این خودروها در ناحیهای خاکستری قرار میگیرند و تعریف واقعیای در موردشان وجود ندارد، آنها از اکثر سدان های میان سایز بزرگترند اما کاملاً به بزرگی خودروهای فول سایز نیستند. از تجهیزات بیشتری نسبت به سدان های خانوادگی برخوردارند و رانندگی و سواری بهتری دارند اما هیچیک از این دو ویژگی را بهخوبی خودروهای لوکس دارا نیستند.
فکر میکنیم که کادنزا و ماکسیما سدان های خانوادگی ممتاز هستند. دو خودروی طراحیشده برای کسانی که چیزی بیشتر میخواهند اما درعینحال آمادهی ورود به دنیای خودروهای لوکس بزرگ نیستند.
دو رویکرد متفاوت
علیرغم اینکه کیا و نیسان در روی کاغذ ممکن است به هم شبیه باشند، اما در مقام عمل بسیار متفاوتاند. یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید! خب، با کادنزا و ماکسیما، انجام این کار مشکلی ندارد!
استایل های این دو خودروی منعکسکنندهی ماهیت آنهاست. ویژگیهای طراحی ماکسیما تهاجمیتر است و استایل اسپورت تری دارد درحالیکه کادنزا طراحی بالغتری را نشان میدهد اما کمی احساس تصنعی دارد. در داخل کابین، تمرکز ماکسیما بر روی راننده و پرفورمنس بوده که این تمرکز با غربیلک فرمان اسپورت و کنسول مرکزی زاویهدار برجسته شده است. از سوی دیگر کادنزا داشبورد مسطح مرسومتری دارد که بزرگ هم هست و از غربیلک فرمانی استفاده میکند که تااندازهای با چوب پوشیده شده است.
هیچچیزی در کیا زشت و خستهکننده نیست اما درعینحال هیجانانگیز هم به نظر نمیآید. ماکسیما قطعاً نمای داخلی مدرنتری دارد که احساسات را برمیانگیزد زیرا که خودروی جدیدتری است. دکمهها و سوئیچها احساس کیفیت بالاتری دارند و درمجموع طراحی منسجمتری را به نمایش میگذارد. در دست گرفتن غربیلک فرمان احساس خوبی را ایجاد میکند و فرمان نیسان اجازهی دسترسی بیشتری به عملکردهای خودرو را میدهد.
هر دو خودرو از پیشرانههای ۶ سیلندر بزرگ استفاده میکنند. پیشرانهی ۳.۵ لیتری ماکسیما ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند و از پیشرانهی ۳.۳ لیتری کادنزا با ۲۹۳ اسب بخار قدرت جلو میافتد. برخلاف اعداد تقریباً مشابه قدرت خروجی، دو پیشرانه رفتار بسیار متفاوتی دارند. پیشرانهی ماکسیما روانتر است و واکنش بیشتری نسبت به کیا دارد. گیربکس CVT ماکسیما که به پیشرانهی ۳.۵ لیتری کوپل شده ممکن است که بهترین ترکیب موجود در بازار امروز باشد.
یک مسئله دربارهی قدرت آنی و زیاد ماکسیما وجود دارد و آن گشتاور فرمان است. مسئلهای که در اکثر خودروهای قدرتمند با دیفرانسیل جلو وجود دارد البته این مسئله در کادنزا اصلاً مشاهده نمیشود.
هندلینگ مسئلهی دیگری است که نیسان در آن تبحر دارد و برای یک خودروی خانوادگی بزرگ این عملکرد بسیار خوب است. ماکسیما یک خودروی اسپورت یا اسپورت ۴ درب یا هر چه که نیسان مینامد نیست اما برای یک سدان دیفرانسیل جلو این یک مسئلهی کنترلشده است.
ماکسیما حدود ۹۰ کیلوگرم سبکتر از کادنزا است و این اختلاف وزن بین دو خودرو در زمان تغییر جهت کاملاً احساس میشود. بهعلاوه یک حالت اسپورت در ماکسیما وجود دارد که نهتنها پیشرانه و گیربکس را پاسخگوتر میکند بلکه باعث سفتتر شدن فرمان نیز میگردد. در آخر اگر پرفورمنس بیشتری را از نیسان میخواهید، مدل SR اسپورت تر وجود دارد که با لاستیکهای بزرگتر و سیستم تعلیق اسپورت تر در اختیار شماست.
کادنزا ممکن است که در مبحث فنی و چسبندگی در سر پیچها قافیه را به ماکسیما ببازد اما در بخش آرامش و سکوت میدرخشد. کار کادنزا در ایزوله کردن سرنشینان از نویزها و لرزشهای بیرونی بهتر بوده است.
هیچیک از دو خودرو فضای سر زیادی را در اختیار راننده قرار نمیدهند و این وضعیت در کادنزا وخیمتر است. همچنین داشبورد کیا در ارتفاع پایینتری قرارگرفته که برای رانندههای کوتاهقد عالی است اما افراد بلندقد ممکن است که احساس کنند در قسمت بالای خودرو قرار دارند.
در بخش ارزش، هر دو خودرو از تجهیزات تقریباً یکسانی برخوردارند که ازجملهی این تجهیزات میتوان به صندلیهای جلو مجهز به تهویه، کروز کنترل انطباقی، سانروف های بزرگ و غربیلک فرمان گرم شونده اشاره کرد. آپشن های اضافی کادنزا که در ماکسیما وجود ندارند عبارتاند از سیستم هشدار خروج از خط و آینههای تاشوی برقی. البته ماکسیما نیز از دوربینهای ۳۶۰ درجهی پارک و حالت انتخابی اسپورت برخوردار است که این دو مورد در کادنزا یافت نمیشود.
جای تعجب نیست که ماکسیمای جدید و مدرن انتخاب بهتری است. باقیمت ارزانتر، مصرف سوخت بهتر و هیجان بیشتر در رانندگی، ماکسیما یک انتخاب عالی در این رده است. اما ممکن است که حکم رانی ماکسیما کوتاهمدت باشد چراکه کادنزای کاملاً جدید مترصد فرصت خواهد بود تا انتقام خود را بگیرد.
کیا کادنزا | نیسان ماکسیما | |
قدرت | ۲۹۳ HP | ۳۰۰ HP |
گشتاور | ۳۴۶ نیوتن متر | ۳۵۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته خودکار | CVT |
وزن | ۱۷۱۶ کیلوگرم | ۱۶۳۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت شهر/بزرگراه | ۱۲.۷-۸.۴ | ۱۰.۹-۷.۸ |
قیمت پایه | $۳۳,۸۴۰ | $۳۳,۳۴۵ |
احسان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ماکسیما
moein
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵کادنزا وارد میدانی شد که از قبل برنده معلوم بود
سر بودن ماکسیما کاملا مشهوده
اصلا شما بالابودن دسته دنده ماکسیما رو ببینین کاملا نشون دهنده و القا کننده حس راندگی باشتابه
کره و کره یاش هنوز زیر نسل 5 ماکسیما که در پارس خودرو منتاژ شد هستین چه به رسه به این
زیرشی
رضا
۱۶ آذر ۱۳۹۶این نوع ادبیات و حرف زدن نشون از همون فوتبال بکش زیرش و چاله میدونی و پارس بهتر از بنزه هست. کادنزا در همه جهات موفق عمل کرده از خیلی از خودروهای به نام دنیا. اینکه سراتو بهتر از ماکسیما داخلی هست شکی نیست حالا شما چجوری کادنزا رو با ماکسیما مونتاژ یکی کردی دیگه همون بحث بالایی هست. کادنزا 292 و ماکسیما 222 اسب بخار حالا معلومه کی زیر کیه.
شایان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هنو مونده تا به ژاپنا برسن
علي
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵به قول نوسینده منصفانه نیست این قیاس باید صبر کرد کیا کادنزای جدید بیاد بد معلوم میشه .
Nima
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هیچوقت یه ژاپنی رو با کره ای مقایسه نکن، هیچوقت!
فقط ماکسیما
بهنام طیبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ژاپن خودروسازی بالاتری داره هیچ جای شکی نیست
پویان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در تایید صحبت بهنام .بگم بین این دو دقیقا ماکسیما .اصلا ظاهرش رو انقدر قشنگ کردن که دل ادمو میبره.من حیث المجموع کره عقب تره. سه تا پنج سال دیگه چین هم با اینا رقابت میکنه. به شکل سرسام اوری در حال رشده
بهنام طیبی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵پویان جان سپاسگزارم از شما
شایان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اگر قرار بود با این شدت برنده اعلام بشه مقایسه ای صورت نمیگرفت اگر مقایسه صورت گرفت پس میشه هر دوشونو رویه ترازو انداخت و وزن کرد ماکسیما برندست ولی نه اوقدری که بخواد مقایسه نشه شک نکنید تا چند سال آینده قویترین رقیب این بخش با ژاپنی ها همین کیای کره میشه
HoSeIn
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ماکسیما یه سر و گردن بالاتره
بهنام طیبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵عشق است نیسان ماکسیما
Mahmood
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵طبق گفته ها از مقایسه ی بالا می توان گفت که از هر نظر اعم از قدرت موتور و گشتاور و گیربکس و هندلینگ و وزن و مصرف سوخت و کیفیت ساخت و کیفیت متریال داخل و طراحی داخلی و خارجی و از همه مهم تر قیمت ماکسیما چند سروگردن از کادنزا بالاتره به طوری که اصلا نباید ماکسیما با این عظمت رو از اول با کادنزا مقایسه کنند وقتی می دونند که از ماکسیما شکست می خوره نکته ی جالبش هم اینجاست که کادنزا با این وضعیت قیمتش از ماکسیما بیشتره چه اعتماد به نفسی دارند این کره ای ها!
بهنام طیبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵البته کره ای ها هم خیلی رشد و پیشرفت خوبی در صنعت خودروسازی و هم در اقتصاد دارن
کره هم نباید دست کم گرفته شه
فقط ژاپن
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دیوانه کننده است این سامورایی خشن………
حامد ف
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی دوست داشتم این 2 تا خودرو با هم مقایسه بشوند و متشکرم از سایت پدال که این کار رو کرد .
اما بسیار حیف که این دو تا ( بخصوص ماکسیما ) مجوز ورود به ایران رو ندارند …. مگر اینکه شرکت نیسان ، ماگسیما با حجم موتور کمتر و توربو شارژ تولید کنه ( امیدوار باشیم ) مثل رنو تالیسمان 1600 توربو با 204 اسب بخار یا الانترا اسپرت 2017 با حجم 1600 توربو با 203 اسب بخار !!
و نکته بعد اینکه ؛ کادنزا 2017 کلا تغییر کرده و بسیار طراحی زیبا ، جسورانه و پویائی داره ( که ایکاش اون رو مقایسه کرده بودید … )
لینک زیر : کادنزا 2017
https://www.netcarshow.com/kia/2017-cadenza/1024×768/wallpaper_02.htm
https://www.netcarshow.com/kia/2017-cadenza/1024×768/wallpaper_04.htm
https://www.netcarshow.com/kia/2017-cadenza/1024×768/wallpaper_08.htm
با تشکر … شاد باشید
ارمان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من کادنزارو دوست دارم اما این ماکسیما حریف خیلیا میشه تو این سگمنت کادنزا که جای خود دارد. به نظرم این کلاس ماکسیما بی نقصه ظاهر پرفورمنس امکانات طراحی داخلی همه چی کاملا علمی و با وسواس طراحی و ساخته شده
احسان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سوالم بی ربطه ولی یه راهنمایی کنید به نظر شما جک جی 5 بهتره بخرم یا دنا هر دوشون خوب نیستن ولی پول من در همی حده لطفا راهنمایی کنید ممنون
بهنام طیبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جک خیلی ها راضی هستن
American and japan
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵به خدا جک هیچی نداره ملت تو رو خدا اینقدر ساده نباشید.طرف ازم میپرسه جک اس 5 سه ساعت براش توضیح دادم که چه عیب هایی داره و ارزش نداره.آخرشم گفت:خوشکله میخرمش!!!!
بابا همه چی خوشکلی و قدرت نیست.اکثر ملت مصرف کننده هستن.این جک ماشینی هست که 2000 سی سی حجم داره.با توربو شارژر قدرتش اندازه ی یه موتور 2400 هست.این خوبه ولی به فکر اینم باشید که موتور چه فشاری رو تحمل میکنه.مخصوصا که تعویض دنده دستی هست و راننده میتونه تا جایی که میتونه دور موتور رو بالا ببره و به موتور فشار بیاره.خب موضوع اصلی از اینجا شروع میشه که این ماشین ساخت چین هست.و مشکل اصلی تر اینه که مونتاژ ایران هم هست!چه شود!!!! چینی توربو مونتاژ ایران با گیربکس دستی!!!این توربو چه کار هایی دست آلمانی سوار ها میندازه که دیگه بخواد ماشین چینی هم بشه!!!حالا کار ندارم وقتی موتور داغون شده بود؛مثلا یاتاقان زده بود یا یه چیزی شبیه این و گارانتی هم تموم شده بود اون موقع بهتون میگم.
باید بگم که دوست عزیز در برابر دنا همون جک اس 5 سروری میکنه.ولی از من میشنوی x33 بگیر.هم شرایطش عالیه هم کیفیتش خوبه.من نزدیک سه ماهه خریدم.ماشین خوبی به نظر میاد.چون قبلش یه ایکس 33 سری قبل رو یک سال داشتم.تا دست من بود که خرجی نداشت.115 هزار کیلومتر راه رفته بود.در مورد این جدیده هم باید بگم خیلی خوشکل تر شده و پیشرفت کرده.ماشین من اتوماته.گیربکس cvt داره ولی مثل بقیه ی cvt ها صدای موتور زیاد نیست.فقط موقع شتاب گیری صدا میدهکیفیت ساختش بد نیست.200 سی سی از لیفان ایکس 60 بیشتره…کیفیتش بهتره و گیربکس اتومات داره.حتی حالت دنده سنگین ( L ) و حالت snow رو هم داره.گیربکسش هم 7 سرعته جلو داره با 1 دنده عقب میشه 8 دنده!که نصرف و صدای موتور رو خیلی کم میکنه.تیپ ترونیک هم داره.مصرفش هم خیلی خوبه و کم هست.توی سرعت اصلا نمیفهمی جند کیلومتر سرعت داری.به خاطر اندازه ی کوچیکش توی شهر راحتم.هندلینگش هم بد نیست .شتاب اولیه اش کمه ولی شتاب ثانویه اش خوبه.تا 180 رو نسبتا راحت باهاش رفتم.گیربکسش دقیق دنده ها رو عوض میکنه و خیلی به پدال حساسه.دید اطراف خوبه.آپشن هم چیزی کم نداره.قطعاتش هم به نسبت بقیه ی چینی ها خیلی بهتر گیر میاد!حرف خیلی از دوستان شایعه پرداز رو که میگن آشغاله و اینا گوش ندید.واقعا باید خودتون ببینید.در حال حاضر واسه جک اس 5 میتونید به نمایندگی سر بزنید و ببینید مشکلاتشون رو.خودم هم از صاحبانشون سوال کردم و هم خیلی تحقیق کردم و به نمایندگی های مختلف سر زدم.به نظر من هر چی باشه از ایرانی بهتره.ولی فکراتو درست بکن.منم به نسبت پولی که دادم راضیم
سجاد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵جو گیر ، شما سوال دوستمون رو یه دفعه دیگه بخون بعد بیا انتقاد کن!
گفته جی 5 یا دنا ، نه اس 5 !
این همه گفتی که به x33 برسی!!!
American and japan
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دقت نکردم فکر کردم گفت s5 .در ضمن من تجربه ی خودمو از x33 گفتم مگر نه این آهن قراضه چیزی نیست که بخوام پزشو بدم.اگر میخوای j5 بخری به نظرم بسترن بگیر.
کیانوش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه قراره چند سال سوار شین و افت ماشین و پیدا شدن لوازم بدنه در موقع تصادف براتون مهمه مسلما دنا با موتور ای اف سون گزینه ی بهتریه ولی اگه با قیافه ی دنا مثل من مشکل دارین جک جی 5 دنده ای گزینه ی خوبیه ولی به محض استارت دو برابر دنا افت قیمت میکنه و لوازم بدنه هنگام تصادف سخت پیدا میشه ولی تو فنی خودشو با کیفیت تر نشون داده ولی اگه 40 تومن بیشتر پول نمیخواین بدین و براتون مهمه که تعمیر گاه نرین یه گزینه ی بد بین دو تا بدتر وجود داره که اون ال نود هستش که اتوماتش بیشتر فرانسویه و بی استحلاکی مصرف پایین ایمنی بدنه لوازم با قیمت مناسب جاداری رو در اختیارتون میزاره تنها ایرادش قیافشه که مشکیش با یه رینگ قشنگ قابل تحمله …
احمد باقری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من، نمای بیرونی و داخلی ماکسیما، خیلی قشنگ تره و ابهت بیشتری داره.
علیرضا4225
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خرید دراز مدت می خواهی جک بخر اگه می خوای بعد یک یا دو سال سوار شدن بفروشی دنا بخر
Nima
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵یه مقایسه هم بین کادنزا و ایمپالا چند وقت پیشا بود
کادنزا باخت
کسى نیس ماکسیما رو با ایمپالا مقایسه کنه؟ البته ایمپالا واقعا فول سایزه و بزرگ و تقریبا 150 کیلو سنگینتر از ماکسیما و هدف ساخت متفاوت.
ولى دوست دارم مقایسه بشن یا مثلا تویوتا اولون و ایمپالا.
بهنام طیبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵چطوری شما؟
Siavash
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵نمیدونم چرا این کادنزای۲۰۱۴رو. میبینم یاد. قیافه ی کفتار میوفتم???
maha
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا وقتی این ماکسیمارو میبینم بی اختیار از جام بلند میشم
American and japan
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماکسیما چقدر تو ایران طرفدار داره! احتمالا اگر واردات بالای 2500 سی سی آزاد بشه و نیسان نمایندگی بزنه و ماکسیما وارد بشه فروش عالی بکنه تو ایران! که حقش هم هست.من خودم هم یکی از مشتری هاشم :))))
محمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بدون درنگ ماکسیما !
وحشیه خوش رکاب
یاس ی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بعضی از دوستان نظراتی میدن که ادم مجبور میشه جواب بده، در جواب دوستمون که سوال کردن جک جی 5 بگیرم یا دنا دوست دیگه ای جوری ماشین چینی را کوبیدن انگار قضیه جنگ خلیج فارسه، بعد میگن خودم ام وی ام دارم….
عزیزان جک جی 5 ی موتور و گیربکس ضعیف داره و ی قیافه نسبتا قشنگ ولی از نظر امکانات در مقابل دنا چی داره ؟؟؟؟
ایا واقعا کیفیت فنی و ادواتش به پای دنا میرسه ؟؟؟؟ دنا مانیتور، کروزکنترل، صندلی برقی چهار جهته و پشتوانه خدمات بهتری داره نسبت به جک، ماشین نزدیک 60 میلیون تنظیم صندلی دستی داره و کیفیت بد. ام وی ام هم همینه،
دوست عزیز جناب احسان خان اشتباه نکن و در رده زیر هفتاد میلیون سمت چینی هم نرو.
این حرف را از ی آدم 37 ساله که از سن هشت سالگی عاشق دنیای خودرو بوده و روزی 5 تا 6 ساعت وقت خودش را در دنیای خودرو میگذرونه به عنوان ی خواهش بپذیر.
American and japan
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دقت کن من ماشین چینی رو نکوبیدم.فقط گفتم s5 همچین تحفه ای نیست که ملت براش سر و دست میشکونن.عواقب نگه داریشو گفتم و… در مورد ایکس 33 هم همونجور که گفتم ارزش نداره که ازش بیخودی تعریف کنم.در مورد کیفیت قطعات هم باید بگم جک خیلی بهتر از دنا هست.
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دنا بگیرمطمعن باش بهتره …کلیم پول برات میمونه
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵آفرین به نظر کاربری با نام “یاس” ی
در مورد نیسان باینکه به ذات از هواخواهان کیا موتورز هستم اما ماکسیمای جدید که سال پیش در یک نمایشگاه از نزدیک دیدم واقعا طراحی زیبا و کیفیت لمس کردم در مورد کادنزا و کلا محصولات کیا باید بگم که کیا موتورز دستاورد های خوبی داشته طبق نظز مجله فوربس چهارمین خودروساز جهان در میان غولهایی مثل تویوتا جنرال موتورز و فولکس و نیسان کار ساده ای نیست کادنزای مورد بحث هم بسیار قابل بوده اما حریف قدری مثل ماکسیمای زیبا خشن و پرآپشن و چالاک دارد در برنامه خودروی هفته آمریکا همین مدل مورد تست واقع شد که امتیاز عالی در کنار کادیلاک جدید که اون دیگه یه سوپر ابر خودرو هست vts کسب کرد
اپتیما در نسل جدید که معرفی شده حرفهای بسیاری برای گفتن داره و من واقعا افتخار میکنم به شرکت کیا موتورز که خودروهای این شرکت با برترین خودروهای جهان مانند ماکسیما مقایسه میکنند
آبادان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵کادنزا با ازرا قابل قیاسه ولی با ماکسیما خیر.
کیانوش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ماکسیما اومده دوباره خاطره ی خوش بسازه در رابطه با نسل قدیم من ندیدم کسی از ماکسیما بد بگه حتی کسی که در کنار چند ماشین به روز تر ماکسیما داره …
و به نظرم این نسل اومده که دوباره 20 سال تو یادها بمونه …
ایمان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماکسیما در این کلاس از چی سر نیست؟؟؟؟؟؟؟
هیچ ماشینی حریفش نیست. ولی ای کاش با کادنزا جدید مقایسه می شد.
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵کیا جان..توکجا وژاپن ونیسان کجا…
ماکسیما…هنوزم مدلای قدیمیش چشم ادمو توخیابون خیره میکنه ..کیفیتش..ظاهرش..قدرتش و…واقعا عالی
USA & JAPAN
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵بدووون هیچ شکی Nissan
یاس ی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز با اسم کاربری امریکا و ژاپن راستش من متن شمارو دو یا سه بار خوندم فقط اخر متن گفتین به نسبت پولی که دادم راضیم، هیچ کجا نگفتین ارزش نداره ازش تعریف کنم، اتفاقا بیست سطر فقط تعریف کردین اگه یکی نمیدونست شما راجب ایکس 33 مینویسین فکر میکرد متن شما راجب مرسدسه، شما یبار دیگه متن خودتون بخونید، اون بنده خدا گفت جی 5 شما راجب اس 5 نوشتین و ازش بد تعریف کردین بعد گفتین جی 5 از دنا بهتره، خداییش چیش بهتره، دنا هم آش دهنسوزی نیست ولی از جک بهتره دیگه، جک اس 5 بده ولی جی 5 خوبه چرا ؟؟ درسته اس 5 توربو داره و موتورهای توربو دردسرای خودشون دارن ولی جی 5 هم هیچ امکاناتی نداره نسبت به قیمتش، باز هم نظر شما محترمه. اتفاقا شما جز اون دسته از دوستانید که نظرات خوبی میدین منم یکم راهنمایی کردم اون یکی دوستمون، ندید شما را و بچه های پدال را دوست دارم.
سجاد
۹ تیر ۱۳۹۵درباره ماکسیما یکی بود میگفت هنوز نتونستم بگم سرعت آخرش چقدره و ماشین فوق العاده ایه حتی تو یه کیلیپ تویوتا اف جی که دو دیفرانسیل هست رو لوله کرد، حالا اون تیپ قدیمش بود چه برسه به این هیولا
TSHDN
۲۴ تیر ۱۳۹۶این تست اشتباهه اگه راست میگین کادنزای 2017 رو با این مقایسه کنید نه نسل قبلیشکه فکر کنم مال سال 2012 باشه خب معلومه ماکسیما جدید تره و همچیزش بهبود یافته