داشتن سه نام مختلف برای یک خودرو، چیز بیسابقهای نیست. مثلاً کیا سراتو که در برخی بازارها با نام فورته به فروش میرسد و در موطن خود، کره جنوبی هم با نام K3 شناخته میشود.
این سدان جمعوجور و محبوب بهزودی یکی از بهروزرسانیهای عمده و فیسلیفت خود را دریافت میکند. این تغییرات در طراحی ظاهری شامل جلوپنجره مشبک الهام گرفته از مدل اپتیما، طراحی مجدد سپر جلو، تغییر چراغهای مه شکن و قرارگیری ورودی هوای عمودی در دو سوی سپر و از همه مهمتر تغییر چراغهای HID جلو به فرمی بزرگتر و کشیده که متصل به جلوپنجره بوده و شامل چراغهای روزتاب LED نیز میباشند. چراغهای عقب نیز تغییر کرده و از نوع LED میباشند و تغییراتی نیز در سپر عقب به چشم میخورند که البته چندان چشمگیر نیستند. در داخل کابین با فرم جدید فرمان با قسمت پایینی تخت (لااقل درتریم مورد نمایش) و تم براق مشکی همراه با دکمههای مالتی مدیا روی فرمان، سازگاری با سیستم آندروید، قرارگیری دکمههای تهویه صندلیها در کنار دسته دنده، صندلیهای الکتریکی حافظهدار و غیره مواجه میشوید. تعداد دکمههای سیستم سرگرمی نیز کاهش یافتهاند. از دیگر موارد قابل ذکر، سه حالت قابل انتخاب برای رانندگی شامل اسپرت، عادی و کممصرف، سیستم پیشرفته دستار پارک همراه با سنسورهای پارک خودرو و تجهیزات ایمنی جدید میباشند. برای پیشرانه، موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر GDI با قدرت ۱۳۰ اسب بخار همراه با تجدیدنظرهای جزئی اندکی مصرف سوخت را بهبود داده است. این موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت میشود. موتور دیگر یک نسخه مقرونبهصرفه دیزلی ۱.۶ لیتری VGT است که ۱۲۶ اسب بخار، نیروی خروجی آن است.۲۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
فواد
۸ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز منفی نده!!
من به شخصه طراحی نسل جدید کیا رو نمیپسندم نه این نه سورنتو نه اسپورتیج
sina
۸ آذر ۱۳۹۴اسپورتیج و اپتیما که خیلی بد شده باز این و سورنتو بهتره
matin
۸ آذر ۱۳۹۴چراغ های جلوش رو مث کرولا کشیده کردن ولی کرولا یه چیز دیگست
حسن
۸ آذر ۱۳۹۴دقیقا!
طراحی مدل های نسل 2008 کیا یکی از بیاد ماندنی ترین طراحی هاست و واقعا به دل می شینه
ولی جدید ها اون پویایی رو ندارن ، البته به جز نمای داخلی !
حسن
۹ آذر ۱۳۹۴به عنوان مثال میشه به فیس لیفت جدید موستانگ اشاره کرد
که به نوعی هم به زبان طرح قدیم خودش وفادار موند و هم اینکه یه طراحی به روز ارئه داده
طوری که همونطور مثل قبل دوست داشتنی و خواستنی هست ولی چهره به روزی داره …
و این نکته ای هست که در کیا به این خوبی رعایت نشده
سهیل
۱۲ اسفند ۱۳۹۴اتفاقا اوتیما ظاهرش پخته تر شده
american and japan
۸ آذر ۱۳۹۴چراغای جلو خیلی منو یاد ام وی ام 315 نسل قبل انداختن
جواد
۸ آذر ۱۳۹۴قیمت پایه11000دلاریعنی…………………… بریم از بلندترین ساختمان شهرمون خودمون بندازیم پایین راحت بشیم
دانیال
۸ آذر ۱۳۹۴وای یعنی11 رو در 3600 ضرب کنیم= سی و نه میلون شصد حالا سراتو از رده خارج سایپا فول 70-80 تومنه خدا لعنت کنه هرچی دزد
صدرا
۸ آذر ۱۳۹۴هرچقدر النترا بهتر شد اینیکی افت داره… جلو با عقب نمیخونه به نظر من . طراحی قبلی قشنگ تر بوده…
احمد باقری
۸ آذر ۱۳۹۴پیشرفت خاصی نداشته.
mohammad
۸ آذر ۱۳۹۴اگه یه نسبت بین قیمت ، امکانات و کیفیت این خودرو بگیریم و همین نسبتو برای محصولات سایپا(مطمـــءن) استفاده کنیم، قیمت پراید باید احتمالا یه چیزی بین 1000 تا 1500 دلار در بیاد!! که اگه تبدیل کنیم میشه 25،000،000 تومن
حميد
۸ آذر ۱۳۹۴به نظر من طراحی کیا بهتر شده به این دلیل که خیلی متفاوت نشده و میشه فهمید که سراتو هست قبلا طراحی یک مدل با مدل قبلی کاملا متفاوت بود و هر کسی مدل قدیمی داشت احساس خوبی نداشت نشون میده به یک پختگی در طراحی وسیده اند و از این به بعد باید کیفیت و قابل اطمینان بودن رو مد نظر قرار بدهند
به این میگویند مدیریت درست و استراتژیک
sunmartin
۸ آذر ۱۳۹۴با حمید توافق ..دارم داره به پختگی و خط مشی اصولی میرسه منتظر نسخه آمریکایی با 180 اسب بخار هستیم
محمد
۸ آذر ۱۳۹۴چراغ جلوی کرولا وهوندا اکورد را باهم قاطی کردن این شده.
محمد
۸ آذر ۱۳۹۴چراغ جلوی کرولا وهوندا اکورد را باهم قاطی کردن این شده………….
رافال M
۸ آذر ۱۳۹۴نسبت به مدل های 2015و 2014 و مدل استاندارد 2016 خیلی پیشرفت داشته و بختر شده، چراغ های عقبش شبیه به کورولا 2014 شده، باز خوبه اون جلو پنجره ی ضایع کیا که رو سورنتو و اپتیما گذاشتن رو دیگه نصب نکردن
فقط ژاپن
۸ آذر ۱۳۹۴نه ، هنوز خیلی خیلی راه پیش رو دارن تا به ژاپن امروز برسن، که خوب مطمئنا اون موقع دوباره ساورایی عا خیلی جلوترن، در کل نمیشه دیگه ولی تلاششون و بکنن…….
ارمان
۹ آذر ۱۳۹۴اقا خیلی شبیه اپتیما شده یه موقع خدای نکرده هیوندا دنبال اصالت طراحی نباشه متخصصین مملکت تحریم کنن خریدش رو
فرمونش چقدر دکمه داره شبیه مرکز مخابرات تو دهه 60 میلادی
دوج
۹ آذر ۱۳۹۴ساخته شده که فقط مشتری رو جذب کنه برای خرید ولی اصلا برای کره ای ها مهم نیست اینهمه آپشن که سوار یه ماشین معمولی میکنن بعد ۲ سال چه هزینه ها و دردسرهایی برای مالکش تحمیل میکنن ، در حال صفر کیلومتر عالیه ولی بعد ۲ سال گرمکن ها خرابن ،دکمه های فرمان کار نمیکنندو کلی دردسر فنی ،دقیقا همون چیزایی که مشتری رو جذب کرده ،میشه دلیل دلزدگی ،البته این طرز تفکر در تولید تو زمینه تولید موبایل خیلی خوبه چون فوقش ۲ سال بعد میره سطل آشغال ولی فکر نمیکنم در زمینه تولید خودرو موفقیت دراز مدت رو به ارمغان بیاره.بنده شخصا ترجیح میدم یه ژاپنی کم آپشن بخرم تا یه کره ای فول آپشن
رضا
۹ آذر ۱۳۹۴فقط و فقط کیا پراید خودمون…..اصالت رو حفظ کرده….
ولی به نسبت اپتیما چیز جالبی نشده …درسته 33.99 درصد سهامش واسه هیونداییه ولی ازون بهتره البته که نظر شخصیه و دوستان منفی میدن
Ali
۱۰ آذر ۱۳۹۴جلوش شبیه کرولا شده
پشتش قشنگه.
ابراهیم
۴ دی ۱۳۹۴دوست عزیز ماشین مذکور 10 سال یا 170000 کیلومتر گارانتی دارد، اون وقت به نظر شما اگه دو ساله همه چیزش خراب بشه ، کیا باید جم کنه بره ….
BMW
۱۴ دی ۱۳۹۴ابراهیم شما شک نکن افرادی که اینجوری صحبت میکنن یا ماشین داری بلد نیستن یا کلا تو خوابم نمیتونن مالک باشن
در هر صورت هرچی تعداد آ پشن بیشتر باشه امکان خرابی هم بیشتره این یه معادله سادس
وقتی با مشت و لگد میرن توی دکمه های روی فرمون خوب معلومه داغون میشه یا با دست الوده معلومه که این الودگی نفوذ میکنه به مرور زمان و باعث ایراد میشه
هیچکس نمی تونه منکر لذت بردن از آپشن های کار آمد و به روز بشه