کیا

اعلام مشخصات کیا نیرو هیبریدی 2023

کره‌ای‌ها عادت دارند تا رونمایی‌های خود را دو قسمتی کنند. کیا، هیوندای و جنسیس ابتدا در یک رونمایی، محصولات جدید خود را به نمایش می‌گذارند. سپس در زمانی دیگر مشخصات فنی آن را اعلام می‌کنند. نسل دوم کیا نیرو هیبریدی هم از همین قاعده پیروی می‌کند. این خودرو در نوامبر سال گذشته رونمایی شد اما اکنون دوباره بازگشته تا اطلاعات فنی‌اش را به ما نشان دهد.

کیا نیرو هیبریدی

بدون مقدمه باید بگوییم که نسل جدید نیرو در ابعاد به شکل جهشی رشد کرده است. این خودرو اکنون ۴۴۲۰ میلی‌متر طول، ۱۸۲۵ میلی‌متر عرض و ۱۵۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد. بنابراین در تمام ابعاد شاهد بزرگتر شدن نیرو هستیم.

کیا نیرو هیبریدی

با ضریب آئرودینامیک ۰.۲۹، کیا نیرو کاملاً مشابه نسل قدیم خود است. اما ابعاد بزرگتر به معنی کابین جادارتر و کاربردی‌تر خواهد بود. مثلاً ظرفیت بار با ۱۵ لیتر افزایش به ۴۵۱ لیتر رسیده است.

کیا نیرو هیبریدی

در بخش قوای فنی تغییری دیده نمی‌شود و قدرت ۱۳۹ اسب بخاری که از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی حاصل می‌شود با کمک یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. موتور بنزینی از نوع تزریق مستقیم سوخت GDI بوده و به تنهایی ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت موتور الکتریکی هم ۳۲ کیلووات است.

برای به حداکثر رساندن راندمان، کیا نیرو از یک حالت رانندگی جدید به نام منطقه سبز سود می‌برد که راننده می‌تواند به طور دستی این مناطق را تعریف کند و موتور احتراق داخلی در این مناطق خاموش شده و خودرو تنها با نیروی برق حرکت خواهد کرد. یک سیستم احیاکننده انرژی ترمزها نیز به کمک شارژ باتری و جلوگیری از هدرروی انرژی می‌آید.

گذشته از طراحی کاملاً متفاوت، نسل دوم کیا نیرو از سیستم فرمان و تعلیق توسعه یافته و اصلاح شده‌ای بهره می‌برد که سواری راحت‌تری را به ارمغان می‌آورد. برای کاهش صدا از عایق‌های بیشتری در بدنه استفاده شده است که منجر به کابینی ساکت‌تر می‌شود.

یک نمایشگر ۱۰ اینچی جلوی راننده برای تکمیل نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده است. انتخابگر دنده نیز از نوع چرخشی است.

کیا تنها به معرفی مشخصات فنی نسخه هیبریدی نیرو بسنده کرده و گفته که نسخه‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی آن در اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد.

کیا نیرو الکتریکی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    نمایشگرش منو یاد اسکالید انداخت
    طراحی و ابعادش خیلی خوب شده و پیشرفت زیادی داشته
    طراحی جلو رو دوست ندارم اما بد هم نیست
    بنظرم ماشین خوبی باشه بخصوص پلاگین هیبریدش و کیا هم معمولا خیلی خوش قیمت و با گارانتی خوبه

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Farokh Farhodi

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من برقی جدید و گرفتم مصرف برقش برای شارژ کامل ۵ پوند میشه ماشین قبلی ام تویوتا هایبرید پریوس ۲۰۱۸ بود.
      فرج
      لندن ارادت

  2. علی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    فقط منم با طراحی های جدید کیا هیوندای حال نمیکنم؟

    موافقم 6
    مخالفم 14
  3. مردیم از خوشی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    کره ای ها واقعا طراحیشون پخته تر و اصولی تر شده نسبت به قبل

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. ARMAN

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اونا خواستن پیشرفت کنن و تونستن.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. Pooriya.BMW_Germany

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (583 ديدگاه)

    کره ای ها بر خلاف چینی ها کپی کار نبودند و بیشتر به سمت همکاری مشترک با خودروسازان معتبر اروپایی آمریکایی پیشرفتند و هنوز هم با اروپاییان و آمریکایی‌ها هم مشارکت دارند هم از مهندسان خودروسازان مشهور بهره میگیرند همین موضوع باعث شد بتونند با اختلاف از صنعت فرانسه جلو بزنند مخصوصا در مورد بازار آمریکا که فرانسه توان حضور در این بازار بزرگ رو نداره چون مدام در حال تولید ۱.۶ لیتری های ضعیف و ناتون است در حالی که کره ای ها با الهام از آلمانی ها و آمریکایی ها مشغول به تولید موتور های حجیم و قدرتمند شدند و در برقی سازی هم بسیار جلو هستند

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      بیشترن خدمت رو میتسوبیشی به صنعت خودرو کره کرد و بعدش فورد صنعت خودرو کره مدیون این دو کمپانی ان.

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. amirmohammad

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        بنظر من خدمت اصلی رو خودشون به خودشون کردن که باعث شد الان تبدیل بشن به سومین گروه خودروساز بزرگ دنیا و تعداد زیادی موفقیت های دیگه که نتیجش شد کیلومترها بالاتر از میتسوبیشی بشن
        خودروسازها هم مثل دولت ها هستن تا سودی نکنن کمکی نمیکنن و کره ای ها مدیون نیستن واقعا

        موافقم 6
        مخالفم 5
    2. Hamid

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2453 ديدگاه)

      داداش میگم اون انجین 1.6 لیتری فرانسوی عضوی از خانوادتون رو کشته!؟
      جدی میگم …
      موندم چه ظلمی در حقت کرده که تو هر کامنتی داری بهش گیر میدی!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. علی

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (374 ديدگاه)

      اهان بله :9ttps://www.google.com/search q=Korean+copy+cars&rlz=1C1GCEA_enIR935IR935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiC08-rmMj1AhVIlP0HHWeLDvgQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625&dpr=1#imgrc=o5LnbC_PrlnEaM
      بجای 9 اول لینک H بزار

      شما خودتون به کپی برداری مشهور بودید حالا میای میگی ما کپی نمیکنیم ؟؟

      چین کپی میکنه اما استادش شما کره ای ها بودید

  6. امیر علی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ما هم با کره ای ها شروع کردیم به خودروسازی حالا اونا کجا ما کجا اونا در بازار جهانی ما در بازار پسرفت حتی کشورهای فقیر هم ماشین ما را نمی خوان اینم از بازار انحصاری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا