کمپانی کیا اعلام کرد که اپتیمای سبز این کمپانی ارتقا پیدا خواهد کرد. در کنار بهروزرسانی مدل هیبریدی این خودرو، مدل PHEV آن هم به چرخه تولید اضافه میشود و مهمتر از همه این خودروساز کرهای در این اظهاریه از برنامه تولید خودروهای سلول سوختی خود پرده برداشت.
خودروی هیدروژنی FCV از کمپانی کیا از سال ۲۰۲۰ به خط تولید دیگر خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی این خودروساز کرهای اضافه میشود. در طول پنج سال آینده تعداد خودروهای سبز در خط تولید کیا از ۴ مدل به ۱۱ مدل میرسد. این برنامه که بلندپروازی کیا را نشان میدهد این خودروساز را تا سال ۲۰۲۰ به پرچمدار بازار خودروهای سبز تبدیل میکند. خودروی هیدروژنی کیا پاسخ کیا در برابر خودروهای تویوتا میرایی و هوندا کلاریتی FCV است بااینحال جزییات بیشتری در مورد این خودرو منتشر نشده است. در کنار معرفی FCV هیدروژنی، کیا از اپتیمای پلاگین هیبرید جدید پرده برداشته است. اپتیمای پلاگین هیبرید که اولین خودروی PHEV کیا در بازار جهانی است از نیمهی دوم سال ۲۰۱۶ وارد بازار میشود.این خودرو زیر کاپوت از موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری Nu GDI بهره میگیرد و ۱۵۴ اسب بخار نیرو و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در کنار این موتور ۲.۰ لیتری یک موتور الکتریکی قرار گرفته که ۶۷ اسب بخار (۵۰ کیلووات) نیرو تولید میکند. با این حساب این اعداد و ارقام افزایش ۴۲ درصدی قدرت اپتیما را نسبت به مدل هیبریدی پیشین نشان میدهند. این پیشرانه که درمجموع در ۶ هزار دور بر دقیقه ۲۰۲ اسب بخار نیرو تولید میکند با پکیج باتری لیتیوم پلیمری ۹.۸ کیلووات ساعتی کار میکند. این ترکیب باعث شده که خودرو بتواند در حالت تمام الکتریکی در سرعتهای بالاتر مسافتی ۴۳.۴ کیلومتری را طی کند. انتظار میرود که اپتیما PHEV مصرف سوخت ترکیبی ۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر را ثبت کند و در حالت حفظ انرژی ۵.۸۸ لیتر در صد کیلومتر را هدف قرار دهد. باتریهای این خودرو در ایستگاههای سطح دو ۲۴۰ ولتی در کمتر از ۳ ساعت شارژ میشوند. در ایستگاههای ۱۲۰ ولتی این زمان به ۹ ساعت افزایش پیدا میکند. تغییرات ظاهری مثل مارک EcoPlug-in، قالبهای کروم کناری، پورت شارژ سمت راننده و رینگهای جدید نقاط تمایز اپتیمای PHEV با اپتیمای معمولی است.
در داخل ابزارهای متمایزی وضعیت عملکرد خودرو و پیشرانه را به اطلاع راننده میرسانند و نشانگر شارژ خودرو که از بیرون هم نمایان است بالاتر از بقیه قسمتها قرا گرفته و میزان شارژ خودرو را نشان میدهد. کیا اپتیمای هیبریدی تغییرات نسبتاً کمی داشته است بهطوری که موتور ۲.۰ لیتری Nu GDI با ۱۵۴ اسب بخار نیرو جایگزین موتور ۲.۴ لیتری MPI و یک موتور ۵۱ اسب بخاری (۳۸ کیلوواتی) شده است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو هم با نمونه شش سرعته اتوماتیک جدیدتری تعویض شده است. باتریهای لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱.۶۲ کیلووات ساعتی ۱۳ درصد بهینهتر از قبل هستند و قرار دادن آنها زیر کف خودرو باعث شده فضای بیشتری در داخل کابین در دسترس باشد.
اگر بخواهیم تفاوتهای ظاهری این خودرو را با مدل معمولی آن نام ببریم میتوانیم قسمتهای کروم اضافهشده به جلوپنجره، رکابهای کناری و سپر عقب در کنار جلوپنجره اکتیو و مارکهای EcoHybrid و EcoPlugin اشاره داشته باشیم.
ali ayat
۱ آذر ۱۳۹۴باید با ژاپنی ها مقایسه بشه تا معلوم بشه واقعا چی هست
امیرحسین (Lion26)
۱ آذر ۱۳۹۴به نظر من ،خودروهای کره ای اصلا قابل مقایسه با خودروهای ژاپنی نیستند.
Just France And Japan.
Ghost
۱ آذر ۱۳۹۴ببین این جمله چند نسل از پدر بزرگامون به این نسل رسیده و هیچ پایه و اساسی پشتش نیست !!!!
آره تا ۱۰ سال پیش کره ای هیچی نبود ولی الان هیچی از رقباش کم نداره .
mds
۱ آذر ۱۳۹۴پس باید با شایپا مقایشه بشن..
خخخخخ
ALL CARS
۱ آذر ۱۳۹۴خودروی جدید پلیس دبی پورشه 918
http://www.arabianbusiness.com/dubai-police-adds-eco-friendly-porsche-918-spyder-its-fleet-612582.html
Mehdi TuRbO
۲ آذر ۱۳۹۴من میخوام برم پلیس دبی بشم…ی سلفیایی بندازم با ماشیناش…خخخخخ
sina
۱ آذر ۱۳۹۴باز این از مدل های بنزینیش قشنگ تره
Ali
۱ آذر ۱۳۹۴جواب دوست عزیز که نوشته باید با ژاپنی مقایسه بشود ژاپنی جماعت امتحانش را پس داده از همه چیز سرتر از کره هستش.طراحی بیرونش خوبه ولی طراحی داخلی افتضاح
حامد
۲ آذر ۱۳۹۴من بین تویوتا کمری هیبریدی ۲۰۱۵ و اپتیما ۲۰۱۵ اپتیما انتخاب کردم چون کمری حتی ایینه کنار تاشو برقی نیست که باعث خجالته باسه یه ماشینی ۱۷۰ ملیونی پول بدی ایینه ها برقی نباشه تویوتا بیشترین سرمایه گزاری رو لکسوس انجام میده .کمری ۲۰۰۸ کجا کمری الان کجا .خداحافظ تویوتا
احمد باقری
۲ آذر ۱۳۹۴کیا هم خوب داره کار می کنه.
احمد باقری
۴ آذر ۱۳۹۴اینکه هیچی از رقباش کم نداره که حرف درستی نیست، بالاخره هر جوری هم باشه کره ای هست و باید بیشتر تلاش کنه و وقت بذاره تا نزدیکتر بشه.