کرهایها عادت دارند تا رونماییهای خود را دو قسمتی کنند. کیا، هیوندای و جنسیس ابتدا در یک رونمایی، محصولات جدید خود را به نمایش میگذارند. سپس در زمانی دیگر مشخصات فنی آن را اعلام میکنند. نسل دوم کیا نیرو هیبریدی هم از همین قاعده پیروی میکند. این خودرو در نوامبر سال گذشته رونمایی شد اما اکنون دوباره بازگشته تا اطلاعات فنیاش را به ما نشان دهد.
بدون مقدمه باید بگوییم که نسل جدید نیرو در ابعاد به شکل جهشی رشد کرده است. این خودرو اکنون ۴۴۲۰ میلیمتر طول، ۱۸۲۵ میلیمتر عرض و ۱۵۴۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۷۰۰ میلیمتر میرسد. بنابراین در تمام ابعاد شاهد بزرگتر شدن نیرو هستیم.
با ضریب آئرودینامیک ۰.۲۹، کیا نیرو کاملاً مشابه نسل قدیم خود است. اما ابعاد بزرگتر به معنی کابین جادارتر و کاربردیتر خواهد بود. مثلاً ظرفیت بار با ۱۵ لیتر افزایش به ۴۵۱ لیتر رسیده است.
در بخش قوای فنی تغییری دیده نمیشود و قدرت ۱۳۹ اسب بخاری که از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی حاصل میشود با کمک یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. موتور بنزینی از نوع تزریق مستقیم سوخت GDI بوده و به تنهایی ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. قدرت موتور الکتریکی هم ۳۲ کیلووات است.
برای به حداکثر رساندن راندمان، کیا نیرو از یک حالت رانندگی جدید به نام منطقه سبز سود میبرد که راننده میتواند به طور دستی این مناطق را تعریف کند و موتور احتراق داخلی در این مناطق خاموش شده و خودرو تنها با نیروی برق حرکت خواهد کرد. یک سیستم احیاکننده انرژی ترمزها نیز به کمک شارژ باتری و جلوگیری از هدرروی انرژی میآید.
گذشته از طراحی کاملاً متفاوت، نسل دوم کیا نیرو از سیستم فرمان و تعلیق توسعه یافته و اصلاح شدهای بهره میبرد که سواری راحتتری را به ارمغان میآورد. برای کاهش صدا از عایقهای بیشتری در بدنه استفاده شده است که منجر به کابینی ساکتتر میشود.
یک نمایشگر ۱۰ اینچی جلوی راننده برای تکمیل نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده است. انتخابگر دنده نیز از نوع چرخشی است.
کیا تنها به معرفی مشخصات فنی نسخه هیبریدی نیرو بسنده کرده و گفته که نسخههای پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی آن در اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد.
میثم
۲۹ دی ۱۴۰۰نمایشگرش منو یاد اسکالید انداخت
طراحی و ابعادش خیلی خوب شده و پیشرفت زیادی داشته
طراحی جلو رو دوست ندارم اما بد هم نیست
بنظرم ماشین خوبی باشه بخصوص پلاگین هیبریدش و کیا هم معمولا خیلی خوش قیمت و با گارانتی خوبه
Farokh Farhodi
۳ دی ۱۴۰۲من برقی جدید و گرفتم مصرف برقش برای شارژ کامل ۵ پوند میشه ماشین قبلی ام تویوتا هایبرید پریوس ۲۰۱۸ بود.
فرج
لندن ارادت
علی
۲۹ دی ۱۴۰۰فقط منم با طراحی های جدید کیا هیوندای حال نمیکنم؟
مردیم از خوشی
۲۹ دی ۱۴۰۰کره ای ها واقعا طراحیشون پخته تر و اصولی تر شده نسبت به قبل
ARMAN
۲۹ دی ۱۴۰۰اونا خواستن پیشرفت کنن و تونستن.
Pooriya.BMW_Germany
۲۹ دی ۱۴۰۰کره ای ها بر خلاف چینی ها کپی کار نبودند و بیشتر به سمت همکاری مشترک با خودروسازان معتبر اروپایی آمریکایی پیشرفتند و هنوز هم با اروپاییان و آمریکاییها هم مشارکت دارند هم از مهندسان خودروسازان مشهور بهره میگیرند همین موضوع باعث شد بتونند با اختلاف از صنعت فرانسه جلو بزنند مخصوصا در مورد بازار آمریکا که فرانسه توان حضور در این بازار بزرگ رو نداره چون مدام در حال تولید ۱.۶ لیتری های ضعیف و ناتون است در حالی که کره ای ها با الهام از آلمانی ها و آمریکایی ها مشغول به تولید موتور های حجیم و قدرتمند شدند و در برقی سازی هم بسیار جلو هستند
datsun
۲۹ دی ۱۴۰۰بیشترن خدمت رو میتسوبیشی به صنعت خودرو کره کرد و بعدش فورد صنعت خودرو کره مدیون این دو کمپانی ان.
amirmohammad
۲۹ دی ۱۴۰۰بنظر من خدمت اصلی رو خودشون به خودشون کردن که باعث شد الان تبدیل بشن به سومین گروه خودروساز بزرگ دنیا و تعداد زیادی موفقیت های دیگه که نتیجش شد کیلومترها بالاتر از میتسوبیشی بشن
خودروسازها هم مثل دولت ها هستن تا سودی نکنن کمکی نمیکنن و کره ای ها مدیون نیستن واقعا
Hamid
۲۹ دی ۱۴۰۰داداش میگم اون انجین 1.6 لیتری فرانسوی عضوی از خانوادتون رو کشته!؟
جدی میگم …
موندم چه ظلمی در حقت کرده که تو هر کامنتی داری بهش گیر میدی!!!
علی
۳ بهمن ۱۴۰۰اهان بله :9ttps://www.google.com/search q=Korean+copy+cars&rlz=1C1GCEA_enIR935IR935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiC08-rmMj1AhVIlP0HHWeLDvgQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625&dpr=1#imgrc=o5LnbC_PrlnEaM
بجای 9 اول لینک H بزار
شما خودتون به کپی برداری مشهور بودید حالا میای میگی ما کپی نمیکنیم ؟؟
چین کپی میکنه اما استادش شما کره ای ها بودید
امیر علی
۲۹ دی ۱۴۰۰ما هم با کره ای ها شروع کردیم به خودروسازی حالا اونا کجا ما کجا اونا در بازار جهانی ما در بازار پسرفت حتی کشورهای فقیر هم ماشین ما را نمی خوان اینم از بازار انحصاری ایران