کیا در نسلهای قبلی هاچبک کامپکت سید از نام پروسید (ProCeed) برای نسخهٔ هاچبک سهدر این خودرو استفاده میکرد. حالا اما سازندهٔ کرهای پیش از آغاز نمایشگاه پاریس، نسل جدید پروسید را معرفی کرده که از یک هاچبک سهدر به یک شوتینگ بریک پنجدر تبدیل شده است. پیشنمایشی از این خودرو نیز سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت در قالب کانسپتی با همین نام ارائه شده بود. پروسید جدید بعد از نسخههای هاچبک و اسپرتواگن (استیشن)، سومین عضو خانوادهٔ نسل جدید سید محسوب میشود درحالیکه میتوان آنرا پویاترین عضو این خانواده هم دانست.
پروسید در قسمت جلویی تقریباً با دیگر اعضای خانوادهٔ سید یکسان است و عمدهٔ تغییرات در بخش عقبی آن انجام گرفته یعنی جایی که سقف خودرو همانند یک کوپهٔ اسپرت بهصورت شیبدار طراحی شده و چراغهای عقب باریک و متصلبههم نیز جایگزین نمونههای معمولی شدهاند. پروسید همچنین با ۴.۶۰ متر طول و ۱.۴۲ متر ارتفاع، ۵ میلیمتر کشیدهتر و ۴۳ میلیمتر کمارتفاعتر از سید اسپرتواگن است درحالیکه فاصلهٔ آن از سطح زمین هم ۵ میلیمتر کاهش پیدا کرده است؛ اما به خاطر کاهش ارتفاع و سقف شیبدار، حجم صندوق بار پروسید نسبت به حجم ۶۲۵ لیتری صندوق نسخهٔ اسپرتواگن کاهش یافته و به ۵۹۵ لیتر رسیده است.
این مدل شوتینگ بریک در مرکز طراحی اروپایی کیا در فرانکفورت تحت رهبری «Gregory Guillaume» و «پیتر شرایرر» طراحی شده است.
آقای Guillame، سرپرست طراحی اروپایی کیا در مورد پروسید جدید گفته است:
«در اروپا بازار هاچبکهای سهدر رو به کاهش است که این موضوع آیندهٔ مدل پروسید را در هالهای از ابهام قرار داده بود. به همین دلیل ما پروسید را کنار گذاشتیم اما نیاز داشتیم این مدل را از نو بسازیم تا مطمئن شویم که چالاکی و سرزندگی در خانوادهٔ سید کمرنگ نخواهد شد. پروسید جدید نهتنها باید در صدر خانوادهٔ سید قرار میگرفت بلکه باید قابلتشخیصترین و جذابترین خودرو در این بخش هم میبود».
پروسید جدید در دو نسخهٔ مختلف بنامهای GT-Line و GT ارائه میشود که دومی نسخهٔ بالا رده به شما میرود. برای مدل GT-Line سه پیشرانهٔ مختلف ارائه شده که شامل ۱ لیتری بنزینی توربو با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، ۱.۴ لیتری بنزینی توربو با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ کاملاً جدید ۱.۶ لیتری دیزلی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت میشود. برای انتقال نیروی هر سهٔ این موتورها امکان انتخاب از بین دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه وجود دارد.
مدل بالا ردهٔ پروسید GT اما از همان پیشرانهٔ سید GT جدید استفاده میکند که از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو بوده و ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید با پدالهای تعویض دنده از پشت غربیلک فرمان انتقال پیدا میکند. اعداد مربوط به عملکرد و مصرف سوخت پروسید اما در آینده اعلام خواهد شد.
پروسید جدید همانند نسل جدید سید معمولی به سیستم تعلیق مستقل مجهز شده اما این تعلیق در پروسید بهمنظور ارائهٔ چابکی بهتر و واکنش سریعتر، بهطور خاص تنظیم شده است. سایر تفاوتهای تعلیق پروسید با سید هم شامل فنرهای سفتتر جلو و عقب و آنتی رولهای نرمتر میشود. این ویژگیها موجب شده پروسید بتواند پیچها را با اعتمادبهنفس بیشتری طی کند. کیا پروسید جدید برای اولین بار در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درآمده و تولید آن از ماه نوامبر در کارخانهٔ کیا در اسلواکی آغاز خواهد شد. فروش این شوتینگ بریک کرهای در سهماههٔ نخست سال آینده در سراسر اروپا آغاز خواهد شد اما متأسفانه این ماشین صرفاً در بازار اروپا عرضه شده که این یعنی شانس ورود آن به ایالاتمتحده تقریباً صفر است.
Just bentley continental
۲۳ شهریور ۱۳۹۷زیباست از نمای بقل فوق العادست.
michael
۲۳ شهریور ۱۳۹۷پانامرا تور شده =))
mahdy
۲۳ شهریور ۱۳۹۷یا رینگا خیلی بزرگن یا لاستیکا خیلی کوچیک
Majidio Lamborghini*Italia*Deutschland
۲۳ شهریور ۱۳۹۷کیا داره کم کم به یک برند سطح بالا تبدیل میشه !
محصولاتش هر روز دارن جذاب تر میشن
کیا کِی اینقدر پیشرفت کرد که ما متوجه نشدیم ؟!
حتی موتور دیزلی هم واسه این ماشین گذاشتن که هیچ مشتری اروپایی ناکام نمونه
AMG 63
۲۳ شهریور ۱۳۹۷خیلى جذاب شده ، کیا داره عالى کار میکنه
Arman0011
۲۴ شهریور ۱۳۹۷شیک و جذابه
کیا و هیوندا هر روز دارن محصولاتشون رو گسترش میدن و کلاس های مختلفی تولید میکنن،معلومه اصلا از رقابت با هیچ برندی تو هیچ برندی ترسی ندارن اصلا،اینم خیلی خوب طراحی شد و از لحاظ فنی هم خیلی خوبه بخصوص مدل جی تیش