کیا

اولین تصاویر از کیا سراتوی فیس‌لیفت

داشتن سه نام مختلف برای یک خودرو، چیز بی‌سابقه‌ای نیست. مثلاً کیا سراتو که در برخی بازارها با نام فورته به فروش می‌رسد و در موطن خود، کره جنوبی هم با نام K3 شناخته می‌شود.

Kia Forte Sedan - K3 - Cerato facelift
Kia Forte Sedan – K3 – Cerato facelift
Kia Forte Sedan - K3 - Cerato facelift
Kia Forte Sedan – K3 – Cerato facelift
این سدان جمع‌وجور و محبوب به‌زودی یکی از به‌روزرسانی‌های عمده و فیس‌لیفت خود را دریافت می‌کند. این تغییرات در طراحی ظاهری شامل جلوپنجره مشبک الهام گرفته از مدل اپتیما، طراحی مجدد سپر جلو، تغییر چراغ‌های مه شکن و قرارگیری ورودی هوای عمودی در دو سوی سپر و از همه مهم‌تر تغییر چراغ‌های HID جلو به فرمی بزرگ‌تر و کشیده که متصل به جلوپنجره بوده و شامل چراغ‌های روزتاب LED نیز می‌باشند.
2016 Kia K3 Forte Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Forte Cerato Facelift
2016 Kia K3 Forte Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Forte Cerato Facelift
چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده و از نوع LED می‌باشند و تغییراتی نیز در سپر عقب به چشم می‌خورند که البته چندان چشم‌گیر نیستند.
2016 Kia K3 Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Cerato Facelift
2016 Kia K3 Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Cerato Facelift
2016 Kia K3 Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Cerato Facelift
در داخل کابین با فرم جدید فرمان با قسمت پایینی تخت (لااقل درتریم مورد نمایش) و تم براق مشکی همراه با دکمه‌های مالتی مدیا روی فرمان، سازگاری با سیستم آندروید، قرارگیری دکمه‌های تهویه صندلی‌ها در کنار دسته دنده، صندلی‌های الکتریکی حافظه‌دار و غیره مواجه می‌شوید. تعداد دکمه‌های سیستم سرگرمی نیز کاهش یافته‌اند. از دیگر موارد قابل ذکر، سه حالت قابل انتخاب برای رانندگی شامل اسپرت، عادی و کم‌مصرف، سیستم پیشرفته دستار پارک همراه با سنسورهای پارک خودرو و تجهیزات ایمنی جدید می‌باشند.
2016 Kia K3 Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Cerato Facelift
2016 Kia K3 Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Cerato Facelift
2016 Kia K3 Cerato Facelift
۲۰۱۶ Kia K3 Cerato Facelift
برای پیشرانه، موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر GDI با قدرت ۱۳۰ اسب بخار همراه با تجدیدنظرهای جزئی اندکی مصرف سوخت را بهبود داده است. این موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. موتور دیگر یک نسخه مقرون‌به‌صرفه دیزلی ۱.۶ لیتری VGT است که ۱۲۶ اسب بخار، نیروی خروجی آن است. قیمت سراتو در کره معادل ۱۱۸۰۰ دلار است و البته بالاترین مدل آن نیز قیمتی معادل ۱۸ هزار دلار خواهد داشت. نسخه آمریکایی K3 در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت و البته با نام فورته رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. فواد

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (291 ديدگاه)

    دوست عزیز منفی نده!!
    من به شخصه طراحی نسل جدید کیا رو نمیپسندم نه این نه سورنتو نه اسپورتیج

    1. sina

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اسپورتیج و اپتیما که خیلی بد شده باز این و سورنتو بهتره

      1. matin

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (233 ديدگاه)

        چراغ های جلوش رو مث کرولا کشیده کردن ولی کرولا یه چیز دیگست

      2. حسن

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (52 ديدگاه)

        دقیقا!

        طراحی مدل های نسل 2008 کیا یکی از بیاد ماندنی ترین طراحی هاست و واقعا به دل می شینه

        ولی جدید ها اون پویایی رو ندارن ، البته به جز نمای داخلی !

        1. حسن

          ۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (52 ديدگاه)

          به عنوان مثال میشه به فیس لیفت جدید موستانگ اشاره کرد
          که به نوعی هم به زبان طرح قدیم خودش وفادار موند و هم اینکه یه طراحی به روز ارئه داده
          طوری که همونطور مثل قبل دوست داشتنی و خواستنی هست ولی چهره به روزی داره …

          و این نکته ای هست که در کیا به این خوبی رعایت نشده

      3. سهیل

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (222 ديدگاه)

        اتفاقا اوتیما ظاهرش پخته تر شده

  2. american and japan

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    چراغای جلو خیلی منو یاد ام وی ام 315 نسل قبل انداختن

  3. جواد

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قیمت پایه11000دلاریعنی…………………… بریم از بلندترین ساختمان شهرمون خودمون بندازیم پایین راحت بشیم

    1. دانیال

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      وای یعنی11 رو در 3600 ضرب کنیم= سی و نه میلون شصد حالا سراتو از رده خارج سایپا فول 70-80 تومنه خدا لعنت کنه هرچی دزد

  4. صدرا

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هرچقدر النترا بهتر شد اینیکی افت داره… جلو با عقب نمیخونه به نظر من . طراحی قبلی قشنگ تر بوده…

  5. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    پیشرفت خاصی نداشته.

  6. mohammad

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اگه یه نسبت بین قیمت ، امکانات و کیفیت این خودرو بگیریم و همین نسبتو برای محصولات سایپا(مطمـــءن) استفاده کنیم، قیمت پراید باید احتمالا یه چیزی بین 1000 تا 1500 دلار در بیاد!! که اگه تبدیل کنیم میشه 25،000،000 تومن

  7. حميد

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من طراحی کیا بهتر شده به این دلیل که خیلی متفاوت نشده و میشه فهمید که سراتو هست قبلا طراحی یک مدل با مدل قبلی کاملا متفاوت بود و هر کسی مدل قدیمی داشت احساس خوبی نداشت نشون میده به یک پختگی در طراحی وسیده اند و از این به بعد باید کیفیت و قابل اطمینان بودن رو مد نظر قرار بدهند
    به این میگویند مدیریت درست و استراتژیک

  8. sunmartin

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    با حمید توافق ..دارم داره به پختگی و خط مشی اصولی میرسه منتظر نسخه آمریکایی با 180 اسب بخار هستیم

  9. محمد

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    چراغ جلوی کرولا وهوندا اکورد را باهم قاطی کردن این شده.

  10. محمد

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    چراغ جلوی کرولا وهوندا اکورد را باهم قاطی کردن این شده………….

  11. رافال M

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    نسبت به مدل های 2015و 2014 و مدل استاندارد 2016 خیلی پیشرفت داشته و بختر شده، چراغ های عقبش شبیه به کورولا 2014 شده، باز خوبه اون جلو پنجره ی ضایع کیا که رو سورنتو و اپتیما گذاشتن رو دیگه نصب نکردن

  12. فقط ژاپن

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نه ، هنوز خیلی خیلی راه پیش رو دارن تا به ژاپن امروز برسن، که خوب مطمئنا اون موقع دوباره ساورایی عا خیلی جلوترن، در کل نمیشه دیگه ولی تلاششون و بکنن…….

  13. ارمان

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    اقا خیلی شبیه اپتیما شده یه موقع خدای نکرده هیوندا دنبال اصالت طراحی نباشه متخصصین مملکت تحریم کنن خریدش رو
    فرمونش چقدر دکمه داره شبیه مرکز مخابرات تو دهه 60 میلادی

  14. دوج

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ساخته شده که فقط مشتری رو جذب کنه برای خرید ولی اصلا برای کره ای ها مهم نیست اینهمه آپشن که سوار یه ماشین معمولی میکنن بعد ۲ سال چه هزینه ها و دردسرهایی برای مالکش تحمیل میکنن ، در حال صفر کیلومتر عالیه ولی بعد ۲ سال گرمکن ها خرابن ،دکمه های فرمان کار نمیکنندو کلی دردسر فنی ،دقیقا همون چیزایی که مشتری رو جذب کرده ،میشه دلیل دلزدگی ،البته این طرز تفکر در تولید تو زمینه تولید موبایل خیلی خوبه چون فوقش ۲ سال بعد میره سطل آشغال ولی فکر نمیکنم در زمینه تولید خودرو موفقیت دراز مدت رو به ارمغان بیاره.بنده شخصا ترجیح میدم یه ژاپنی کم آپشن بخرم تا یه کره ای فول آپشن

  15. رضا

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط و فقط کیا پراید خودمون…..اصالت رو حفظ کرده….
    ولی به نسبت اپتیما چیز جالبی نشده …درسته 33.99 درصد سهامش واسه هیونداییه ولی ازون بهتره البته که نظر شخصیه و دوستان منفی میدن

  16. Ali

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    جلوش شبیه کرولا شده
    پشتش قشنگه.

  17. ابراهیم

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز ماشین مذکور 10 سال یا 170000 کیلومتر گارانتی دارد، اون وقت به نظر شما اگه دو ساله همه چیزش خراب بشه ، کیا باید جم کنه بره ….

    1. BMW

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      ابراهیم شما شک نکن افرادی که اینجوری صحبت میکنن یا ماشین داری بلد نیستن یا کلا تو خوابم نمیتونن مالک باشن
      در هر صورت هرچی تعداد آ پشن بیشتر باشه امکان خرابی هم بیشتره این یه معادله سادس
      وقتی با مشت و لگد میرن توی دکمه های روی فرمون خوب معلومه داغون میشه یا با دست الوده معلومه که این الودگی نفوذ میکنه به مرور زمان و باعث ایراد میشه
      هیچکس نمی تونه منکر لذت بردن از آپشن های کار آمد و به روز بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا