کیا در سالهای اخیر طعم موفقیت را چشیده است. سید جدید در اروپا خوش درخشیده و استینگر نیز همچنان خبرساز است. نسل جدید سراتو/فورته نیز در دیترویت سر و صدا به پا کرده و البته تلاش دارد در کلاس خودروهای کامپکت موفقیت خود را دوباره تکرار کند. کیا تنها خودروسازی بوده که سال پیش در اروپا با رشد فروش در کلاس خودروهای کامپکت مواجه شده و کرهایها به همین بسنده نکردهاند.
اورث هدریک معاون برنامهریزی تولید کیا در آمریکا گفته است: “این هنوز هم بازاری ۲ میلیون دستگاهی است.” این خودروساز در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲ میلیون دستگاه خودروی کامپکت را در آمریکا به فروش رسانده و فروش سراتو با رشد ۱۳.۸ مواجه شده و آن را به پرفروشترین محصول کیا بدل نموده است؛ و با وجود چنین موفقیتی، کیا به دنبال تبدیل سراتو به یک کراس اوور کوچک نیست.
وقتی میخواهید وارد بازار کراس اوورها شوید حتماً باید چاشنی اشرافیت بیشتر را به آن اضافه کنید. به منظور دستیابی به قیمت فروش مشابه با یک خودروی کامپکت باید یک کراس اووری کوچک بخرید و من فکر میکنم افراد زیادی تصور میکنند یک هوندا HR-V یا شورولت تراکس یا کیا سول به درد آنها نمیخورد.
کیا در حال حاضر دو کراس اوور کوچک سول و نیرو را عرضه میکند.
اما این برند حتی برنامههای بزرگتری برای طولانیمدت دارد. کیا همانند هیوندای امیدوار است زیربرند پرفورمنس خود را در آینده نزدیک معرفی کند. مدیران این شرکت قبلاً قول تولید نسخه جذابتری از سراتو را دادهاند؛ اما کیا برخلاف هیوندای برنامهای برای تولید یک کراس اوور در کلاس A و پیکاپ ندارد.
من فکر نمیکنم فرصتی در این کلاس داشته باشیم.
زمانی که از او درباره احتمال تولید پیکاپی مشابه با هیوندای سانتا کروز پرسیده شد او گفت:
این یک قدم بسیار بزرگ است و من فکر میکنم تعهد بالایی ایجاد میکند.