هرچند فیسلیفت کیا پیکانتو از ظاهر تهاجمیتر و بهبود تکنولوژیهای داخلی بهره میبرد اما پیشرانه توربوشارژ آن حذف شده است.
در دورانی که خودروهای کوچک شهری درونسوز در حال انقراض هستند، کیا با بهروزرسانی کاملی همچنان میخواهد پیکانتو را در سبد محصولات خود حفظ کند. نسل سوم پیکانتو ابتدا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ بهروزرسانی ملایمی را تجربه کرد اما این بار کیا جدیتر عمل کرده و تغییرات بزرگی را برای هاچبک کوچک خود تدارک دیده است.
برجستهترین ویژگی این فیسلیفت پیکانتو طراحی بیرونی آن است. در جلوی خودرو، چراغهای Y شکل جدید ظاهری تهاجمیتر و اسپرتتر به خودرو بخشیدهاند. سپر نیز با ورودی هوای مرکزی پیچیدهتر و عناصر مشکی براق بازطراحی شده و کمی بالاتر هم جلوپنجرهٔ جدید پوزه ببری با تریم کرومی دیده میشود.
پروفیل جانبی تقریباً دستنخورده باقیمانده ولی در عقب چراغهای جدیدی به چشم میخورد که حالا از زیر شیشه عقب به هم متصل شدهاند. سپر عقب خودرو هم با شبرنگهای کوچکتر، خروجیهای هوای تزئینی، دیفیوزر تهاجمیتر و حذف سر اگزوز قابلمشاهده بروز شده است. البته خودرویی که در تصاویر میبینید نسخه پرچمدار و اسپرت GT-Line است درحالیکه نسخه پایه با رینگهای ۱۴ اینچی بجای ۱۶ اینچی، طراحی سادهتری دارد.
در داخل پیکانتو مدل ۲۰۲۳ تغییرات نسبتاً جزئی هستند هرچند که تکنولوژیها بهبود پیدا کرده و متریال بروز شدهاند. در اینجا طرح کلی داشبورد بدون تغییر باقیمانده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو حالا از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار شده و بلوتوث، سیستم تشخیص صدا، اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه میکند. کنترلهای فیزیکی طرفین نمایشگر مرکزی ۸ اینچی پیکانتو همچنان حفظ شدهاند و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی هم بهصورت استاندارد مقابل راننده قرار میگیرد.
در همین حال، ایمنی این هاچبک کرهای کوچک هم با سیستمهای کمکرانندهٔ جدید و ارائهٔ تا شش ایربگ ارتقاء پیدا کرده است. پیکانتو پایه با صندلیهای پارچهای ارائه میشود درحالیکه خریداران نسخهٔ GT-Line از تودوزی چرم مصنوعی بهرهمند خواهند شد. کیا به کاربردی بودن هاچبک شهری خود هم اشاره کرده که میتواند در صورت خواباندن صندلیهای عقب فضای باری تا ۱۰۱۰ لیتر را فراهم کند.
فیسلیفت پیکانتو اما هرچند ظاهری اسپرتتر و جسورانهتر پیدا کرده اما پیشرانهٔ ۱ لیتری توربوشارژ آن که ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت حذف شده است. این یعنی حالا در اروپا و استرالیا پیکانتو فقط با دو موتور بنزینی تنفس طبیعی شامل سه سیلندر ۱ لیتری و چهار سیلندر ۱.۲ لیتری عرضه میشود. هردوی این موتورها در خنککنندگی محفظهٔ احتراق و زمانبندی سوپاپهای هوا بهبودهایی را تجربه کردهاند که مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش میدهد.
کیا فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده است ولی در هیوندای i10 که پلتفرم مشترکی با پیکانتو دارد، موتور ۱ لیتری ۶۷ اسب بخار و موتور ۱.۲ لیتری ۸۴ اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی موتورها هم از طریق گیربکسهای پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. از لحاظ دینامیک رانندگی، پیکانتو همچنان از تعلیق اسپرت، سیستم کنترل گشتاور با ترمز و فرمان سریع بهره میبرد که یکی از جذابترین رانندگیها را در این کلاس فراهم میکند. کیا امیدوار است فیسلیفت پیکانتو بتواند به موفقیت نسخهٔ قبلی که پرفروشترین محصول این شرکت در چندین منطقه بود ادامه دهد.
رهگذر
۱۴ تیر ۱۴۰۲زشت تر شده
پیام
۱۴ تیر ۱۴۰۲نسبت به قیمتش همه چیش عالیه
Ehsan
۱۴ تیر ۱۴۰۲خیلی عالی شده طراحیش
AMANTE
۱۴ تیر ۱۴۰۲چهره ی خشن و طلبکارانه ای داره.
ایکاش امکان ورود هاچ بک های ریزه میزه مثل این پیکانتو یا فیات 500 و… با قیمت منطقی به ایران بود.
MASOUD 0099
۱۴ تیر ۱۴۰۲بله ایکاش
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۲شاید اگه انقدر شلوغ نبود بهتر بود..
شبیهه ماشین چینیا شده….
فقط فرم چراغ هاش بهتر شده…
جلو پنجره و کنارش زیاد جالب نیست…
خیلی شلوغه….!!
کیان
۱۴ تیر ۱۴۰۲تریم جی تی لاین و 86 اسب !!! 206 تیپ 2 شد که
Car love
۱۴ تیر ۱۴۰۲اطلاعات خودرویی موج میزنه! نمیدونی تریم جی تی لاین به معنای تغییر مشخصات ظاهری نسبت به مدل پایه هست و نه تغییرات موتور و پرفورمنس؟!
MC20
۱۴ تیر ۱۴۰۲Car love … معنای GT رو میدونی ؟ … در شرکت های پدر و مادر دار مثل پژو ، تریم جی تی لاین علاوه بر تفاوت های ظاهری با مدل پایه در قوای حرکتی هم تفاوت هایی با مدل پایه داره … اما در سنت کره و مربا ، یارو با یک انجین ، چند تیپ ماشین میفروشه و دوستان مطلعی مثل شما هم خیال میکنن این درسته … اطلاعات خودرویی موج میزنه …
محمود
۱۴ تیر ۱۴۰۲همین ۸۶ اسبی شتابی سریع تر از تارا(tu5plus) داره! موتورهای داخلی سازی شده اسب بی بخاری دارن
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۴۰۲ژاپنی فن خشکل. باز خوبه این ۸۵ اسبه شما بداد رقیب مستقیمش یعنی آیگو x برس که سنگین تره و۷۲ اسبه
BMW
۱۴ تیر ۱۴۰۲خیلی خوب شده
مهدی
۱۴ تیر ۱۴۰۲با دیدن این اعجوبه یاد فسیلایی که مملکت رو اداره میکنن میوفتم، خیلی کریه شده قیافش
Comodor
۱۴ تیر ۱۴۰۲بهترین ماشین برا شهری مثل تهران هست
*ALI*
۱۴ تیر ۱۴۰۲خوب و جمع و جور شده طراحیش قشنگه
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲دقیقا بر اساس کدوم سند نوشتید
خودروهای کوچک شهری در حال انقراض هستند؟؟؟
ترافیک های شهرهای بزرگ، جای پارک، مصرف سوخت و… توجیهات فراوان هنوز برای یک خودرو شهری کوچک وجود دارد و اغلب کمپانی ها هم به تولید آن ادامه می دهند
از تویوتا و کیا و هیوندای گرفته تا بی ام و و فولکس واگن