پس از ۳ سال حضور در بازار، اینک کیا فورته کامپکت که در ایران با نام سراتو شناخته میشود صاحب برخی تغییرات در مدل ۲۰۱۷ شده است. کیا فورته سدان و فورته۵ مدل ۲۰۱۷ در کنار استایل زیباتر در جلو و عقب، از آپشنهای جدیدی در زمینه پیشرانه و انتقال قدرت بهرهمند شدهاند؛ موضوعی که میتواند باعث سطح قدرت و بهینهسازی مصرف سوخت در این مدل کامپکت کیا شود.
تغییرات ظاهری در فورته ۲۰۱۷ نسبتاً جزئی هستند و شامل مواردی چون یک طراحی جدید برای سپر، الگوی تازه برای چراغهای جلو و طرح «بینی ببر» جلوپنجره همگام با مدلهای دیگر کیا مانند سدان متوسط اپتیما میشوند. چراغهای عقب نیز اندکی با مدل قبل متفاوت هستند و در حال حاضر آپشن LED برای آنها ارائه میشود. در داخل کابین، شرایط طراحی پارچهای ارتقا یافته و در سطوح تریم بالاتر، امکانات جدیدی مانند پشتیبانی از سیستمعاملهای اندروید اتو و اپل کارپلی در کنار تجهیزات هوشمند ایمنی چون دستیار حفظ حرکت در بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و هشدار ترافیک پشتسر در دسترس قرار داده میشوند. شاید مهمترین تغییر در زیر کاپوت فورته سدان مدل ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است؛ جایی که یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با چرخه اتکینسون جایگزین موتور قبلی ۱/۸ لیتری و ۱۴۵ اسببخاری شده است. البته در مورد سطح قدرت خروجی یا میزان مصرف سوخت این موتور که میتواند با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک همراه گردد، هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده است. این در حالی است که آپشن ارتقای پیشرانه فورته به صورت یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با انژکتور مستقیم و قدرت ۱۷۳ اسببخار همچنان در مدل ۲۰۱۷ نیز ارائه میشود. در همین حال، کیا فورته۵ هاچبک مدل ۲۰۱۷ به صورت استاندارد با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر انژکتور مستقیم همراه است که آپشنهای گیربکس برای آن دو سیستم ۶ سرعته دستی و اتوماتیک هستند. علاوه بر این، همچنان یک موتور توربوی ۱/۶ لیتری به عنوان یک آپشن برای تریم اسپورتیتر SX درنظر گرفته شده است. در این مدل، گیربکس قبلی ۶ سرعته اتوماتیک جای خود را به یک سیستم پیشرفتهتر دوکلاچه ۷ سرعته داده است. ضمن اینکه یک گیربکس ۶ دنده دستی همچنان به صورت استاندارد در دسترس قرار میگیرد. در حالی که تریم اسپورتیتر قبلاً تنها برای مدل هاچبک ارائه میشد، اکنون فورته سدان یک تریم جدید S برای مدل ۲۰۱۷ اضافه کرده که در بین سطوح LX و EX قرار میگیرد. فورته S سدان مدل ۲۰۱۷ دارای تجهیزاتی چون چرخهای ۱۶ اینچی، چراغهای روشنایی LED، یک اسپویلر و یک سیستم تعلیق با «تنظیمات اسپورت» احتمالی است. سری فورته۵ با همان سطوح LX، EX و SX در مدل ۲۰۱۷ به بازار وارد میشوند.۱۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
great britain
۲۴ دی ۱۳۹۴یه سوال پدال مگه سایت شما مربوط به حمل ونقل نمیشه؟
حمل ونقل هم که فقط مربوط به ماشین نمیشه.
اگه میشه درباره ی ناوشکن ناو هواپیمابر-تانک- خودروهای زره ای-هواپیماهای بدون سرنشین و کلا تجهیزات نظامی مطلب بذارین.
ممنون میشم.
حداقل از مطالب بدون جذابیت مثل رنگ کردن ماشین های مختلف و…. خیلی بهتره.
البته بابت این مطالب ممنونم ولی بعضی هاشون جذابیت نداره.
Jj
۲۴ دی ۱۳۹۴دوست خوب من بزارین پدال همین روند حلزونی و خنثی در حوزه خودرو را پیش ببره …. تانک و تانکر پیشکش ?
احسان آرسنالی
۲۴ دی ۱۳۹۴کیا خیلی دوست داشتنی شده.
دقت کردین جلو پنجره کیا تبدیل شده به امضای کیا. دقیقا مثل جلو پنجره بی ام دبلیو
DODGE
۲۴ دی ۱۳۹۴کیا نسل به نسل داره ظاهرشو قشنگ میکنه…!
سعید
۲۴ دی ۱۳۹۴به نظرم کابین نسل قبل سراتو خیلی زیبا تر بود
الان یه نگاه بکنین
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiEsszI3qjKAhUEHw8KHZ7LCQcQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fkhodrobank.ir%2FCars%2F%25D9%2583%25DB%258C%25D8%25A7%2F89%2F%25DA%25A9%25DB%258C%25D8%25A7-%25D8%25B3%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25AA%25D9%2588&psig=AFQjCNGscjw1Gof4ymhelLT28li8iNEKPg&ust=1452841502031711
علي
۲۴ دی ۱۳۹۴دقیقا من هم باهات موافقم . کیا سراتو قبلی هم از بیرون و داخل عامه پسندتر و چشم گیر تر و اصولی تر بود و این یکی به هیچ عنوان جایگزین خوبی نسبت به قبلی نیست.
moein
۲۴ دی ۱۳۹۴کجای طراحیش زیباس حاصل تکامل ناقص خخخ
پویان
۲۴ دی ۱۳۹۴داشبوردش اینگار مال ماشینهای 2007 اونطرفاست. پسرفت داشته
ali ayat
۲۴ دی ۱۳۹۴بهتر از دیروز اما به شدت زشت البته از تو عکس نمیشه فهمید ولی کیفیت داشبورد به نظر پایین میاد این ماشین از هر لحاظ عالی و فوق العادس ولی وقتی رقیبش هوندا سیویک باشه داستان کمی فرق میکنه میدان رقابته جای ریسک الکی نیست
GT500
۲۴ دی ۱۳۹۴قبلیش خوشکل تر.
احمد باقری
۲۴ دی ۱۳۹۴به نظرم، پیشرفت خاصی نداره و کار خاصی صورت نداده.
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۴چراغ های جلوش شبیه کرولای 2015 شده
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۴چراغ های جلوش شبیه کرولای 2015 شده.
حميد
۲۴ دی ۱۳۹۴یک ماشین معمولی بدونه اینده نگری
sunmartin
۲۵ دی ۱۳۹۴عشق است سراتو …
نوید جهرمی
۲۵ دی ۱۳۹۴نسل قبلیش بهتر بود.
اما توی این نسل فیس لیفتش قشنگ تر شده.طرحی تهاجمی و پویا که امضای کیا رو هم به خوبی ب نمایش میزاره.
طرحش ب ططرح های امریکایی خیلی نزدیک شده و اگر آرم کیارو در نظر نگیریم ب نظر میاد از کارخونه ای در دیترویت بیرون اومده.
کابینش از خواهرش الانترا که عقب افتاده و در مقابل رقبا ضعیف جلوه میکنه.