نسل اول کیا اسپرتیج که بر اساس شاسی ون مزدا بونگو ساخته شده بود، در سال ۱۹۹۳ به بازار آمد و حالا پس از سه دهه، به کراساوور شیک و محبوب تبدیل شده است.
کیا طی چند سال اخیر به خاطر زبان طراحی خود بسیار تحسین شده است اما در گذشتهای نهچندان دور، قیمت ارزان اصلیترین ویژگی محصولات این برند کرهای بود. نسل اول اسپرتیج که اولین بار در سال ۱۹۹۱ در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی و در سال ۱۹۹۳ راهی بازار آسیا شد، درواقع بر اساس شاسی ون مزدا بونگو ساخته شده و بسیاری از قطعات فنی خود مثل پیشرانه، گیربکس و دیفرانسیل را از شرکت ژاپنی گرفته بود. دو سال بعد اسپرتیج به اروپا رسید و تا سال ۲۰۰۳ در این قاره به فروش رسید.
طراحی
اسپرتیج از آن زمان تاکنون در پنج نسل ساخته شده و کیا واقعاً در طراحی متحول شده است. نسل پنجم این کراساوور پس از مدل الکتریکی EV6 دومین محصول کیا محسوب میشود که زبان طراحی جدید این شرکت استفاده میکند. در این ربان طراحی، جلوپنجرهٔ پوزه ببر آشنای کیا با چراغهای بومرنگ شکل همراه شده است. نسل پنجم همچنین در مقایسه با نسل اول، فرم جعبهای کمتری دارد و برای اولین بار، کیا نسخهای مخصوص بازار اروپا را هم با فاصلۀ محوری کمتری ارائه کرده است.
رانندگی
نسل اول اسپرتیج فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشد که ۱۲۷ اسب بخار قدرت داشت و برای انتقال نیروی آن گیربکسهای چهار سرعتهٔ اتوماتیک یا پنج سرعتهٔ دستی قابل انتخاب بود. هنگام ورود به کابین اسپرتیج قدیمی، در ارتفاع بسیار بالایی مینشینید درحالیکه فرمان احساس کمی دارد و میزان خندهداری از بادیرول گوشزد میکند که بهتر است بااحتیاط وارد پیچها شوید. بااینحال، چیزی که در این ماشین به دست خواهید آورد، دید فوقالعاده به دورتادور خودرو و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ماجراجوییهای آفرودی است.
پیشرانهها
تنوع موتورهای نسل پنجم اسپرتیج بسیار زیاد است و شامل ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزلی پایه در نسخههای معمولی و هیبریدی خفیف، نسخهٔ هیبریدی کامل با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ پلاگینهیبریدی با یک پکیج باطری ۱۴ کیلووات ساعتی میشود. این نسخه میتواند ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۷۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. در اسپرتیج جدید هنوز هم فرمان احساس کمی دارد اما سواری خوبی را به نمایش میگذارد و در پیچها اطمینان بیشتری را ارائه میکند.
محبوبیت در بازار
اسپرتیج طی پنج نسل بیش از یک میلیون دستگاه فروخته است و هیچ نشانهای از کاهش محبوبیت در بازار را از خود بروز نمیدهد. نسل چهارم این کراساوور کرهای در آخرین سال حضور خود در بازار یعنی سال ۲۰۲۱، نهمین خودروی پرفروش بازار بریتانیا بود و نسل پنجم حتی از این هم بهتر عمل کرد. این خودرو در سال ۲۰۲۲ با فروش ۲۹,۶۵۵ دستگاه، به ششمین خودروی پرفروش بریتانیا تبدیل شد و سال گذشته با فروش ۳۶,۱۳۵ دستگاه، رتبهٔ خود را به چهارم ارتقاء داد. در بازار آمریکا نیز فروش اسپرتیج در سال ۲۰۲۳ با ۱۳.۳ درصد افزایش به ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه رسیده و در جایگاه بیست و ششمین خودروی پرفروش این کشور قرار گرفته است.
۲۲ دی ۱۴۰۲این خودرو افسانه ای میباشد 😱
این خودرو در فروش ترین خودرومیباشد😱
این خودرو قابلیت سرقت توسط بچه ۱۵ ساله را دارد😱
این خودرو از پراید ایمن تر میباشد😱
این خودرو رقیب مستقیم لامبورگینی اوروس میباشد ! 😱
لندکروز زیر چرخ های این خودرو میباشد😱😱😱😱😱😱
NAVID@@98
۲۲ دی ۱۴۰۲اون کیا فورته بود که سیس رقیب لامبورگینی گرفته بود🙅
این یکی دیگس این حس رقیب فورد اف ۱۵۰ میگیره ولی از درعقب😂🤪😘
۲۲ دی ۱۴۰۲لامبورگینی اونتادور رو قورت میده میزاره زیر لاستیک کویر تایرش 😱😱😱😱
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲اون بابانوئل کروز( سانتاکروز ) بود که فاز فورد اف ۱۵۰ گرفته بود با نصف توسان که آخرشم توشط فورد ماوریک با سه برابر فروش تحقیر شد الان آقا پیام میخواد ریپ بزنه بگه نه که دودوتا چیزی داشت؟؟ اولا که داره استات میاد و هنوز نیومده دوما که در سگمنت های دیگه اگرم به پای آمریکایی ها نمیرسه باز تو همون خوده آمریکا جزو پرفروش های سگمنتشه
MehdiTurbo
۲۳ دی ۱۴۰۲فعلا که با پنجاه سال عقبه کمتر و صد سال کمتر نسبت به بعضی خودروساز ها داره باهاشون رقابت میکنه و خوب میفروشه نسبت به خودش شما ها که پراید و دیویست شیش پنجاه سال پیش دیگه تقریبا داره میشه سوار میشید کشورتان این خودروها را تولید میکنه نمیخواد تحقیر و مسخره کنین که خودتون محقر ترین مسخره تریم مردمانین با خودروسازیتان
تمام این دردی که مردم نسبت به کره دارن به خاطره حسادت و دردیه که از دیدن ادمایی که دارن و جوونن و سوار میشن و لایف استایلشان دارن تازگی هام داره اون قشر به چینی سوارا منتقل میشه و جو داره میره سمت چینی سوارا تمام دردتان از داشتن بقیه است تویوتا را جونا و اون قشر نمیخرن المانی سوارا را هم نمیتونین خرده بگیرین هر موقع ادمای این مدلی میبینم میفهمم یه مشت حسودن که از درد داشتن بقیه میمیرن متاسفانه این داستان تو جامعه ما فراگیر خیلی که از درد داشتن و دارایی و پیشرفت هم میمیرن
من خودم کره ای سوار نیستم ولی میدونم داستان همینه
یه فکری به حال خودتون بکنین
۲۳ دی ۱۴۰۲🤯
پیام
۲۲ دی ۱۴۰۲واسه مصیبت زده هاش
Anti BTS
۲۲ دی ۱۴۰۲«درواقع بر اساس شاسی ون مزدا بونگو ساخته شده و بسیاری از قطعات فنی خود مثل پیشرانه، گیربکس و دیفرانسیل را از شرکت ژاپنی گرفته بود»
دست مزدا رو ببوسید که خودروسازی یادتون داد .
سعی کنید شاگردای خوبی باشید .
پیام
۲۲ دی ۱۴۰۲آنتی بی تی اس همین چرت و پرتا رو برای سامسونگ هم می گفتن! شماها باید بفهمید که داشتم داشتم حساب نیست! دارم دارم حسابه! اینکه الان جایگاه نزدا کجاست و جایگاه هیوندای کجاست مهمه!!! اتفاقا چنین خبرای برای شماها بار منفی داره نه برندی که به شدت رو به پیشرفته!!!
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
این لینکو ببین بعد این همه پیشرفت ها و درنوردیدن مرز های خفن بودن هنوز حتی به پای هوندای عقب مونده و داستون فلک زده نمیرسن جنسیس تحت عنوان برند سوپر لوکس!!!هنوز به پای آکورای بیچاره نمیرسن یه چیزی در حد اونفینیتی فلک زدن بیچاره ها
اگه به خوبی نگاه کنی توی بازار آمریکا که برات مهم ترینه و آزاد ترین بازاره حتی از لحاظ درصد رشد هم نمیرسن به پای اونا بماند که تازه از لحاظ عددی جاپونی های عقب مونده بیشترن
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲اره دارم دارم حسابه همینو بس که هیوندای با سه برند هیوندای کیا و جنسیس باز هم از هوندا عقب تره
پیام
۲۲ دی ۱۴۰۲اینم یه لینک برای تو امیر. لینک کلی تر با عنوان
جنسیس به فروش ۱ میلیون دستگاه رسید!
تازه اینو بگم که جنسیس سال ۲۰۱۵ تاسیس شد!!! فکر کردید زرنگید میرید یه لینک مال یه کشور رو میارید؟!!! من کلیترش رو برات آوردم. سایونارا.
https://www.pedal.ir/hyundai/genesis-sells-one-million-vehicles-globally/#:~:text=%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%20%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3,%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%20%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%20%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.
بهنام
۲۲ دی ۱۴۰۲پیام
برای شما داشتم داشتم حساب نیست چون هیچ تاریخ ، افتخار ، اسطوره و پیشینه ی تاریخی قابل ذکر ندارین ولی برای ما اگه مثلاً میتسوبیشی حتی در سال ده هزار تا بفروشه هم یه پیچ چرخشو به کره ای نمیدیم .
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲پیام جان پاسخی نده که موجبات مضحکه تورا فراهم آرد ای یار
این لینک یک میلیون فروشی که گذاشتی پس از هشت سال به دست آمده و همین قضیه داستان رو میگه که چقدر حرفات راسته سایونارا
تازه جنسیس بخش عمده ای از فروشش رو نزدیک به ¾ رو در همون خوده کره داره همون قضیه حمایت از تولید ملی در سال ۲۰۲۳ تمام فروشاش با تمام مدل هاش روی هم به ۷۰ هزار دستگاه نرسید در بازار آمریکا
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲تازه بزای دارم دارم ها بخوایم حساب کنیم دوو که شرکت گنده کره ای بود بخش خودروسازی خودش رو به جنرال موتورز فروخت و الان تحت عنوان جی ام کره فعالیت میکنه سانگ یانگ هم پس از چند بار احیا شدن بازهم به چاله ورشکستگی افتاد
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲والا اینا با موتور های تتا و لامبدا حسابی مصیبت زده بودن یاتاقان و آتیش سوزی نداشتن سنسور ناک و ایموبیلایزر و خوراک و پاتوق بچه های کیا بویز با یه یو اس بی فراخوان های بی پایان
هرچی فکر میکنم اینا مصیبت زده هستن
پیام
۲۲ دی ۱۴۰۲انیر شماها دیگه بحث یاتاق رو نکنید چون امسال کاپ طلا رو به هوندا دادن! تیترش که یادته حاجی؟! 😉😉 آره مردم بریتانیا نمی فهمن که چی میخرن، بعد تو با استانداردهای اینجا و سوار شدن سمند و پراید بهتر ازونا میفهمی! حالا بذار ببین جنسبسهای الکتریکی به تدریج چه حالی ازون برندهای عقب افتاده ژاپنی بگیرن!
بهنام
۲۲ دی ۱۴۰۲پیام
خداوکیلی شما با چه رویی به عنوان کره ای فن با هوندا سر پیشرانه ی درون سوز کل کل میکنید ؟ کره از نظر پیشرانه ی درونسوز اصلأ در صدکیلومتری هوندا هست ؟ من دلیل دشمنی شما با ژاپنی ها رو نمیفهمم. مطمئنا هم بحث دشمنی رو شماها شروع کردین وگرنه هیچ ژاپنی بازی کره ای رقیب نمیدونسته واین کل کل رو باعث شرمساری خودش میدیده.
در کل با همون سلاطین یاتاقان خوش باشید ؟ آخه هوندا ؟ واقعا با هوندا ؟
Jdm& muscle
۲۲ دی ۱۴۰۲این حقیقت ک ژاپن از کره بهتره بر کل دنیای واضح حالا شما بگو نه اتفاق خاصی نمی افته حالا هی زور بزن بلکه تونستی ی هیوندای ورنا یا کیا ریو بخری
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲چرا حرف الکی میزنی حالا خوبه که مقاله اس موجوده که رتبه اول فراخوان به فور رسید سپس به گروه هیوندای و سپس هوندا
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲ضمنا مگه فراخوان هوندا مربوط به یاتاقان بوده که میگی یاتاقان؟
بعدا هم تو بازار آمریکا که چند برابر بازار بریتانیا است کم اوردی حالا سوییچ کردی رو بازار بریتانیا؟
جنسیس های الکتریکی اگه همین آمار هم دارن که تازه به پای بنزینی های بقیه نمیرسه صدقه سره اینه که امثال دودوتای عقب مونده و فولکس و… برقی درست حسابی رو نکردن و درواقع اینا لات کوچه خلوت محسوب میشن امروزه میبینی که همون چینی های عقب مونده که منوتو هم حسابشون نمیکنیم و میگیم تو اینستا خرابی هاشون پره آمار فروش رو حتی از تسلای یکه تاز دزدیدن همین کمی پیش بود که مشاهده کردی که فروش برقی های فراخوان خورده شکست خورده و سه چرخه دودوتای عقب مونده ده برابر شد و این تازه شروع داستانه ک هنگامی که بیاد برقی های پخته و خوب اون موقع میبینیم که گروه هیوندای همونطوری که موقع بنزینی ها با وجوده اینکه جزو گنده ها بود به سبب قیمت کم و آپشن های زیاد ( درواقع این برای رقابته ) جزو تاپ ها نبود و هیچ افتخاری در زمینه موتور اسپورت و جا گذاشتن برند های عقب مونده جاپونی اعم از هوندا نیسان و تویوتای عقب مونده و مفلک نداشتن در زمینه برقی ها هم همینطور خواهد بود
پیام
۲۲ دی ۱۴۰۲بهنام نتیجه داشتم داشتم مثل اون مملکتایی هست که با اون همه قدمت، خیلیا میخوان ازش فرار کنن و حداقل جایی بره که با ۵۰ سال قدمت، زندگی خیلی بهتری می تونن داشته باشن!!! ته افکارت هیچ هست!!! تو ذهنت یک توهم و داستان درست کردی و بر اساس واقعیت و علم روز پیش نمیری! در ضمن، به این فکر کن که میتسوبیشی برای تو اسطوره هست! اگه مثلا این برند از بین بره، همین بچههایی که الان ببرند کرهای رو میبینن، بعدا حرف تورو میزنن! حرفات فقط جنبه احساسی داره و از لحاظ فلسفه (واقعیت) فاقد ارزش و اعتبار!!!
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲اره تو خیلی بر اساس واقعیت و علم پیش میری جایی که آمار برقی های شکست خورده و سه چرخه جاپونی های عقب مونده ده برابر میشه و آمار فروش فسیل سوز های زشت و بدرد نخور جاپونی ۵ ۶ محصول با رشد فروش ۵۰ درصدی دارن و برند های کره ای با ۳ برند به پای هوندای عقب مونده هم در عرصه فروش در آزاد ترین بازار جهان و هم در زمینه ارزش نمیرسن برند های فوق فضایی کره ای پس از در نوردیدن مرز های پیشرفت و جر دادن زمینه های خفن بودن آمار سرقتشون با یو اس بی ده برابر میشه ۳.۳ میلیون فراخوان میدن و شکایت یک میلیارد دلاری علیه اشون میخواد ثبت بشه و آمار رشدشون با سه برند از دودوتای عقب مونده که بلد نیست برقی بسازه( توجه کن همونطوری که با اکانت کارلاو لینک دادی و نوشتی به سلامتی و میخواستی رد شدن فورد از هوندا رو به رخ بکشی در حالی که حواست نبود و سه برند هوندای عظیم با هم ۴.۴ درصد رشد رو ثبت کرده بودن و باز هم از دودوتای عقب مونده با ۴.۷ درصد کمتر بود)و همچنین سه برند هیوندای فضایی به سه برند خفن و دهن پر کن باز هم به پای هوندای فلک زده و بیچاره نمیرسید
بارها و بارها با خبر هایی که با دست های همین خود آقای اشتری و همکاراش با ترجمه از مجلات به روز و معتبر اروپایی و خارجی به ثبت رسیده ثابت شده که جایگاه کره ای های فضایی و جاپونی های عقب مونده کجاست و تو مجبور شدی از فرط ضابع شدن و ناتوانی در ماستمالی یکی دوروز کاملا آفتابی نشی و بعدش دوبا ه به انتشار اراجیف بی پایانت بپردازی تو ده ساله داری پیش بینی میکنی و هنوز به واقعیت نپیوسته و وعده ده سال دیگه رو میدی
فقط کاشکی روزی میومد که لاقل از روی اعصاب رفتن کاربرای پدال دست میکشیدی
آقا ما نمیگیم کره ای بده اقا خوبه بخدا خوبه لاقل یه چیزی هست سوم جهان شده ولی انقدر سعی نکن با پایین کشیدن ژاپنی ها بخوای کره ای ها رو بالاتر ازشون نشون بدی
بهنام
۲۲ دی ۱۴۰۲پیام
تو ماشین باز نیستی وگرنه واسه دفاع از کره ای بی اصل و نسب به اسطوره های این صنعت توهین نمیکردی . توهم که شما دارین . مگه میشه ماشین باز به اسطوره ها بیتفاوت باشه ؟ مگه میشه ماشین باز باشی و از افت و مشکلات یک شرکت دوست داشتنی خوشحال باشی ؟ ما اینجا یه عده علاقه مند به ماشین جمع شدیم و از مباحث روز خودرو و بررسی و مرور مدلهای اسطوره ای و قدیمی در کنار هم لذت میبریم . اینهمه مقالات مربوط به خودروهای کارکرده، یا به نوعی اسطوره ای یا با ارزش تاریخی در همین پدال منتشر شده و میشه و مورد استقبال دنبال کنند ه ها قرار میگیره . حالا چون از اون کره ایهای بی اصل و نسب حتی یک مورد در هیچ مقاله ای نام برده نشده چون اصلا همچین چیزی وجود نداشته ما شدیم متوهم ؟ یا شما هستین ندید بدید و تازه به دوران رسیده. بنده خدا من از سال ۱۳۷۵ تا بحال فقط مجله ماشین آرشیو کردم و باید هم به مدلهای اسطوره ای و قدیمی علاقه مند باشم . مشکل شما هست که چشم باز کردی چهار تا مدل کره ای آشغال دیدی و دلبسته شدی و فکر کردی داشتم داشتم حساب نیست.
NAVID@@98
۲۲ دی ۱۴۰۲به چیزی تو مایه های نیسان آبیه که دوستان اینجا دارن😂😝
پیام
۲۲ دی ۱۴۰۲فونیکس برو نگاهی به وضعیت میتسوبیشی که قدیمیترین برندتون هست بنداز! مثل اینکه حافظه شما چیزی حدود یکی دو دقیقه هست. فقط تا سال ۲۰۳۰ پای حرفاتون بایستید! خواهیم دید سهام کره جنوبی، آمریکا و آلمان چه قدر از بازار خودروسازی میشه! یادته رئیس تویوتا یه سال پیش اراجیف می گفت و می گفت خودرو برقی به درد نمیخوره و … . من قبل از اون به ظاهر رئیس گفتم که دنیا به سرعت رو به این سمت میره. همون رئیس تویوتاتون از امثال من کمتر میفهمه! فقط صبر کنید معلوم میشه!
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲ببین پیام جان تو ده سال بیشتره داری این حرفا رو میزنی هنوز تحلیلت واقعی نشده
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲مشکلت اینجاست فکر میکنی تا ابد جاپون عقب مونده از ساخت برقی ناتوانه اولین خودرو تولید انبود برقی نیسان لیف بود در خودروی هیدروژنی از همون هیوندای جلوتر بود یکم پیشم خبر اومد میزان فروش محصولات به قول خودت سه چرخه و فراخوان خورده شکست خورده ده برابر شده این یعنی ورق داره برمیگرده….
حسین
۲۲ دی ۱۴۰۲کره جنوبی و آمریکا و آلمان؟ پسر جون فکر نکن با این کامنتا میتونی جایگاه مربا رو به آمریکا و آلمان و ژاپن برسونی.
به گل واژه گفتن نیست، به آماره. در حال حاضر برندهای ترتیب چینی و ژاپنی و آمریکایی و آلمانی بیشترین تیراژ تولید و فروش سالانه خودرو رو دارن. مربا این وسط کجای کاره؟ سر جایگاه پنجم باید با فرانسه رقابت کنه!!
چند روز قبل آمار جالبی توی سایت statistia دیدم، تیراژ خودروی تولید شده در خاک مربا حتی از هند و برزیل هم کمتره!!!! بله تحلیلگر اینجوریه!!! حالا بیا تحلیل کن زیر ساخت اقتصادی کشور فلک زده مربا چجوریه که حتی از هند و برزیل در حال توسعه هم پایین تره🤣🤣🤣
شاید روزی که موهای نوادگانت سفید شد حجم فروش سالانه فرغون سازی کره مربا به ده میلیون دستگاه برسه که فقط با تک برند تویوتا برابر میشه در حالی که خودروسازی ژاپن بیش از 20 میلیون خودرو در سال میسازه 😁
فعلا باید بدوی شاید بتونی برند حقیر مورد علاقت رو به آمار فروش سال 2016 برسونی چون از 2016 تا الان 1 میلیون کاهش فروش داشته 🤣
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲آقای حسین شما رو دعوت به دیدن این لینک میکنم تا بهتر بفهمی در که بزرگ ترین و آزاد ترین بازارجهان که آمریکای جهان خوار!!!! باشه اوضاع برند ها از چه خبره همونطور که مشاهده میکنید برند های کره ای فضایی و فوق پیشرفته پس از درنوردیدن مرز های پیشرفت و جر دادن زمینه های خفن بودن هنوز به پای هوندای عقب مونده چه در زمینه ارزش برند با وجود سه برند و چه در آمار فروش و داستون عقب مانده نمیرسند
https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
حسین
۲۲ دی ۱۴۰۲((همون رئیس تویوتاتون از امثال من کمتر میفهمه!)) تو فعلا یک ساله داریم ازت می پرسیم یه دونه اختراع چیوندا رو اسم ببر جواب بده چوسان نژاد گردو مغز😁
phonix
۲۳ دی ۱۴۰۲فقط همینو دارم در جوابتم بگم
متاسفانه ما چون در کشوری هستیم که روز به روز داریم از جهان عقب میوفتیم صنعت خودرو سازی رو یک صنعت پیشرفت وهایتک وخط شکن میدونیم ولی اینطور نیست حتی اگر کره در صنعت خودرو سازی بیاد و واقعا جای زاپن رو بیره بازم تاثیری در جایگاه علمی دو کشور نداره جایگاه اقتصادی که بماند .
ضمنا میتسوبیشی بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی ژاپنه در کشور ژاپن صنایع سنگین کم نیستند همین هم بهت بگم که سال گذتشه میلادی هلدینگ میتسوبیشی به شکل کامل ساخت کشتی های تجاری سنگین وزن رو تعطیل کرد . توانشو نداشت ؟ خریدار نداشت ؟ اونم وقتی جز 3 تای اول بود ؟ خیر دنبال کار ساده وپر سود میگرده و صنایع اسیب زننده وگرون رو منتقل میکنه به خارج از ژاپن انقدر سر یه چیز مسخره بحث نکن ملت کره خودشون چشم ندارن ژاپنی هارو ببینن سایه ژاپنیارو با تیر میزنن ولی من ندیدم از این چرندیات بینشون تازه واسه تعطیلات بلند میشن میرن ژاپن .
بسه پسر تا سال 2030 که هیچ تا 2050 هم میبینیم پسرجان
Hassan
۲۲ دی ۱۴۰۲دعوا سر پلتفرم هست.
پلتفرم ها شاید منحصر به فرد برای هر خودروساز اصلی باشن ، ولی همشون از یک اساس وابت پیروی میکنند ، چهار چرخ و موتور.
توسعه پلتفرم زمانی ارزش داره که ارتقا همه جانبه بخواد رخ بده وگرنه به نظر نمی رسه پلتفرم مزدا رو کیا کلا تغییر داده باشه، بیشتر بهبود میدن و بعنوان پلفرم جدید اعلام میکنند.
حسین
۲۲ دی ۱۴۰۲دوران طلایی حلب سازی چیوندا همون زمان بود که آویزون ژاپن بود. بعدش با مشکل انفجار و ایموبلایزر و هزار مشکل دیگه روبرو شدن.
الان هم بهتره آویزون چین بشن شاید از شر انفجار راحت بشن :)
بهنام
۲۲ دی ۱۴۰۲حسین
دقیقا همینه . چندتا موتور تقریباً بی آزار داشتن که همشون ریشه ی ژاپنی داشتن.
yaghoub
۲۲ دی ۱۴۰۲با این که اصلاً از شاسی بلند خوشم نمیاد
ولی نسل جدید اسپورتیج زیباست .