شهریور ۱۳۹۳وراکروز رو باید با موهاوی مقایسه کرد
matin
۱۰ شهریور ۱۳۹۳مگه موهاوی هنوز تولید میشه
Ahmad..F12
۱۱ شهریور ۱۳۹۳نه تولید نمیشه ولی مقایسه میشه
مک میسل
۱۰ شهریور ۱۳۹۳ببخشیدا ولی کلا سورنتو2 یا1 کلاس(دقیق نمیدونم)از وراکروز پایینتره و کیا موهاوی با وراکروز مقایسه میشه
جی تی ار
۱۰ شهریور ۱۳۹۳من هم ازکیا بیشترخوشم میاد.اما مقایسه ای بین سورنتو2014,سانتافه2014,نیسان پت فایندروسه ماشین دیگر که دوتاشون آمریکایی بودن,سانتافه اول شد.البته نه اینی که توایرانه,موتور3.3لیتری داشت وعقبش هم فرق داشت.البته که کیاازنظر طیف محصولات هنوز به کاملی هیوندای نرسیده ومثلا خودرویی در کلاس جنسیس که واقعا عالی است,تولید نکرده است.
فرید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳اون دو تا آمریکایی فورد فلکس و جی ام سی دنالی بودند در ضمن در کلاس جنسیس کیا مدل k900 رو داره که با کمی تخفیف با هیوندای سنتنیال هم میشود مقایسه اش کرد☺
جی تی ار
۱۰ شهریور ۱۳۹۳نه داداش.درسته K900روی پلتفرم جنسیس 2015 هست,اما درواقع سدان لوکس سایز بزرگ کیا بوده وبدون تخفیف با سنتنیال مقایسه میشه.این جنسیس جدیدهست که پارا ازحدخود فراتر گذاشته وتوی لوکسی دررده قیمتش سنگ تموم گذاشته.نمیشه که یه ماشین با دوتا کلاس رقابت کنه;-)
بهزاد
۱۱ شهریور ۱۳۹۳اگر منظور تست موتور ترند بوده باشه رتبه اول به دوج دورانگو رسید و دوم به هایلندر و سوم به پت فایندر و چهارم سانتافه.
جی تی ار
۱۱ شهریور ۱۳۹۳نه داداش توی اون مقایسه هایلندر نبود.اما پت فایندربود ولی سانتافه اول شده بود.
محمد 7
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظرم از لحاظ ظاهر بیرونی سانتافه نیو خوشگل تره ولی از لحاظ داخلی سورنتو
اما در کل ظاهرش فوق العادس
مهدی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳زیبا و جذاب
لاکی استریک
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خشکله اما کیفیتش معلوم نیس چه جوریه
ammar
۱۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام
واقعا میتونیم پیشرفتو تو محصولات کیا دید پوزش واقعا جالب طراحی شدهبه نظر من. یه روزی میشه این کیا برای آئودی شاخ و شونه میکشع باید ایران خودرو سایپا از این کره ایا درس بگیرن کیا با آوردن پیتر شرایر به کلی دگرگون شد اگه این خودروسازا یکم به فکر مردم باشن ا از همه طراح ایرانی (نمیگم خارجی به خطر اینکه عرزه جذبشونو ندارن) کخ برا کمپانیای دیگه دارن اتود میزنن مشاوره بگیر یا یکی از ز اونا رو بگیر تا پیشرفت کنه با ولی میدونم عرزه ندارن چون اگه این طوری بشه کی مردم و سر کیسه کنه
صادق
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درسته که کیا و هیوندای همکاری خیلی زیادی با هم دارن، تا حدی که به قول دوستمون یکی هستن ولی کیا ماشین برتری نسبت هیوندای هستش
هم از لحاظ کیفیت مونتاژ اتاق و ادوات داخلی
هم از لحاظ قطعات موتور، خیلی از قطعات کیا از شرکتای معتبر آلمانی مث ساچ تامین میشه
در کل اگه روزی بخوام ماشین کره ای بخرم، از بین این 2 قطعا محصولات کیا رو انتخاب میکنم
در مورد سورنتو هم باید بگم طراحی آروم و قشنگی داره، داخلش هم ساده و زیباست
در مورد گزینه های موتورش هم ، به نظرم همشون مناسبن، بسته به پول و نیازی که داری میتونی یکیشون رو انتخاب کنی
مک میسل
۱۰ شهریور ۱۳۹۳صادق میخواستم همینو بنویسم،زود تر از من نوشتی!بابا فکر خوان!
Ahmad..F12
۱۱ شهریور ۱۳۹۳موافقم صادق جان ولی من بین این و نیو سانتافه، نیو سانتافه رو انتخاب میکنم
از همه لحاظ برتری داره
پشتش هم نشستم واقعاً خوب بود
پشت کیا هم نشستم کمردرد میگیری رانندگی میکنی باهاش
به هر حال خداکنه کیفیت سواری و نرمیش رو ارتقا داده باشن
babak-maku
۱۷ بهمن ۱۳۹۳من دوتاشونم داشتم با نظرت کاملا مخالفم سورنتو نرمتر و بی صدا تره کیفست صندلی هاشم بهتره سانتافه با موتور ۲.۴ یه بار از تریلی با زن و بچت داخل ماشین سبقت بگیری نظرت کاملا عوض میشه و مثل من میری فرداش میفروشی و یه ماشین شش سیلندر میگیری اگر سودای روندن شاسی بلند رو داری
MoahmmadTSR
۱۰ شهریور ۱۳۹۳جلوش زشته!
(جهنم الضرر unlike بدید!)
datsun
۱۰ شهریور ۱۳۹۳کابینش آدم رو یاد سالهای 2000تا 2004 میندازه این میخواد با تویوتا راوفور و نیسان روج رقابت کنه که اونا از هر لحاظ سر ترن
سعيد
۱۰ شهریور ۱۳۹۳نیسان رو نمیدونم ولی کابین راو4 افتضاحه و با کابین زیبای این سورنتو قابل مقایسه نیست
محمد 7
۱۰ شهریور ۱۳۹۳من خودم واسه تویتا خیلی احترام قائلم, اما فکر میکنم از کره ای ها جا مونده
تیزر این ماشین میارزه به راوفور
بهزاد
۱۱ شهریور ۱۳۹۳دوست گرامی رقیب این یا به عبارت بهتر این رقیب تویوتا هایلندر هست بعلاوه چندین خودرو دیگه که بیشتر آمریکایی هستند البته با بزرگتر شدن وارد رقابت بسیار سخت تری شده که معلوم نیست سرنوشتش چه خواهد بود و تیزر فقط یک بخش کوچک ماجرا هست و شاید 4 سال دیگه جاموندگی جور دیگری رقم بخوره!
برای آشنایی بیشتر با کلاس خودرو یک یادآوری لازمه و اونم اینکه رقیب راو4 کیا اسپورتیج هست نه این.
برای درک بیشتر بازار این نکته هم ضروری به نظر میرسه که علاوه بر محصولات آمریکایی تولیدات شرکتهای ژاپنی مثل راو و هوندا crv و تولیدات نیسان حاکم و رهبر اصلی به حساب میان تا جایی که نزدیک به نصف محصولات نیسان به این بخش اختصاص داره و آمارها هم رای به برتری اونها داره و گرفتن سهم از این بخش نیاز به چیزهایی فراتر از طراحی دارد که قلم و تیزر از درک موضوع عاجز هستند! جاموندگی در تفکر طراح و مدیریت مثل دو خط موازی هستند که هیچوقط به هم نمیرسند و این تفکر هم متاسفانه از مقالات مجلات داخلی نشات میگیره! به طور مثال کافیه رویوهای داخلی رو مطالعه کنید که در تحلیل خودروها عبارت این زیبای کره ای چندین بار در تحلیل به کار برده میشه و خواننده رو از پشت فرمون به سمت یک رهگذر هدایت میکنه و ایرادهارو سرپوش میزاره!
مثلا همین شماره آخر مجله ماشین از قیمت قطعات میتسوبیشی کلی ایراد میگیره اما به خودروهای دیگری که برای پیدا کردن چراغ خطر اون باید ماه ها دوندگی کرد مشکلی پیدا نمیکنه و خواننده رو غرق در هندلینک میکنه یا مشخصات نمونه آمریکایی رو در ارقام ذکر میکنه در لباس مهندس خارج رفته و فشاری به ذهنش وارد نمیکنه که این مشخصه در خاور میانه یافت نمیشه! حتی در مطلبی مدعی میشه که تویوتا 4 عددد سانتافه میخره تا ببینه هیوندای چطور پیشرفت کرده در حالی که در چند سال قبل مطلبی مینوسیه راجب ساخت سانتافه که در اون طراحش یک مزدا cx9 رو جلوش میزاره و این خودرو رو خلق میکنه! و چندین مطلب دیگه که بعدها عنوان خواهد شد!
دوست گرامی از نوشته های بنده رنجور نشید و نظر شما مورد احترام بنده هست و خواهد بود و عزیز ما هستید.
طوفان
۱۱ شهریور ۱۳۹۳کابین راو 4 قشنگه ؟ من همچین نظری ندارم راو4 هم طراحی خارجیش غیر معقوله هم داخلیش هم خیلی جذاب نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
من کلا نسل قبلی رو از نظر طراحی بیشتر قبول دارم .
ظاهرش خشن بود .
اما این کبا جلوش شبیه ولوو شده .
حمید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به سایتی که گفتم سر زدی اقا میلاد.راجع به این ماشین باید بگم طراحی جلوش کپیه ولو هست داخلش هم تا ادم سوار نشه نمیتونه نظر بده و فعلا نظری ندارم ولی قسمت پشتش خشگله اپشنهای خوبی داره ولی هنوز از لحاظ جذابیت و فروش پشت سانتافه قرار میگیره.ولی در کل ماشین های هیوندای نرم تر و بیصدا تر از کیا هستند.این اپتیمای جدید واقعا سواری خیلی سفت و ناراحتی داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
حمید جان کدام سایتو میگی ؟؟؟نه نرفتم .
حمید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به این سایت http://www.mercedes.de
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
ممنون اره رفتم الان دیدم .
فرید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درسته چسبیدن چراغ به جلوپنجره هم اقتباسی از bmw x5 هستش ☺
لاکی استریک
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خداییش کیفیت کیا خیلی بدتره تویوتاست حالا دیسلایک کنید
محمدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳من قبول دارم که کیفیتش از تویوتا و کلا ژاپن از کره خیلی بیشتره اما کیفیت کیا و هیوندای واقعا راضی کنندس یعنی نمیشه گفت کیفیتشون بده…
پرهام
۱۰ شهریور ۱۳۹۳کیفیت هیوندای تو کلیه موسسات آماری در تمام دنیا بالاتر از کیا بوده! نمی دونم بر چه اساسی دوستان همچین چیزی می فرمایند!
کافیه کابین کادنزا و گرنجور رو مقایسه کنید و کیفیت فوق بالای گرنچور رو ببینید که جتی از محصولات هم رده ژاپنی خودش هم بالاتره
محمدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظر من کیفیتشون یکیه…اما در مورد گرنجور و کادنزا با شما موافقم نمیدونم چرا کادنزا انقدر داخلش صدا میده اما گرنجور فوق العاده بی صداس…اما بقیه ماشینای این دو کمپانی شبیه همن از نظر من :)
سام **
۱۶ شهریور ۱۳۹۳من از علاقه مندان ماشینهای کره ای نیستم ولی در تمام مقالات که تا الان خوندم به روشنی به بالاتر بودن کیفت هیوندای چه از لحاظ متریال چه هندلینگ اشاره شده.البته بطور کلی و حتما مثال نقضی بر این ادعا هست.در کل از دید بنده کیا و هیوندای تا رسیدن به نقطه قابل قبول در خودروسازی که شامل خیلی از موارد میشه فاصله دارن.در اخر بازار ایران مرجع مناسبی جهت بررسی عملکرد خودروسازهای کره ای نیشت.
محمدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳کلا کیا بهتر از هیونداس البته هیوندای طراحی داخلیش بهتره اما من کلا کیا رو ترجیح میدم و فقط بین گرنجور و کادنزا گرونجوره هیوندای رو انتخاب میکنم اما بین اپتیما-سوناتا…سراتو-النترا…سورنتو-سانتافه ماشینای کیا بهتره :)
احسان فرج زاده
۱۰ شهریور ۱۳۹۳بابا قیمتش چنده چند؟
datsun
۱۰ شهریور ۱۳۹۳فکر کنم 24 هزار، تا 40 هزار
من که باهاش حال نمی کنم
reza
۱۰ شهریور ۱۳۹۳می تونست خیلی بهتر باشه
نیما ناصری
۱۰ شهریور ۱۳۹۳از جلو حس ولوو میده
Ehsan
۱۰ شهریور ۱۳۹۳فیلم تبلیغاتی جالبی داشت
ولی طرف رفت لب ساحل که فیلم چمنزار رو ببینه !!!
شهر سان فرانسیسکو رو خوب نشون داده بود ، احتمالا ساحلش هم ساحل سان اندریاس بود
طراحیش به نظرم بهتر شده
فرید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳از رو golden gateهم رد شد☺
حسین
۱۰ شهریور ۱۳۹۳توی عکسا دو مدل کیلومتر شمار وجود داره ، تو سطوح مختلف فرق داره یا چی ؟
تو تبلیغ چه نمایش سه بعدی جالبی داره موقع دنده عقب به اندازۀ گربه دقت کنید لنز خیلی وایدی میخواد
NASSY
۱۰ شهریور ۱۳۹۳طراحیش از نسل قبلش بهتره و پخته تر شده , یه جوووریای اروپایی اسیایی شده!!!
.
***اما باریـــــــــــــــــکلا به کیا با این سرعت پیشرفتش و پشتکارش.***
سام
۱۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام
کاملا باهات موافقم.
احمدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خوشم نیومد
Ferrari
۱۰ شهریور ۱۳۹۳ماشین خوشگله ای ولی شباهتش به ولو خیلی زیاده. نمای داخلی جالب و برای من عجیب.
راستی تو ویدیو تبلیغاتی اون مرده اون همه راه تا ساحل میره که فقط فیلم ببنیه، خوب برو شنا کن فیلم تو خونت ببین.
junior
۱۰ شهریور ۱۳۹۳واقعا این چه کاریه که اینا میان این همه وقت، هزینه و دانش رو صرف می کنن که برای هر مدل از یک خودرو یه دیزاین منحصر به فرد، مثلا داشبورد متفاوت یا فرمان متفاوتی رو طراحی کنن؟؟؟؟؟؟!!
خوب بیان از ایرانخودرو یاد بگیرن. از وقتی ایربگ اجباری شده یه مدل فرمون طراحی کرده که تو پژو GLX، پژو SLX، سمند SE و LX، سورن و بعضا پژو پارس داره ازش استفاده می کنه فقط اون لوگو وسطش رو عوض می کنه که اونم بعضی وقتا یادش میره.!!!!
behzad
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظرم اصلا این کابین برازنده ى یه suv سایز بزرگ نیست
ویکی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظر من خیلی زشت تر شده…..
احمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۳به نظر من کیا طراحیش بهتر و مردونه تره.اصلا از طراحی های هیوندای خوشم نمیاد.از لحاظ کیفیت هم هر دو تقریبا در یک سطح هستند.البته هیج وقت قابل مقایسه نیستند با تویوتا. هر وقت تونستند محصولی مثل لند کروز. پرادو.اف جی یا فرتنر یا همین راو 4 تولید کنند .اونوقت میتونند مدعی باشند .همین دوبی وکویت یه سر بزنید ببینیدعربهای پولدارسوار چه ماشینهای میشن از هر دوماشینی که رد میشه یکیش تویوتاست. به ندرت هیوندای یا کیا میبینید . والله از درد بی پولیه والا تو کشور ما هم کسی سوار اینا نمیشد. البته با همه این اوضاع سورنتو رو دوست دارم اما نه به اندازه تویوتا. تویوتا سوار همیشه تویوتا سوار باقی میمونه
amir
۹ آذر ۱۳۹۴هیوندای نمیتونه راو 4 تولید کنه؟ چرا اتفاقا میتونه یه ماشین با طراحی داخلی و خارجی بسیار نامانوس با کیفت سواری بد و آپشن های بسیار کم و ضعیف با کوبش زیاد تولید کنه به خدا هیچ سختی نداره
alireza
۱۱ شهریور ۱۳۹۳” برای بازار اروپا موتورهای حجیمتر 2.4 لیتری و برای آمریکا موتور شش سیلندر 3.3 لیتری هم انتخابهای “ارجحتری” خواهند بود. ” پدال جان ارجح تر اشتباهه
جاوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۳شبیه رنو داستر شده…اصلن خوب نیست
HaMiDrEzA
۱۱ شهریور ۱۳۹۳جلوش ولوو، عقبش جیپ.
کلا هم نسبت به نسل قبلش تغییر یافته با دیدن ماشین حتما باید آرم شرکت رو ببینی و بفهمی کیا هست و بعد بری پشتشو بخونی بفهمی سورنتو هست!! چیزی که تو محصولات کیا و هیوندای شدیدا منو اذیت میکنه. الان همین نسل به طور اتوماتیک باعث میشه نسل قبل سورنتو از دور خارج بشه.
کیا و هیوندای باید توی طراحیشون به جایی برسن که با دیدن ماشین بفهمی این مال کدوم برند هست. همونطور که واسه شرکت های بزرگ اینطوری هست. شما بنز و بی ام و و پورشه و تویوتا و نیسان و …. رو لازم نیست زیاد توجه کنید تا بفهمید کدام برند هست.
پرهام
۱۱ شهریور ۱۳۹۳دقیقا کدوم محصول تویوتا اینطوریه؟ شما کمری جدید قبل و بعد از فیس لیفت رو ببین ! خودت تعجب نمی کنی از این چیزی که گفتی؟
تویوتا از نظر طراحی یکی از بی هویت ترین خودروسازان دنیاست اونم با این همه تجربه
HaMiDrEzA
۱۱ شهریور ۱۳۹۳کمری یه نمونه هست. ولی شما پرادو یا لندکروزر یا کرولا رو طی چند نسل مقایسه کنی میبینی که به مرور زمان تغییرات رو ایجاد کردن.
سعید
۲۸ آبان ۱۳۹۳دوستان اگه سوار نشدن نظر ندن این ماشین از هرلحاظم که خوب باشه یک بدی خیلی بزرگ داره و اونم خشک بودنشه.از سانتافه موهاوی ix55 و هر ماشین دیگه ای ک سوار شدم سیستم تعلیقش خشک تر بود
میثم
۱۸ تیر ۱۳۹۴سلام میشه بگین آیا امکان وارد کردن مدل2.0توربو وجود داره یا نه؟میگن2400واسه این ماشین خیلی کمه
فرهاد
۱۸ آبان ۱۳۹۴من کیا سورنتو 2012 دارم ولی اصلا از سواریش راضی نیستم سیستم تعلیق بسیار خشک جوری که تمام ضربات جاده رو نشون میده قبلش آزرا داشتم خیلی راحت تر بود ولی از لحاظ موتوری واقعا قوی هست و هیچ جا برای شما کم نمیزاره