بازار خودروهای کوچک و کممصرف در کشورمان حالوروز خوشی ندارد و با گرانی و آشفتگی توأم است. انتخابها بسیار محدود و گزینهها هم چندان مطلوب نیست. در سطح پایه و با بودجهای در حدود ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان، تنها انتخابهای پیش روی ما خودروهایی همچون پراید و MVM 110 است. پراید که وضع و حالش معلوم است، خودرویی بسیار قدیمی که اندکاندک دارد به مرز ۳۰ سالگی میرسد و از کیفیتش نیز هر روز کاسته میشود. از آنطرف MVM 110 همچنان با همان شکل و شمایل اولیهاش به دست مشتری میرسد، درحالیکه چند سالی است که این خودرو با طراحی کاملاً نوینی در چین عرضه میشود.
در سطحی بالاتر اگر آورده مالی بهتری داشته و بودجهتان هم به ۳۵ الی ۴۰ میلیون برسد، بازهم انتخابها به چند مدل شناختهشده ختم میگردند، ازجمله پژو ۲۰۶، MVM 315 و شاید هم جک توجوی هاچ بک! پس تا به اینجا ملاحظه میکنید که گزینههای قابل انتخاب تا چه اندازه کم و محدودند. شاید مشابه این وضع را در کمتر جایی از دنیا شاهد باشیم.
این اوضاع همچنان به قوت خود باقی است تا آنکه روزی برسد که دری به تخته بخورد! و حساب بانکیتان از مرز ۷۰ میلیون عبور کند، در این لحظه است که شما میتوانید گزینههای نسبتاً مدرنی را انتخاب کنید: از قبیل کیا پیکانتو، MG3، میتسوبیشی میراژ و در یک پله بالاتر جیلی هاچ بک (اتومات) و هیوندای i20 و…
با این وجود اگرچه مدلهای مذکور تااندازهای خوب و مناسب هستند اما مشتری وطنی در مواجه با آنها کاملاً مردد است. زیرا که خودرو در کشورمان تنها جنبه مصرفی و کاربری ندارد، بلکه اکثر اوقات جنبه سرمایهای و نیز حیثیتیاش بر کارکرد ترابری و مصرفیاش میچربد. خیلی از افراد هستند که از این وسیله برای خریدوفروش و کاسبی استفاده میکنند و عده زیادی هم خودرو را به دلیل جذابیت ظاهری و نیز جنبه تفریحیاش میپسندند. به همین خاطر است که هنوز بازار هاچ بکهای وارداتی چندان گرم نشده است، لااقل در مقایسه با سدان ها و SUV ها. علت این امر هم کاملاً واضح است و آنهم چیزی نیست جز اینکه خودروهای مذکور با توجه به قیمت گزافشان، برای اکثریت مشتریان ایرانی ایدهآل نیست.
در این میان معدودی از هموطنان هم هستند که به خودرو تنها از جنبه مصرفی و کاربری آن مینگرند که در حال حاضر، این دسته در اقلیت محض به سر میبرند! بگذریم. با در نظر گرفتن تمامی این ابعاد و صرفنظر از بهای بالا، این خودروها از مزایایی نیز بهرهمندند که مهمترینشان شامل مواردی همچون مصرف بسیار کم سوخت، استهلاک نسبتاً پایین، آلایندگی ناچیز، رانندگی نسبتاً راحت و بیدغدغه و نیز فرمان نرم و درنهایت قدرت مانور بالا در ترافیک و معابر تنگ و باریک میباشد.
قضاوت و داوری امتیازکلی سایت به این خودرو: ۴.۲ از ۵
کیا پیکانتو خودروی شهری شیک، بهخوبی تجهیز شده، با قیمت خوب و آسان برای راندن است که قابل اطمینان بوده و هزینههای جاری پایینی دارد.
کوچک و فشرده، جذاب و عاری از هر نوع جوش و خروش، کیا پیکانتو بهترین گزینه برای هر فردیست که در جستجوی یک خودروی غیر مهمل شهری میباشد. با این وجود، گزینههای جذاب زیادی هم وجود دارند که به آنها فکر کنید، مثل فولکسواگن UP و مدل خواهرخواندهاش سئات MII و نیز اشکودا CITIGO. هیوندای i10 خودروی محبوب ماست، و نیز دیگر جنگجویان قوی که در این کلاس هستند، بنابراین مطمئن شوید که همه گزینهها را قبل از خرید بررسی میکنید. ازلحاظ ایمنی، به پیکانتو ۴ ستاره از ۵ ستاره ممکن توسط کارشناسان موسسه EURONCAP اعطاء شد، هرچند که پیکانتو رتبه خوبی را در زمینه محافظت سرنشینان به دست آورده است، اما برخی نگرانیها در باب امتیازات کسب شده در زمینه ایمنی عابران وجود دارد. یک نشانه حزنآور دیگر هم در این خودرو این است که سیستم کنترل پایداری بهعنوان یک گزینه اضافی تنها در برخی از کشورهای اروپایی در دسترس خواهد بود. کیا پیکانتو بهصورت هاچ بک ۳ درب و ۵ درب عرضه میشود، که آشکارا ویژگیهای کاربردی بیشتری را نسبت به رقبا داراست، اگر چنانچه به یک خودروی خانوادگی نیازمندید. از ویژگیهای مدل پایه این است که بهخوبی تجهیز نشده و با یک پیشرانه کم نفس (خسخسی) ۱ لیتری عرضه میشود. اما اگر بودجه در اختیارتان امکان توسعه یافتن را دارد، ما به شما مدل خالص و ناب ۱.۲۵ لیتری را پیشنهاد میکنیم. (در ایران فقط موتور ۱.۲۵ لیتری عرضه میشود.)یک گیربکس اتوماتیک برای این خودرو وجود دارد، ولی موجب کاهش راندمان آن میگردد، بنابراین اگر میتوانید به همان گیربکس دستی اکتفا کنید. پیکانتو برای شما ویژگیهای خاصی را نیز ارائه میدهد که ازجمله آنها آرایش شیک و آلومینیمی چرخهاست، اما این موارد ارزش هزینه نمودن اضافی را ندارند و بهای خودرو را هم نمیتوانند در بازار دستدوم حفظ نمایند.
اگر شما ازجمله کسانی هستید که فعالیتهای زیادی با خودرویتان انجام میدهید و نیز یک پیشرانه دیزل را میپسندید، نیاز به این خواهید داشت که سوپر مینی بزرگتر یعنی کیا ریو را انتخاب کنید، موتور دیزلی در پیکانتو در دسترس نیست.
مصرف سوخت، هزینههای جاری و آلایندگی امتیاز: ۴.۶ از ۵
همانطور که انتظار دارید پیکانتو به لحاظ خرید و هزینههای جاری ارزان و مقرونبهصرفه است.
پیکانتو خودرویی بسیار ارزان ازلحاظ هزینه جاری خواهد بود. بنا بر ادعای کیا هر دو پیشرانه ۱ و ۱.۲۵ لیتری، عملکرد تحسینبرانگیزی را در زمینه مصرف سوخت از خود بروز میدهند که اعداد ثبت شده برای این دو به ترتیب ۶۷.۳ MPG یا ۴.۲ لیتر در صد کیلومتر و ۶۲.۸ MPG معادل ۴.۵ لیتر در صد کیلومتر با گیربکس دستی میباشد. با توجه به این ارقام باید این نکته را هم در نظر بگیرید که این اعداد ممکن است هر روز صبح دست یافتنی نباشند، بهویژه که اگر شما به مقدار زیادی در بزرگراهها و یا جادههای ناهموار رانندگی کنید. گزینش گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک هم به مصرف سوختتان آسیب میرساند و آن را به رقم ادعایی ۵۰.۴ MPG یا ۵.۶۱ لیتر کاهش میدهد. این اعداد را باید با سایر رقبا ازجمله شورولت اسپارک ۱ لیتری که با گیربکس دستی عدد ۵۶.۸ MPG یا ۴.۹۷ لیتر و نیز فولکسواگن UP و نیز هیوندای I10 مقایسه نمود که به ترتیب ۶۰.۱ یا ۴.۷ لیتر و ۶۲.۸ MPG یا ۴.۵ لیتر را نشان میدهند.(توضیح: لغت MPG مخفف MILES PER GALLON بوده و به فارسی به معنی مسافت مایل قابل طی با هر گالن است. هر مایل هم معادل ۱.۶۰۹ کیلومتر میباشد. واحد گالن هم به دو صورت در دنیا محاسبه میشود، یکی از آنها که در بریتانیا، کانادا و کشورهای حوزه دریای کارائیب کاربرد دارد و «گالن امپریال» نام دارد و معادل ۴.۵۴۶ لیتر است و دیگری که در آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین کاربرد دارد و به آن «گالن آمریکایی» میگویند و معادل ۳.۷۸۵ لیتر برای مایعات است.)
گارانتی عالی شرکت کیا به شما این اطمینان را میدهد که لازم نیست هزینهای را بهاشتباه (از جیبتان) در طول نخستین ۷ سال و یا ۱۰۰,۰۰۰ مایل پرداخت نمایید. این گارانتی قابل انتقال به مالک دیگری نیز هست، اگر مصمم هستید که خودرویتان را پس از ۳ یا ۴ سال بفروشید این موضوع به بالا رفتن ارزش آن نیز کمک میکند.
پیشرانه یک لیتری پیکانتو تنها ۹۹ g/km گاز CO2 از خود خارج میکند، درصورتیکه خواهان پرداخت مالیات جادهای نیستید، در وهله اول سعی کنید تا اینیکی را به دست آورید. ارقام مربوط به موتور ۱.۲۵ لیتری چندان بد نیستند، بنابراین شما نباید نگران صورتحساب مالیات سالیانه باشید. بعلاوه، رقبای پیکانتو عملکرد بهتری از آن ندارند. چنانچه مسئله پخش گاز پیش میآید: شما نیاز به یک مدل ویژه جهت رانندگی پاک دارید، اگر خواهان این هستید که از مالیات جادهای معاف شوید هیوندای i10 را انتخاب نمایید، مشابه این داستان برای فولکسواگن UP و اشکودا CITIGO و سئات MII هم صادق است. نسخههای تولیدی هر سه این خودروها مقدار گاز CO2 ای را که پخش میکنند بیش از ۹۹ گرم در هر کیلومتر است و چنانچه شما بخواهید که از مالیات جاده معاف شوید مجبور هستید که هزینهای اضافی را هم برای نسخههای دوستدار محیطزیست آنها پرداخت کنید.پیشرانهها، رانندگی و عملکرد امتیاز: ۲.۹ از ۵
این خودروی هیجانانگیزی نیست، اما هنگامیکه پیشرانه ۱.۲۵ لیتری آن عملکرد مناسبی را از خود بروز میدهد، به نحو خارقالعادهای برای رانندگی رشد یافته و بالغ احساس میشود.
هزینههای پایین نگهداری و قیمت خرید مقرونبهصرفه پردههایی هستند از نمایشی که با پیکانتو همراه است. بنابراین این خودرویی خیلی جذاب و هیجانانگیزی برای راندن نیست. این خودرو موقعیت رانندگی استواری دارد، سبک و ساده رانده میشود و بهوضوح کنترل میشود. با این وجود میتوان گفت که پیکانتو خودرویی متناسب به نیت رانندگی در مرکز شهر یا حومه است.
این خودرویی برجسته و عالی برای مسافتهای طولانی و یا بزرگراهها نیست، اما بهاندازه قابل قبولی خوشایند هست که هرچند وقت یکبار سفری با آن داشته باشید.اگر استطاعتش را دارید حتماً سعی کنید تا نمونه ۱.۲۵ لیتری آن را خریداری نمایید. گرچه این موتور بر روی کاغذ همچون نمونه کوچکتر (۱ لیتری) کممصرف نیست، اما این تفاوتها در دنیای واقعی چندان زیاد نبوده و این مدل در سرتاسر رانندگی لذتبخشتر و خوشایندتر خواهد بود. موتور بزرگتر ۱.۲۵ لیتری شتابی معادل ۱۱ ثانیه از صفر تا ۶۲ مایل به خودرو میدهد (در مقابل ۱۳.۹ ثانیه برای پیشرانه ۱ لیتری)، بعلاوه این مدل به شما رخصت میدهد که شکافی در ترافیک انداخته و به راحتی و اطمینان از وسایل نقلیه کند در حال حرکت سبقت بگیرید.
در صورت نیاز یک گیربکس ۴ سرعته موجود است اما ما آن را به شما توصیه نمیکنیم، اگر میتوانید با گیربکس دستی رانندگی کنید. گیربکس ۵ سرعته دستی بهخوبی تعویض میشود. در جای دیگر، فنربندی نرم این خودرو به شما کمک میکند که از بدترین دست اندازههای شهری و چالهها و سرعتگیرها به نرمی عبور کنید. اما این نرمی موجب میشود که در سر پیچها با کمی تکان و نوسانات بدنه مواجه شوید، با این وجود سخت نگیرید و آرام باشید.درون کابین و راحتی امتیاز: ۳ از ۵
درون کابین پیکانتو به نحو یکپارچه و محکم و جذابی ساخته شده است، علاوه بر این، بخشهای درونی آنهم مملو از اجزای استاندارد است.
همچون بیشتر مدلهای کیا، درون اتاق پیکانتو بهصورت شیک و مدبرانهای طراحی شده است. پیکانتو میتواند به متریال درجه بالای خود، پرداخت و نیز صورتبندی خوب تجهیزات استانداردش که انتظار دارید آنها در مدلهای بسیار گرانتر ببینید مباهات کند. گرچه نمیتوان داشبورد این خودرو را لوکس نامید، اما بهصورت محکم و یکپارچهای تکمیل شده است، پلاستیکهای روی داشبورد به رنگ مشکی هستند و سیمای روشن و واضحی دارند و دکمهها و کنترلرهای روی دستگاه استریو و تهویه مطبوع هم منطقی هستند. صندلیها جلو تا حد زیادی از راننده و مسافران محافظت میکنند. فرمان میتواند به سمت پایین و بالا تنظیم شود، اما شما نمیتوانید آن را از خودتان نزدیکتر یا دورتر قرار دهید. شما ملزم به این هستید که خودرویتان را به دقت و بسته به تجهیزاتی که میخواهید انتخاب کنید. خودروهای شرکتکننده در سطح ۱ (تیپ یک) فاقد دستگاه تهویه مطبوع هستند (گرچه ردههای کمی گرانتر سطح ۱ دارای سیستم تهویه میباشند) و همچنین اگر خواهان اتصالات بلوتوث برای دستگاه موبایلتان هستید، شما به تیپ ۲ این خودرو نیازمندید. تیپ ۲ این خودرو میتواند به تجهیزاتی همچون شیشههای الکتریکی برای ۵ درب خودرو، کنترلهای سیستم صوتی جاسازی شده بر روی فرمان، چراغهای مه شکن جلو و نیز گرمکن آینههای بغلش مباهات کند. در بالاترین ردیف (تیپ ۳) که کاملاً برای خرید گران است، میتوانید اجزای مورد علاقهای همچون چرخهای آلومینیمی، چراغهای LED و شش بلندگو (سیستم استریو) را داشته باشید. گرچه حضور این تجهیزات پیکانتو را برای مالکش شیکتر و خوشایندتر میسازند، ولی آنها بهراستی تفاوت زیادی را در قیمت باقی مانده (دستدوم) خودرو در درازمدت ایجاد نمیکنند، بنابراین تنها وقتی پولتان را صرف آنها نمایید که اگر احساس میکنید که واقعاً به آنها نیازمندید.کارایی و فضای صندوق امتیاز: ۳ از ۵
برخلاف ابعاد ناقابل خارجی، کیا پیکانتو به طرز شگفتانگیزی کارا میباشد. پیکانتو از معدود خودروهایی است که میتواند خود را با ۵ سرنشین بزرگسال وفق دهد.
حقیقتاً سایز و اندازه از اهمیت بسیاری برای خودروهای کوچک برخوردار است- خریداران این قبیل خودروها، از سویی خواهان وسیلهای هستند که در ظاهر کوچک و فشرده بوده و راندنش هم در شهر آسان باشد، و در عین حال بهاندازه کافی در داخل جادار باشد تا بتواند بزرگسالان، کودکان و نیز چمدانها را به راحتی حمل کند. ابعاد کوچک پیکانتو به راحتی تمامی این نیازها را برطرف میکند. در داخل، هر دو صندلی عقب و جلو به آسانی و به طرز لذتبخشی اشغال میشوند و به علاوه فضای کافی هم برای سر و پاها وجود دارد. نیازی به این نیست که بگوییم که پیکانتو ۵ درب میتواند یکی از انتخابها باشد، اگر شما به طور منظم مسافران را در صندلی پشتی آن حمل کنید- اعم از اینکه کودکان یا بزرگسالان باشند. درهای پشتی در امتداد محور عقب و جلو گسترش یافتهاند. همچنین صندلیهای عقب هم خوب هستند، و یک جفت از افراد کاملاً بزرگسال هم میتوانند در آن جا نسبتاً راحت بنشینند. پیکانتو نقاط متعددی هم برای انبار و جاگذاری کالا دارد که شامل یک جا دستکشی بزرگ و در مدلهای خاص بالاتر یک جفت نگهدارنده بزرگ فنجانهاست، که در بین صندلیهای جلو قرار دارد. اتاق جادار کیا پیکانتو از فضای صندوق آن هزینه نموده است. اینیکی از عمدهترین عرصههایی است، که در مقایسه با رقبا کمی موجب افت آن میشود. صندوق این خودرو ۲۰۰ لیتر حجم جهت بارگذاری دارد و درصورت خواباندن صندلیهای عقب این مقدار به ۸۷۰ لیتر میرسد، درحالیکه در هیوندای i10 این مقدار به ترتیب معادل ۲۵۲ لیتر و ۱۰۶۴ لیتر و در فولکسواگن UP و اشکودا CITIGO و سئات MII این مقدار به ترتیب معادل ۲۵۱ لیتر و ۹۵۱ لیتر میباشد.قابلیت اطمینان و ایمنی امتیاز: ۳ از ۵
کیفیت ناب و یکپارچه و اجزای بادوام کابین یک آینده خوب را پیشبینی میکنند، هنگامیکه به این موارد، گارانتی ۷ ساله هم اضافه شود موجب آرامش خاطر میگردد.
کیا در چند سال اخیر با جهشهای فراوانی آمده است و کمپانی عنوان برتر هفتم را هم در بررسی شاخص رضایت رانندگان کسب نموده است که این رتبه جلوتر از برندهای گرانتری همچون بنز و ب ام و میباشد. از نظر مالکان جایگاه این برند در ردیف ۱۰ خودرو برتر ازلحاظ قابلیت اطمینان است و همچنین کیا مقام دوازدهم را ازلحاظ کیفیت ساخت داراست. امتیاز کسب شده توسط کیا پیکانتو مشابه خودروهای بزرگتری همچون کیا سید و یا ریو نمیباشد. این خودرو مکان پنجاه و چهارم را اشغال نموده است. این جایگاه هم به دلیل عملکرد و کارایی ضعیف آن میباشد. اگرچه این موضوع برای خودرویی بسیار کوچک و با پیشرانهای کوچک، چندان شگفتآور و هراسانگیز نیست. علیرغم رتبه متوسط پیکانتو در بررسی ما، کیا یک گارانتی استاندارد ۷ ساله را ارائه میدهد که از همه رقبا برتر است و بالقوه میتواند اطمینان خاطری دوباره به مشتریان بدهد. در سال ۲۰۱۱ میلادی، به پیکانتو، ۴ ستاره ایمنی توسط موسسه EURONCAP اعطا شد، این امر زمانی بود که خودروی فوق به طور استاندارد فاقد سیستم کنترل پایداری بود. علیرغم همه اینها ارزش دارد که این نکته در نظر گرفته شود که تمام نسخههای پیکانتو مجهز به ۶ ایربگ، سیستم ISOFIX صندلی کودکان، و ترمزهای ضد قفل هستند. شما همچنین کلید قطع و وصل ایربگ سرنشینها، چراغهای ترمز انطباقی که تحت ترمزگیری شدید فلاشرها را روشن میکنند و نیز سه عدد کمربندهای ایمنی سه نقطهای را هم در صندلی عقب آن به دست آورید.نکات مثبت این خودرو (از نگاه سایت CARBUYER)
- سبک ملیح و بانمک (طراحی)
- رانندگی آسان در شهر
- پیشتازی در این کلاس با ۷ سال گارانتی
نکات منفی این خودرو (از نگاه سایت CARBUYER)
- موتور ۱ لیتری قدری کند است
- برای بزرگراه خوب نیست
- برخی از رقبا قیمت باقی مانده بهتری دارند (دستدوم)
مشخصات فنی
- موتور: ۴ سیلندر خطی
- حجم موتور: ۱۲۴۸ سیسی
- توان: ۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
- گشتاور: ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
- مصرف ترکیبی: ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۱۱ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۱۶۵ کیلومتر
ابعاد
- طول/عرض/ارتفاع: ۱۴۹۰/۱۵۹۵/۳۵۹۵ میلیمتر
- فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۳۸۵ میلیمتر
- وزن: ۸۵۵ کیلوگرم
برخی از تجهیزات این خودرو
- کنترل سیستم صوتی روی فرمان
- تنظیم اتوماتیک تهویه مطبوع
- کامپیوتر سفر
- سنسور ایمنی سانروف
- چراغهای LED جلو و عقب خودرو
- سیستم صوتی با قابلیت پخش CD+ MP3 + IPOD + AUX + USB
- روکش آلومینیمی پدالها
- صفحه کیلومترشمار سوپر ویژن
- سیستم HAC: سیستم کمکی شروع حرکت در سربالاییها
تجهیزات ایمنی
- ۶ عدد کیسه هوا
- سیستمهای ABS-EBD
- سیستم کنترل پایداری ECD
- سیستم مدیریت پایداری VSM
قیمت
- در ایران: ۷۲ میلیون تومان
- در انگلستان:۸,۱۴۵- ۱۲,۵۹۵ پوند
- در امارات:۳۱,۹۰۰- ۴۳,۰۰۰ درهم
نوشته و گردآوری: سام کاویانی
"Amir"
۲۳ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه،اما تو ایران با این قیمت اصلا نمیرزه
saeid
۲۳ آبان ۱۳۹۳این ریزه میزه 70 میلیون ؟ لااقل این مالیات گمرکیه 150/200 درصدی رو یخورده کاهش بده که ملت بتونن یه نفسی بکشن کلا دوراه داری ماشین خارجی نمی تونی بخری چون زورت نمیرسه باید پراید بخری یا ماشین پایین ترین قیمت اونم 20 میلیون باید پراید بخری :(
رضا.2272
۲۳ آبان ۱۳۹۳پلاک اروندش بین 35 تا 40 میلیونه
بازم نمی ارزه
Ilyar
۲۳ آبان ۱۳۹۳خداوندا تو خارج به جای پراید اینارو سوار میشن اونوقت ما هی میریم سایت فروش اینترنتی سایپا تکمیل ظرفیت میکنیم.
با این قیمت نمیارزه. ..و به جاش میتونی یه زانتیا یا اوانته یا مگان کم کارکرد در حد صفر خرید…ولی به نظر من هر چی باشه از ات واشغال های ایرانی و چینی بهتره.
مک میسل
۲۳ آبان ۱۳۹۳کاشکی بجای پراید میتونستیم اینو سوار شیم…
قابل توجه دوستان و سردبیر
من یه نظر دارم،اونم اینه که واردات خودرو های زیر5 لیتر ازاد کنه و تعرفه گمرکیشو به10%برسونه.
هم برای گاز-نفت و بنزین کشور خوب میشه هم الودگی هوا کمتر
اگرم نمیکنه،به خودروسازان بگه که با شرکت هاییی مثل همین کیا قرداد ببندند تا وضعیت بهتر بشه و با قیمت پایین50میلیون عرضه کنند
e36
۲۴ آبان ۱۳۹۳انگار متوجه نیستی ! اینا نمیخان ما خودرو با کیفیت ارزون سوار شیم تا سود آشغالاشونو روز به روز بیشتر کنن وگرنه خودشون بهتر از همه میدونن برای حل معضل خودرو جه راه هایی هست…
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳چرا متوجه هستم.من گفتم پایین 5 لیتر.
saeed.shariati
۲۳ آبان ۱۳۹۳اقای کاویانی عزیز ستاره شدی ها
ممنون از مطالب پر بار و مفیدت
سام
۲۳ آبان ۱۳۹۳با سلام
سعید عزیز من خیلی کوچک تر از این حرف ها هستم.ممنون از محبتت
MAFIA
۲۳ آبان ۱۳۹۳مناسب خانم پرستارها
سجاد
۲۳ آبان ۱۳۹۳اگه خط تولید تیبا و پراید رو به ساخت این ماشین اختصاص بدن ، هم قیمتش برای مشتری به زیر 30 تومن میرسه ، هم کلی تو مصرف سوخت صرفه جویی میشه و هم هموطنان کمتری در هر سال میمیرن و ناقص میشن .
.
بخدا به نفع همه ست . . .
ملت ، دولت ، وزارت بهداشت ، بیمه ها ، وزارت نفت ، سازمان محیط زیست ، بهشت زهرا و . . .
.
(البته مسولین سایپا قبلش باید قول بدن بیشتر از 20 سال تولیدش نکنن ، وگرنه 20 سال دیگه همین آشه و همین کاسه)
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳تیبا باز خوبه!
اگر یه پرایدو خط تولیدشون رون متوقف کنن انوقت میشه پیکانتو زد.
پراید131LE
پراید131LS
پراید131SL
پراید131SX
پراید131SE
پراید131LX
پراید131CX(دوگانه هیدرولیک)
پراید131CL(دوگانه معمولی)
پراید131CS(دوگانه فول[فول شامل هیدرولیک و موتور تقویت شده])
و…
برای همینه که میگم1 خط هم بسته شه کار ما راه میفته و پیکانتو1.25 لیتری دنده ای تیپ3 میشه درست کرد تو یه خط!!!
مجتبی
۲۳ آبان ۱۳۹۳دنده ایش خوبه با اتوماتیکش همش باید تخته گاز بری و قیمتش هم گران است
amir
۲۳ آبان ۱۳۹۳به نظرمن همون الاغ سواری کنیم بهتره با این وعض قیمتا……
فرید458
۲۳ آبان ۱۳۹۳آقای کاویانی عزیز دستتان درد نکنه
وقتی آدم همچین مطلب غنی و پر بار رو که با دید بسیار موشکافانه هیچ چیزی از قلم نیفتاده رو میخونه دیدگاهش نسبت با ماشین باز تر میشه☺
قلمتان ( دکمه های کیبرد )همیشه روان و پیروز باشید
سام
۲۳ آبان ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم.انجام وظیفه بود.
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳سام عزیز واقعاً دست مریضاد
عالی بود
سام
۲۸ آبان ۱۳۹۳با سلام
لطف داری احمد جان.انجام وظیفه بود.
ASADI
۲۳ آبان ۱۳۹۳طراحیش مثل همین ماشینای تو برنامه کودکاست که باهم حرف میزنند.
Just germany...
۲۳ آبان ۱۳۹۳بیشتر از 50 تا 55 ارزش نداره
حالا میخواد از هر برند و هر کیفیتی باشه
saji
۲۳ آبان ۱۳۹۳این موتور تقریبا 1300 داره پرایدم 1300 داره :( واقعا ما کجای دنیا ایم
Ghost
۲۴ آبان ۱۳۹۳با این وضع قیمت بالاش تو ایران فککنم پراید خیلی بهتره ! :|
یونس
۲۳ آبان ۱۳۹۳در گذشت خواننده ی پاپ ایران مرتضی پاشایی رو به همه ی دوستارانش تسلیت میگم.
خدا رحمتش کنه.
خیلی ناراحت شدم )):
علی آهنگر
۲۳ آبان ۱۳۹۳وصیت نامه مرتضى پاشایی …
من رفتم و همه شما عزیزان دلمو به بزرگیه خودش سپردم واسم دعا کنید و منو حلال کنید به جان تک تکتون با اینکه خداجونم بهم دستور رفتنو از خیلی قبلترها داده بود ازش خواستم گردن خودم با هر درد و رنجو عذابی که باشه با جون دل قبول میکنم فقط یکذره بیشتر بهم زمان بده تا با شماها عشقبازی کنم بخدا دیگه جسم خستم امانمو برید و نتونستم بیشتر ازین در کنارتون بمونم اما مطمئن باشید یکذره که استراحت کردمو خستگیم در رقت از خودش اجازه میگیرم که زود زود مهمون قلب تک تکتون باشم. دلم واستون تنگ میشه اما تورو خدا برای ارامش روحم دعام کنیدو هیچوقت بخاطر مردنم از خدا گله نکنید و منو جلوش سرافراز کنید مطمئن باشید من پیش خودش اسوده و راحتم و ملالی نیست جز دوری از شما عزیزانم . . .
"Amir"
۲۳ آبان ۱۳۹۳هعی،واقعا امروز حالم گرفته شد بدجور
مک میسل
۲۳ آبان ۱۳۹۳منم هم ناراحت شدم خدا رحمتش کنه صداش عالی بود.
وحيد
۲۳ آبان ۱۳۹۳جناب کاویانی در توضیح MPG اشتباه نشده ظاهرا باید MILE PER GALLON باشه یعنی مقدار مایلی که میشه با یه گالن پیمودمثلا50 مایل به ازای یک گالن.
میلاد
۲۳ آبان ۱۳۹۳روحش شاد
ساسان.م
۲۳ آبان ۱۳۹۳با ابن قیمت های گزاف به شخصه 206 رو به همشون ترجیح میدم هرچند مونتاژ فرغون ساز باشه
تو رنج قیمتی بالاتر هم مزدا 3
مجتبی(ساروی)
۲۴ آبان ۱۳۹۳هرگز نمیرد ان که دلش زنده شد به عشق
ثبت است در جریده ی عالم دوام ما
ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
ای بیخبر زلذت شرب مدام ما
روحش شاد
مرتضی
۲۴ آبان ۱۳۹۳گزارشی نمیدین از مجوز تولید فیات در ایران (کیش)؟
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۵ آبان ۱۳۹۳منظرت قشمه؟!؟!؟!
محسن
۲۴ آبان ۱۳۹۳با تشکر از زحمات نویسنده ی عزیز جا داره اشاره کنم ترجمه ی متن خام و نپخته هست و به اصطلاح شدیدا بوی ترجمه میده! اگه بتونین رو ویرایش فارسی مقاله بیشتر وقت بگذارین و کلمات مانوس تری به کار ببرین خیلی بهتر میشه
سام
۲۴ آبان ۱۳۹۳با سلام
لطفا می توانید توضیح بدهید که دقیقا کجای متن خام و نپخته بود!؟در زبان انگلیسی هر لغتی معنای خاص خودش را دارد و نمی شود که به دلخواه نویسنده، مفهوم واژه را کاملا دگرکون نمود.ویرایش هم حد و مرزی دارد و نمی توان به صرف این عمل،کل مطلب را مخدوش نمود و آن را از روح خود تهی کرد.
محسن
۲۴ آبان ۱۳۹۳بله با کمال میل. شما اول باید در نظر بگیرین هدف و استراتژی ترجمه ی این مقاله چی هست؟ آیا درک مخاطب زبان مقصد برای شما اهمیت بیشتری داره یا وفاداری به ساختار زبان انگلیسی به بهای غیر روان بودن متن؟ که هرکدوم این روش ها فلسفه و عوامل خاص خودشون رو دارن
متن شما به حد کافی سلیس نیست و هرکسی با خوندن اون بدون اینکه بدونه اصل متن خارجی هست متوجه میشه با یه متن ترجمه شده سر و کار داره.
“کیا در چند سال اخیر با جهشهای فراوانی آمده است”
مثلا ساختار این جمله کلا مشگل داره و شما فعلی رو که تو زبان انگلیسی کاربرد داره دقیقا “بک ترنسلیت” کردین
“برخلاف ابعاد ناقابل خارجی، کیا پیکانتو به طرز شگفتانگیزی کارا میباشد.”
این جمله تون کاملا نامانوس هست و ابعاد ناقابل خارجی صد در صد میتونه جایگزین بهتری داشته باشه و کارا هم نوعی حالت فاعلی داره و کاربردی گزینه ی بهتری بود
“در داخل، هر دو صندلی عقب و جلو به آسانی و به طرز لذتبخشی اشغال میشوند”
در این جمله “اشغال” اصلا گزینه ی خوبی نیست و درک متن رو سخت کرده
باز هم مثال بود که دیگه نخواستم زیاده گویی کنم و هدف بنده فقط کمک به افزایش کیفیت مطالب هست چون خودم از مطالب خوب سایت پدال به طور متداول استفاده میکنم و دوست دارم پیشرفت این سایت رو ببینم.
ضمنا بنده اگه در این مورد اظهار نظر کردم به این دلیل بوده که رشته ی تحصیلی ام مطالعات ترجمه هست وگرنه تو کاری که درش مهارت نداشته باشم هیچوقت دخالت نمیکنم :)
سام
۲۴ آبان ۱۳۹۳من در داخل مطلبم هم این موضوع را ذکر کردم که این یک متن ترجمه شده از سایت-carbuyer – است، پس در اینکه این مطلب ترجمه شده است بحثی نیست.پیش از این هم گفتم که هر واژه انگلیسی معنای مرتبط با خود دارد و نمی توان به دلخواه و پسند نویسنده مفهوم واژه را از بن و پایه دگرگون کرد. در ضمن معیار سلیس بودن یک جمله را باید اساتید ادب یسنجند و از آنجایی که بنده در ادبیات تخصصی ندارم نمی توانم در باب روان بودن یا نبودن مطلبی نظر قطعی بدهم.در هر حال از حسن توجه شما نهایت سپاس را دارم.
محسن
۲۴ آبان ۱۳۹۳من هم از توجه شما سپاسگذارم. به هر صورت بنده از مطالب سایت و نوشته هاتون لذت میبرم و کار تون واقعا قابل تحسین هست
parseh net30
۲۴ آبان ۱۳۹۳پیکانتو خوشتیپو ریزه میزه
mory
۲۴ آبان ۱۳۹۳همین مقاله هاست که منو عاشق پدال کرده و تو این زمینه سام عزیز زحمتش رو می کشه
یه پسر
۲۴ آبان ۱۳۹۳مثل همیشه یه پست باحال و جامع از آقای مهندس
و بازم خیلی متشکر
به عقیده من تکامل همیشه مساوی با کوچک تر شدن است
پیکانتو هم از نمای جانبی واقعا محشره از عقب هم همین طور فقط چراغ های جلوش یه مقدار بزرگه که اونم شاید اگه نبود جدا از اینکه قدیمی به نظر می رسید واقعا کیا بودنش رو نشون نمی داد
در ضمن من به عنوان کسی که تجربه سواری با ماشین های کوچیک رو داشتم می دونم چقدر تو شهر کاربردی هست و بعضی جا همه رو انگشت به دهن می ذاره
البته چون این ماشین ها شاسی های معمولا ظریف یا متاسفانه مث 110 ضعیفی دارن و با توجه به اینکه دره ها و کوه هایی که تو سطح خیابون های ما هست از ماهواره های هواشناسی هم عکسبردی میشه و قابل مشاهده است بعد یه مدت اتاق ماشین به سر صدا می افته و جلوبندی هم که …
* در گذشت مرتضی پاشایی رو به همه ایرانیان هنرمند و هنر دوست تسلیت عرض می کنم
Mostafa JR
۲۴ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی قیمتش تو بازار اصلا خوب نیست…قیمتش92میلیونه!
REZA . JUST TOYOTA
۲۴ آبان ۱۳۹۳تو ایران ارزش خریدش خیلی کمه
این جا این جور ماشینا خیلی به درد نمی خورن
سام
۲۵ آبان ۱۳۹۳با سلام
از همه دوستانی که که مرا مورد لطف و محبتشون قرار دادن کمال سپاس را دارم، از یه پسر، از mory و فرید و سعید و از همه یاران خوبم.تمام سعی را می کنم که بهترین ها را تقدیم تان کنم.
hero
۲۵ آبان ۱۳۹۳با ورود میراژ ارزان قیمت کی سراغ این میره؟
MEHDI
۲۵ آبان ۱۳۹۳واقعا با یک کم بیشتر پرداخت کردن میشه یک هاچ بک خرید که همه کاره باشه. مثل ام وی ام 110 میتونه ماشین دوم باشه برای دردسر های ترافیک که لازم هست پول بیکار داشته باشی و بخریش. در مجموع بنظرم اصلا نمی ارزه.
MEHDI
۲۶ آبان ۱۳۹۳ضمنا اگر استاد سام عزیز لطف کنند و بحث میراژ را هم به هاچ بک ها اضافه کنند ممنون میشم ،بلکه خلق اله متوجه بشن که بابت چی پول بدهند ارزشمنده.تا اینجا که بنده به شخصه قسمت بشه دوست دارم یک ام جی 3 بخرم تا پیکانتو و یا میراژ (که البته میراژ اصلا جالب بنظر نمیرسه).
سردبیر
۲۶ آبان ۱۳۹۳سلام.
بررسی کامل میراژ در چند مطلب در پدال انجام شده ازجمله مطلبی که جناب کاویانی چند وقت پیش تهیه نمودند: کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران
نکته جالب اینکه چندی پیش از شرکت واردکننده محصولات میتسوبیشی با ما تماس گرفته و خواهان حذف نکات منفی و نوشتن مقاله سفارشی برای این خودرو شده بودند!
ممنون از همراهی شما
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳واقعاً این کارو کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا چیرو میخوان از مردم مخفی کنن آخه!!!!!!!!!!!!!!
مردم خودشون اینکاره اند
فقط باید تأسف خورد به حال این افکار مریض
امیر علما
۲۷ آبان ۱۳۹۳شرکت های ناقص ظالم سفته باز ایرانی همیشه برای رسیدن به اهداف تامشروعشون از این کثافت بازیها دارن
دمت گرم پدال ممنون که اسیر و گماشته این شرکتها نشدی
ممنون سردبیر که این موضوع علنی کردی
این نشون میده که پدال تبدیل شده به برند به مرکز اینترنتی علم خودرو در ایران بازار تبادل منصفانه نظرات و انتقال درجه یک اطلاعات
امیدوارم هیچ موقع به این راه کشیده نشید
از اولین مقاله سایت علاقه مند به پدال بودم و تا کنون هم دنبال کننده
MEHDI
۲۹ آبان ۱۳۹۳دوستان ،در بررسیها طبق آدرسهای زیر خودرو ام جی 3(75 میلیونی) 26 ستاره ، کیا پیکانتو(72 میلیونی) هم 26 ستاره و میتسوبیشی میراژ(70 میلیونی) 19 ستاره ارزشیابی شده اند. وضعیت میراژ که مشخص هست ولی از شما دوستان میخواهم اگر مثل من ام جی 3 را مناسبتر برای خرید میدانید لایک بزنید و اگر پیکانتو را بهتر میبینید دیس لایک. ممنون
http://www.whatcar.com/car-reviews/mg/mg3-hatchback/summary/26054-5
http://www.whatcar.com/car-reviews/kia/picanto-hatchback/summary/25770-5
http://www.whatcar.com/car-reviews/mitsubishi/mirage-hatchback/summary/26164-
علی رضاcar
۱ دی ۱۳۹۳زمانی که اومد 55میلون تومان بود می ارزید ولی الان قیمتش خیلی بالاست الان با70تومان اکسنت سوناتا2007وجیلی با حجم موتور بالای 1600میتونیم بخریم چرا اینو بخریم ولی درکل خیلی قشنگه.
faeze
۲۳ تیر ۱۳۹۴من از اینا میخوام…. ده سال هم کار کنم نمیتونم بخرررمش
فدرا
۲۹ بهمن ۱۳۹۴سلام راه حلی برای باز شدن قفل چرخ های پیکانتو می خوام
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵یه همچین آشغالی رو اگر 10 میلیون هم بدن من سوار نمیشم. قدرت موتور 87 اسب بخار هست و فقط یک ماشین شهری هست. همون سورن ELX خودم رو عشق است که 32 میلیون خریدم و موتورش 1.7 لیتره و با اون وزن سنگینش شتاب صفر تا صدش رو 10 ثانیه زدم. ضمنا سواریش هم خیلی عالیه و توی جاده سالاره. کیا پیکانتو با قیمت پایه 30 میلیون تومان دنده دستی هست و تا جایی که اطلاع دارم در مدل پایه فقط دو ایربگ داره. یک ماشین کوچک و کم قدرت که از نظر من زباله ای بیش نیست.
پدرام
۲۴ تیر ۱۳۹۵علی آقای گل اصلا سمند کلاس دیگه ایه و قابل مقایسه با این خودرو نیست ، طراحی و ظرافتی که این ماشین داره حرف نداره ،شما با سمندت تو شهر ویراژ میدی و دهن بنزین و جای پارک و عابر را سرویس میکنی ،همین شماهایین که پول میکنین تو حلق فرغون سازای وطنی ، البته حق هم دارین چون انتخاب دیگه ای برامون نزاشتن، حالا من یه سوال دارم از شما ، اگه این ماشین هم قیمت سمند بود کدومو میخریدین؟
ArMiniii
۲۸ مرداد ۱۳۹۵عالی جوابشو دادی :d
ArMiniii
۲۸ مرداد ۱۳۹۵من الان میخواستم ساندرو یا برلیانس بگیرم با قیمت 50 میلیون که واقعا نه برلیانس h320 چینی و نه ساندروی بدون آپشن رو نمیپسندیدم و تصمیم گرفتم یه پیکانتوی کم کار بگیرم. به نظرم از همه نظر نسبت به ماشینای هاچبک تو رده ی خودش بهتره. برند کیا هم که امتحانای خودشو پس داده .
الی
۱۳ شهریور ۱۳۹۵چه جالب منم مدتی ه بین لیفان ایکس 50 و ساندرو درگیرم/ ساندرو کیفیتش بهتره ولی قیافه و اپشن نداره، لیفان خوشگله ولی خب چینی ه دیگه شانسی ه/…. امروز گفتم تحقیق کنم شاید بشه یه پیکانتو 2015 به جاش بگیرم….
هرچند برادرم میگه ایکس 60 لیفان بگیرم ولی ماشین بزرگ زیاد دوست ندارم..
از طرفی یکم بلند باشه ماشین رانندگی ش بهتره ولی خب همه شرایط رو نمیشه با هم یک جا داشت…